ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 червня 2013 р. 12:27 Справа №801/4601/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретаря Бездушної І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державного підприємства «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод»
до Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим ДПС
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 15.04.13р. №0000282201
за участю представників:
позивача - Бакалова Г.А., довіреність №б/н від 24.04.13р.;
відповідача - Політіка Л.В., довіреність №1549/10/10-24 від 04.04.12р.;
Суть спору: Державне підприємство «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» (далі - позивач, ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод») звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим ДПС (далі - відповідач, ДПІ у м. Євпаторії в АР Крим ДПС) про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення від 15.04.13р. №0000282201.
Позовні вимоги мотивовані тим, що зазначене податкове повідомлення-рішення винесено в порушенням норм Податкового кодексу України.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.04.13р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, наведених у заперченях від 08.05.13р.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
У період з 12.02.13р. по 12.03.13р. посадовими особами відповідача було проведено виїзну планову перевірку ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.11р. по 31.12.12р., валютного та іншого законодавства за період з 01.01.11р. по 31.12.12р., за результатами якої був складений акт від 02.04.13р. №000035/01-05-22-01/07587058 (а.с. 24-60).
Згідно з висновками акту перевірки відповідачем було встановлено порушення позивачем, у тому числі, ст.ст. 269, 270, 271 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податкових зобов'язань з податку на землю у сумі 934706,08грн., у т.ч. по періодах: 2011 року - заниження на 467353,04грн. та за 2012 року - заниження на 467353,04грн.
На підставі зазначеного порушення, ДПІ у м. Євпаторії в АР Крим ДПС стосовно позивача було винесено податкове повідомлення-рішення від 15.04.13р. №0000282201, яким було нараховане суму грошового зобов'язання з земельного податку, за основним платежем у розмірі 934706,08грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 233676,52грн. (а.с. 12).
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист правий, свобод і інтересів фізичних осіб, прав і інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень із боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при виконанні ними владних управлінських функцій на підставі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За період з 01.01.11р. по 31.12.12р. позивачем задекларовано суму збору з плати за землю у розмірі 121419,46грн. за земельну ділянку під об'єктами нерухомості підприємства загальною площею 4,4066га. В додатках до декларації було надано документи, що містять відомості про розмір земельної ділянки, за користування якою здійснюється нарахування плати за землю. Зокрема, надана копія Схеми розмежування землі, наданої Міністерству оборони України для обслуговування ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» (а.с. 19-22).
Відповідач вважає, що Підприємством на порушення ст.269, 270, 271 ПК України, у зв'язку з безпідставним заниженням площі земельної ділянки у розрахунках податку за землю, занижені податкові зобов'язання по податку за землю у сумі 934706,08грн., у т.ч.: по періодах: за 2011 рік - заниження у сумі 467353,04грн. та за 2012 рік - заниження у сумі 467353,04грн.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України).
Згідно з пп. 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
У тій же статті зазначено, що земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (пп. 14.1.72 ст. 14 ПК України);
Відповідно до ст. 269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Разом з тим, згідно з пп. 14.1.34 п. 14.1 ст. 14 ПК України власники земельних ділянок - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно, а згідно з пп. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПК України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
При цьому, обов'язок щодо сплати земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у вказаних осіб з'являється лише з дня виникнення права власності або права користування відповідною земельною ділянкою.
Право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.
За змістом ст. 270 ПК України об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Згідно з п. 286.1 ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Відповідно до ст.286.2 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
В січні 2012 року позивачем в встановленому порядку було надано чергову річну декларацію (а.с. 65-67).
Відомості вказані в ній були наведені у відповідності до фактичних обставин з урахуванням структурних змін в правовому статусі підприємства.
29.12.10р. постановою КМУ від №1221 з метою підвищення ефективності функціонування державних підприємств, які провадять господарську діяльність у сфері розроблення, виготовлення, реалізації, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів і беруть участь у військово-технічному співробітництві з іноземними державами було утворено Державний концерн «Укроборонпром» (далі - Концерн) з включенням до його складу державних підприємств згідно з додатком, в тому числі ДП Міністерства оборони України «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», ідентифікаційний код 07587058.
30.11.11р. комісія, створена відповідно до наказу Державного концерну «Укроборонпром» від 11.11.11р. № 134, здійснила приймання-передачу майна ДП Міністерства оборони України «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», тобто було здійснено виведення майна й підприємства з сфери управління Міністерства оборони України в управління Державного концерну «Укроборонпром».
Пунктом 1.1. Акту приймання-передачі державного підприємства Міністерства оборони України «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» зі сфери управління Міністерства оборони України в управління Державного концерну «Укроборонпром» від 27.01.12р., встановлено, що до складу об'єкта передачі входять 47 об'єктів нерухомого майна (будинки, будівлі, споруди) підприємства Нерухоме майно розташоване на земельній ділянці загальною площею 38,3293га. Зняття цієї земельної ділянки з обліку Міноборони, згідно з актом не проводилось, а буде проведено відповідно до встановленого законом порядку. Додатком до Акту був акт інвентаризації земельної ділянки військового містечка № 5 у м. Євпаторія (авіаремзавод) (а.с. 73-76).
На підставі наказу Державного концерну «Укроборонпром» від 28.03.12р. №146, зареєстрована нова редакція Статуту, який зареєстровано 31.05.12р. за №11401050009001772 (а.с. 77-94), згідно якої змінено:
назва підприємства: на Державне підприємство «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод»; - місцезнаходження: на 334320, Україна,м. Євпаторія, Авіаремзавод.
Регулювання, контроль та координація діяльності підприємства здійснюється Держконцерном «Укроборонпром».
Основним видом діяльності є виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування. Тобто підприємство належить до об'єктів промисловості.
Таким чином, позивач відповідно до Постанови КМУ № 1221 вийшов з підпорядкування Міністерства оборони України, втративши статус підприємства оборони, та перейшов у підпорядкування Державного концерну «Укроборонпром». Однак, земельна ділянка загальною площею 38,3293га, на якій розташовані об'єкти нерухомого майна підприємства, залишилась в користуванні Міністерства оборони України для обслуговування потреб оборони та інших суб'єктів Збройних сил України та має цільове призначення - землі оборони.
Постійним землекористувачем земельної ділянки загальною площею 38,3293га є Міністерство оборони України, що підтверджується Державним актом на право постійного користування землею від 02.12.1999р. ІІ-КМ №000516, виданим Євпаторійською міською радою народних депутатів у виконання рішення Євпаторійської міськради народних депутатів від 06.10.1999 р. №23-12/44 Міністерству оборони України. Згідно земельно-кадстрового обліку зазначена земельна ділянка має кадастровий номер 01:10900000:00:66:001 та зареєстрована за Міністерством оборони України (а.с. 14-18).
Землі оборони мають особливий статус та мають профільне правове регулювання, в тому числі щодо розпорядження та користування.
Частина 1 ст. 19 Земельного кодексу України містить положення щодо поділу земель України за цільовим призначенням на відповідні категорії, серед яких вказані і землі оборони.
Згідно вимог ст. 77 Земельного кодексу України землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати в комунальній та державній власності.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про Збройні Сили України» земля, води, інші природні ресурси, а також майно, закріплені за військовими частинами, військовими навчальними установами та організаціями Збройних Сил України, є державною власністю, належить їм на праві оперативного управління та звільняються від усіх видів податків.
Статтею 1 Закону України «Про використання земель оборони» від 27.11.03р. № 1345-ІУ визначено, що землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.
Первісно Позивач - ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» був створений Міністерством оборони України як військова частина № 42894, яка входила до складу військового містечка № 5.
Рішенням виконавчого комітету Євпаторійської міської ради народних депутатів Кримської області №424 від 26.06.1981р. було вирішено відвести 1992 відділенню морської інженерної служби КЧФ для в/ч 40107, 42835, 42894 та 218 УНР земельну ділянку площею 202,35 га (містечко № 5) з земель м. Євпаторія у відповідності наданим планом фактичного використання земель, погодженим з Управлінням головного архітектора міста (а.с. 13).
Державний акт в/ч 42894 не видавався. За актом інвентаризації фактично зайнятої земельної ділянки від 13.10.1993р. військова частина №42894 розташована на земельній ділянці 38,329321га.
Згідно з даними земельно-кадастрової документації, земельна ділянка була виділена Міністерству оборони України для користування військовою частиною №42894 та зареєстрована в книзі землекористування під №113.
Згідно з відомостями довідки Євпаторійської квартирно-експлуатаційної частини району №257 від 1999 року воєнне містечко №5 м. Євпаторія знаходиться на обліку Євпаторійської КЕЧ з 04.04.1997 року згідно наказу МО України №160 від 1992 року. Власник - Міністерство оборони України (а.с. 162).
Наказом Міністра оборони № 52 від 16.02.98 р. Державне підприємство «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» (військова частина 42894) було перейменовано у Державне підприємство Міністерства оборони України «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», ідентифікаційний код 07587058.
Відповідно до п. 1 Статуту зареєстрованого 25.03.1998р. в Виконавчому комітеті Євпаторійської міської Ради Автономної Республіки Крим рішенням Євпаторійського міськвиконкому №146 п-р від 25.03.1998р., зі змінами та доповненнями від 07.07.1999р. №0010138 Підприємство «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» є державним підприємством, заснованим на державній власності і підпорядкованим Міністерству оборони України. Підприємство здійснює володіння, користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства (п. 4.6. Статуту).
Порядок надання в користування земель для потреб Збройних Сил України регламентується Положенням «Про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями», яке затверджене Наказом Міністра оборони України від 22 грудня 1997 р. N 483.
Відповідно до п. 1 Наказу землі (земельні ділянки) надаються військовим частинам, зшськово-навчальним закладам, установам, підприємствам та організаціям Збройних Сил України для їх розміщення та постійної діяльності.
Надання в користування земельних ділянок для потреб Збройних Сил України здійснюється в порядку, передбаченому статтею 19 Земельного кодексу України.
Відведення земельних ділянок проводиться на підставі рішень Рад, які в межах своєї компетенції надають в користування землі. В рішенні про надання земель вказуються умови користування землею. Надання земельних ділянок здійснюється за проектами їх відведення.
Замовниками проектів відведення є військові частини, військово-навчальні заклади, підприємства, установи і організації Міністерства оборони України (п. 15 Наказу).
Пунктом 16 положення визначено, що земельні ділянки для потреб Збройних Сил України надаються в постійне або тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди.
Право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються відповідними радами (п.19 Наказу).
Відповідно до рішення Євпаторійської міської ради народних депутатів від 06.10.1999р. №23-12/44 було надано земельну ділянку площею 38,3293га у постійне користування Міністерству оборони України для обслуговування державного підприємства «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод».
Замовником проекту відведення (технічного звіту) відповідно до п. 15 Положення від 22 грудня 1997 р. N 483 виступило ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод». У Технічному звіті виготовленому Кримською філією Інституту землеустрою у 1999 році було зазначено, що дана земельна ділянка була відведена військовій частині № 42894 (до 1998 року назва Позивача) відповідно до рішення Євпаторійського виконкому № 424 від 26.06.81р., а межа земельної ділянки у натурі була встановлена та погоджена при виконанні інвентаризації земель в 1993 році. Державний акт в/ч 42894 не видавався. Змін у землекористуванні за минулий час, до прийняття рішення Євпаторійської міської ради народних депутатів від 06.10.1999р. - не відбулося.
02.12.1999р. Міністерству оборони України, м. Київ було видано Державний акт на право постійного користування землею згідно якого, зазначеному землекористувачу надається у постійне користування 38,3293га землі в межах згідно з планом користування.
При цьому у Державному акті зазначено, що землю надано у постійне користування для обслуговування Державного підприємства «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», тобто зазначено цільове використання земельної ділянки.
Таким чином, відповідно до Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КМ № 000516 землекористувачем є саме Міністерство оборони України.
Відповідно до п. 28 Наказу № 483 відомчий контроль за використанням і охороною земель, наданих в користування Збройним Силам України, здійснюють Головне управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України, Головне квартирно-експлуатаційне управління Міністерства оборони України, інженерне управління Військово-Морських Сил України, квартирно-експлуатаційні управління військових округів, квартирно-експлуатаційний відділ Північного оперативно- територіального командування, квартирно-експлуатаційні частини, районів, відділення морської інженерної служби.
Згідно п. 25 Наказу № 483 облік усіх земель, наданих для потреб Міністерства оборони України, здійснюється згідно з Керівництвом по обліку земель (земельних ділянок) в квартирно-експлуатаційній службі Збройних Сил України.
Відповідно до наказу Міністра оборони України № 795 від 22.12.11р. затверджено Інструкцію з обліку земельних ділянок в органах квартирно-експлуатаційної служби
Збройних сил України. Відповідно до п. 5.4. даної Інструкції на підставі державного акта на право постійного користування земельною ділянкою межі земельної ділянки наносяться на схеми (кадастрові плани). Схеми оформлюються в ККЕУ, КЕВ, КЕЧ у трьох примірниках.
Відповідно до Схеми розмежування землі, наданої Міністерству оборони України для обслуговування ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», узгодженої у 2011 році Начальником Євпаторійської КЕЧ району встановлено, що всього за Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою числиться 38,3292га, з яких ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» використовує для забезпечення виробничої діяльності лише 4,4066га (а.с. 19).
Тобто, орган, який зобов'язаний здійснювати відомчій контроль та облік земель наданих Збройним силам України встановив, що ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» фактично використовує лише частину земельної ділянки наданої Міністерству оборони України на підставі Державного акту на право постійного користування землею, тобто є безпосереднім землекористувачем 4,4066га.
За даними Євпаторійської квартирно-експлуатаційної частини на території військового містечка №5 ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» на теперішній час розташована ще й військова частина А 3360 Міністерства оборони України (а.с. 163). Тобто, разом з підприємством ІСНУЄ ще й інший безпосередній користувач земельної ділянки.
Слід зазначити, що Наказ № 483, який є спеціальним нормативно-правовим актом, що регламентує порядок користування та розпорядження землями оборони, містить поняття «землекористувач» та «безпосередній землекористувач», які є різними особами та мають різний правовий статус, підтвердження чого є:
- п. 23 Наказу, відповідальність за цільове використання земель, наданих для потреб Збройних Сил України, покладається на безпосереднього землекористувача і органи квартирно-експлуатаційної служби та інженерне управління Військово-Морських Сил України.
- п. 24 Наказу, відповідальність за охорону земель покладається на безпосереднього землекористувача;
- п. 32 Наказу, після отримання державного акта на право постійного користування землею і документів перенесення на місцевість меж відведеної земельної ділянки інженерне управління Військово-Морських Сил України, начальник квартирно-експлуатаційного управління військового округу, начальник квартирно-експлуатаційного відділу Північного оперативно-територіального командування дають вказівку військовим частинам, безпосереднім землекористувачам, приступити до фактичного використання виділеної в користування Міністерству оборони України земельної ділянки.
- п. 36 Наказу, військові частини, безпосередні землекористувачі, повинні використовувати земельні ділянки тільки за цільовим призначенням, яке визначене рішенням про надання в користування Збройним Силам України цих ділянок.
З врахуванням вищезазначеного, землекористувачем земельної ділянки відповідно до Державного акту є Міністерство оборони України, а ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» с безпосереднім землекористувачем.
Оскільки законодавство не містить прямої норми, що регламентує порядок сплати податку за землю у разі наявності кількох землекористувачів (безпосереднього землекористувача), слід застосовувати аналогію закону.
Відповідно до ст. 286.6 Податкового кодексу України за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.
За аналогією зі ст.286.6 ПК України ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» здійснював оплату земельного податку лише за ту частину земельної ділянки яку фактично займає, тобто за 4,4066га.
Так, відповідно до Податкового розрахунку земельного податку за 2011 та 2012 роки, які надані до ДПІ у м. Євпаторії АРК ДПС, позивачем було здійснено розрахунок та сплачено земельний податок на площу земельної ділянки 4,4066га. (44066м.кв.х137,77грн.х1%=60709,73грн. - за один рік) (а.с. 20-22, 61-72).
Вартість 1 кв.м. землі по економіко-планувальних зонах, земельно-оцінним районам з урахуванням функціонального використання зазначена у сумі 137,77грн., що відповідає даними земельного кадастру.
Розмір площі за який сплачувався земельний податок обґрунтовується Схемою розмежування землі, наданої Міністерству оборони України для обслуговування ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», узгодженої у 2011 році Начальником Євпаторійської КЕЧ району.
Копія цієї Схеми надавалася Позивачем у додатках до Податкової декларації з плати за землю за 2012 рік. Тобто, Відповідачу було відомо, що Позивач сплачує податок за землю за 4,4066га.
Більш того, ДПІ в м. Євпаторія АРК ДПС застосовувала до Позивача штрафні санкції по податку за землю зокрема, рішення № 00034115; штраф 10% по податку за землю на травень 2012 р.; штраф 20% по податку за землю на червень 2012 р. та Відповідачем не вживалося жодних дій направлених на донарахування штрафних санкцій за несплату податку за решту земельної ділянки, у розмірі 33,9227.
Крім того, як встановлено самим Відповідачем у Акті перевірки, «Державний акт на право постійного користування землею від 02.12.99р. ІІ-КМ №000516, виданий Євпаторійською міською Радою народних депутатів у виконання рішення Євпаторійської міськради народних депутатів від 06.10.99 р. № 23-12/44 Міністерству оборони України для обслуговування ДП МОУ «ЄАРЗ», площа земельної ділянки 8 = 38,3293 га.
Згідно з п. 286.1 ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» Концерну «Укрооборонпрому» позбавлений можливості у встановленому порядку здійснити оформлення права користування земельною ділянкою під належними йому будівлями та спорудами загальною площею 4,4066 га до відмови постійного землекористувача, яким є Міністерство оборони України, від зазначеної земельної ділянки.
Оскільки частина 5 ст. 116 Земельного кодексу України містить імперативну норму про те, що надання у користування земельної ділянки, що перебуває у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом
У відповідності з ст. 142 Земельного кодексу України припинення права власності на земельну ділянку або права постійного користування у разі добровільної відмови власника землі або землекористувача здійснюється за його заявою до відповідного органу чи до власника земельної ділянки. Міністерство оборони України таку заяву-відмову не надавало. Таким чином, у Державного підприємства «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» відсутні підстави сплачувати плату за землю з розрахунку загальної площі земельної ділянки 38,3293га, наданої в користування Міністерству оборони України.
Необхідно також зазначити, що відповідно до п. 56.21 ст. 56 ПК України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що в даному випадку відповідачем не доведено обставин та підстав, які б відповідно до вищезгаданих положень податкового законодавства та законодавства з питань бухгалтерського обліку підтверджували факт заниження ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» податкових зобов'язання по податку за землю у сумі 934706,08грн.
В зв'язку з чим, податкове повідомлення-рішення від 15.04.13р. №0000282201, є протиправними і підлягають скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету за рахунок коштів.
Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.
Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
Таким чином, стягнення судових витрат, відповідно до рішення суду, не на користь суб'єкта владних повноважень, здійснюється з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку суб'єкта владних повноважень-відповідача.
В судовому засіданні 13.06.13р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст.ст.160,163 КАС України повний текст постанови виготовлено 18.06.13р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Євпаторії в АР Крим ДПС від 15.04.13р. №0000282201, яким було нараховане суму грошового зобов'язання з земельного податку, за основним платежем у розмірі 934706,08грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 233676,52грн.
3. Стягнути з Державного бюджету на користь Державного підприємства «Дослідне господарство «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» (97416, АР Крим, м. Євпаторія, Авіаремзавод, ЄДРПОУ 07587058) за рахунок коштів на утримання Державної податкової інспекції у м. Євпаторії в АР Крим ДПС 2294,00грн. судового збору
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Котарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2013 |
Оприлюднено | 02.07.2013 |
Номер документу | 32118335 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні