Постанова
від 18.06.2013 по справі 801/3958/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 червня 2013 р. (11:55) Справа №801/3958/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Морський бриз"

до Управління державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим

про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій,

за участю представників сторін:

від позивача - Карасьова Ганна Вячеславівна, паспорт НОМЕР_1, довіреність № б.н від 03.12.2012 року;

від відповідача - не з'явився.

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Морський бриз" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Управління державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим про визнання протиправними дії щодо відмови у видачі довідок про склад угід, про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки ТОВ "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку; зобов'язання видати довідку про склад угід, про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки ТОВ "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Адміністративний позов мотивований тим, що дії відповідача щодо відмови у видачі довідок про склад угід, про ґрунтове обстеження земельної ділянки є необґрунтованими та суперечать нормам законодавства.

У судовому засіданні, яке відбулося 18.06.2013 року представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.43), надав клопотання про розгляд справи за відсутності представника (а.с.45).

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

28.11.2006 року Алупкінською міською радою прийнято рішення № 17/1 «Про зміну редакції рішення №47/2 від 29.10.2005 року 37-ї сесії Алупкінської міської ради 4-го скликання ТОВ «Морський бриз», яким вирішено:

«1. Скасувати рішення № 25/8 від 22 травня 2006 р. 4-ї чергової сесії Алупкінської міської ради 5-го скликання «Про зміну редакції п. 1 рішення № 47/2 від 29-го жовтня 2005 37-й сесії 4-го скликання Алупкінської міської ради ТОВ «Морський бриз;

2. Внести зміни до рішення № 47/2 від 29-го жовтня 2005р. 37-й сесії Алупкінської міської ради 4-го скликання «Про дозвіл збору матеріалів вибору та погодження місця розташування земельної ділянки для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу ТОВ «Морський бриз». Викласти рішення Алупкінської міської ради в новій редакції:

3. Дозволити ТОВ «Морський бриз» виконати проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,6 га, розташованого за адресою: м. Алупка, масив вул. Леніна, район будинку № 21, вул. 1-го Травня, для надання в довгострокову оренду терміном на 49 (сорок дев'ять) років, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, із земель, що перебувають у віданні Алупкінської міської ради» (а.с.31).

25.05.2010 року Алупкінська міська рада прийняла рішення № 6 «Про зміну редакції рішень Алупкінської міської ради фізичним та юридичним особам», яким вирішила внести зміни в редакцію рішень Алупкінської міської ради та викласти рішення Алупкінської міської ради в новій редакції, зокрема у п. 1.10 п. 1 резолютивної частини рішення: п. 3 рішення № 17/1 від 28.11.2006 року 9-й чергової сесії 5-го скликання: - «Дозволити ТОВ «Морський бриз» виготовити проект землеустрою для надання у довгострокову в оренду строком на 49 років земельної ділянки орієнтованою площею 0,9 га розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку № 21, вул. Першого Травня для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку» (а.с.10).

Статтею 27 Закону України «Про землеустрій» передбачений обов'язок замовника документації із землеустрою надавати вихідну документацію, необхідну для виконання робіт із землеустрою.

Відповідно до п. 24 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 (далі - Порядок №1051) дані, зокрема, про якісний стан земель та бонітування ґрунтів, а також про склад угідь земельної ділянки містяться у Державному земельному кадастрі.

Пунктом 4 та 5 Порядку №1051 ведення Державного земельного кадастру покладене на Держземагентство та його територіальні органи.

До складу Держземагентства та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком.

Пунктом 166 Порядку №1051 встановлено, що для отримання витягу з Державного - земельного кадастру, довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього заявник або уповноважена ним особа за дорученням власника земельної ділянки, або нотаріус відповідно до пункту 17 частини першої статті 34 Закону України "Про нотаріат" під час вчинення правочину щодо земельної ділянки подає Державному кадастровому реєстраторові:

1)заяву за формою згідно з додатком 42;

2)документ, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру або довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), або викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, або засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього (крім випадків, визначених пунктом 165 цього Порядку);

3)документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

Відповідно до п. 167 Порядку №1051 заява про надання відомостей з Державного земельного кадастру з доданими документами подається заявником або уповноваженою ним особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

На виконання рішення Алупкінської міської ради від 25.05.2010 року з метою розробки проекту землеустрою та отримання вихідної документації позивач звернувся до Управління Держземагенства у м. Ялта АР Крим із заявами вих. №42-14/02 та 43-14/02 від 14.02.2013 року про надання довідки про ґрунтове обстеження та про склад угідь земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку № 21, вул. Першого Травня для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (а.с.5,6).

Як вбачається з матеріалів справи, заява про надання довідки про ґрунтове обстеження земельної ділянки була отримана відповідачем 18 лютого 2013 року, заява про надання довідки про склад угідь земельної ділянки була отримана 19 лютого 2013 року.

22.03.2013 року вих. №1614-2/10-25-1 Управлінням державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим було надано відповідь ТОВ "Морський бриз" на заяву від 19.02.2013 року, в якій зазначено, що Управлінням тимчасово призупинено розгляд матеріалів землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АР Крим, м. Алупка, вул. Леніна, район будинку № 21, вул. Першого Травня, з видачі довідки про склад земельних угідь до встановлення меж прибережної захисної смуги (а.с.7).

У свої відповіді від 22.03.2013 року вих. №1615-2/10-25-1 на заяву ТОВ "Морський бриз" від 18.02.2013 року Управління державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим зазначило, що розглянувши матеріали землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АР Крим, м. Алупка, вул. Леніна, район будинку № 21, вул. Першого Травня, вважаю неможливим підготовку та видачу довідки про ґрунтове обстеження земельної ділянки з наступних причин: термін рішення №6 44 сесії 5 скликання Алупкінської селищної ради від 25.05.2010 року сплинув.

Що стосується позовних вимог в частині визнання протиправними дії щодо відмови у видачі довідки про склад угід, земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки ТОВ "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку суд зазначає наступне.

Згідно ч.3 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.

Відповідно до ст.88 Водного кодексу України прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках всіх категорій земель, крім земель морського транспорту. У межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.

У зв'язку з тим що проект землеустрою щодо встановлення меж знаходиться в стадії розробки в Управлінні Держземагенства в м. Ялта АР Крим, а в межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації, суд вважає, що відповідачем правомірно, в межах наданих повноважень тимчасово призупинено розгляд матеріалів землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АР Крим, м. Алупка, вул. Леніна, район будинку № 21, вул. Першого Травня, з видачі довідки про склад земельних угідь до встановлення меж прибережної захисної смуги, про що позивача повідомлено листом від 22.03.2013 року вих. №1614-2/10-25-1.

З урахуванням вищевикладеного, суд зазначає, що в цій частині позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Що стосується позовних вимог в частині визнання протиправними дії щодо відмови у видачі довідки про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки ТОВ "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку суд зазначає наступне.

За приписами п.167 Порядку №1051 Державний кадастровий реєстратор надає протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви заявникові документ, передбачений пунктом 166 цього Порядку, або вмотивовану відмову в наданні такого документа.

Відповідно до п. 168 Порядку №1051 відмова у наданні відомостей з Державного земельного кадастру надається у формі повідомлення у разі, коли:

- у Державному земельному кадастрі відсутні запитувані відомості;

- із заявою про надання відомостей з Державного земельного кадастру звернулася неналежна особа;

- документи подані не в повному обсязі та/або не відповідають вимогам, встановленим законом.

Суд звертає увагу на те, що зазначеним Порядком №1051 встановлений вичерпний перелік підстав для відмови у наданні інформації з Державного земельного кадастру, який розширеному тлумаченню не підлягає.

Однак у порушення зазначених норм, відповідач відмовив у наданні довідки про ґрунтове обстеження земельної ділянки посилаючись на підстави, які не передбачено Порядком №1051, що порушенням норм діючого законодавства.

Також суд зазначає, що повідомлення про відмову у наданні відомостей надається за формою згідно з додатком 43 Порядку №1051.

Дослідивши надані докази, судом встановлено, що відповідачем порушено форму повідомлення про відмову у наданні відомостей, що свідчить про не прийняття відповідачем у порядку та спосіб, що встановлені Конституцією та законами України відповідного рішення з розгляду заяви про надання довідки про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки ТОВ "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, дії відповідача щодо відмови у наданні довідки позивачеві про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку № 21, вул. Першого Травня суперечать нормам діючого законодавства.

Враховуючи вищевикладене суд вважає позовні вимоги в цій частині такими, що підлягають задоволенню.

З урахуванням викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково в частині визнання протиправними дії Управління державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим щодо відмови у видачі довідки про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки ТОВ "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку та зобов'язання Управління державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим видати довідку про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки ТОВ "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

В іншій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст.94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Суд вважає необхідним стягнути на користь позивача судовий збір у сумі 17,21грн гривень.

Під час судового засідання, яке відбулось 18.06.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 24.06.2013 року.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Управління державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим щодо відмови у видачі довідки про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

3. Зобов'язати Управління державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим видати довідку про ґрунтове обстеження земельної ділянки площею 0,7928 га, розташованої за адресою: м. Алупка, вул. Леніна, район будинку №21, вул. Першого Травня для розробки проекту землеустрою для надання в довгострокову оренду строком на 49 років земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю "Морський бриз" для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

4. В іншій частині позовних вимог відмовити.

5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Морський бриз" (98600, АР Крим, м. Ялта, вул. Ленінградська,15, код ЄДРПОУ 33646776) судовий збір у розмірі 17,21грн (сімнадцять гривень 21 коп.) з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Управління державного земельного агентства у м. Ялта АР Крим.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В.Петренко

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.06.2013
Оприлюднено04.07.2013
Номер документу32158445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3958/13-а

Постанова від 18.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 02.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 18.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 12.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні