Справа № 815/4086/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Одеса
26 червня 2013 року
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Колесниченко О.В.,
при секретарі Бобровській О.В.
за участю:
представника прокуратури Пшенічко С.О.
представника позивача не з'явився
представника відповідача Парапір М.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Дунайського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське АТП 15166» про стягнення штрафу у сумі 3400 грн.,
В С Т А Н О В И В :
Дунайський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері звернувся до Одеського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті до ОСОБА_3 про стягнення фінансових санкцій у сумі 3400 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує порушенням Товариством з обмеженою відповідальністю «Саратське АТП 15166» (надалі ТОВ «Саратське АТП 15166») шляхом надання послуг з перевезення пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме без оформленого відповідно до законодавства паспорту маршруту.
У судовому засіданні представник прокуратури, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив їх задовольнити, та підтвердив, що станом на час проведення судового засідання сума заборгованості відповідачем не сплачена.
Позивач був належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду, однак в судове засідання не з'явився.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, посилаючись на те, що Головна державна інспекція на автомобільному транспорті не мала правових підстав приймати постанови про застосування фінансових санкцій, оскільки вона ліквідована.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представника прокуратури та представника відповідача, суд встановив наступне.
Як було встановлено в процесі розгляду справи, 24.10.2012 року старшим державним інспектором відділу Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті Управління Укртрансінспекції в Одеській області, членами комісії з проведення ліквідації Головавтотрансінспекції під час перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт встановлено, що при експлуатації автомобіля марки «ВАЗ А079.19», номер НОМЕР_2, який належить відповідачу - перевізнику ТОВ «Саратське АТП 15166» було порушено вимоги абз. 3 ч. 1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2011 року № 2344-ІІІ (із змінами та доповненнями, надалі ЗУ «Про автомобільний транспорт») шляхом надання послуг з перевезення пасажирів за маршрутом «Одеса-Дивізія» без оформлення документів перелік яких визначений ст. 39 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме: відсутній Витяг з паспорта маршруту згідно Наказу Міністерства транспорту та зв'язку № 278 від 07.05.2010 року.
За результатами перевірки був складений від 24.10.2012 року № 057800.
05.11.2012 року заступником Голови ліквідаційної комісії начальником управління Укртрансінспекції в Одеській області було направлено запрошення ТОВ «Саратське АТП 15166» на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт по акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 057800 від 24.10.2012 року. Запрошення було отримано відповідачем, про що свідчить поштове повідомлення про вручення наявне в матеріалах справи.
На підставі акту від 24.10.2012 року № 057800 заступником Голови ліквідаційної комісії начальником управління Укртрансінспекції в Одеській області було винесено постанову про застосування фінансових санкцій № 150664 від 24.12.2012 року, якою до ТОВ «Саратське АТП 15166» було застосовано фінансову санкцію в сумі 1700 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, копію постанови № 150664 від 24.12.2012 року було направлено відповідачу рекомендованим листом іх повідомленням, яку він отримав, про що свідчить поштове повідомлення про вручення наявне в матеріалах справи.
08.11.2012 року старшим державним інспектором відділу Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті Управління Укртрансінспекції в Одеській області, членами комісії з проведення ліквідації Головавтотрансінспекції під час перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт встановлено, що при експлуатації автомобіля марки «ВАЗ А079.23», номер знак НОМЕР_2, який належить відповідачу - перевізнику ТОВ «Саратське АТП 15166» було порушено вимоги абз. 3 ч. 1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2011 року № 2344-ІІІ (із змінами та доповненнями, надалі ЗУ «Про автомобільний транспорт») шляхом надання послуг з перевезення пасажирів за маршрутом «Олександрівка-Одеса АВ «Привоз» без оформлення документів перелік яких визначений ст. 39 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме: відсутній Витяг з паспорта маршруту згідно Наказу Міністерства транспорту та зв'язку № 278 від 07.05.2010 року.
За результатами перевірки був складений акт від 08.11.2012 року № 057822.
21.11.2012 року заступником Голови ліквідаційної комісії начальником управління Укртрансінспекції в Одеській області було направлено запрошення ТОВ «Саратське АТП 15166» на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт по акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 057822 від 08.11.2012 року. Запрошення було отримано відповідачем, про що свідчить поштове повідомлення про вручення наявне в матеріалах справи.
На підставі акту від 08.11.2012 року № 057822 заступником Голови ліквідаційної комісії начальником управління Укртрансінспекції в Одеській області було винесено постанову про застосування фінансових санкцій № 150682 від 08.01.2013 року, якою до ТОВ «Саратське АТП 15166» було застосовано фінансову санкцію в сумі 1700 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, копію постанови № 150682 від 08.01.2013 року було направлено відповідачу рекомендованим листом іх повідомленням, який був отриманий відповідачем про що свідчить поштове повідомлення про вручення.
Так, згідно ст. 5 Закону України «Про автомодільний транспорт» основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
У відповідності до ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Документи для регулярних пасажирських перевезень для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України.
Згідно ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У відповідності до п.п. 2, 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. N 1567 (далі по тексту Порядок), державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб'єктів господарювання, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, мм. Києві та Севастополі. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
Згідно п. 21 Порядку у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Пунктами 25 - 27 Порядку передбачено, що справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій, яка оформляється згідно з додатком 5.
У відповідності до п. 28 Порядку фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Але в порушення вищенаведених вимог Закону України "Про автомобільний транспорт", Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. N 1567, відповідачем зобов'язань по сплаті фінансової санкції виконано не було внаслідок чого за ТОВ «Саратське АТП 15166» утворилась заборгованість перед Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті на загальну суму 3400 грн., яку відповідачем у добровільному порядку на час звернення до суду погашено не було.
Також необхідно зазначити, що суд критично ставиться на заперечення позивача, в яких він зазначив, що Головна державна інспекцію на автомобільному транспорті не мала права проводити перевірки та приймати рішення про застосування фінансових санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське АТП 15166», оскільки вона ліквідована.
Пунктом 4 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 №1190 (далі - Положення) передбачено, що Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, як урядовий орган державного управління, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 року № 346 «Про ліквідацію урядових органів» та переліку органів, що ліквідуються - Головна державна інспекція на автомобільному транспорті ліквідується, але згідно п. 2 зазначеної Постанови - урядові органи, які ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень відповідним міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади.
З огляду на викладене, приймаючи до уваги невиконання ТОВ «Саратське АТП 15166» зобов'язань перед Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті по сплаті фінансової санкції, порушення ним вимог Закону України "Про автомобільний транспорт", Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. N 1567, Дунайський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері звернувся до суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті про стягнення з ТОВ «Саратське АТП 15166» суми заборгованості у розмірі 3400 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу "Підстави для звільнення від доказування".
Даних щодо оплати зазначеної заборгованості на дату розгляду справи відповідачем до суду не надані.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд доходить висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 163, 167, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Дунайського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське АТП 15166» про стягнення штрафу у сумі 3400 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське АТП 15166» (код ЄДРПОУ 03114997, місцезнаходження: 68200, Одеська область, Саратський район, смт Сарата, вул. Промзона, буд.3) грошові кошти у сумі 3400 грн. (три тисячі чотириста гривень) на користь держави на рахунок управління державного казначейства Одеської області: отримувач УК у Саратському районі, банк одержувача ГУДКСУ в Одеській області, призначення платежу - код 21081100 символ 106 Адміністративні штрафи та інші санкції, р/р 31116106700423, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38037959.
Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.В. Колесниченко
Адміністративний позов Дунайського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське АТП 15166» про стягнення штрафу у сумі 3400 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Саратське АТП 15166» (код ЄДРПОУ 03114997, місцезнаходження: 68200, Одеська область, Саратський район, смт Сарата, вул. Промзона, буд.3) грошові кошти у сумі 3400 грн. (три тисячі чотириста гривень) на користь держави на рахунок управління державного казначейства Одеської області: отримувач УК у Саратському районі, банк одержувача ГУДКСУ в Одеській області, призначення платежу - код 21081100 символ 106 Адміністративні штрафи та інші санкції, р/р 31116106700423, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38037959.
27 червня 2013 року.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2013 |
Оприлюднено | 03.07.2013 |
Номер документу | 32147368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Колесниченко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні