cpg1251
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел., факс 672-847
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"02" липня 2013 р . Справа №927/506/13
За позовом: прокурора міста Чернігова, вул. Шевченка, 1, м. Чернігів, 14000, в інтересах держави в особі позивача: Державної інспекції сільського господарства у Чернігівській області, вул. Коцюбинського, 41А, м. Чернігів, 14000, до відповідача: Чернігівської міської ради, вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: мале приватне підприємство „Майстер", вул. Мстиславська, 33/29, м. Чернігів, 14000, про визнання недійсним рішення. Суддя Блохіна Ж.В.
Представники сторін:
від позивача: Соловей О.В., довіреність №01-661 від 15.08.2012 року,
від відповідача: не з'явився,
від третьої особи: не з'явився,
за участю: Шпак М.В. - прокурора прокуратури міста Чернігова, посвідчення №015572 від 12.03.2013 року.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
СУТЬ СПОРУ:
Прокурором міста Чернігова в інтересах держави в особі Державної інспекції сільського господарства у Чернігівській області подано позов до Чернігівської міської ради про визнання недійсним пункту 8 рішення 26 сесії 6 скликання Чернігівської міської ради від 31.10.2012 року, яким внесено зміни до договору оренди земельної ділянки від 01.06.2010 року №1063, переданої в оренду малому приватному підприємству „Майстер" по вул. Береговій для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення, читати „площею 0,4880 га" замість „площею 1,0630 га".
Прокурор та представник позивача підтримують позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на те, що спірне рішення прийнято відповідачем в порушення вимог ст. 123 Земельного кодексу України без розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. На думку прокурора та позивача спірним рішенням внесені зміни до договору оренди в частині зменшення площі земельної ділянки, яка передана малому приватному підприємству „Майстер" в оренду, при цьому межі нової ділянки не встановлені в натурі (на місцевості), а тому таке рішення мало прийматись Чернігівською міськрадою на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Представник відповідача вчетверте в судове засідання не з'явився. Відповідач заяв, клопотань та відзиву на позов не надіслав; про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився. Третя особа заяв, клопотань не надіслала; про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлена належним чином, про що свідчить розписка представника, яка міститься в матеріалах справи. В попередніх судових засіданнях представник третьої особи заперечував щодо позовних вимог і просив у позові відмовити.
Оскільки явка представників сторін в судове засідання не визнавалась обов'язковою, а також зважаючи на наявні в матеріалах справи докази належного повідомлення представників сторін про місце, дату і час судового розгляду, суд визнав за можливе розглядати справу у відсутність представників відповідача та третьої особи за наявними у справі матеріалами.
Вислухавши прокурора, представника позивача, дослідивши матеріали справи та надані докази, з'ясувавши обставини, які мають значення для вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Пунктом 53 рішення 50 сесії 5 скликання Чернігівської міської ради від 20.05.2010 малому приватному підприємству „Майстер" (далі - МПП „Майстер" затверджено проект відведення та передано земельну ділянку в короткострокову оренду, строком на 2 роки, площею 1,0630 га по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень, для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення. (Землі рекреаційного призначення, коефіцієнт функціонального використання = 0,5 - майбутнє будівництво).
01.06.2010 року між Чернігівською міською радою (орендодавець) та МПП „Майстер" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки №1063, який зареєстрований у Чернігівському міському відділі Чернігівської регіональної філії ДП „Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 15.06.2010 року за №041088000241 (далі - договір оренди).
Згідно пунктів 1, 2, 6 договору оренди орендодавець надає, а орендар приймає в короткострокове, строком до 20.05.2012 року, платне користування земельну ділянку площею 1,0630 га в м. Чернігові для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень.
Додатками до договору, зокрема, є: кадастровий план земельної ділянки, акт приймання-передачі земельної ділянки.
За актом приймання-передачі від 15.06.2010 року Чернігівська міська рада передає, а МПП „Майстер" приймає земельну ділянку в короткострокову оренду, строком до 20.05.2012 року, площею 1,0630 га по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень, для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення.
31.05.2012 року Чернігівська міська рада (21 сесія 5 скликання) прийняла рішення „Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова та надання дозволу на розроблення технічної документації", пунктом 85 якого у зв'язку із закінченням терміну дії договору оренди земельної ділянки, малому приватному підприємству „Майстер" передано земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:02:051:0022) в короткострокову оренду, строком до 31.05.2014 року, площею 1,0630 га по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень, для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення.
На підставі вищевказаного рішення між сторонами підписана додаткова угода до договору оренди земельної ділянки №1063 від 01.06.2010р. (не зареєстрована у встановленому законодавством порядку), якою внесені зміни до пунктів 4,6,7 договору стосовно нормативної грошової оцінки земельної ділянки, строку дії договору та розміру орендної плати.
Листом від 10.10.2012 року МПП „Майстер" звернулось до міського голови з проханням внести зміни до договору оренди земельної ділянки №1063 від 01.06.2010р. щодо корегування площі орендованої земельної ділянки згідно нового кадастрового плану, пояснюючи таку необхідність юридичною та технічною неможливістю реалізації будівництва парку розваг з атракціонами (земельна ділянка знаходиться біля водойми в прибережно-захисній смузі, в зоні щорічного затоплення). До даного листа додано лист Державної екологічної інспекції у Чернігівській області від 16.10.2012р. №03-05/3457, в якому роз'яснюється положення ст. 61 Земельного кодексу України про обмеження у використанні земельних ділянок прибережних захисних смуг уздовж річок, навколо водойм та на островах.
Враховуючи вищевказаний лист Держекоінспекції у Чернігівській області та клопотання МПП „Майстер", 31.10.2012 року Чернігівська міська рада (26 сесія 6 скликання) прийняла рішення „Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова", пунктом 8 якого вирішила внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 01 червня 2010 року №1063, переданої в оренду МПП „Майстер" по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення, читати: „площею 0,4888 га" замість „площею 1,0630 га".
На підставі даного рішення між Чернігівською міською радою та МПП „Майстер" підписано додаткову угоду від 10.12.2012 року до договору оренди земельної ділянки №1063 від 01.06.2010р., якою внесено зміни до пунктів 2,4,6,7 договору, в тому числі і стосовно зменшення площі земельної ділянки. Додаткова угода до договору оренди не зареєстрована у встановленому законодавством порядку. Додатками до додаткової угоди від 10.12.2012р. є кадастровий план земельної ділянки площею 0,4303 га (кадастровий номер 7410100000:02:051:0035), кадастровий план земельної ділянки площею 0,0577 га (кадастровий номер 7410100000:02:051:0036) та збірний кадастровий план земельної ділянки загальною площею 0,4880 га.
Позивач та прокурор вважають, що п. 8 рішення Чернігівської міської ради від 31.10.2012р. прийнято в порушення вимог ст. 123 Земельного кодексу України без розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Таким чином, підставами для скасування правового акту органу місцевого самоврядування є невідповідність його вимогам чинного законодавства або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, а також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акту прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації.
Приписи ст.ст. 13, 19 Конституції України визначають, що від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією. Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.ст. 142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Пунктом 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відносяться питання регулювання земельних відносин, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях.
Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу та інше.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності.
Матеріалами справи підтверджується, що земельна ділянка площею 1,0630 га по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень, в м. Чернігові є комунальною власністю, а тому розпорядження нею здійснює Чернігівська міська рада.
Відповідно до ст. ст. 116,124,125 Земельного кодексу України у редакції, чинній на момент укладення договору оренди земельної ділянки 01.10.2010р., громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
На підставі вищевказаних норм Земельного кодексу України МПП „Майстер" набуло право на оренду земельної ділянки площею 1,0630 га по вул. Береговій в м. Чернігові, між річкою Стрижень та затоном Стрижень, шляхом укладення у встановленому порядку з Чернігівською міською радою договору оренди земельної ділянки, який був зареєстрований у Чернігівському міському відділі Чернігівської регіональної філії ДП „Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 15.06.2010 року за №04108800024120.10.2008р.
Відповідно до ст. 33 Закону України „Про оренду землі" по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).
31.05.2012 року Чернігівська міська рада прийняла рішення, пунктом 85 якого у зв'язку із закінченням терміну дії договору оренди земельної ділянки, малому приватному підприємству „Майстер" передано земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:02:051:0022) в короткострокову оренду, строком до 31.05.2014 року, площею 1,0630 га по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень, для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення.
На підставі вищевказаного рішення між сторонами підписана додаткова угода до договору оренди земельної ділянки №1063 від 01.06.2010р.
Отже, договір оренди земельної ділянки площею 1,0630 га, укладений між Чернігівською міською радою та МПП „Майстер" поновлений у встановленому порядку на новий строк - до 31.05.2014 року.
31.10.2012 року Чернігівська міська рада прийняла рішення, яке є предметом спору, пунктом 8 якого вирішила внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 01 червня 2010 року №1063, переданої в оренду МПП „Майстер" по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення, читати: „площею 0,4888 га" замість „площею 1,0630 га".
Отже, спірним рішенням, прийнятим після поновлення договору оренди землі, Чернігівська міська рада зменшила розмір земельної ділянки, яка передається в оренду МПП „Майстер" з площі 1,0630 га на площу 0,4888 га.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор та позивач посилаються на порушення Чернігівською міською радою при прийнятті спірного рішення положень ст. 33 Закону України „Про оренду землі" та ст. 123 Земельного кодексу України, оскільки рішення приймалось без проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Так, відповідно до ч. 10 ст. 33 Закону України „Про оренду землі" у разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди.
Відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України у редакції, чинній на момент сприйняття спірного рішення, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону;
надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
Згідно з і ст. 2 Закону України „Про землеустрій" від 22 травня 2003 року N 858-IV ( далі - Закон №858) землеустрій забезпечує, зокрема встановлення і закріплення на місцевості меж земельних ділянок власників і землекористувачів.
За приписами ст. 50 Закону №858 проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
Відповідно до ч. 1 Закон №858 межування земель - комплекс робіт із встановлення чи відновлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, меж земельних ділянок власників, землекористувачів, у тому числі орендарів, із закріпленням їх межовими знаками встановленого зразка.
У ст. 55 Закону №858 зазначено, що встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів. Встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Межі земельної ділянки в натурі (на місцевості) закріплюються межовими знаками встановленого зразка.
Відповідно до статей 106, 107 Земельного кодексу України, статей 14, 55 Закону України „Про землеустрій" та з метою визначення порядку встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №376 від 18.05.2010 року затверджено Інструкцію про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками ( далі - Інструкція).
У пункті 1.3 Інструкції зазначено, що межа земельної ділянки - сукупність ліній, що утворюють замкнений контур і розмежовують земельні ділянки.
Матеріали проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1,0630 га МПП „Майстер" за рахунок земель запасу міста для комерційного використання - для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення в м. Чернігові по вул. Береговій між річкою Стрижень та затокою Стрижень, які були затвердженні рішенням Чернігівської міської ради 20.05.2010 року, не містять документів, які б підтверджували факт визначення меж земельних ділянок, які входять до загальної площі. В проекті міститься, погоджений відповідними органами, опис меж земельної ділянки між річкою Стрижень та затоном Стрижень площею 1,0630 га; координати від точок А, Б, В та Г складають замкнений контур з визначенням координат зовнішніх меж земельної ділянки площею 1,0630 га та розмежовують вказану земельну ділянку в цілому від інших земель Чернігівської міськради.
На кадастровому плані, який є додатком до договору оренди земельної ділянки, позначені земельні ділянки площею 0,1614 га (зелені насадження), 0,0063 га (зелені насадження), 0,2689 га (зелені насадження), 0.5750 га (зелені насадження) та 0,0577 га (зелені насадження), всього 1,0630 га.
Земельна ділянка, яка б відповідала вимогам щодо визначення меж земельної ділянки площею 0,4880 га на кадастровому плані, як і в проекті землеустрою, не визначена.
Як пояснили представники позивача та третьої особи, земельна ділянка площею 0,4880 га, яка перебуває в оренді третьої особи після внесення змін до договору оренди спірним рішенням Чернігівської міськради від 31.10.2012р., складається з двох окремих земельних ділянок, а саме: 0,4303 га (0,1614 га+0,2689 га) та 0,0577 га.
Відтак, спірним рішенням Чернігівської міськради внесені зміни до договору оренди щодо площі земельної ділянки, замість 1.0630 га передано 0,4880 га, яка фактично складається з двох окремих земельних ділянок площею 0,4303 га та 0,0577 га.
Частини 1 та 2 статі 56 Закону №858 у редакції, чинній на час прийняття спірного рішення, визначають склад технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, крім поділу та об'єднання земельних ділянок, а також при поділі чи об'єднанні земельних ділянок.
При цьому у частині 3 даної статті зазначено, що при передачі земельних ділянок у власність чи користування та зміні цільового призначення земельних ділянок за проектами землеустрою щодо їх відведення технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, не розробляється.
Відповідно до п.2.1 Інструкції встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розроблених та затверджених відповідно до статті 186 Земельного кодексу України:
технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі коли власнику (користувачу) земельної ділянки видано документ, що посвідчує право на земельну ділянку, без виносу меж такої ділянки в натуру (на місцевість) та закріплення їх межовими знаками;
технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, у тому числі при поділі чи об'єднанні земельних ділянок (частини перша та друга статті 56 Закону України „Про землеустрій") або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (частина третя статті 56 Закону України „Про землеустрій") - при передачі земельної ділянки у власність (користування) із земель державної та комунальної власності.
Так, згідно з пунктами „б", „в" ч.1 ст. 186 Земельного кодексу України проекти створення нових землеволодінь і землекористувань після погодження їх у встановленому порядку розглядаються і затверджуються відповідними органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування; проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому цим Кодексом, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, встановлених цим Кодексом, розпоряджаються земельними ділянками або приймають рішення про зміну їх цільового призначення.
Стаття 79-1 Земельного кодексу України регулює формування земельних ділянок як об'єкта цивільних прав.
Так, у даній статті встановлено наступне. Формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
У частині 6 даної статті зазначено, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.
Згідно частини 10 вищевказаної статті державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
У своєму листі від 01.07.2013р. №02-32/4972 Головне управління Держземагенства у Чернігівській області зазначає, що земельна ділянка з кадастровим номером 7410100000:02:051:0022 існує в національній кадастровій системі, як сформована і зареєстрована земельна ділянка площею 1,0641 га. Рішенням Чернігівської міської ради від 20.05.2010 року земельна ділянка 7410100000:02:051:0022 площею 1,0630 га була передана в оренду на 2 роки МПП „Майстер". Земельні ділянки з кадастровими номерами 7410100000:02:051:0035 (зазначений у кадастровому плані земельної ділянки площею 0,4302 га, який є додатком до додаткової угоди від 10.12.2012) та 7410100000:02:051:0036 (зазначений у кадастровому плані земельної ділянки площею 0,40577 га, який є додатком до додаткової угоди від 10.12.2012) в національній кадастровій системі відсутні.
Твердження прокурора та позивача про те, що земельна ділянка загальною площею 0,4880 га між річкою Стрижень та затоном Стрижень у м. Чернігові не сформована у встановленому порядку; Чернігівською міською радою рішення про надання дозволу на розроблення землевпорядної документації із землеустрою МПП „Майстер" на земельні ділянки загальною площею 0,4880 га між річкою Стрижень та затоном Стрижень у м. Чернігові та про її затвердження не приймалось, не спростовано відповідачем належними засобами доказування.
З системного аналізу вищевказаних правових норм в їх сукупності суд доходить висновку про те, що надання Чернігівською міською радою МПП „Майстер" земельної ділянки площею 0,4880 га шляхом прийняття рішення про внесення змін до договору оренди земельної ділянки площею 1,0630га є неправомірним, оскільки законодавчо встановлено необхідність розроблення землевпорядної документації і її затвердження у встановленому порядку в разі формування нових земельних ділянок, межи яких не встановлено в натурі (на місцевості) у встановленому законодавством порядку, шляхом поділу існуючої земельної ділянки.
Таким чином, внесення пунктом 8 рішення 26 сесії 6 скликання Чернігівської міської ради від 31.10.2012 року до договору оренди земельної ділянки від 01.06.2010 року №1063, укладеного між Чернігівською міською радою та МПП „Майстер", змін щодо розміру площі земельної ділянки, за відсутності розробленої і погодженої документації із землеустрою, є неправомірним.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що спірне рішення Чернігівської міської ради суперечить вищевказаним актам цивільного законодавства, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати повністю недійсним пункт 8 рішення 26 сесії 6 скликання Чернігівської міської ради від 31.10.2012 року, яким внесено зміни до договору оренди земельної ділянки від 01 червня 2010 року №1063, переданої в оренду МПП „Майстер" по вул. Береговій, між річкою Стрижень та затоном Стрижень для проектування та будівництва об'єктів рекреаційного призначення, читати: „площею 0,4888 га" замість „площею 1,0630 га".
3. Стягнути з Чернігівської міської ради (вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000, ідентифікаційний код 04062015, інформація про рахунок відсутня) в доход Державного бюджету (отримувач - УК у м. Чернігові /м.Чернігів/ 22030001, код ЄДРПОУ 38054398, рахунок - 31217206783002, банк - ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592, код бюджетної класифікації 22030001, код господарського суду Чернігівської області - 03500068) 1147 грн. судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 05.07.2013 року.
Суддя Ж.В. Блохіна
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2013 |
Оприлюднено | 08.07.2013 |
Номер документу | 32220634 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Блохiна Ж.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні