Постанова
від 01.07.2013 по справі 803/1364/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2013 року м. ЛуцькСправа № 803/1364/13-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мачульського В.В.,

розглянувши в порядку скороченого провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Волинській області до Споживчого товариства «Каскад-плюс» про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Волинській області (далі - РУ Департаменту САТ ДПС України у Волинській області) звернулось в суд із позовом про стягнення з Споживчого товариства «Каскад-плюс» (далі - СТ «Каскад-плюс») фінансових санкцій в сумі 6800,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на підставі матеріалів перевірки Ковельського МВ УМВС України у Волинській області від 12.09.2012 року рішенням начальника РУ Департаменту САТ ДПС України у Волинській області від 05.03.2013 року № 030223-21 до відповідача застосовано фінансові санкції в розмірі 6800,00 грн. за факт продажу алкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 - ти років.

Відповідач рішення про застосування фінансових санкцій оскаржував в адміністративному порядку, однак скарга рішенням Міністерства доходів і зборів України залишена без розгляду.

Тому позивач просить стягнути суму штрафних санкцій в примусовому порядку.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 13.06.2013 року було відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі..

26.06.20013 року від відповідача надійшли письмові заперечення проти позову, у яких СТ «Каскад-плюс» посилається на те, що обмеження щодо продажу тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років поширюється лише на осіб, до яких у продавця виник сумнів щодо їх віку таким чином реалізація продавцем такого права залежить від його суб'єктивного сприйняття, то заборона щодо продажу зазначених товарів особам, які не досягли 18-річного віку, є безумовною і не залежить від будь-яких обставин, в тому числі і від того, чи були у продавця підстави для виникнення сумнівів щодо віку продавця. Крім того, Адміністративною комісією при Дрозднівській сільській раді розглядалась справа щодо продажу алкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років продавцем ОСОБА_1, проте за недоведеністю фактів здійснення нею правопорушення, постанова про притягнення до адміністративної відповідальності щодо ніби-то вчинення ОСОБА_1 порушення правил торгівлі не виносилась. Особу - гр. ОСОБА_2, який начеб-то не досяг 18-річного віку і купував вино встановлено не було, оскільки дана особа не прибула на засідання адміністративної комісії, із-за чого адміністративна комісія не могла встановити або спростувати факт покупки вина саме цією особою.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши письмові докази, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з таких підстав.

Згідно з пунктом 5 частини другої статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюються на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках встановлених Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що СТ «Каскад-плюс» зареєстрована 05.02.2001 року Ковельською районною державною адміністрацією Волинської області як суб'єкт підприємницької діяльності, що відповідно підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААА № 155835.

12.09.2012 року працівниками Ковельського МВ УМВС України у Волинській області було проведено перевірку господарської одиниці магазину «Продукти», що розташований за адресою: АДРЕСА_1, де здійснює господарську діяльність СП «Каскад-плюс».

Під час проведення перевірки встановлено порушення СТ «Каскад-плюс» вимог статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних і тютюнових виробів», а саме: встановлено факт продажу продавцем магазину «Продукти» однієї пляшки вина «Шардоне» особі, яка не досягла 18 років, неповнолітньому ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, вік якого підтверджено копією свідоцтва про народження. Даний факт також підтверджується письмовими поясненнями продавця ОСОБА_1, неповнолітнього ОСОБА_2, ОСОБА_3

За результатами перевірки складено протокол про адміністративне правопорушення серії ВН № 006684 від 12.09.2012 року за частиною другою статті 156 КУпАП (порушення правил торгівлі алкогольними напоями) відносно ОСОБА_1

Відповідно до протоколу адміністративної комісії при Виконавчому комітету Дрозднівської сільської ради Ковельського району від 27.12.2012 року № 4 ОСОБА_1 не була притягнута до адміністративної відповідальності за частиною 2 статті 156 КУпАП, оскільки більшістю голосів рішення не було прийняте.

Згідно із частиною 1 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Суд не бере до уваги твердження позивача про те, що під час продажу алкогольного напою у продавця не виникло сумніву щодо досягнення покупцем 18 - річного віку з огляду на наступне.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВP (далі - Закон України № 481/95-ВР).

Відповідно до статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» заборонено продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Відповідно до абзацу 9 частини другої статті статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 6800 грн. за порушення вимог статті 15-3 цього Закону.

Відповідно до пункту 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій.

05.03.2013 року начальником РУ Департаменту САТ ДПС України у Волинській області прийнято рішення № 030223-21 про застосування фінансових санкцій, згідно якого до відповідача у відповідності до абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6800 грн. за факт продажу алкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років. Копія даного рішення із супровідним листом про роз'яснення порядку його оскарження, порядку та строків сплати фінансових санкцій була вручена відповідачу 09.03.2012 року, що стверджується поштовим повідомленням про вручення кореспонденції.

Рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем оскаржувалось в адміністративному порядку, проте, рішенням Міністерства доходів і зборів України від 24.01.2013 року № 21323/7/99-99-21-03-17 скарга залишена без розгляду.

Отже, на час розгляду справи рішення про застосування фінансових санкцій є чинним.

Відповідно до частини п'ятої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Пунктом 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790, визначено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Факт продажу алкогольного напою (вина) особі, яка на досягла 18 річного віку підтверджується також поясненнями неповнолітнього ОСОБА_2 від 12.09.2012 року та 04.02.2013 року, поясненнями ОСОБА_3 від 12.09.2012 року.,

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивачем правомірно накладено на СТ «Каскад-плюс» штраф в розмірі передбаченому абзацами 9 частини другої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за порушення вимог статті 15-3 цього Закону.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, усі рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.

Крім того, відповідно до частини першої статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої, другої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам позивач належним чином довів, що рішення № 030223-21 від 05.03.2013 року про застосування фінансових санкцій за порушення вимог статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» є законним та відповідає вимогам чинного законодавства.

Протилежного судом не встановлено.

Враховуючи те, що рішення про застосування фінансових санкцій від 05.03.2013 року № 030223-21 на час розгляду справи є чинним, в добровільному порядку заборгованість не сплачена, тому суд прийшов до висновку про підставність позовних вимог позивача про стягнення з СТ «Каскад-плюс» 6800 грн. фінансової санкції.

Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186 КАС України, на підставі Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Споживчого товариства «Каскад-плюс» (45063, Волинська область, Ковельський район, село Любитів, вулиця Незалежності, будинок 55, ідентифікаційний код 31261266) на користь Державного бюджету України заборгованість по фінансових санкціях в сумі 6800 (шість тисяч вісімсот) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий

Суддя В.В. Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2013
Оприлюднено03.07.2013
Номер документу32150850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1364/13-а

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула О.І.

Постанова від 01.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні