Ухвала
від 19.08.2013 по справі 801/4601/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 801/4601/13-а

19.08.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Цикуренка А.С.,

суддів Іщенко Г.М. ,

Дудкіної Т.М.

секретар судового засідання Бражникова Ю.В.

за участю сторін:

представник позивача, Державного підприємства "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" - Борейко Людмила Павлівна, довіреність № б/н від 24.04.13

представник відповідача, Державної податкова інспекція у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби - Політіка Людмила Володимирівна, довіреність № 1549/10/10-24 від 04.04.13

розглянувши матеріали справи № 801/4601/13-а за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Котарева Г.М. ) від 13.06.13

за позовом Державного підприємства "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" (Авіаремзавод, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим,97416)

до Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби (вул. Д.Ульянова, 2 Б, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим,97416)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 15.04.13р. №0000282201,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.06.13р. задоволено адміністративний позов Державного підприємства "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" до Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 15.04.13р. №0000282201.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Євпаторії в АР Крим ДПС від 15.04.13р. №0000282201, яким було нараховане суму грошового зобов'язання з земельного податку, за основним платежем у розмірі 934706,08грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 233676,52грн.

Стягнуто з Державного бюджету на користь Державного підприємства «Дослідне господарство «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» (97416, АР Крим, м. Євпаторія, Авіаремзавод, ЄДРПОУ 07587058) за рахунок коштів на утримання Державної податкової інспекції у м. Євпаторії в АР Крим ДПС 2294,00грн. судового збору .

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.06.13 та прийняти нове рішення по справі.

Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував та просив залишити постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.06.13р. без змін.

Представник відповідача у судовому засіданні наполягав на задоволенні апеляційної скарги, скасуванні постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.06.13р. та прийнятті нового рішення.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, а також неповно з'ясовані обставини, що мають істотне значення для справи.

За період з 01.01.11р. по 31.12.12р. позивачем задекларовано суму збору з плати за землю у розмірі 121419,46грн. за земельну ділянку під об'єктами нерухомості підприємства загальною площею 4,4066га. В додатках до декларації надано документи, що містять відомості про розмір земельної ділянки, за користування якою здійснюється нарахування плати за землю. Зокрема, надана копія Схеми розмежування землі, наданої Міністерству оборони України для обслуговування ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" (а.с. 19-22).

Заявник апеляційної скарги вважає, що позивачем на порушення ст.269, 270, 271 ПК України, у зв'язку з безпідставним заниженням площі земельної ділянки у розрахунках податку за землю, занижені податкові зобов'язання по податку за землю у сумі 934706,08грн., у т.ч.: по періодах: за 2011 рік - заниження у сумі 467353,04грн. та за 2012 рік - заниження у сумі 467353,04грн.

За результатами виїзної планової перевірки ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод» складений акт від 02.04.13р. №000035/01-05-22-01/07587058 (а.с. 24-60). Згідно з висновками акту перевірки відповідачем встановлено порушення позивачем, у тому числі, ст.ст. 269, 270, 271 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податкових зобов'язань з податку на землю у сумі 934706,08грн., у т.ч. по періодах: 2011 року - заниження на 467353,04грн. та за 2012 року - заниження на 467353,04грн.

На підставі висновків акту перевірки ДПІ у м. Євпаторії в АР Крим ДПС винесено податкове повідомлення-рішення від 15.04.13р. №0000282201, яким нараховане суму грошового зобов'язання з земельного податку, за основним платежем у розмірі 934706,08грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 233676,52грн. (а.с. 12).

Державне підприємство "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" створене Міністерством оборони України як військова частина № 42894, яке входило до складу військового містечка № 5.

Рішенням виконавчого комітету Євпаторійської міської ради народних депутатів Кримської області №424 від 26.06.1981р. вирішено відвести 1992 відділенню морської інженерної служби КЧФ для в/ч 40107, 42835, 42894 та 218 УНР земельну ділянку площею 202,35 га (містечко № 5) з земель м. Євпаторія у відповідності наданим планом фактичного використання земель, погодженим з Управлінням головного архітектора міста (а.с. 13).

Згідно довідки Євпаторійської квартирно-експлуатаційної частини району №257 воєнне містечко №5 м. Євпаторія знаходиться на обліку Євпаторійської КЕЧ з 04.04.1997 року згідно наказу МО України №160 від 1992 року. Власник - Міністерство оборони України (а.с. 162).

Наказом Міністра оборони №52 від 16.02.98р. Державне підприємство "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" (військова частина 42894) перейменовано у Державне підприємство Міністерства оборони України "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод", ідентифікаційний код 07587058.

Відповідно до п. 1 Статуту зареєстрованого 25.03.1998р. в Виконавчому комітеті Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим рішенням Євпаторійського міськвиконкому №146 п-р від 25.03.1998р., зі змінами та доповненнями від 07.07.1999р. №0010138 Підприємство "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" є державним підприємством, заснованим на державній власності і підпорядкованим Міністерству оборони України. Підприємство здійснює володіння, користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства (п. 4.6. Статуту).

Відповідно до рішення Євпаторійської міської ради народних депутатів від 06.10.1999р. №23-12/44 надано земельну ділянку площею 38,3293га у постійне користування Міністерству оборони України для обслуговування державного підприємства "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод".

У Технічному звіті виготовленому Кримською філією Інституту землеустрою у 1999 році зазначено, що дана земельна ділянка відведена військовій частині № 42894 (до 1998 року назва Позивача) відповідно до рішення Євпаторійського виконкому № 424 від 26.06.81р., а межа земельної ділянки у натурі встановлена та погоджена при виконанні інвентаризації земель в 1993 році. Державний акт в/ч 42894 не видавався.

Міністерству оборони України 02.12.1999р. видано Державний акт на право постійного користування землею, згідно якого зазначеному землекористувачу надається у постійне користування 38,3293га землі в межах згідно з планом користування.

При цьому у Державному акті вказано, що землю надано у постійне користування для обслуговування Державного підприємства "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод", тобто зазначено цільове використання земельної ділянки.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідно до Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КМ № 000516 землекористувачем є саме Міністерство оборони України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10р. №1221 утворено Державний концерн "Укроборонпром" (далі - Концерн) з включенням до його складу державних підприємств згідно з додатком, в тому числі ДП Міністерства оборони України "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод", ідентифікаційний код 07587058.

Відповідно до наказу Державного концерну "Укроборонпром" від 11.11.11р. № 134 створена комісія, яка здійснила приймання-передачу майна ДП Міністерства оборони України "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод", тобто здійснено виведення майна й підприємства з сфери управління Міністерства оборони України в управління Державного концерну "Укроборонпром".

Пунктом 1.1. Акту приймання-передачі державного підприємства Міністерства оборони України "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" зі сфери управління Міністерства оборони України в управління Державного концерну "Укроборонпром" від 27.01.12р., встановлено, що до складу об'єкта передачі входять 47 об'єктів нерухомого майна (будинки, будівлі, споруди) підприємства Нерухоме майно розташоване на земельній ділянці загальною площею 38,3293га. Зняття цієї земельної ділянки з обліку Міноборони, згідно з актом не проводилось, а буде проведено відповідно до встановленого законом порядку. Додатком до Акту був акт інвентаризації земельної ділянки військового містечка № 5 у м. Євпаторія (авіаремзавод) (а.с. 73-76).

На підставі наказу Державного концерну "Укроборонпром" від 28.03.12р. №146, прийнята нова редакція Статуту, який зареєстровано 31.05.12р. за №11401050009001772 (а.с. 77-94), згідно якої змінено:

назва підприємства: на Державне підприємство "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод"; - місцезнаходження: на 334320, Україна, м. Євпаторія, Авіаремзавод.

Регулювання, контроль та координація діяльності підприємства здійснюється Держконцерном "Укроборонпром". Основним видом діяльності є виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування. Тобто підприємство належить до об'єктів промисловості.

Таким чином, позивач відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.10р. № 1221 вийшов з підпорядкування Міністерства оборони України, втративши статус підприємства оборони, та перейшов у підпорядкування Державного концерну "Укроборонпром". Однак, земельна ділянка загальною площею 38,3293га, на якій розташовані об'єкти нерухомого майна підприємства, залишилась в користуванні Міністерства оборони України для обслуговування потреб оборони та інших суб'єктів Збройних сил України та має цільове призначення - землі оборони.

Постійним землекористувачем земельної ділянки загальною площею 38,3293га є Міністерство оборони України, що підтверджується Державним актом на право постійного користування землею від 02.12.1999р. ІІ-КМ №000516, виданим Євпаторійською міською радою народних депутатів у виконання рішення Євпаторійської міськради народних депутатів від 06.10.1999 р. №23-12/44 Міністерству оборони України. Згідно земельно-кадастрового обліку зазначена земельна ділянка має кадастровий номер 01:10900000:00:66:001 та зареєстрована за Міністерством оборони України (а.с. 14-18), а ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" був безпосереднім землекористувачем, як підрозділ Міністерства оборони України, яке надало позивачу право безпосереднього використання виділеної в користування Міністерству оборони України земельної ділянки.

Згідно вимог ст. 77 Земельного кодексу України землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати в комунальній та державній власності.

Відповідно до статті 14 Закону України "Про Збройні Сили України" земля, води, інші природні ресурси, а також майно, закріплені за військовими частинами, військовими навчальними установами та організаціями Збройних Сил України, є державною власністю, належить їм на праві оперативного управління та звільняються від усіх видів податків.

Статтею 1 Закону України "Про використання земель оборони" від 27.11.03р. № 1345-ІУ визначено, що землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.

Порядок надання в користування земель для потреб Збройних Сил України регламентується Положенням "Про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями", яке затверджене Наказом Міністра оборони України від 22 грудня 1997 р. N 483 (далі - Положення).

Відповідно до п. 1 Наказу землі (земельні ділянки) надаються військовим частинам, військово-навчальним закладам, установам, підприємствам та організаціям Збройних Сил України для їх розміщення та постійної діяльності.

Надання в користування земельних ділянок для потреб Збройних Сил України здійснюється в порядку, передбаченому статтею 19 Земельного кодексу України.

Пунктом 16 Положення визначено, що земельні ділянки для потреб Збройних Сил України надаються в постійне або тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди.

Право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються відповідними радами (п.19 Положення).

Відповідно до п. 28 Положення відомчий контроль за використанням і охороною земель, наданих в користування Збройним Силам України, здійснюють Головне управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України, Головне квартирно-експлуатаційне управління Міністерства оборони України, інженерне управління Військово-Морських Сил України, квартирно-експлуатаційні управління військових округів, квартирно-експлуатаційний відділ Північного оперативно-територіального командування, квартирно-експлуатаційні частини, районів, відділення морської інженерної служби.

Згідно п. 25 Положення облік усіх земель, наданих для потреб Міністерства оборони України, здійснюється згідно з Керівництвом по обліку земель (земельних ділянок) в квартирно-експлуатаційній службі Збройних Сил України.

Відповідно до Схеми розмежування землі, наданої Міністерству оборони України для обслуговування ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод", узгодженої у 2011 році Начальником Євпаторійської КЕЧ району встановлено, що всього за Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою числиться 38,3292га, з яких ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" використовує для забезпечення виробничої діяльності лише 4,4066га (а.с. 19).

Таким чином, повноважним органом (Євпаторійська КЕЧ району), визначеним Міністерством оборони України, встановлено, що ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" Державного концерну "Укроборонпром" фактично використовує частину земельної ділянки наданої Міністерству оборони України на підставі Державного акту на право постійного користування землею, тобто є фактичним землекористувачем 4,4066га.

У зв'язку з проведеною реорганізацією, позивач не являється безпосереднім землекористувачем, як підприємство Міністерства оборони України. ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" Державного концерну "Укроборонпром" фактично користується земельною ділянкою, на якої розташовані об'єкти нерухомості для забезпечення виробничої діяльності на площі 4,4066га без оформлення правовстановлюючих документів.

На час розгляду апеляційної скарги ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" Концерну "Укрооборонпрому" не вирішено питання щодо оформлення права користування земельною ділянкою під належними йому будівлями та спорудами загальною площею 4,4066 га, так як відсутня відмова постійного землекористувача (Міністерство оборони України) від частини зазначеної земельної ділянки.

Згідно з пп. 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (пп. 14.1.72 ст. 14 ПК України);

Відповідно до ст. 269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Разом з тим, згідно з пп. 14.1.34 п. 14.1 ст. 14 ПК України власники земельних ділянок - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно, а згідно з пп. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПК України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

При цьому, обов'язок щодо сплати земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у вказаних осіб з'являється лише з дня виникнення права власності або права користування відповідною земельною ділянкою.

Право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.

За змістом ст. 270 ПК України об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Згідно з п. 286.1 ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Відповідно до ст.286.2 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

В січні 2012 року позивачем в встановленому порядку надано чергову річну декларацію (а.с. 65-67).

Відомості вказані в ній наведені у відповідності до фактичних обставин з урахуванням структурних змін в правовому статусі підприємства.

Так, відповідно до Податкового розрахунку земельного податку за 2011 та 2012 роки, які надані до ДПІ у м. Євпаторії АРК ДПС, позивачем здійснено розрахунок та сплачено земельний податок на площу земельної ділянки 4,4066га. (44066 м.кв. х 137,77грн. х 1% = 60709,73грн. - за один рік) (а.с. 20-22, 61-72).

Вартість 1 кв.м. землі по економіко-планувальних зонах, земельно-оцінним районам з урахуванням функціонального використання зазначена у сумі 137,77грн., що відповідає даними земельного кадастру.

Крім того, за даними Євпаторійської квартирно-експлуатаційної частини на території військового містечка №5 ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" на теперішній час розташована ще й військова частина А 3360 Міністерства оборони України (а.с. 163). Тобто, разом з підприємством існує ще й інший користувач земельної ділянки.

На підставі викладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що в даному випадку відповідачем не доведено обставин та підстав, які б відповідно до вищезгаданих положень податкового законодавства та законодавства з питань бухгалтерського обліку підтверджували факт заниження ДП "Євпаторійський авіаційний ремонтний завод" податкових зобов'язання по податку за землю у сумі 934706,08грн.

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим та не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін. У ст. 200 КАС України наведені підстави для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

У зв'язку з чим колегія судів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови без змін.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.06.13р. по справі № 801/4601/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 27 серпня 2013 р.

Головуючий суддя підпис А.С. Цикуренко

Судді підпис Г.М. Іщенко

підпис Т.М. Дудкіна

З оригіналом згідно

Головуючий суддя А.С. Цикуренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2013
Оприлюднено02.09.2013
Номер документу33205238
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4601/13-а

Ухвала від 13.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 15.12.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 31.03.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 28.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 11.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 19.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 13.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні