УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2013 року Справа № 35124/10/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Попка Я.С.
суддів Онишкевича Т.В., Клюби В.В.
за участю секретаря судового засідання Саламахи О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Стебницький калійний завод» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2010 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стебницький калійний завод» про проведення інвентаризації,-
В С Т А Н О В И В:
У липні 2010 року позивач - Державна податкова інспекція у Дрогобицькому районі Львівської області звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стебницький калійний завод», в якому просить зобов'язати відповідача провести інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей у присутності працівників позивача.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідно до розпорядження ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області від 30 квітня 2010 року № 65-р призначено проведення планової виїзної перевірки ТзОВ «Стебницький калійний завод». Під час проведення перевірки позивач, відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні», звернувся з вимогою до відповідача про проведення інвентаризації, однак ТзОВ «Стебницький калійний завод» у проведенні інвентаризації відмовлено.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2010 року позовні вимоги задоволено повністю.
Зобов'язано Товариство з обмеженою відповідальністю «Стебницький калійний завод» провести інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей у присутності працівників ДПІ у Дрогобицькому районі.
Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що відповідно до п.15 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право вимагати від керівників підприємств, установ і організацій, що перевіряються в ході проведення планових та позапланових перевірок, проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей та грошових коштів, а у разі відмови у проведенні таких інвентаризацій - звернутися до суду щодо спонукання до проведення таких інвентаризацій.
В ході проведення перевірки ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області на адресу ТзОВ «Стебницький калійний завод» скеровувались вимоги від 13.05.2010 року № 5257/23-1/1/10 та від 20.05.2010 року № 5577/10/23-113/1, якими зобов'язано відповідача провести інвентаризацію основних фондів, товарно-матеріальних цінностей та коштів за 2007, 2008, 2009 роки, однак жодної відповіді на вказану вимогу ДПІ у Дрогобицькому районі відповідачем не направлено, інвентаризацію основних засобів та товарно-матеріальних цінностей за 2007, 2008 та 2009 роки не проведено.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, вважаючи її незаконною, прийнятою з порушенням норм матеріального та процесуального права, Товариство з обмеженою відповідальністю «Стебницький калійний завод» оскаржило її, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2010 року та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги апелянт вказує на те, що в ході проведення перевірки працівники Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області не могли пояснити відповідачу, яким чином результатами проведення інвентаризації активів відповідача під час її проведення у проміжок часу між 30.04.2010 року по 26.05.2010 року (тривалість перевірки згідно відміток в Журналі перевірки) можна виявити наявність або відсутність цих активів станом на 31.12.2009 року, тобто яке відношення результати цієї інвентаризації мають до періоду діяльності, що перевірявся позивачем і який був визначений ним самим розпорядженням №65-р від 30.04.2010р.
Вважає, що за таких обставин позивач неправильно обрав спосіб захисту своїх прав, оскільки результати виконання судового рішення, згідно заявлених вимог, матимуть відношення лише до визначення наявності активів відповідача станом на дату виконання цього рішення, тобто жодним чином не стосуватимуться періоду його діяльності з 01.01.2007 року по 31.12.2009 року, що є підставою для відмови у задоволенні позову.
Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.
Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що відповідно до п. 15 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають органи державної пордаткової служби мають право вимагати від керівників підприємств, установ і організацій, що підлягають перевірці, проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей та грошових коштів, а у разі відмови у проведенні таких інвентаризацій - звернутися до суду щодо спонукання до проведення таких інвентаризацій.
Порядок проведення інвентаризацій регламентований Інструкцією по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затверджену наказом МФУ від 11.08.1994р. № 202/412.
Згідно з п. 1 вказаної Інструкції, для підтвердження правильності та достовірності даних бухгалтерського обліку та звітності передбачено проведення підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями, незалежно від форм власності, інвентаризацію майна, коштів і фінансових зобов'язань.
Відповідно до п. 7 Інструкції основними завданнями інвентаризації є:
а) виявлення фактичної наявності основних фондів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, цінних паперів та інших грошових документів, а також обсягів незавершеного виробництва в натурі;
б) установлення лишку або нестачі цінностей і коштів шляхом зіставлення фактичної наявності з даними бухгалтерського обліку;
в) виявлення товарно-матеріальних цінностей, які частково втратили свою первісну якість, застарілих фасонів і моделей, а також матеріальних цінностей та нематеріальних активів, що не використовуються;
г) перевірка дотримання умов та порядку збереження матеріальних та грошових цінностей, а також правил утримання та експлуатації основних фондів;
д) перевірка реальності вартості зарахованих на баланс основних фондів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, цінних паперів і фінансових вкладень, сум грошей у касах, на розрахунковому, валютному та інших рахунках в установах банків, грошей у дорозі, дебіторської і кредиторської заборгованості, незавершеного виробництва, витрат майбутніх періодів, резервів наступних витрат і платежів.
Встановлено, що згідно плану-графіку проведення планових виїзних перевірок, у відповідності до п.6 ч. 6 ст. 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області видано Розпорядження № 65-р. від 30.04.2010 року «Про проведення планової виїзної документальної перевірки ТзОВ «Стебницький калійний завод» щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів та дотримання вимог валютного законодавства за період з 01.01.2007 р. по 31.12.2009 р.» На підставі вказаного вище розпорядження ДПІ видано направлення № 229/23-1 від 30.04.2010 року на проведення планової виїзної документальної перевірки. Планову виїзну перевірку зобов'язано розпочати з 30 квітня 2010 року та закінчити 18 травня 2010 року.
Згідно наказу Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області № 310 від 18 травня 2010 року термін проведення планової виїзної перевірки ТзОВ «Стебницький калійний завод» продовжено на 5 робочих днів - по 26.05.2010 рік.
В ході проведення перевірки керівнику ТзОВ «Стебницький калійний завод» скеровано вимогу № 5289/10/23-1/1 від 13.05.2010 року про проведення інвентаризації основних засобів та товаро-матеріальних цінностей за 2007, 2008, 2009 року з наступним повідомленням про результати її проведення до 17 травня 2010 року
20 травня 2010 року ТзОВ «Стебницький калійний завод» скеровано лист № 5577/10/23-113/1 від 20.05.10 року із повторною вимогою провести інвентаризацію основних засобів та надати матеріали її проведення, однак інвентаризація основних засобів ТзОВ «Стебницький калійний завод» проведено не було.
Апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про те, що чинним законодавством України не заборонено проводити інвентаризацію основних засобів та товаро-матеріальних цінностей в присутності представників контролюючих органів, у зв'язку з чим позовна вимога щодо присутності працівників ДПІ у Дрогобицькому районі при проведенні інвентаризації ТзОВ «Стебницькій калійний завод» є обгрунтованою та підставною.
Враховуючи вищезазначене, апеляційний суд вважає, що судом першої інстанції правомірно задоволено позовні вимоги Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стебницький калійний завод» про проведення інвентаризації, а доводи апелянта в іншій частині на правомірність прийнятої постанови не впливають та висновків суду не спростовують.
Згідно ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ч.3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Стебницький калійний завод» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2010 року у справі №2а-6247/10/1370 за позовом Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стебницький калійний завод» про проведення інвентаризації -без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Я.С. Попко
Судді Т.В. Онишкевич
В.В. Клюба
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 27.06.2013 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2013 |
Оприлюднено | 03.07.2013 |
Номер документу | 32127928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Я.С.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні