Ухвала
від 18.06.2014 по справі 803/1364/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2014 року Справа № 876/10261/13

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді - Мікули О.І.,

суддів - Кушнерика М.П., Старунського Д.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Львові апеляційну скаргу Споживчого товариства "Каскад-Плюс" на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 01 липня 2013 року у справі за позовом Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПС України у Волинській області до Споживчого товариства "Каскад-Плюс" про стягнення фінансових санкцій, -

в с т а н о в и в :

13 червня 2013 року позивач - Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Волинській області (далі - РУ Департаменту САТ ДПС України у Волинській області) звернулось в суд з позовом до відповідача - СТ «Каскад-плюс», в якому просило стягнути з відповідача фінансові санкції в сумі 6800,00 грн.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 01 липня 2013 року позов задоволено повністю. Стягнено зі Споживчого товариства «Каскад-плюс» (45063, Волинська область, Ковельський район, село Любитів, вулиця Незалежності, будинок 55, ідентифікаційний код 31261266) на користь Державного бюджету України заборгованість по фінансових санкціях в сумі 6800 (шість тисяч вісімсот) гривень 00 копійок.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального і процесуального права та підлягає скасуванню, покликаючись на те, що судом першої інстанції не надано належної правової оцінки тому факту, що адміністративною комісією при Дрозднівській сільській раді розглядалась справа щодо продажу алкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років продавцем ОСОБА_1, проте за недоведеністю фактів здійснення нею правопорушення, постанова про притягнення до адміністративної відповідальності щодо вчинення ОСОБА_1 порушення правил торгівлі не виносилась. ОСОБА_2 (неповнолітня особа, якій реалізована алкогольний напій) не з'явився на засідання адміністративної комісії, у зв'язку з чим адміністративна комісія не змогла встановити або спростувати факт придбання алкогольного напою (вина) саме цією особою.

Таким чином, вимога про стягнення фінансових санкцій є безпідставною. Просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Суд відповідно до положень п.3 ч.1 ст. 197 КАС України розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки апеляційну скаргу подано на постанову суду першої інстанції, яка прийнята в порядку скороченого провадження за результатами розгляду справи, передбаченої п.2 ч.1 ст.183-2 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову - без змін з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 12 вересня 2012 року працівниками Ковельського МВ УМВС України у Волинській області проведено перевірку господарської одиниці магазину «Продукти», що розташований за адресою: вул.Незалежності,42 с.Дроздині, Ковельський район, де здійснює господарську діяльність СТ «Каскад-плюс», якою встановлено порушення вимог ст.15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних і тютюнових виробів», а саме: зафіксовано реалізацію продавцем вищевказаного магазину однієї пляшки вина «Шардоне» особі, яка не досягла 18 років, неповнолітньому ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, вік якого підтверджено копією свідоцтва про народження (а.с.16).

Вказаний факт також підтверджується письмовими поясненнями продавця ОСОБА_1, поясненнями ОСОБА_2 (а.с.6-7).

За результатами перевірки складено протокол серії ВН № 006684 від 12 вересня 2012 року про адміністративне правопорушення за ч.2 ст.156 КУпАП (порушення правил торгівлі алкогольними напоями) щодо ОСОБА_1 (а.с.10).

27 грудня 2012 року адміністративною комісією при Виконавчому комітету Дрозднівської сільської ради Ковельського району розглянуто питання притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.156 КУпАП, разом з тим рішення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності не було прийнято.

05 березня 2013 року начальником РУ Департаменту САТ ДПС України у Волинській області прийнято рішення № 030223-21 про застосування фінансових санкцій, яким, відповідно до абз.9 ч.2 с.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», до СТ «Каскад-плюс» застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6800 грн. за факт продажу алкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років.

Копія вказаного рішення із супровідним листом про роз'яснення порядку його оскарження, порядку та строків сплати фінансових санкцій вручена СТ «Каскад-плюс» 09 березня 2012 року, що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення кореспонденції (а.с 19, зворот а.с.19).

СТ «Каскад-плюс» оскаржило в адміністративному порядку рішення про застосування фінансових санкцій, проте рішенням Міністерства доходів і зборів України від 24 січня 2013 року № 21323/7/99-99-21-03-17 скарга залишена без розгляду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем правомірно накладено на СТ «Каскад-плюс» штраф в розмірі передбаченому абз.9 ч.2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за порушення вимог ст.15-3 цього Закону. Рішення про застосування фінансових санкцій від 05 березня 2013 року № 030223-21 на час розгляду справи є чинним, в добровільному порядку заборгованість не сплачена, що підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, тому підлягає стягненню.

Такі висновки суду першої інстанції, на думку колегії суддів, відповідають нормам матеріального права та фактичним обставинам справи і є правильними, виходячи з наступного.

Ст.15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" заборонено продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів. Рішення про стягнення штрафів приймаються органом, який видав ліцензію, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Приписами абз.9 ч.2 ст.17 вказаного Закону передбачено застосування до суб'єктів господарювання фінансових санкцій у вигляді штрафу у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону у розмірі 6800,00грн.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року №790 затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

П.5 вищевказаного Порядку передбачено, що підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Аналізуючи наведені законодавчі приписи, колегія суддів дійшла висновку, що правовою підставою для застосування відповідних фінансових санкцій є встановлення факту порушення вимог ст.15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Відповідно до приписів ч.5 ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у ч.3 цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Згідно з п.10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

З матеріалів справи вбачається, що рішення про застосування фінансових санкцій від 05 березня 2013 року № 030223-21 є чинним.

Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суму визначених йому фінансових санкцій, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про стягнення таких в судовому порядку.

Таким чином, доводи апеляційної скарги є безпідставними та не спростовують висновків суду першої інстанції.

З врахуванням вищенаведеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про підставність позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відповідно до ч.1 ст.200 КАС України апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Споживчого товариства "Каскад-Плюс" залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 01 липня 2013 року у справі №803/1364/13-а - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі.

Ухвала апеляційного суду є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий О.І. Мікула

Судді М.П. Кушнерик

Д.М. Старунський

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2014
Оприлюднено01.07.2014
Номер документу39434576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1364/13-а

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула О.І.

Постанова від 01.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні