Ухвала
від 20.06.2013 по справі 815/980/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 червня 2013 р.Справа № 815/980/13-а

Категорія: 8.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Стефанов С. О.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача - судді Стас Л.В.

суддів - Турецької І.О, Косцової І.П.

розглянувши у письмовому провадженні справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2013 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранат» до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранат» звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 19.12.2012 року № 0000361505, яким зменьшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого на рахунок платника у банку) з податку на додану вартість у розмірі 104448 грн. та нараховано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 26 112 грн. Позивач зазначає, що позиція відповідача щодо позбавлення товариства права на отримання бюджетного відшкодування по декларації за ІІІ квартал 2012 року у сумі 104448 грн. та нарахування йому штрафних (фінансових) санкцій, внаслідок не заповнення позивачем значення рядку 23 декларації з ПДВ, що по суті є технічною, не суттєвою помилкою, яка жодним чином не змінює значення, наведені в рядку 23.1 та 24 податкової декларації з ПДВ, тобто значення які реально відображають стан податкових взаємовідносин позивача з бюджетом, є протиправною.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2013 року - позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби від 19.12.2012 року № 0000361505.

В апеляційній скарзі, Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить постанову суду -скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі п. 200.10 ст. 200 розділу У Податкового кодексу України , в порядку ст. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України посадовою особою ДПІ у Малиновському районі м. Одеси проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ «Гранат» за ІІІ квартал 2012 року.

За результатами проведеної перевірки відповідачем був складений акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість від 10.12.2012 року № 56/15-518/22457183, відповідно до висновку якого відповідачем встановлено, що позивачем в порушення вимог п.п. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 , п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України завищено суму бюджетного відшкодування за ІІІ квартал 2012 року на суму 104 448 грн. (а.с. 9-13).

На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.12.2012 року № 0000361505, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування у розмірі 104 448 грн. та нараховано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 26 112 грн. (а.с. 7).

Актом перевірки від 10.12.2012 року № 56/15-518/22457183, при проведенні камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість підприємства за ІІІ квартал 2012 року, встановлено, що в порушення п. 200.4 ст. 200 розділу У Податкового кодексу України , п. 4.6.5 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 року № 1492, позивачем допущено арифметичну (методологічну) помилку (порушення), що вплинули на розрахунки з бюджетом, а саме в ході опрацювання декларації з податку на додану вартість за ІІІ квартал 2012 року вх. № 9070243871 від 09.11.2012 року, встановлено що підприємством не заповнено значення рядку « 23» вказаної декларації, що призвело до завищення суми отримання бюджетного відшкодування по вказаній декларації на 104 448 грн.

Судом також встановлено, що 09.11.2012 року по результатам фінансово-господарської діяльності ТОВ «Гранат» було надіслано засобами електронного зв'язку до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси податкову декларацію з податку на додану вартість за 3 квартал 2012 року, яку того ж дня було прийнято відповідачем, що підтверджується квитанцією (а.с. 16-23).

Як вбачається, з поданої до ДПІ декларації з податку на додану вартість за 3 квартал 2012 року, в останній позивачем не заповнено значення рядку 23, який є сумою рядків 23.1 та 23.2, а саме не зазначена сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню, що, на думку відповідача, й призвело до завищення позивачем суми бюджетного відшкодування по вказаній декларації на 104 448 грн.

Разом з тим, з вищевказаної декларації з податку на додану вартість за 3 квартал 2012 року та її додатків вбачається, що позивачем було заповнено значення рядку 23.1, а саме зазначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі 104 448 та значення рядку 24 - залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду - 58 097 (а.с. 18), а також належним чином заповнено довідку про залишок суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду та подано розрахунок сум бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування (а.с. 21-22).

Крім того, судом встановлено, що 27.12.2012 року позивачем було подано уточнюючий розрахунок до податкової декларації з податку на додану вартість за 3 квартал 2012 року, який було прийнято того ж дня, про що свідчить квитанція (а.с. 24-32). Як вбачається з поданого позивачем уточнюючого розрахунку, перелік показників якого тотожній переліку показників декларації, взагалі не містить рядку 23, а лише містить рядки 23.1 та 23.2, які й були заповнені позивачем як в самій декларації з ПДВ так і в поданому в подальшому уточнюючому розрахунку.

Таким чином, згідно з поданою позивачем податковою декларацією з ПДВ за ІІІ квартал 2012 року, уточнюючим розрахунком та розрахунком суми бюджетного відшкодування ПДВ сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за ІІІ квартал 2012 року склала 104 448 грн.

Згідно вимог п.200.1 ст.200 ПК України , сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України , така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені ПК України . При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України , така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до ПК України ), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Згідно п.46.1 ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання. Пунктом 46.5 визначено, що форма податкової декларації встановлюється центральним органом державної податкової служби за погодженням з Міністерством фінансів України.

Наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 № 1492 затверджені форма та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (далі Порядок №1492).

Таким чином, заповненням податкової декларації реалізуються зокрема положення ст. 200 ПК України щодо порядку визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), строки проведення розрахунків. Саме в податковій декларації платник податків відображає реалізацію своїх прав та обов'язків по сплаті ПДВ, нарахуванню податкового кредиту, бюджетного відшкодування у порядку встановленому законодавством.

Згідно з пунктами 4.6.3-4.6.5 Порядку №1492, якщо за результатами поточного звітного (податкового) періоду платником податку визначено від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту (заповнено рядок 19 декларації), така сума враховується у зменшення суми податкового боргу за попередні звітні (податкові) періоди з ПДВ, а решта зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 20.2 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду). Якщо в наступному звітному податковому періоді різниця між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту з урахуванням залишку такого від'ємного значення минулого звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від'ємне значення (рядок 22 декларації), подається (Д2) (додаток 2).

Платники, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість та заповнили рядок 22 декларації, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та подають (Д3) (додаток 3). Значення рядка 3 (Д3) (додаток 3) переноситься до рядка 23 декларації за поточний звітний (податковий) період. Залежно від обраного платником напряму повернення суми бюджетного відшкодування (на рахунок цього платника у банку або у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів) така сума вказується або в рядку 23.1, або у рядку 23.2, або частково розподіляється у рядках 23.1 та 23.2 декларації.

Відповідно до п.4.6.6 залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 24 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду).

З огляду на викладене, суд дійшов вірного висновку, що значення даних рядку 23 мають проміжний характер і жодним чином не випливають на результати розрахунків, разом з тим, значення рядків 23.1, або 23.2 та 24 реально відображають стан податкових взаєморозрахунків платника з бюджетом.

Відповідно до декларації з ПДВ за ІІІ квартал 2012 року по рядку 23.1 («Сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника податків у банку») позивачем задекларовано суму 104 448 грн., внаслідок чого «Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» (рядок 24 Декларації) становив 58 097 грн.

Доказів на підтвердження недостовірності даних наведених позивачем в податковій декларації з ПДВ за ІІІ квартал 2012р., неправомірності формування податкового кредиту у попередніх податкових періодах та відповідно неправомірності включення вказаних сум до складу «суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника податків у банку» (рядок 23.1 Декларації), відповідачем не надано.

Таким чином, з матеріалів справи встановлено, що позивачем було допущено технічну помилку під час заповнення декларації з податку на додану вартість за ІІІ квартал 2012 року, яка жодним чином не вплинула на розрахунки за бюджетом, що підтверджується та не заперечується відповідачем в акті перевірки.

Таким чином, колегія суддів погоджується з посиланням суду стосовно того, що за результатами проведення перевірки позивача ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Одеської області ДПС встановила не арифметичну або методологічну помилку, а зменшила суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок позивача, зазначену ним в декларації, фактично безпідставно визнавши її неправомірною, при відсутності перевірки правомірності порядку формування позивачем податкового кредиту у попередніх податкових періодах та відповідно включення вказаних сум до складу суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції, стосовно того, що позивачем не було допущено завищення суми бюджетного відшкодування, а лише допущено технічну (арифметичну) помилку під час заповнення Декларації з ПДВ за ІІІ квартал 2012 p., що за своїм наслідком не вплинуло на розрахунки з бюджетом.

У главі 11 Податкового Кодексу не передбачено застосування відповідальності до платників податків у разі виявлення зазначених порушень.

Згідно із ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, колегія суддів вважає, що при розгляді справи судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, вірно встановлено фактичні обставини справи та надана правова оцінка.

За таких обставин, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Керуючись ч. 1 ст. 195, п.1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2013 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранат» до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з моменту виготовлення її в повному обсязі.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2013
Оприлюднено02.07.2013
Номер документу32079568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/980/13-а

Ухвала від 01.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 26.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 01.03.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні