Постанова
від 08.07.2013 по справі 820/4957/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Харків

08.07.2013 р. справа №820/4957/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сліденко А.В.,

за участі:

секретаря судового засідання - Фоменко І.Є.,

представників:

позивача - Радутний О.Е.,

відповідача - Буряківський О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Мідема Трейд" до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби прозобов'язання вчинити певні дії , -

встановив:

Позивач, Товариство «Мідема Трейд», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив зобов'язати відповідача, Західну міжрайонну державну податкову інспекцію міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, відкликати довідку №255/22.4-07/37364463 від 19.02.2013 р. у всіх фактичних адресатів, у т.ч. СДПІ по РВПП у м. Львові та Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця".

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що довідка спірної звірки містить недостовірні, перекручені та спотворені відомості про обставини господарської діяльності ТОВ «Мідема Трейд», завдає шкоди діловій репутації платника податків, створює перепони здійсненню підприємницької діяльності, відвертаючи контрагентів від зносин з ТОВ «Мідема Трейд». У судовому засіданні представник позивача підтримав доводи і вимоги поданого позову, просив суд ухвалити рішення про задоволення заявлених вимог.

Відповідач, Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, з поданим позовом не погодився.

В обґрунтування заперечень проти позову відповідач зазначив, що дії по проведенню спірної звірки відповідають вимогам закону, жодних юридичних наслідків такі дії не спричиняють, прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ як платника податків не зачіпають. У судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи і вимоги заперечень проти адміністративного позову, просив суд ухвалити рішення про відмову в задоволенні заявлених вимог.

Суд, вивчивши доводи позову і заперечень проти позову, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані докази в їх сукупності, проаналізувавши норми матеріального права, котрі врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

За матеріалами справи судом встановлено, що 19.02.2013 р. Західною МДПІ міста Харкова Харківської області ДПС було складено довідку №255/22.4-07/37364463 «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Мідема Трейд» (ідентифікаційний код - 37364463) щодо документального підтвердження господарських взаємовідносин із платниками податків - ТОВ «Екопромисловці» (ідентифікаційний код - 36999653) за період жовтень - листопад 2011р., їх реальності та повноти відображення в обліку».

Перевіряючи відповідність закону спірних дій суб'єкта владних повноважень, суд відмічає, що критерії правомірності рішень та діянь суб'єкта владних повноважень викладені законодавцем в ч.3 ст.2 КАС України.

Досліджуючи обставини дотримання відповідачем згаданих критеріїв при реалізації владної управлінської функції у спірних правовідносинах, суд зауважує, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

За визначенням ч.1 ст.69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч.2 ст.86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч.3 ст.86).

Керуючись приписами ст.11 КАС України, а також наведених норм процесуального закону, суд встановив, що спосіб дій органів державної податкової служби України при реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань (станом на момент виникнення спірних правовідносин) був визначений Податковим кодексом України.

Так, відповідно до п.п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Правовідносини з приводу проведення податковими органами зустрічних звірок платників податків деталізовані нормами Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (затверджено постановою КМУ від 27.12.2010р. №1232; далі за текстом - Порядок №1232), пунктом 3 якого передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідно до п.7 Порядку №1232 за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

З наведених норм права слідує, що довідка зустрічної звірки підлягає врученню лише тому платнику податків, у якого податковий орган проводив зустрічну звірку.

Суд відзначає, що ані положеннями Податкового кодексу України, ані приписами Порядку №1232 не передбачено можливості надсилання довідки зустрічної звірки іншим платникам податків.

За таких обставин, вимога про зобов'язання відкликати довідку №255/22.4-07/37364463 від 19.02.2013 р. у Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця" не підлягає задоволенню, позаяк, по-перше, в силу імперативних приписів закону ДТГО не мало змоги легально отримати спірну довідку зустрічної звірки, а, по-друге, матеріали справи не містять жодних фактичних даних, які б засвідчували дійсне отримання ДТГО спірної довідки зустрічної звірки.

Стосовно вимоги про зобов'язання відкликати довідку №255/22.4-07/37364463 від 19.02.2013 р. у СДПІ по РВПП у місті Львові суд зазначає, що згідно зі ст.74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (п.74.1 ст.74); зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань (п.74.2 ст.74).

За змістом норм ст.ст. 72 і 83 Податкового кодексу України довідка зустрічної звірки є лише одним із джерел податкової інформації і сама по собі не спроможна створити будь-яких правових наслідків.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У ході розгляду справи в межах заявлених позивачем вимог судом не встановлено факту порушення права ТОВ як платника податків, що зумовлює необхідність залишення позову без задоволення.

Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст.7-11, ст.ст.158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов ТОВ "Мідема Трейд" до Західної МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС про зобов'язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови (у разі застосування судом ч.3 ст.160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Постанова у повному обсязі виготовлена 09.07.2013р.

Суддя А.В. Сліденко

Дата ухвалення рішення08.07.2013
Оприлюднено10.07.2013
Номер документу32269181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4957/13-а

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 27.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 31.07.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Постанова від 08.07.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні