Справа № 372/483/13- ц
Провадження № 2-462/13
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 червня 2013 року
Обухівський районний суд Київської області у складі:
головуючого - судді Степанової О.С.,
при секретарях - Шалапуді Н.П., Кириленко Н.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Обухові цивільну справу за позовом заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Обухівської районної державної адміністрації, Головного управління Держкомзему у Київській області до Київської обласної державної адміністрації, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, про визнання незаконними та скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право приватної власності на землю, визнання недійсними договорів купівлі-продажу та витребування земельних ділянок із чужого незаконного володіння та зустрічною позовною заявою ОСОБА_7 до Обухівської районної державної адміністрації Київської області Головного управління Держкомзему у Київській області, в інтересах яких діє заступник прокурора Київської області, за участю третіх осіб Київської обласної Державної адміністрації, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, про визнання добросовісним набувачем земельних ділянок,
встановив:
Заступник прокурора Київської області в інтересах держави в особі Обухівської районної державної адміністрації, Головного управління Держкомзему у Київській області звернувся до суду з позовом до Київської обласної державної адміністрації, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, про визнання незаконними та скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право приватної власності на землю, визнання недійсними договорів купівлі-продажу та витребування земельних ділянок із чужого незаконного володіння.
В обґрунтування своїх позовних вимог прокурор зазначив, що уповноваженим державою органом на передачу спірних земельних ділянок громадянам, у відповідності до ч. 5 ст.149 Земельного кодексу України, є саме Обухівська районна державна адміністрація, а не Київська обласна державна адміністрація; Київська обласна державна адміністрація не мала повноважень на передачу спірних земельних ділянок відповідачам, шляхом прийняття оспорюваних розпоряджень від 09.04.2008 року, у зв'язку з чим державні акти на право власності на спірні земельні ділянки було видано Відповідачам 2-7 незаконно, а тому вони підлягають визнанню недійсними. Також позивач стверджує, що оскільки спірні земельні ділянки вибули з державної власності незаконно, то їх подальший продаж є неправомірним, договори купівлі-продажу земельних ділянок мають бути визнанні судом недійсними, а самі земельні ділянки підлягають витребуванню з незаконного володіння ОСОБА_7 ОСОБА_7 звернувся до суду з зустрічною позовною заявою до Обухівської районної державної адміністрації Київської області Головного управління Держкомзему у Київській області, в інтересах яких діє заступник прокурора Київської області, за участю третіх осіб Київської обласної Державної адміністрації, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, про визнання добросовісним набувачем земельних ділянок.
В обґрунтування зустрічної позовної заяви ОСОБА_7 зазначив, що розпорядження від 09.04.2008 року за №№592-597, що стосуються вилучення із постійного користування ДП «Київське лісове господарство», зміни цільового використання та наступної передачі земельних ділянок лісогосподарського призначення розміром до 1 га, що розташовані за межами населених пунктів на території Української міської ради Обухівського району Київської області, прийняті компетентним органом в межах наданих повноважень. На підставі вказаних розпоряджень 06.06.2008 року громадяни ОСОБА_2, ОСОБА_1, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 отримали державні акти на право власності на земельні ділянки, які по теперішній час є чинними. В подальшому ОСОБА_7 з вказаними особами уклав договори купівлі-продажу. Належних їм на праві власності земельних ділянок, які відповідають вимогам ст.ст. 203,209,210,215 ЦК України та не суперечить спеціальним вимогам, встановленим положеннями розділу ІV Земельного кодексу України.
В судовому засіданні прокурор Белозор А.В., представник Обухівської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_8, позов заступника прокурора Київської області підтримали та просили суд його задовольнити з підстав наведених в ньому; зустрічний позов просили залишити без задоволення.
Представники ОСОБА_7 - ОСОБА_9 та ОСОБА_10, в судових засіданнях, просили суд відмовити в задоволенні позову прокурора та задовольнити зустрічний позов ОСОБА_7 з підстав наведених в ньому враховуючи докази, що містяться у справі.
Представник ОСОБА_1- ОСОБА_11, в судовому засіданні просив суд відмовити в задоволенні позову прокурора, оскільки на його думку ОСОБА_7 є законним власником спірних земельних ділянок; щодо вирішення зустрічного позову, представник поклався на розсуд суду.
Представник Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_12, в судовому засіданні просив суд первісний позов прокуратури залишити без задоволення, посилаючись на те, що Київська обласна державна адміністрація під час прийняття оскаржуваних розпоряджень діяла в межах наданих повноважень, враховуючи висновки експертиз, також звернув увагу на те, що спірні земельні ділянки було передано з відома та за згодою Обухівської районної державної адміністрації; зустрічний позов підтримав та проси суд його задовольнити з підстав наведених в ньому.
Представник Головного управління Держкомзему у Київській області в судове засідання не з'явився, про дату час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, про поважність причин своєї неявки суд не повідомило.
Відповідачі ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, в судове засідання не з'явилися, про дату час та місце слухання справи були повідомлені належним чином. Відповідно до ст. 169 ЦПК України, судом було вирішено можливим провести розгляд справи у відсутності нез'явившихся осіб.
З'ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх наданими сторонами доказами, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що 09 квітня 2008 року Київської обласною державною адміністрацією було прийнято Розпорядження № 592 «Про вилучення, зміну цільового призначення та передачу земельної ділянки у власність», відповідно до якого було затверджено проект землеустрою щодо припинення права постійного користування земельною ділянкою ДП «Київське лісове господарство», переведення зазначеної земельної ділянки із земель лісогосподарського призначення до категорії земель сільськогосподарського призначення та передачі її у власність громадянина ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства на території Української міської ради Обухівського району Київської області (за межами населеного пункту).
Вилучено із постійного користування ДП «Київське лісове господарство» земельну ділянку площею 0,99 га, розташовану на території Української міської ради Обухівського району Київської області (за межами населеного пункту), змінено цільове призначення земельної ділянки та переведено до категорії земель сільськогосподарського призначення без права вирубки дерев та передано гр. ОСОБА_2 вказану земельну ділянку.
Пунктом 5 вказаного Розпорядження Обухівській РДА було доручено забезпечити видачу гр. ОСОБА_2 державного акту на право власності на земельну ділянку у встановленому законодавством порядку. Зазначене Розпорядження було видано на підставі позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації від 25 січня 2008 року № 16-46е та враховуючи згоду землекористувача ДП «Київське лісове господарство».
09 квітня 2008 року Київською обласною державною адміністрацією було прийнято Розпорядження № 593 «Про вилучення, зміну цільового призначення та передачу земельної ділянки у власність», відповідно до якого було затверджено проект землеустрою, вилучено із постійного користування ДП «Київське лісове господарство» земельну ділянку площею 0,99 га, розташовану на території Української міської ради Обухівського району Київської області (за межами населеного пункту), змінено цільове призначення земельної ділянки та переведено до категорії земель сільськогосподарського призначення без права вирубки дерев та передано гр. ОСОБА_1 вказану земельну ділянку.
Пунктом 5 вказаного Розпорядження Обухівській РДА було доручено забезпечити видачу гр. ОСОБА_1 державного акта на право власності на земельну ділянку у встановленому законодавством порядку. Зазначене Розпорядження було видано на підставі позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації від 25 січня 2008 року № 16-45е та враховуючи згоду землекористувача ДП «Київське лісове господарство».
09 квітня 2008 року Київською обласною державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 594 «Про вилучення, зміну цільового призначення та передачу земельної ділянки власність», відповідно до якого було затверджено проект землеустрою, було вилучено із постійного користування ДП «Київське лісове господарство» земельну ділянку площею 0,99 га, розташовану на території Української міської ради Обухівського району Київської області (за межами населеного пункту), змінено цільове призначення земельної ділянки та переведено до категорії земель сільськогосподарського призначення без права вирубки дерев та передано гр. ОСОБА_5 вказану земельну ділянку.
Пунктом 5 вказаного Розпорядження Обухівській РДА було доручено забезпечити видачу гр. ОСОБА_5 державного акта на право власності на земельну ділянку у встановленому законодавством порядку. Вказане розпорядження було видано на підставі позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації від 25 січня 2008 року № 16-47е та враховуючи згоду землекористувача ДП «Київське лісове господарство».
09 квітня 2008 року Київською обласною державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 595 «Про вилучення, зміну цільового призначення та передачу земельної ділянки у власність», відповідно до якого було затверджено проект землеустрою, було вилучено із постійного користування ДП «Київське лісове господарство» земельну ділянку площею 0,99 га, розташовану на території Української міської ради Обухівського району Київської області (за межами населеного пункту), змінено цільове призначення земельної ділянки та переведено до категорії земель сільськогосподарського призначення без права вирубки дерев та передав гр. ОСОБА_4 вказану земельну ділянку.
Пунктом 5 вказаного розпорядження Обухівській РДА було доручено забезпечити видачу гр. ОСОБА_4 державного акта на право власності на земельну ділянку у встановленому законодавством порядку.
Вказане розпорядження було видано на підставі позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації від 25 січня 2008 року № 16-42е та враховуючи згоду землекористувача ДП «Київське лісове господарство».
09 квітня 2008 року Київською обласною державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 596 «Про вилучення, зміну цільового призначення та передачу земельної ділянки у власність», відповідно до якого було затверджено проект землеустрою, було вилучено із постійного користування ДП «Київське лісове господарство» земельну ділянку площею 0,99 га, розташовану на території Української міської ради Обухівського району Київської області (за межами населеного пункту), змінено цільове призначення земельної ділянки та переведено до категорії земель сільськогосподарського призначення без права вирубки дерев та передана гр. ОСОБА_5 вказану земельну ділянку.
Пунктом 5 указаного розпорядження Обухівській РДА було доручено забезпечити видачу гр. ОСОБА_5 державного акта на право власності земельну ділянку у встановленому законодавством порядку.
Зі змісту вказаного розпорядження Київської ОДА вбачається, що воно було видано на підставі позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації від 25 січня 2008 року № 16-44е та враховуючи згоду землекористувача ДП «Київське лісове господарство».
09 квітня 2008 року Київською обласною державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 597 «Про вилучення, зміну цільового призначення та передачу земельної ділянки у власність», відповідно до якого було затверджено проект землеустрою, було вилучено із постійного користування ДП «Київське лісове господарство» земельну ділянку площею 0,99 га, розташовану на території Української міської ради Обухівського району Київської області (за межами населеного пункту), змінено цільове призначення земельної ділянки та переведено до категорії земель сільськогосподарського призначення без права вирубки дерев та переведено гр. ОСОБА_6 вказану земельну ділянку.
Пунктом 5 вказаного розпорядження Обухівській РДА було доручено забезпечити видачу гр. ОСОБА_6 державного акта на право власності на земельну ділянку у встановленому законодавством порядку.
Вищезазначені розпорядження Київської ОДА від 09 квітня 2008 року стосуються вилучення із постійного користування ДП «Київське лісове господарство» (Обухівське лісництво), зміни цільового використання та наступної передачі земельних ділянок лісогосподарського призначення розміром до 1 га, що розташовані за межами населених пунктів на території Української міської ради Обухівського району Київської області.
Матеріалами справи підтверджується, що 06.06.2008 року на підставі оспорюваних розпоряджень Київської ОДА Обухівською районною державною адміністрацією відповідачам було видано державні акти на право власності на земельні ділянки, які зареєстровані в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі.
Так, гр. ОСОБА_2 06.06.2008 р. Обухівською РДА було видано державний акт серії №ЯЖ 238556 на право власності на земельну ділянку, площею 0,99 га та кадастровим номером 3223151000:06:012:0132.
Гр. ОСОБА_1 06.06.2008 р. Обухівською РДА було видано державний акт серії ЯЖ №238559 на право власності на земельну ділянку, площею 0,99 га та кадастровим номером 3223151000:06:013:0011.
Гр. ОСОБА_5 06.06.2008 р. Обухівською РДА було видано державний акт серії ЯЖ №238557 на право власності на земельну ділянку, площею 0,99 га та кадастровим номером 3223151000:06:013:0009.
Гр. ОСОБА_4 06.06.2008 р. Обухівською РДА було видано державний акт серії ЯЖ №238560 на право власності на земельну ділянку, площею 0,99 га та кадастровим номером 3223151000:06:012:0133.
Гр. ОСОБА_5 06.06.2008 р. Обухівською РДА було видано державний акт серії ЯЖ №238555 на право власності на земельну ділянку, площею 0,7616 га та кадастровим номером 3223151000:06:014:0059.
Гр. ОСОБА_6 06.06.2008 р. Обухівською РДА було видано державний акт серії ЯЖ №238558 на право власності на земельну ділянку, площею 0,99 га та кадастровим номером 3223151000:06:013:0010.
В подальшому, ОСОБА_5 07.07.2008 року відчужила належну їй земельну ділянку площею 0,7616 га ОСОБА_7 за договором купівлі-продажу, який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2827.
ОСОБА_2 07.07.2008 року відчужив належну йому земельну ділянку площею 0,9900 га ОСОБА_7 за договором купівлі-продажу, який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2830.
ОСОБА_5 07.07.2008 року відчужив належну йому земельну ділянку площею 0,9900 га ОСОБА_7 за договором купівлі-продажу, який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2829.
ОСОБА_6 07.07.2008 року відчужила належну їй земельну ділянку площею 0,9900 га ОСОБА_7 за договором купівлі-продажу, який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2828.
ОСОБА_1 07.07.2008 року відчужив належну йому земельну ділянку площею 0,9900 га ОСОБА_7 за договором купівлі-продажу, який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2826.
ОСОБА_4 07.07.2008 року відчужила належну їй земельну ділянку площею 0,9900 га ОСОБА_7 за договором купівлі-продажу, який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2825.
Згідно висновку ТОВ «Інтеграл-Сервіс» про експертну ринкову вартість земельних ділянок, вартість відчужених земельних ділянок ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_6, становить 858 726,00 грн. кожна, а вартість земельної ділянки ОСОБА_5 становить 660 611,84 грн. Загальна експертна ринкова вартість відчужених земельних ділянок становить 4 954 241,84 грн.
Відповідно до ст.14 Конституції України земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно ст. 3 Лісового кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них
нормативно-правовими актами. Земельні відносини, що виникають при використанні надр, лісів, вод, а також рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря, регулюються цим Кодексом, нормативно-правовими актами про надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, якщо вони не суперечать цьому Кодексу.
Відповідно до ч.6 ст. 1 Лісового кодексу України, земельна лісова ділянка - земельна ділянка лісового фонду України з визначеними межами, яка надається або вилучається у землекористувача чи власника земельної ділянки для ведення лісового господарства або інших суспільних потреб відповідно до земельного законодавства.
Таким чином надавати оцінку законності земель лісогосподарського признрачення необхідно до вимог Земельного кодексу України.
Частиною 5 статті 149 Земельного кодексу України (в редакції що діяла на час прийняття оскаржуваних розпоряджень Київської обласної державної адміністрації від 09.04.2008 року) передбачено, що районні державні адміністрації на їх території вилучають земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського використання; б) ведення водного господарства, крім випадків, визначених частиною дев'ятою цієї статті; в) будівництва об'єктів пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, визначених частиною дев'ятою цієї статті.
Із аналізу вищевказаних норм Земельного кодексу України вбачається, що в даному випадку уповноваженим державний органом на передачу спірних земельних ділянок відповідачам у власність є Обухівська районна державна адміністрація, а не Київська обласна державна адміністрація. Адже земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України, інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить Земельному кодексу України.
Таким чином, з державної власності всупереч встановленому ч.5 ст. 149 Земельного кодексу України порядку, незаконно вибули вказані земельні ділянки шляхом передачі їх у власність відповідачам на підставі акту не уповноваженого на такі дії органу - Київської обласної адміністрації.
Абзацом 2 пункту 2 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004 року №7 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» (з наступними змінами), визначено, що виходячи з положень статей 8, 124 Конституції, статей 26, 30, 87-90, 97, 100, 102, 118, 123, 128, 143-146, 149, 151, 153-158, 161, 210, 212 Земельного кодексу України, глав 27, 33, 34 Цивільного кодексу України, статті 15 Цивільного процесуального кодексу України , статті 12 Господарського процесуального кодексу України судам (підсудні) справи за заявами, зокрема з приводу володіння, користування, розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян чи юридичних осіб, і визнання недійсними державних актів про право власності та право постійного користування земельними ділянками.
Відповідно до п.7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004 року №7 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ», Судам слід мати на увазі, що спори, пов'язані із земельними відносинами, розглядаються в позовному провадженні. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його права, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється згідно з частиною третьою статті 152 ЗК шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів захисту (стаття 16 ЦК).
Статтею 16 Цивільного кодексу України, передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення;7)припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Згідно ст. 393 Цивільного кодексу України, правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується. Власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта. У разі неможливості відновлення попереднього становища власник має право на відшкодування майнової та моральної шкоди.
Відповідно до ч.3 ст. 152 Земельного кодексу України, захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ)відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.
Пунктом 3 ст. 215 Цивільного кодексу передбачено, що якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність, на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Відповідно до ст.ст. 387, 388 Цивільного кодексу України, власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним. Якщо майно було набуте безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках.
Враховуючи викладені обставини та норми права, суд вважає, що позов заступника прокурора Київської області є обґрунтованим та таким що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Щодо зустрічного позову ОСОБА_7, суд вважає зазначити наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 3 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим кодексом звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ст.4 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законами України.
Відповідно до змісту статей 11,15 ЦК України, цивільні права і обов'язки виникають у осіб, що передбачені актами цивільного законодавства. Кожна особа має право на судовий захист.
Захист цивільних прав - це передбачені законом способи охорони цивільних прав у разі їх порушення чи реальної небезпеки такого порушення. Способи захисту суб'єктивних цивільних прав розуміють як закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на правопорушника. Загальний перелік таких способів захисту цивільних прав та інтересів доється в ст. 16 ЦК України.
Так, згідно ст. 16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
З огляду на викладені обставини та норми закону, суд вважає. що правових підстав для задоволення зустрічного позову ОСОБА_7 немає, оскільки на думку суду позивачем при зверненні до суду було обрано спосіб захисту що не відповідає положенням ст.16 ЦК України.
Разом з тим, дана обставина не позбавляє можливості ОСОБА_7 звернутися до суду за захистом свого порушеного, невизнаного або оспорюваного права, в один із способів передбачених ст. 16 ЦК України.
Керуючись ст.ст. 14 Конституції України, ст.ст. 3, 4, 10, 11, 15, 45, 60, 169, 209, 212-214 ЦПК України, ст.ст. 149, 152 ЗК України, ст.ст. 3, 6 ЛК України, ст.ст. 11, 15, 16, 215, 387, 388, 393 ЦК України, п.п.2, 7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004 року №7 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ»(з подальшими змінами), суд -
ВИРІШИВ:
Позов заступника прокурора Київської області - задовольнити.
Визнати незаконними та скасувати розпорядження Київської обласної державної адміністрації №592, №593, №594, №595, №596, №597 від 09 квітня 2008 року «Про вилучення, зміну цільового призначення та передачу земельної ділянки у власність».
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ №238555 на право власності на земельну ділянку площею 0,7616 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району з кадастровим номером 3223151000:06:014:0059, виданий 06 червня 2008 року ОСОБА_5 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833100216.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ №238556 на право власності на земельну ділянку площею 0,9900 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району з кадастровим номером 3223151000:06:012:0132, виданий 06 червня 2008 року ОСОБА_2 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833100217.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ №238557 на право власності на земельну ділянку площею 0,9900 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району з кадастровим номером 3223151000:06:013:0009, виданий 06 червня 2008 року ОСОБА_3 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833100218.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ №238558 на право власності на земельну ділянку площею 0,9900 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району з кадастровим номером 3223151000:06:013:0010, виданий 06 червня 2008 року ОСОБА_6 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833100219.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ №238559 на право власності на земельну ділянку площею 0,9900 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району з кадастровим номером 3223151000:06:013:0011, виданий 06 червня 2008 року ОСОБА_1 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833100220.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ №238560 на право власності на земельну ділянку площею 0,9900 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району з кадастровим номером 3223151000:06:012:0133, виданий 06 червня 2008 року ОСОБА_14 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833100221.
Визнати недійсним укладений 07 липня 2008 року між ОСОБА_5 та ОСОБА_7 договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,7616 га вартістю 660611,84 грн., який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2827.
Визнати недійсним укладений 07 липня 2008 року між ОСОБА_2 та ОСОБА_7 договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,9900 га вартістю 858726 грн., який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2830.
Визнати недійсним укладений 07 липня 2008 року між ОСОБА_3 та ОСОБА_7 договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,9900 га вартістю 858726 грн., який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2829.
Визнати недійсним укладений 07 липня 2008 року між ОСОБА_6 та ОСОБА_7 договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,9900 га вартістю 858726 грн., який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2828.
Визнати недійсним укладений 07 липня 2008 року між ОСОБА_1 та ОСОБА_7 договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,9900 га вартістю 858726 грн., який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2826.
Визнати недійсним укладений 07 липня 2008 року між ОСОБА_4 та ОСОБА_7 договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,9900 га вартістю 858726 грн., який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 і зареєстровано в реєстрі за №2825.
Витребувати на користь держави в особі Обухівської районної державної адміністрації з незаконного володіння ОСОБА_7 земельну ділянку площею 5,7116 га що розташована в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області загальною вартістю 4954241,84 гривень.
Визнати за державою в особі Обухівської районної державної адміністрації право власності на земельну ділянку площею 5,7116 га загальною вартістю 4954241,84 гривень.
Зустрічну позовну заяву ОСОБА_7 до Обухівської районної державної адміністрації Київської області Головного управління Держкомзему у Київській області, в інтересах яких діє заступник прокурора Київської області, за участю третіх осіб Київської обласної Державної адміністрації, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, про визнання ОСОБА_7 добросовісним набувачем земельних ділянок, - залишити без задоволення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано у строк, встановлений ст. 294 ЦПК України. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Апеляційного суду Київської області.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Апеляційна скарга подається Апеляційному суду Київської області через Обухівський районний суд Київської області.
Суддя:
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2013 |
Оприлюднено | 09.07.2013 |
Номер документу | 32203703 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Обухівський районний суд Київської області
Степанова О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні