Ухвала
від 13.11.2013 по справі 825/1822/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/1822/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Бородавкіна С.В. Суддя-доповідач: Чаку Є.В.

У Х В А Л А

Іменем України

13 листопада 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Чаку Є.В.,

суддів: Літвіної Н.М., Старової Н.Е.

за участю секретаря Муханькової Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у місті Чернігові Державної податкової служби на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 червня 2013 року у справі за адміністративним позовом підприємства «Лідер-Буд» Чернігівської міської громадської організації інвалідів «Лідер» до Державної податкової інспекції у місті Чернігові Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень - рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Підприємство «Лідер-Буд» Чернігівської міської громадської організації інвалідів «Лідер» (надалі - позивач) звернулося до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби і просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у місті Чернігові Державної податкової служби від 09 січня 2013 року за № 0000232200 та № 0000242200.

Чернігівський окружний адміністративний суд своєю постановою від 20 червня 2013 року адміністративний позов задовольнив.

Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 червня 2013 року та ухвалити нову про відмову в задоволенні адміністративного позову. На думку апелянта, зазначену постанову суду прийнято з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В судове засідання сторони не з'явилися, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв'язку із чим, колегія суддів, на підставі ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 41, ч. 4 ст. 196 КАС України розглядає справу за їх відсутності без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду без змін, з наступних підстав.

Працівниками ДПІ у місті Чернігові була проведена документальна позапланова виїзна перевірка позивача з питань правильності нарахування та своєчасності сплати ПДВ за жовтень та листопад 2011 року по взаємовідносинах з ТОВ «Будівельне управління 26», за травень та липень 2012 року по взаємовідносинах з ТОВ «Фінанси Пан Трейд» та податку на прибуток за відповідні періоди по взаємовідносинах підприємства із вказаними контрагентами, за результатами якої складено акт № 2548/22/36931697 від 30.11.2012 року.

На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 09 січня 2013 року за № 0000232200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 474120,00 грн., з них: 464266,00 грн. - за основним платежем та 9846,00 грн. - за штрафними санкціями за № 0000242200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 56929,00 грн., з них: 405543,00 грн. - за основним платежем та 101386,00 грн. - за штрафними санкціями.

Розділом ІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на прибуток.

Відповідно до п.п. 139.1.1 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат, витрати не пов'язані з провадженням господарської діяльності.

До складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, реалізацією продукції (робіт, послуг).

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

На підтвердження включення сум коштів до складу валових витрат та сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання послуг від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.

Основними видами господарської діяльності позивача є: будівництво житлових і нежитлових будівель; будівництво інших споруд; інші роботи із завершення будівництва; оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; купівля та продаж власного нерухомого майна. Позивач є платником податку на додану вартість.

Позивач має ліцензію на господарську діяльність, пов'язану із створенням об'єктів архітектури, видану Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області Міністерства регіонального розвитку та будівництва України.

28.05.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «Фінанс Пан Трейд» (Постачальник) та підприємством «Лідер-Буд» Чернігівської міської громадської організації інвалідів «Лідер» (Покупець) було укладено договір поставки будівельних матеріалів.

Виконання даного договору підтверджується видатковими накладними, що містяться в матеріалах справи (том № 1, а.с.121,124,130).

02.04.2012 між позивачем та ФОП Усовим А.М. було укладено договір № 02/04-2012 на транспортні та експедиційні послуги, за яким і здійснювалася поставка товарів.

Поставка товарів підтверджується товарно-транспортними накладними від 26.07.2012 року, від 29.05.2012 року, від 23.07.2012 року та реєстром довіреностей.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінанс Пан Трейд» було виписано податкові накладні: від 24.07.2012 року № 392 на загальну суму 7040,00 грн.; від 29.05.2012 року № 439 на загальну суму 81925,00 грн.; від 23.07.2012 року № 362 на суму 187548,99 грн.

Для зберігання товарів позивач використовує складське приміщення, яке він орендує згідно договору оренди складського приміщення від 01.09.2011 року загальною площею 611,9 м.кв, за адресою: м. Чернігів, вул. Квітнева, 3-А.

Господарські операції з ТОВ «Фінанс Пан Трейд» позивач відобразив у бухгалтерському обліку, що підтверджується карткою рахунку: 631.

Придбаний 23.07.2012 року у ТОВ «Фінанс Пан Трейд» товар, а саме: швелери 12, 14, 16; листи г/к 16, 20, 25, 30; труби профільні 80х80х3, 80х40х3,5; балки двотаврові 14, 16; круги г/к Ф40, Ф50, Ф60 були поставлені ТОВ «Українські технології машинобудування», що підтверджується видатковою накладною № РН-0000006 від 25.07.2012 року на загальну суму 229528,32 грн., в т.ч. ПДВ - 38254,72 грн. та довіреністю № 698 від 25.07.2012 року.

10.05.2011 року між підприємством «Лідер-Буд» Чернігівської міської громадської організації інвалідів «Лідер» (Підрядник) та ТОВ «Будівельне управління 26» (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду № 100511.

Виконання даного договору підтверджується розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1, локальною схемою № 2-1-1 з розрахунком одиничної вартості, актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року.

ТОВ «Будівельне управління 26» було виписано податкові накладні: від 23.11.2011 року № 223 на загальну суму 149000,00 грн.; від 24.11.2011 року: № 226 на загальну суму 77189,09 грн.; № 227 на загальну суму 149000,00 грн.; № 228 на загальну суму 149000,00 грн.; від 30.11.2011 року № 231 на загальну суму 5294,84 грн.

Придбані послуги були використані для виконання договору підряду № 2А від 06.04.2010 року з Національним Університетом «Львівська Політехніка». Виконання якого підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2011 року, актом приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів (витрати - по факту), договірною ціною, локальною схемою № 2-1-1 з розрахунком одиничної вартості.

12.07.2011 року між позивачем (Підрядник) та ТОВ «Будівельне управління 26» (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду № 120711.

Виконання даного договору підтверджується розрахунками загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1, локальним кошторисом № 2-1-1 з розрахунком одиничної вартості, договірною ціною, локальним кошторисом № 2-1-2 з розрахунком одиничної вартості, розрахунками загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-2, підсумковими відомостями ресурсів (витрати - по факту), актом прийому передачі матеріалів для виконання робіт по договору № 120711 від 12.07.2011 року, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2011 року, актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, актом № 2 приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, підсумковою відомістю ресурсів до локальної схеми № 2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів до локальної схеми № 2-1-2, актом приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, розрахунком загальновиробничих витрат до акту КБ-2в, локальною схемою № 2-1-2 з розрахунком одиничної вартості, локальною схемою № 2-1-1 з розрахунком одиничної вартості.

ТОВ «Будівельне управління 26» було виписано податкові накладні: від 29.11.2011 року № 229 на загальну суму 268498,58 грн., у т.ч. ПДВ - 44749,76 грн.; від 30.11.2011 року № 230 на загальну суму 370481,57 грн., в т.ч. ПДВ - 61746,93 грн.

Придбані послуги були використані для виконання договору підряду № 21 від 06.09.2010 року, укладеного з Національним Університетом «Львівська Політехніка», на виконання робіт по капітальному ремонту гуртожитку № 5 НУ «Львівська Політехніка» по вул. Лукаша, 4 у м. Львові.

12.09.2011 року між підприємством «Лідер-Буд» Чернігівської міської громадської організації інвалідів «Лідер» (Підрядник) та ТОВ «Будівельне управління 26» (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду № 120911.

Виконання даного договору підтверджується договірною ціною, локальним кошторисом № 2-1-1 з розрахунком одиничної вартості, розрахунками загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів, актом приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, підсумковою відомістю ресурсів (витрати - по факту), довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2011 року.

ТОВ «Будівельне управління 26» було виписано податкові накладні: від 23.11.2011 № 224 на загальну суму 149000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 24833,33 грн.; від 24.11.2011 №225 на загальну суму 44701,86 грн., в т.ч. ПДВ - 7450,31 грн.; від 30.11.2011 року № 232 на загальну суму 1956,58 грн., в т.ч. ПДВ - 326,10 грн.

Придбані послуги були використані для виконання договору підряду № 24 від 08.09.2011 року, укладеного з Національним Університетом «Львівська Політехніка» по капітальному ремонту з заміною існуючих заповнень прорізів на алюмінієві в ауд. 212, 308, 308а в переході до навчального корпусу № 2 НУ «Львівська Політехніка» по вул. Карпинського, 6 у м. Львові. Виконання якого підтверджується договірною ціною, локальним кошторисом № 2-1-1 з розрахунком одиничної вартості, розрахунками загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів, актом приймання виконання будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2011 року, підсумковою відомістю ресурсів (витрати - по факту).

Розрахунки між підприємством «Лідер-Буд» Чернігівської міської громадської організації інвалідів «Лідер» та Національним Університетом «Львівська Політехніка» підтверджуються довідкою № 25-24/21 від 05.07.2012 про зустрічну звірку розрахунків за період з 01.03.2010 року по 30.04.2012 року.

28.09.2011 року між позивачем (Підрядник) та ТОВ «Будівельне управління 26» (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду № 120911.

Виконання даного договору підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2011 року, актом приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2011 року.

ТОВ «Будівельне управління 26» було виписано податкові накладні: від 31.10.2011 року № 191 на загальну суму 230417,04 грн.

Придбані послуги були використані для виконання договору підряду № 11-07/11 від 11.07.2011 року, укладеного з ТОВ «Будівельна компанія «Ярослав», по капітальному ремонту Новоозерненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, яка знаходиться за адресою: АР Крим м. Євпаторія, смт. Новоозерне, вул. Героїв Десантників, 14. Виконання якого підтверджується договірною ціною, локальним кошторисом № 2-1-1, підсумковою відомістю ресурсів, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2011 року, актами № 1 та № 2 приймання виконання будівельних робіт за жовтень 2011 року, підсумковими відомостями ресурсів (витрати - по факту).

05.10.2011 року між позивачем (Підрядник) та ТОВ «Будівельне управління 26» (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду № 05/10-11.

Виконання даного договору підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2011 року, актом приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2011 року.

ТОВ «Будівельне управління 26» було виписано податкові накладні: від 12.10.2011 року: № 183 на загальну суму 149000,00 грн.; № 184 на загальну суму 149000,00 грн.; від 14.10.2011 року: № 185 на загальну суму 149000,00 грн.; № 186 на загальну суму 149000,00 грн.; від 31.10.2011 року № 190 на загальну суму 26230,300 грн.

Придбані послуги були використані для виконання договору № 03/10-2011 від 03.10.2011 року з ТОВ «Будівельна компанія «Ярослав» по монтажу металопластикових віконних блоків на об'єкті «Добудова обласного психоневрологічного диспансеру, м. Суми, (ІІ черга)». Виконання якого підтверджується договірною ціною, локальним кошторисом № 2-1-3, підсумковою відомістю ресурсів до локального кошторису, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2011 року, актом приймання виконання будівельних робіт за жовтень 2011 року, підсумковою відомістю ресурсів.

При виконанні договорів по монтажу металопластикових віконних блоків були використані матеріали, придбані позивачем у ТОВ «Фінанс Пан Трейд» 29.05.2012 року.

10.10.2011 року між позивачем (Підрядник) та ТОВ «Будівельне управління 26» (Субпідрядник) було укладено договір субпідряду № 10/10-11.

Виконання даного договору підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2011 року, актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2011 року.

ТОВ «Будівельне управління 26» було виписано податкові накладні: від 18.10.2011 року № 187 на загальну суму 149000,00 грн.; від 31.10.2011 року: № 188 на загальну суму 149000,00 грн.; № 189 на загальну суму 142000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 23666,67 грн.

Відносини з ТОВ «Будівельне управління 26» позивач відобразив в бухгалтерському обліку підприємства, що підтверджується карткою рахунку 631.

Розрахунки позивача з його контрагентами підтверджуються виписками з банку.

Операції з Національним Університетом «Львівська Політехніка» та ТОВ «Будівельна компанія «Ярослав» були відображені в бухгалтерському обліку підприємства, що підтверджується журналами проводок.

Позивачем також було надані податкові декларації з податку на додану вартість ТОВ «Фінанс Пан Трейд» за травень та липень 2012 року з розшифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів, що підтверджує відображення господарських операцій з позивачем у податковому обліку контрагента.

Одержані та виписані податкові накладні позивач відобразив в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.

На момент здійснення позивачем господарських операцій ТОВ «Фінанс Пан Трейд» та ТОВ «Будівельне управління 26» були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та були платниками ПДВ.

Таким чином, господарські операції з придбання товарів між позивачем та ТОВ «Фінанс Пан Трейд», ТОВ «Будівельне управління 26» мали реальний характер, оскільки придбання товарів та послуг, зазначених у податкових та видаткових накладних, відбулося з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності позивача, наявні всі належні первинні документі, які підписані та скріплені печатками сторін та мають всі реквізити, як того вимагає чинне законодавство України, і які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.

Як на підставу нікчемності правочинів позивача з контрагентом податковий орган посилається на акт перевірки № 7974/7/07-020/36192653 від 02.12.2011 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Будівельне управління 26» щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.07.2011 року по 31.10.2011 року. В акті зазначено про неможливість фактичного здійснення контрагентом господарських операцій через відсутність основних засобів, виробничого обладнання, матеріалів (сировини), товарних запасів, трудових ресурсів необхідних для здійснення основних видів господарської діяльності.

Проте, викладені в акті обставини, не є підставою вважати правочини недійсними, або такими, що не відбулися, та не спростовують реальності виконання господарських операцій, оскільки первинні документи контрагентів не досліджувалися під час перевірки.

Щодо відсутності у видаткових накладних посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистого підпису або інших даних, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, суд зазначає, що на досліджених видаткових накладних є підписи керівників підприємств, що не перешкоджає ідентифікації позивача та його контрагента.

Відповідачем не доведено, наявності мети, завідомо суперечної інтересам держави і суспільства, а також існування умислу у позивача чи його контрагентів, як обов'язкової ознаки для визнання правочину недійсним та застосування адміністративно-господарських санкцій. Хоча факт порушення публічного порядку повинен бути доведеним певними засобами доказування.

Відповідачем також не було обґрунтовано належним чином і доведено у встановленому законом порядку, що угоди порушують публічний порядок, суперечать моральним засадам суспільства та спрямовані на заволодіння майном держави.

Також не доведено та не надано доказів, які б свідчили про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди - як-то безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій.

Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у місті Чернігові Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 червня 2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Головуючий суддя Чаку Є.В.

Судді: Старова Н.Е.

Літвіна Н. М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2013
Оприлюднено21.11.2013
Номер документу35374478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1822/13-а

Постанова від 19.06.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 20.06.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 02.07.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні