Постанова
від 21.06.2013 по справі 815/3857/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3857/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 червня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

при секретарі Давтян Л.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Кранц» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 19944,44 грн. та пені в розмірі 131,67 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Кранц» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 19944,44 грн. та пеню в розмірі 131,67 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у відповідності до нормативу місць призначених для працевлаштування інвалідів відповідач повинен був створити 1 робоче місце в 2012 році, проте не створив жодного, у зв'язку з чим до ТОВ «Кранц» застосовано адміністративно-господарські санкції в розмірі 19944,44 грн. та внаслідок несплати у встановлений законом строк вказаних санкцій, нараховано пеню за 33 дні затримки в розмірі 131, 67 грн. Також позивач зазначив, що на підприємстві відповідача з 17.09.2012 року працював 1 інвалід, проте норматив по працевлаштуванню інвалідів дорівнює 0, оскільки інвалід протягом 2012 року відпрацював лише 3, 5 місяці замість 6 і більше.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив задовольнити позов.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечував, в обґрунтування заперечень зазначив, що на підприємство покладено лише обов'язок із забезпечення певної кількості робочих місць для інвалідів, тому протягом 2012 року з січня по вересень ТОВ «Кранц» надавало щомісячно звіт «Про наявність вакансій» за формою 3-ПН з проханням направити до ТОВ «Кранц» працюючого інваліда на посаду підсобного робітника, та у вересні 2012 року прийняли на роботу працюючого інваліда. Також представник відповідача зазначив, що в січні 2013 року адміністрація ТОВ «Кранц» звернулась до жителів села з проханням працевлаштування до ТОВ «Кранц» працюючого інваліда, проте отримали відмову. На підставі викладеного представник відповідача просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, перевіривши матеріали справи, встановив наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно до ч. 3 ст. 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно до звіту ТОВ «Кранц» про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2012 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу складала 18 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 1 особа (а.с. 32).

ТОВ «Кранц» у відповідності до вимог Закону України «Про зайнятість населення» у 2012 році щомісяця з січня 2012 року по вересень 2012 року подавало до Березівського районного центру зайнятості звіти про наявність вакансій, в тому числі для працевлаштування інвалідів (а.с. 34-43).

На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2012 звітний рік в розмірі 19944, 44 грн., яку відповідач повинен був сплатити (а.с. 7).

Станом на 18.05.2013 року у зв'язку з несплатою відповідачем суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 19 944, 44 грн., позивачем було нараховано ТОВ «Кранц» пеню виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, у розмірі 131, 67 грн.

Згідно довідки Березівського районного центру зайнятості від 10.06.2013 року № 394/05/02, в 2012 році ТОВ «Кранц» систематично надавало звіти за формою 3-ПН «Звіт про наявність вакансій» про потребу працівників, в тому числі осіб з обмеженими фізичними можливостями, проте за територіальною належністю вказаної категорії осіб на обліку в центрі зайнятості не перебувало (а.с. 43).

Крім того, ТОВ «Кранц» розміщувало оголошення для жителів с. Кудрявка про запрошення до ТОВ «Кранц» за адресою:вул. Цветочная, 22, с. Кудрявка Березівського району Одеської області, на постійну роботу інваліда з оплатою згідно штатного розпису на підсобні роботи (а.с. 55).

Також судом встановлено, що на підставі направлення Березівського районного центру зайнятості від 14.09.2012 року для працевлаштування на посаду підсобний робітник до ТОВ «Кранц» направлено інваліда ІІ групи - ОСОБА_2 (а.с. 56-59).

17.09.2012 року з ОСОБА_2 було укладено трудовий договір та видано наказ № 30 від17.09.2012 року пр. призначення його на посаду підсобний робітник в ТОВ «Кранц» (а.с. 33).

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що обов'язок підприємства по створенню робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком займатись пошуком інвалідів для працевлаштування, та оскільки відповідачем вжито всі передбачені чинним законодавством заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів, на нього не може бути покладена відповідальність за ненаправлення уповноваженими органами на підприємство необхідної кількості інвалідів для працевлаштування, та за відсутність інвалідів, які бажають працевлаштуватись, а тому позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Кранц» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 19 944, 44 грн. та пені в розмірі 131, 67 грн. є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Кранц» про стягнення з TOB «Кранц», с. Кудрявка, вул. Цвіточна, буд. 22, Березівського р-ну, Одеська область, 67310, Код ЄДРПОУ 20933165, р/р 26003066628001, МФО 328384, АКЦ. КОМ. БАНК «ІМЕКСБАНК», м. Одеса, на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області (Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач - УДКСУ у Березівському районі, МФО -828011, р/р - 26003066628001, код ЄДРПОУ - 20933165) суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 19 944,44 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 131,67 грн., всього підлягає стягненню 20 076,11 грн., в повному обсязі.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 21 червня 2013 року.

Суддя /підпис/ О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2013
Оприлюднено03.07.2013
Номер документу32119753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3857/13-а

Ухвала від 09.08.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 24.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Постанова від 21.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні