ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 квітня 2013 р. Справа № 804/2182/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Озерянської С.І.
при секретарі судового засідання Мізері А.В.
за участю:
представника позивача Гордісової І.М.
представника відповідача Мадалиць В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Бартоломео» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Бартоломео» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, в якому просить визнати протиправними рішення суб'єкта владних повноважень за №0003242303 від 6 серпня 2010 року - на суму 25 000,75 грн.; за №0003232303 від 6 серпня 2010 року - на суму 274 219,60 грн.; за №0003222303 від 6 серпня 2010 року - на суму 290,00 грн. та скасувати їх повністю.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.02.2013 відкрито провадження в адміністративній справі №804/2182/13-а та призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 14 липня 2010 року співробітниками Державної податкової адміністрації Дніпропетровській області, на підставі Направлення за № 0651 від 09 червня 2010 року «на планову перевірку контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового розрахунку» була проведена перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Бартоломео». За результатами перевірки були складені Акти перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій за № 004515, № 004517 від 14.07.2010 р., на підставі яких були прийняті Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за № 0003242303 від 06 серпня 2010 - на суму 25000,75 грн.; №0003232303 від 06 серпня 2010 - на суму 274 219,60 грн.; за № 0003222303 від 06 серпня 2010 - на суму 290,00 грн. Ознайомившись з даними Актами перевірок та Рішеннями про застосування штрафних (фінансових) санкцій позивач вважає їх неправомірними та такими, що протирічать чинному законодавству України.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, дав пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві та просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, просив в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Бартоломео» відмовити з підстав аналогічних викладеним в запереченні проти адміністративного позову, яке міститься в матеріалах справи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, проаналізувавши чинне законодавство, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Бартоломео» (Ідентифікаційний код юридичної особи 32219037) зареєстроване 01.10.2002 року Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради та знаходиться на обліку платників податків в Державній податковій інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби.
09 квітня 2010 року Державна податкова адміністрація у Дніпропетровській області видала направлення № 0692 від 09 квітня 2010 року, в якому зазначено, що з 09 липня 2010 року по 30 липня 2010 року включно, провести згідно плану перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій в сфері готівкового та безготівкового обігу ТОВ «Бартоломео» (Ідентифікаційний код юридичної особи 32219037).
З 14.07.2010 р. по 15.07.2010 р. співробітниками Державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Бартоломео», перевірка проведена на підставі Законів України від 4 грудня 1990 року № 509 - ХІІ «Про державну податкову службу в Україні», від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», від 23 березня 1996 року № 98/96-ВР «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», від 1 червня 2000 року № 1775-ІІІ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637.
За результатами перевірки Державною податковою адміністрацією у Дніпропетровській області складено акт №0328/04/62/23/32219037 (бланк за № 004515), в якому встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Бартоломео», а саме: п.1,2,13 ст.3 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95 - ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями); - абз. 23 п.1.2, ч.2 п.2.2, п.2.6 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.04 за № 637 (із змінами та доповненнями) та акт №0329/04/62/23/32219037 (бланк за № 004517), в якому встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Бартоломео», а саме: п.1, ст.3 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95 - ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями); - розділу 3 «Положення про форму та зміст розрахункових документів» затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 р. № 614
На підставі акту перевірки від 14.07.2010 року №0328/04/62/23/32219037 (бланк за № 004515), відповідачем 06 серпня 2010 року були прийняті та направлені позивачу рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0003222303 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 290 грн.; рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0003232303 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 25 000,75 грн.
На підставі акту перевірки від 14.07.2010 року №0329/04/62/23/32219037 (бланк за № 004517), відповідачем 06 серпня 2010 року були прийняті та направлені позивачу рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0003232303 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 274 219,60 грн.
Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону України «Про державну податкову службу в Україні» ( чинного на час спірних правовідносин), Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Порядком реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.00 за №614, Положенням про форму та зміст розрахункових документів, затверджене наказом ДПАУ від 01.12.2000 року № 614.
Відповідно до пункту 1,2,13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зазначено,що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідно до пункту 1 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
На виконання Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» було розроблено Положення про форму та зміст розрахункових документів, затверджене наказом ДПАУ від 01.12.2000 року № 614.
Відповідно до зазначеного Положення фіскальний касовий чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).
Згідно із пп.3.2 п.3 касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити, як назву господарської одиниці.
Так, згідно з матеріалами справи, 14.07.2010 року адміністратором ОСОБА_6, без застосування РРО, проведено розрахункову операцію на суму 5 000,00 грн. (за надання послуг з проживання у готелі), яку було оформлено рахунком від 14.07.2010 за № 34971.
Вищезазначене призвело до порушення п.1, п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»,що обґрунтовано та правомірно відображено перевіряючи ми в акті перевірки від 14.07.10 за № 004515.
Враховуючи, що готівкові кошти у сумі 5 000,00 грн. фактично не проведені через РРО то на підставі п.1 ст.17 Закону № 265 до ТОВ «Бартоломео» були правомірно застосовані штрафні (фінансові) санкції у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність : 5 * 5000,00 грн. = 25 000,00 грн.
Суд критично відноситься до тверджень представника позивача про те, що розрахунок на 5 000,00 грн. було здійснено не у позивача, а у СПД-ФОП ОСОБА_3 у якої з позивачем укладена угода суборенди приміщення №2008-09-03-АР від 01 вересня 2008 року та робітником якої є ОСОБА_1 з огляду на те, що зазначені обставини повністю протирічать встановленим обставинам справи та спростовуються дослідженими в судовому засідання письмовими доказами. А саме: рахунком №34971 від 14.07.2010 року, виписаним адміністратором ОСОБА_6 без печатки СПД-ФОП ОСОБА_3, карткою реєстрації об'єкта сфери послуг ТОВ «Бартоломео» з зазначенням виду організаційних послуг - послуги готелю та самим актом перевірки в якому зазначено, що перевірка проведена господарської одиниці ТК «Бартоломео» суб'єкта господарської діяльності ТОВ «Бартоломео», в присутності головного бухгалтера ТОВ «Бартоломею» ОСОБА_5, якою були надані до перевірки всі необхідні документи (картка реєстрації об'єкта сфери послуг - послуги готелю, реєстраційні посвідчення, довідки про опломбування, книги обліку розрахункових операцій, розрахункові книжки та ін.).
При цьому суд звертає увагу, що актом перевірки зафіксовано, що головний бухгалтер ОСОБА_6 від надання письмових пояснень відмовилась,що ставить під сумнів існування обставин на які посилається позивач в позові.
Окремо, суд звертає увагу, що додаткова угода №2 від 29.04.2010 року до договору №2008-09-03 від 01.09.2008 року, якою було продовжено строк дії договору суборенди ТОВ «Бартоломео» та СПД - ФОП ОСОБА_3 до 30.04.2011 року не містить повних реквізитів сторін та не погоджена орендодавцем ТОВ фірма «Логос».
Також перевіркою було встановлено невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів яка зазначена в денному Х-звіті РРО в сумі 0,15 грн.
Зазначена обставина не спростована позивачем в ході розгляду справи, що дає підстави суду вважати, що штрафна санкція були правомірно застосована у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність : 0,15 грн. * 5 = 0,75 грн.
За таких обставин, суд вважає, що податкове рішення №0003242303 від 06.08.2010 року, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 25 000, 00 грн. та 0, 75 грн. прийняте правомірно та не підлягає скасуванню.
Актом перевірки також встановлено неповне оприбутковування готівкових коштів в КОРО на суму 38,00 грн., а саме відсутній запис про оприбутковування готівкових коштів на зазначену суму.
Представником позивача не наведеної жодної обставини та не надано жодного доказу на спростування цього, що дає підстави суду вважати, що відповідачем правомірно застосовано штрафні санкції у п'ятикратному розмірі: 38,00*5=290, 00 грн., відповідно підстави для скасування рішення №0003222303 відсутні.
Щодо порушень вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у частині не роздрукування відповідних розрахункових документів через РРО на суму 54 843,92 грн., суд зазначає наступне.
Згідно п.2.1 Положення, установлені в даному Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов'язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Згідно п.4.2 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.00 за №614 (далі - Порядок реєстрації), РРО може застосовуватись тільки в тій господарській одиниці, назва та адреса якої зазначені в реєстраційному посвідченні, та у сфері застосування, визначеній Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій.
У реєстраційному посвідченні від 03.05.06 за № 0462007202, виданому ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська ТОВ «Бартоломео», у графі «Назва господарської одиниці» зазначено «кафе яхт-клубу», в картці обліку стаціонарного об'єкта торгівлі №13062 виданого Дніпропетровською міською радою зазначена назва «Кафе яхтклубу «Бартоломео»», а в розрахункових документах РРО «Оаіесз РР 3530Т» серійний № ДО 06007500, фіскальний № 0462007202 - роздруковано лише «яхт-клуб», що означає факт відсутності обов'язкового реквізиту - назви господарської одиниці.
Вищезазначене призвело до порушення п.1, п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та р.3 Положення про форму, що обґрунтовано та правомірно відображено перевіряючими в акті перевірки від 14.07.10 за №004517.
Враховуючи, що у 2010 році відповідні розрахункові документи фактично не були роздруковані через РРО ф/н 0462007202, то на підставі п.1 ст.17 Закону № 265 до ТОВ «Бартоломео» правомірно були застосовані штрафні санкції у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність: 5 х 54 843,92 грн. = 274 219,60 грн., а тому підстави для скасування рішення №0003242303 відсутні.
З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає правомірними винесення відповідачем оскаржуваних рішень за №0003242303 від 6 серпня 2010 року - на суму 25 000,75 грн.; за №0003232303 від 6 серпня 2010 року - на суму 274 219,60 грн.; за №0003222303 від 6 серпня 2010 року - на суму 290,00 грн.
Щодо недодержання порядку проведення перевірки, суд зазначає наступне.
Перевірки з питань здійснення контролю за дотриманням суб'єктами господарювання встановленого порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, проводяться відповідно до повноважень органів державної податкової служби, визначених, Законом України «Про державну податкову службу в Україні».
Зокрема, пунктом 2 статті 11 цього Закону встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.
Загальні умови і порядок контролю за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги) встановлені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Так статтями 15 та 16 цього Закону визначено, що контроль за додержанням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України. Контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону.
Статтею 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» визначені підстави та порядок проведення планових та позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), у зв'язку з цим ці норми не поширюються на перевірки щодо, контролю за дотримані їм вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», який регулює питання порядку проведення розрахунків і не відноситься до законодавства з питань оподаткування.
При здійсненні контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), органи державної податкової служби керуються вимогами Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», яким контроль за проведенням готівкових розрахунків покладено на органи державної податкової служби, статтею 11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», в частині дотримання умов допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення планових та позапланових перевірок та чинними наказами Державної податкової адміністрації України.
Посадові особи податкового органу мають право приступити до проведення перевірок щодо контролю за дотриманням вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за умови надання суб'єкту господарювання під розписку направлення на перевірку, копії наказу Керівника податкового органу про проведення позапланової перевірки. Наказ на проведення планової перевірки не видається.
Крім того, у разі порушення відповідачем приписів ст.11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», суб'єкт підприємницької діяльності має право не допустити посадових осіб податкового органу до проведення перевірки.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Бартоломео» були допущені посадові особи органу ДПС до проведення перевірок, а тому рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій не може бути скасовано на підставах зазначених підприємством у позовній заяві.
Відповідно до ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Дослідивши обставини справи, проаналізувавши вищезазначені правові норми, суд приходить до висновку, що вимоги позивача не є обґрунтованими і не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Бартоломео» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити повністю.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки,встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено 26 квітня 2013 року.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2013 |
Оприлюднено | 03.07.2013 |
Номер документу | 32154691 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні