Справа № 825/1822/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 червня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Бородавкіної С.В.,
при секретарі Хрущ Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові справу за адміністративним позовом Підприємства "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач 14.05.2013 звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби і просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби від 09 січня 2013 року: №0000232200 та №0000242200.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що працівниками Державної податкової інспекції у м. Чернігові не було обґрунтовано належним чином і доведено у встановленому законом порядку, що угоди порушують публічний порядок, суперечать моральним засадам суспільства та спрямовані на заволодіння майном держави. Угоди, які укладені між позивачем та контрагентами TOB «Будівельне управління 26», ТОВ «Фінанси Пан Трейд» не визнані судом недійсними і їх недійсність прямо не встановлена законом, у зв'язку з чим існує презумпція правомірності вказаних правочинів, а також наявність взаємних прав та обов'язків сторін за такими угодами. Приймаючи до уваги, наявність всіх необхідних первинних документів щодо фінансово-господарських взаємовідносин платника податків з TOB «Будівельне управління 26» та ТОВ «Фінанси Пан Трейд» та податкових накладних, оформлених у повній відповідності з чинним законодавством, платник податків мав повне право на віднесення відповідних сум ПДВ до складу податкового кредиту. Наявність вказаних документів, як і відсутність підстав щодо безтоварності операцій, підтверджується актом перевірки. Крім того, за змістом відомостей, викладених в акті, підтверджується і той факт, що на момент проведення господарських операцій з TOB «Будівельне управління 26» та з ТОВ «Фінанси Пан Трейд», а також віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту, вказані контрагенти були зареєстровані у державному реєстрі та як платники ПДВ, тому на даний час відсутні будь-які підстави для виключення зі складу податкового кредиту сум ПДВ сплачених у складі цін, та як наслідок не прийняття до уваги первинних документів та податкових накладних. Крім того, платник податків взагалі жодним чином не повинен нести відповідальність за господарську діяльність контрагента, його звітність як платника, тощо, про яку взагалі не обізнаний та не повинен бути обізнаний.
Представник позивача позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що при перевірці наданих Підприємством «Лідер-Буд» документів щодо виконання субпідрядних договорів встановлено відсутність відомостей про осіб (не зазначено П.І.Б.), що склали та підписали наступні документи: розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів на виконання будівельно-ремонтних робіт, локальні кошториси з розрахунками одиничної вартості робіт, підсумкові відомості ресурсів на капітальний ремонт об'єктів, розрахунки загальновиробничих витрат до Акту КБ-2в на капітальний ремонт, акти приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості, акти прийому-передачі матеріалів для виконання робіт. Вказані документи не в повній мірі містять реквізити, передбачені п.2 cт.9 Закону України від 16.07.1999р. № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні". Враховуючи вищевикладене, перевіркою підприємства «Лідер-Буд» не підтверджено реальність здійснення операцій з придбання у ТОВ «Будівельне управління 26» ремонтно-будівельних послуг по субпідрядних договорах, з огляду на порушення правил ведення бухгалтерського обліку при оформленні документів, які повинні підтверджувати реальність виконання таких робіт. Товариство не надало на перевірку первинні документи, які б підтверджували реальність здійснення господарських операцій з придбання у ТОВ «Фінанси Пан Трейд» товарів (робіт, послуг), витрати за якими було відображено в декларації з прибутку за перевіряємий період. На перевірку були надані лише податкові накладні від 24.07.2012 №392, від 23.07.2012 №362, від 29.05.2012 №439, в яких зроблено посилання на договір поставки від 28.05.2012, що не був наданий на перевірку. Також перевіркою наданих керівником підприємства документів щодо взаємовідносин з ТОВ «Фінанси Пан Трейд» встановлено, що вони не в повній мірі містять реквізити, передбачені п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а саме: посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис та інші данні, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Вищевказані реквізити відсутні на видаткових накладних від 23.07.2012, від 26.07.2012, від 29.05.2012, від 08.05.2012.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Працівниками ДПІ у м. Чернігові була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Підприємства "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" з питань правильності нарахування та своєчасності сплати ПДВ за жовтень та листопад 2011 по взаємовідносинах з ТОВ "Будівельне управління 26", за травень та липень 2012 по взаємовідносинах з ТОВ "Фінанси Пан Трейд" та податку на прибуток за відповідні періоди по взаємовідносинах підприємства із вказаними контрагентами, за результатами якої складено акт №2548/22/36931697 від 30.11.2012 (том №1, а.с.11-40).
Перевіркою було встановлено порушення п.44.1 ст.44, ст.134, п.138.2 ст.138. п.198.6 ст.198, ст.200, п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI, п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, ст.3, 4, 9 Закону України від 16.07.1999 №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ч.1-3, 5 ст.203, ч.1,2 ст.215, ст.216, ст.228 ЦК України, ст..208 ГК України, внаслідок чого занижено:
- податок на прибуток в сум 464266,00 грн.. в т.ч. за 2011 - 424881,00 грн., за 9 місяців 2012 - 39385,00 грн.;
- податок на додану вартість 405543,00 грн., у т.ч. за жовтень 2011 - 188437,00 грн., за листопад 2011 - 164906,00 грн., за травень 2012 - 13654,00 грн., за липень 2012 - 38546,00 грн.
На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 09 січня 2013 року: №0000232200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 474120,,00 грн., з них: +464266,00 грн. - за основним платежем та 9846,00 грн. - за штрафними санкціями (том №1, а.с.41); №0000242200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 56929,00 грн., з них: +405543,00 грн. - за основним платежем та 101386,00 грн. - за штрафними санкціями (том №1, а.с.42).
Не погоджуючись з винесеним ДПІ у м. Чернігові податковими повідомленнями-рішеннями, позивач подав до Державної податкової служби в Чернігівській області скаргу, однак рішенням Державної податкової служби в Чернігівській області від 20.03.2013 №603/10/10-215 про результати розгляду скарги податкові повідомлення-рішення - залишено без змін, а скаргу - без задоволення (том №1, а.с.43-48).
Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливо без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої.
Відповідно до п.п.14.1.27 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником)
Розділом ІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на прибуток.
Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до п.п.139.1.1 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.
Отже, до складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, реалізацією продукції (робіт, послуг).
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Частинами 1 та 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, на підтвердження включення сум коштів до складу валових витрат та сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання послуг від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.
Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин:
- неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності;
- відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів;
- облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій;
- здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.
Основними видами господарської діяльності Підприємства "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" є: будівництво житлових і нежитлових будівель; будівництво інших споруд; інші роботи із завершення будівництва; оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; купівля та продаж власного нерухомого майна (том №1, а.с.52). Відповідно до свідоцтва Підприємство "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" є платником податку на додану вартість (том №1, а.с.51).
Позивач має ліцензію на господарську діяльність, пов'язану із створенням об'єктів архітектури, видану Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області Міністерства регіонального розвитку та будівництва України (том №2, а.с.166-167).
28.05.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Фінанс Пан Трейд" (Постачальник) та Підприємством "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" (Покупець) було укладено договір поставки будівельних матеріалів (том №1, а.с.120).
Відповідно до пп.1.1 договору Постачальник зобов'язується продавати будівельні матеріали, надалі товар, в кількості і за ціною згідно рахунків, накладних. Покупець зобов'язується прийняти та оплатити товари в порядку передбаченому даним договором.
Відповідно до пп.2.2 договору Покупець сплачує Постачальнику товар за ціною, визначеною в рахунках-фактурах, видаткових накладних.
Виконання даного договору підтверджується видатковими накладними: від 26.07.2012 №26/07-02 на загальну суму 7040,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1173,33 грн.; від 29.05.2012 №29/05-09 на загальну суму 81925,00 грн., в т.ч. ПДВ - 13654,17 грн.; від 23.07.2012 №23/07-04 на загальну суму 225058,79 грн., в т.ч. ПДВ - 37509,80; (том №1, а.с.121,124,130).
02.04.2012 між позивачем та ФОП ОСОБА_1 було укладено договір №02/04-2012 на транспортні та експедиційні послуги, за яким і здійснювалась поставка товарів (том №1, а.с.136).
Поставка товарів підтверджується товарно-транспортними накладними від 26.07.2012, від 29.05.2012, від 23.07.2012 та реєстром довіреностей (том №1, а.с.122,125,131-133,135).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Фінанс Пан Трейд" було виписано податкові накладні: від 24.07.2012 №392 на загальну суму 7040,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1173,33 грн.; від 29.05.2012 №439 на загальну суму 81925,00 грн., в т.ч. ПДВ - 13654,17 грн.; від 23.07.2012 №362 на суму 187548,99 (том №1, а.с.123,126,134).
Для зберігання товарів позивач використовує складське приміщення, яке він орендує згідно договору оренди складського приміщення від 01.09.2011 загальною площею 611,9 м.кв, за адресою: м. Чернігів, вул. Квітнева, 3-А (том №1, а.с.137).
Господарські операції з ТОВ "Фінанс Пан Трейд" позивач відобразив у бухгалтерському обліку, що підтверджується карткою рахунку: 631 (том №1, а.с.142-144).
Придбаний 23.07.2012 у ТОВ "Фінанс Пан Трейд" товар, а саме: швелери 12, 14, 16; листи г/к 16, 20, 25, 30; труби профільні 80х80х3, 80х40х3,5; балки двотаврові 14, 16; круги г/к Ф40, Ф50, Ф60 були поставлені ТОВ "Українські технології машинобудування", що підтверджується видатковою накладною №РН-0000006 від 25.07.2012 на загальну суму 229528,32 грн., в т.ч. ПДВ - 38254,72 грн. та довіреністю №698 від 25.07.2012 (том №1, а.с.140-141).
10.05.2011 між Підприємством "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" (Підрядник) та ТОВ "Будівельне управління 26" (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду №100511 (том №1, а.с.182-183).
Відповідно до п.1 договору Субпідрядник зобов'язується виконати роботи по Капітальному ремонту з заміною існуючого заповнення прорізів на алюмінієві в навчальному корпусі №1 (вул. Карпінського, 2/4) (ліва сходова клітка), в навчальному корпусі №2 (вул. Карпінського, 6), (В-1, В-2, В-3, В-4, В-5, В-6, В-7), в навчальному корпусі 35 (вул. Ст. Бандери, 28-а), (В-8, В-9, В-10), студентському комбінаті харчування (корпус №26, вул. Карпінського, 8), (В-11, В-12, В-13, В-14, в-15, В-16) НУ "Львівська Політехніка" у м. Львові і передати виконані роботи Підряднику, а також власними силами та за власний рахунок ліквідувати недоробки і дефекти, що виникли з його вини і виявлені в ході приймання робіт по капітальному ремонту або в гарантійні строки експлуатації, а Підрядник зобов'язується прийняти належним чином виконані роботи по капітальному ремонту та оплатити їх відповідно до актів виконаних робіт форма КБ-2.
Відповідно до пп.2.2 договору вартість договірної ціни складає 529483,93 грн. (п'ятсот двадцять дев'ять тисяч чотириста вісімдесят три грн. 93 коп.), у т.ч. ПДВ - 88247,32 грн.
Виконання даного договору підтверджується розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису №2-1-1, локальною схемою №2-1-1 з розрахунком одиничної вартості, актом №1 приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року (том №1, а.с.184-197, а.с.238-240,).
ТОВ "Будівельне управління 26" було виписано податкові накладні: від 23.11.2011 №223 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; від 24.11.2011: №226 на загальну суму 77189,09 грн., в т.ч. ПДВ - 12864,85 грн.; №227 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; №228 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; від 30.11.2011 №231 на загальну суму 5294,84 грн., в т.ч. ПДВ - 882,47 грн.; (том №1, а.с.198-202).
Придбані послуги були використані для виконання договору підряду №2А від 06.04.2010 з Національним Університетом "Львівська Політехніка" (том №1, а.с.147-150). Виконання якого підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2011, актом приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису №2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів (витрати - по факту), договірною ціною, локальною схемою №2-1-1 з розрахунком одиничної вартості (том №1, а.с.152-181).
12.07.2011 між Підприємством "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" (Підрядник) та ТОВ "Будівельне управління 26" (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду №120711 (том №1, а.с.212-213).
Відповідно до п.1 договору Субпідрядник зобов'язується виконати роботи по Капітальному ремонту гуртожитку №5 НУ "Львівська Політехніка" по вул. Лукаша, 4 у м. Львові і передати виконані роботи Підряднику, а також власними силами та за власний рахунок ліквідувати недоробки і дефекти, що виникли з його вини і виявлені в ході приймання робіт по капітальному ремонту або в гарантійні строки експлуатації, а Підрядник зобов'язується прийняти належним чином виконані роботи по капітальному ремонту та оплатити їх відповідно до актів виконаних робіт форма КБ-2.
Відповідно до пп.2.2 договору вартість договірної ціни складає 817539,91 грн. (вісімсот сімнадцять тисяч п'ятсот тридцять дев'ять грн. 91 коп.), у т.ч. ПДВ - 136256,65 грн.
Виконання даного договору підтверджується розрахунками загальновиробничих витрат до локального кошторису №2-1-1, локальним кошторисом №2-1-1 з розрахунком одиничної вартості, договірною ціною, локальним кошторисом №2-1-2 з розрахунком одиничної вартості, розрахунками загальновиробничих витрат до локального кошторису №2-1-2, підсумковими відомостями ресурсів (витрати - по факту), актом прийому передачі матеріалів для виконання робіт по договору №120711 від 12.07.2011, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2011, актом №1 приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, актом №2 приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, підсумковою відомістю ресурсів до локальної схеми №2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів до локальної схеми №2-1-2, актом приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, розрахунком загальновиробничих витрат до акту КБ-2в, локальною схемою №2-1-2 з розрахунком одиничної вартості, локальною схемою №2-1-1 з розрахунком одиничної вартості (том №1, а.с.214-237,243-250, том №2, а.с.1-32).
ТОВ "Будівельне управління 26" було виписано податкові накладні: від 29.11.2011 №229 на загальну суму 268498,58 грн., у т.ч. ПДВ - 44749,76 грн.; від 30.11.2011 №230 на загальну суму 370481,57 грн., в т.ч. ПДВ - 61746,93 грн. (том №1, а.с.241-242).
Придбані послуги були використані для виконання договору підряду №21 від 06.09.2010, укладеного з Національним Університетом "Львівська Політехніка", на виконання робіт по капітальному ремонту гуртожитку №5 НУ "Львівська Політехніка" по вул. Лукаша, 4 у м. Львові (том №1, а.с.203-211).
12.09.2011 між Підприємством "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" (Підрядник) та ТОВ "Будівельне управління 26" (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду №120911 (том №2, а.с.51-52).
Відповідно до п.1 договору Субпідрядник зобов'язується виконати роботи по Капітальному ремонту з заміною існуючих заповнень прорізів на алюмінієві в ауд. 212, 308, 308а в переході до навчального корпусу №2 НУ "Львівська Політехніка" по вул. Карпинського, 6 у м. Львові і передати виконані роботи Підряднику, а також власними силами та за власний рахунок ліквідувати недоробки і дефекти, що виникли з його вини і виявлені в ході приймання робіт по капітальному ремонту або в гарантійні строки експлуатації, а Підрядник зобов'язується прийняти належним чином виконані роботи по капітальному ремонту та оплатити їх відповідно до актів виконаних робіт форма КБ-2.
Відповідно до пп.2.2 договору вартість договірної ціни складає 195658,44 грн. (сто дев'яносто п'ять тисяч шістсот п'ятдесят вісім грн. 44 коп.), у т.ч. ПДВ - 136256,65 грн.
Виконання даного договору підтверджується договірною ціною, локальним кошторисом №2-1-1 з розрахунком одиничної вартості, розрахунками загальновиробничих витрат до локального кошторису №2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів, актом приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, підсумковою відомістю ресурсів (витрати - по факту), довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2011 (том №2, а.с.53-66).
ТОВ "Будівельне управління 26" було виписано податкові накладні: від 23.11.2011 №224 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; від 24.11.2011 №225 на загальну суму 44701,86 грн., в т.ч. ПДВ - 7450,31 грн.; від 30.11.2011 №232 на загальну суму 1956,58 грн., в т.ч. ПДВ - 326,10 грн. (том №2, а.с.67-69).
Придбані послуги були використані для виконання договору підряду №24 від 08.09.2011, укладеного з Національним Університетом "Львівська Політехніка" по капітальному ремонту з заміною існуючих заповнень прорізів на алюмінієві в ауд. 212, 308, 308а в переході до навчального корпусу №2 НУ "Львівська Політехніка" по вул. Карпинського, 6 у м. Львові (том №2, а.с.33-36). Виконання якого підтверджується договірною ціною, локальним кошторисом №2-1-1 з розрахунком одиничної вартості, розрахунками загальновиробничих витрат до локального кошторису №2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів, актом приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, підсумковою відомістю ресурсів (витрати - по факту) (том №2, а.с.38-50).
Розрахунки між Підприємством "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" та Національним Університетом "Львівська Політехніка" підтверджуються довідкою №25-24/21 від 05.07.2012 про зустрічну звірку розрахунків за період з 01.03.2010 по 30.04.2012 (том №1. а.с.145-146).
28.09.2011 між Підприємством "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" (Підрядник) та ТОВ "Будівельне управління 26" (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду №120911 (том №2, а.с.91-94).
Відповідно до пп.1.1 договору Субпідрядник зобов'язується виконати роботи по утепленню фасадів на об'єкті «Новоозерненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, яка знаходиться за адресою: АР Крим м. Євпаторія, смт. Новоозерне, вул. Героїв Десантників, 14», а Підрядник зобов'язується прийняти належним чином виконані роботи та оплатити їх.
Відповідно до пп.2.1 договору вартість робіт, в тому числі їх склад і обсяг, визначена Додатком №1 та складає 230417,04 грн. (двісті тридцять тисяч чотириста сімдесят гривень 04 коп.), у т.ч. ПДВ 20% - 38402,84 грн. (двісті тридцять тисяч чотириста дві гривні 84 коп.).
Виконання даного договору підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2011, актом приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2011 року(том №2, а.с.95-98).
ТОВ "Будівельне управління 26" було виписано податкові накладні: від 31.10.2011 №191 на загальну суму 230417,04 грн., в т.ч. ПДВ - 38402,84 грн. (том №2, а.с.99).
Придбані послуги були використані для виконання договору підряду №11-07/11 від 11.07.2011, укладеного з ТОВ "Будівельна компанія "Ярослав", по капітальному ремонту Новоозерненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, яка знаходиться за адресою: АР Крим м. Євпаторія, смт. Новоозерне, вул. Героїв Десантників, 14 (том №2, а.с.70-74). Виконання якого підтверджується договірною ціною, локальним кошторисом №2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2011, актами №1 та №2 приймання виконання будівельних робіт за жовтень 2011 року, підсумковими відомостями ресурсів (витрати - по факту) (том №2, а.с.75-90).
05.10.2011 між Підприємством "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" (Підрядник) та ТОВ "Будівельне управління 26" (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду №05/10-11 (том №2, а.с.115-118).
Відповідно до пп.1.1 договору Субпідрядник зобов'язується здійснити виготовлення і виконати роботи по монтажу металопластикових віконних блоків на об'єкті «Добудова обласного психоневрологічного диспансеру, м. Суми, (ІІ черга)», а Підрядник зобов'язується прийняти належним чином виконані роботи та оплатити їх.
Відповідно до пп.2.1 договору вартість робіт, в тому числі їх склад і обсяг, визначена Додатком №1 та складає 622230,30 грн. (шістсот двадцять дві тисячі двісті тридцять гривень 30 коп.), у т.ч. ПДВ 20% - 103705,05 грн. (сто три тисячі сімсот п'ять гривні 05 коп.).
Виконання даного договору підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2011, актом приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2011 року (том №2, а.с.119-121).
ТОВ "Будівельне управління 26" було виписано податкові накладні: від 12.10.2011: №183 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; №184 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; від 14.10.2011: №185 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; №186 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; від 31.10.2011 №190 на загальну суму 26230,300 грн., в т.ч. ПДВ - 4371,72 грн. (том №2, а.с.122-126).
Придбані послуги були використані для виконання договору №03/10-2011 від 03.10.2011 з ТОВ "Будівельна компанія "Ярослав" по монтажу металопластикових віконних блоків на об'єкті «Добудова обласного психоневрологічного диспансеру, м. Суми, (ІІ черга)»(том №2, а.с.100-104). Виконання якого підтверджується договірною ціною, локальним кошторисом №2-1-3, підсумковою відомістю ресурсів до локального кошторису, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2011, актом приймання виконання будівельних робіт за жовтень 2011 року, підсумковою відомістю ресурсів (том №2, а.с.105-114).
При виконанні договорів по монтажу металопластикових віконних блоків були використані матеріали, придбані позивачем у ТОВ "Фінанс Пан Трейд" 29.05.2012р.
10.10.2011 між Підприємством "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер" (Підрядник) та ТОВ "Будівельне управління 26" (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду №10/10-11 (том №2, а.с.127-131).
Відповідно до пп.1.1 договору Субпідрядник зобов'язується забезпечити закупівлю та виконати роботи по монтажу алюмінієвих дверних блоків індивідуального виготовлення на об'єкті «Добудова обласного психоневрологічного диспансеру, м. Суми, а Підрядник зобов'язується прийняти належним чином виконані роботи та оплатити їх.
Відповідно до пп.2.1 договору вартість робіт, в тому числі їх склад і обсяг, визначена Додатком №1 та складає 434000,00 грн., у т.ч. ПДВ 20% - 72333,33 грн.
Виконання даного договору підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2011, актом №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2011 року(том №2, а.с.132-135).
ТОВ "Будівельне управління 26" було виписано податкові накладні: від 18.10.2011 №187 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; від 31.10.2011: №188 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; №189 на загальну суму 142000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 23666,67 грн. (том №2, а.с.136-138).
Відносини з ТОВ "Будівельне управління 26" позивач відобразив в бухгалтерському обліку підприємства, що підтверджується карткою рахунку 631 (том №2, а.с.139-140).
Розрахунки позивача з його контрагентами підтверджуються виписками з банку (том №2, а.с.184-194).
Операції з Національним Університетом "Львівська Політехніка" та ТОВ "Будівельна компанія "Ярослав" були відображені в бухгалтерському обліку підприємства, що підтверджується журналами проводок (том №2, а.с.178-183).
Позивачем також було надані податкові декларації з податку на додану вартість ТОВ "Фінанс Пан Трейд" за травень та липень 2012 з розшифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів (том №2, а.с.141-146,149-154), що підтверджує відображення господарських операцій з позивачем у податковому обліку контрагента.
Одержані та виписані податкові накладні позивач відобразив в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (том №2, а.с.147-148,155-160).
На момент здійснення позивачем господарських операцій ТОВ "Фінанс Пан Трейд" та ТОВ "Будівельне управління 26" були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (том №2, а.с.168-173) та були платниками ПДВ (а.с.174-175).
Таким чином, суд вважає, що господарські операції з придбання товарів між позивачем та ТОВ "Фінанс Пан Трейд", ТОВ "Будівельне управління 26" мали реальний характер, оскільки придбання товарів та послуг, зазначених у податкових та видаткових накладних, відбулось з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності Підприємства "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської організації інвалідів "Лідер", наявні всі належні первинні документі, які підписані та скріплені печатками сторін та мають всі реквізити, як того вимагає чинне законодавство України, і які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.
Як на підставу нікчемності правочинів позивача з контрагентом податковий орган посилається на акт перевірки №7974/7/07-020/36192653 від 02.12.2011 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Будівельне управління 26" щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.07.2011 по 31.10.2011 (том №1, а.с.73-119). В акті зазначено про неможливість фактичного здійснення контрагентом господарських операцій через відсутність основних засобів, виробничого обладнання, матеріалів (сировини), товарних запасів, трудових ресурсів необхідних для здійснення основних видів господарської діяльності.
Проте, суд зазначає, що викладені в акті обставини, не є підставою вважати правочини недійсними, або такими, що не відбулись, та не спростовують реальності виконання господарських операцій, оскільки первинні документи контрагентів не досліджувались під час перевірки. Представником позивача надано належні та допустимі докази, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій позивача з контрагентами ТОВ "Фінанс Пан Трейд" та ТОВ "Будівельне управління 26".
Щодо відсутності у видаткових накладних посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистого підпису або інших даних, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, суд зазначає наступне, що досліджених видаткових накладних є підписи керівників підприємств, що не перешкоджають ідентифікації позивача та його контрагента.
Відповідачем не доведено, а судом не встановлено, наявності мети, завідомо суперечної інтересам держави і суспільства, а також існування умислу у позивача чи його контрагентів, як обов'язкової ознаки для визнання правочину недійсним та застосування адміністративно-господарських санкцій. Хоча факт порушення публічного порядку повинен бути доведеним певними засобами доказування.
Відповідачем також не було обґрунтовано належним чином і доведено у встановленому законом порядку, що угоди порушують публічний порядок, суперечать моральним засадам суспільства та спрямовані на заволодіння майном держави.
Крім того, податковий орган не подав жодних доказів на підтвердження того, що позивач діяв без належної обачності й обережності і йому мало бути відомо про порушення, які допускали його контрагенти, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про недобросовісність позивача. Також не доведено та не надано доказів, які б свідчили про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди - як-то безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень від 09 січня 2013 року: №0000232200 та №0000242200.
Встановивши, на підставі досліджених доказів та їх правової оцінки, підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами надання контрагентами позивачу товарів та послуг, суд вважає, що позивачем не було порушено вимог Податкового кодексу України, Законів України «Про податок на додану вартість» та «Про оподаткування прибутку підприємств» під час формування валових витрат та податкового кредиту, а тому позовні вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби від 09 січня 2013 року: №0000232200 та №0000242200, з підстав наведених позивачем у позовній заяві, підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 09 січня 2013 року: №0000232200 та №0000242200.
Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31216206784002, код 38054398, отримувач: УК у м.Чернігові/ м.Чернігів/ 22030001, банк отримувача: ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) на користь Підприємства "Лідер-Буд" Чернігівської міської громадської органзації інвалідів "Лідер" (код ЄДРПОУ 36931697) судові витрати в сумі 2294,00 грн.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2013 |
Оприлюднено | 03.07.2013 |
Номер документу | 32127352 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні