ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 липня 2013 р. (16:22) Справа №801/5290/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Дудіна С. О., за участю секретаря судового засідання Габової Н.Г., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні)
до Об'єднання "Садівничних товариств Каменського масиву"
про стягнення заборгованості у сумі 3 400,00 грн.,
за участю представників сторін:
позивача - Климашевської Г.С., довіреність № 14/03-594 від 02.04.2013 р.;
відповідача - не з'явився.
Суть спору:
Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" ( Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом про стягнення з Об'єднання "Садівничних товариств Каменського масиву" 3400,00 грн. штрафу.
Позовні вимоги мотивовані несплатою відповідачем штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, який було накладено згідно Постанови № 67 кр від 13.02.2013 р.
Письмових заперечень відповідачем суду не надано.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Відповідач явку представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи був проінформований належним чином.
Враховуючи, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, суд вважає за можливе розглянути справу по суті за наявними в матеріалах справи документами.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд
ВСТАНОВИВ:
Відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулює Закон України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 №575/97-ВР (далі - Закон).
Відповідно до статті 9 Закону державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.
Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.
Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.
Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, у тому числі:
- вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства;
- видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання;
- застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.
Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема:
- видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж;
- складати в установленому законом порядку протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення.
Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Положення).
Відповідно до пунктів 7-8 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Судом встановлено, що позивачем 31.08.2012 р. винесено припис № 04/03-24-022, яким відповідачу приписано в строк до 01.12.2012 р. усунути порушення вимог чинного законодавства в галузі електроенергетики (а.с. 7).
Посадовими особами позивача 20.12.2012 р. було проведено позапланову перевірку Об'єднання «Садівничних товариств Каменського масиву» щодо виконання вимог припису від 31.08.2012 р. № 04/03-24-02.
За результатами проведеної перевірки складено акт (протокол) № 04/03-24-046 від 20.12.2012 р., в якому зафіксовано невиконання відповідачем вимог зазначеного припису (а.с. 6).
На підставі зазначеного акта перевірки 13.02.2013 р. позивачем винесена постанова № 67 кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 3400,00 грн. за порушення статті 27 Закону України "Про електроенергетику" та статті 31 Закону України "Про теплопостачання" в частині невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (а.с. 9).
Як вбачається з матеріалів справи та наданих представником позивача пояснень, вказана постанова була направлена відповідачу рекомендованим листом на фактичну адресу та повернута з позначкою «за закінченням терміну зберігання». У зв'язку з цим, постанова була повторно направлена Об'єднанню "Садівничних товариств Каменського масиву" 20.04.2013 р. та отримана останнім 23.04.2013 р., що підтверджується відміткою на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 12).
Згідно з пунктом 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
До матеріалів справи не додано доказів того, що постанова про накладення штрафу від 13.02.2013 р. № 67 кр була оскаржена відповідачем в адміністративному або судовому порядку, внаслідок чого штраф за порушення законодавства в сфері електроенергетики відповідач повинен був сплатити протягом 30 днів з дня прийняття постанови.
Однак, матеріали справи свідчать про те, що у встановлений законодавством строк постанова позивача виконана не була.
Приймаючи до уваги, що відповідачем у порядку статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України не було надано доказыв оскарження постанови або сплати штрафу в добровыльному порядку, суд дійшов висновку, щодо обґрунтованості позовних вимог Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) про стягнення з відповідача 3400,00 грн. заборгованості.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
У судовому засіданні 01.07.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Повний текст постанови складений та підписаний 05.07.2013 р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Об'єднання "Садівничних товариств Каменського масиву" (95011, м. Сімферополь, Центральний район, вул. Пушкіна, буд. 24, кв. 19, ідентифікаційний код - 23191310) в доход Державного бюджету України штраф в сумі 3400 грн. (три тисячі чотириста гривень) по коду бюджетної класифікації доходів: 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" шляхом зарахування на рахунок № 31112106700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ідентифікаційний код 38040558.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2013 |
Оприлюднено | 10.07.2013 |
Номер документу | 32228445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні