П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 липня 2013 р. № 820/4842/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Безщасній Т.О.
за участі:
представника позивача Онікієнка О.А.
представника відповідача Аракелян Т.А.
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Приватної фірми "Творче об'єднання "Матрікс" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними, -
В С Т А Н О В И В:
Приватна фірма "Творче об'єднання "Матрікс" звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, в якому просить суд визнати протиправним дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби щодо встановлення відсутності факту реального вчинення господарських операцій за березень, травень 2011 року, що були вчинені: 05 січня 2011 року за договором № 1/126/11 між ПФ "Творче об'єднання "Матрікс" та АТЗТ "ХАРКІВСЬКА БІСКВІТНА ФАБРИКА" та 28 лютого 2011 року за договором між ПФ "Творче об'єднання "Матрікс" та ТОВ "БІОБЛОК" в акті перевірки від 24.05.2013 року за № 1992/2210/30289081 "Про результати проведення документальної позапланової виїзної перевірки Приватної фірми "Творче об'єднання "Матрікс", код ЄДРПОУ 30289081 щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку з ТОВ "БІОБЛОК" (КОД 37227058) за період березень, травень 2011 року", за яким встановила, що ПФ "Творче об'єднання "Матрікс" відсутній факт реального вчинення господарських операцій за березень, травень 2011 року із постачальником ТОВ "БІОБЛОК" (код ЄДРПОУ 37227058) та замовником АТЗТ "ХАРКІВСЬКА БІСКВІТНА ФАБРИКА" (код 00377265).
В обґрунтування позовних вимог зазначила, що висновки викладені в акті перевірки є не обґрунтованими та незаконними.
В судове засідання представник позивача прибув, позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позов.
Відповідач, Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби проти позову заперечувала. В обґрунтування заперечень зазначила, що відповідачем на підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Приватної фірми "Творче об'єднання "Матрікс" та виявлено порушення, які зафіксовані в акті перевірки.
В судове засідання представник відповідача прибула, проти позову заперечувала та просила відмовити у задоволенні позову.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Приватна фірма "Творче об'єднання "Матрікс" (код ЄДРПОУ 30289081) пройшла встановлену процедуру державної реєстрації та зареєстроване Департаментом державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради 21.01.1999 року. Перебуває на податковому обліку в ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області ДПС з 28.01.1999 року за № 10754. Зареєстроване платником ПДВ згідно свідоцтва № 100158918 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 18.01.2009 року.
В період з 14.05.2013 року по 24.05.2013 року Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Приватної фірми "Творче об'єднання "Матрікс", код ЄДРПОУ 30289081, щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку з ТОВ "БІОБЛОК" (код 37227058) за період березень, травень 2011 року.
За результатом перевірки було складено Акт "Про результати проведення документальної позапланової виїзної перевірки Приватної фірми "Творче об'єднання "Матрікс", код ЄДРПОУ 30289081 щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку з ТОВ "БІОБЛОК" (код 37227058) за період березень, травень 2011 року" № 1992/2210/30289081 від 24.05.2013 року (надалі - Акт перевірки).
Згідно висновків Акту перевірки Приватною фірмою "Творче об'єднання "Матрікс" порушено:
- ПФ "Творче об'єднання "Матрікс" відсутній факт вчинення господарських операцій за березень, травень 2011 року із постачальником ТОВ "БІОБЛОК" (код ЄДРПОУ 37227058) та замовником АТЗТ "ХАРКІВСЬКА БІСКВІТНА ФАБРИКА" (код 00377265);
- п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14, п. 135.1 ст. 135, п. 135.2 ст. 135, п. 135.4 ст. 135, п. 138.1 ст. 138, п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року;
- п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року.
Судом встановлено, що позивачем оскаржуються дії ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області ДПС в частині викладення в акті перевірки № 1992/2210/30289081 від 24.05.2013 року висновку про відсутність факту вчинення господарських операцій за березень, травень 2011 року з постачальником ТОВ "БІОБЛОК" (код ЄДРПОУ 37227058) та замовником АТЗТ "ХАРКІВСЬКА БІСКВІТНА ФАБРИКА" (код 00377265).
Згідно ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у стаття 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Статтею 62 Податкового кодексу України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Отже, проведення камеральних, документальних (планових або позапланових; виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок є правом ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області ДПС, як податкового органу.
Відповідно до ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Зазначене кореспондується з пунктом 3 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року № 984, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12.01.2011 року за № 34/18772, яким визначено, що результати документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень - довідка.
Акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Отже, складання актів та довідок за результатом проведених перевірок є правом органів податкової служби, яке реалізовується фахівцями органів податкової служби. Викладення в актах та довідках складених за результатом перевірок фактичних даних про господарську діяльність перевіряємої особи є правом органів податкової служби, яке реалізовується фахівцями органів податкової служби.
Крім того суд зазначає, що пунктом 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України передбачено, що у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до органу державної податкової служби за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються органом державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях. У разі якщо платник податку виявив бажання взяти участь у розгляді його заперечень до акта перевірки, орган державної податкової служби зобов'язаний повідомити такого платника податків про місце і час проведення такого розгляду. Таке повідомлення надсилається платнику податків не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від нього заперечень, але не пізніше ніж за два робочих дні до дня їх розгляду. Участь керівника відповідного органу державної податкової служби (або уповноваженого ним представника) у розгляді заперечень платника податків до акта перевірки є обов'язковою. Такі заперечення є невід'ємною частиною акта (довідки) перевірки. Рішення про визначення грошових зобов'язань приймається керівником органу державної податкової служби (або його заступником) з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків (у разі їх наявності). Платник податків або його законний представник може бути присутнім під час прийняття такого рішення.
Отже, законодавцем передбачено право позивача на звернення до органу державної податкової служби з метою висловлення незгоди з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, однак жодних доказів звернення із запереченнями позивачем не було надано.
Позивач не скористався своїм правом внести до акту перевірки свої заперечення та підписати акт перевірки.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вище зазначене суд вважає, що дії ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області ДПС щодо проведення перевірки та викладення в акті висновків вчинені на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких підстав позовні вимоги не підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову Приватної фірми "Творче об'єднання "Матрікс" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними - відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст постанови виготовлений 08.07.2013 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2013 |
Оприлюднено | 09.07.2013 |
Номер документу | 32251748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні