5.1.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 липня 2013 року Справа № 812/4462/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Захарової О.В.,
при секретарі: Білоконі Д.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Хартманс», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління Служби безпеки України у м.Києві про продовження дії спеціальної санкції тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої наказом від 03.08.2012 №892, -
ВСТАНОВИВ:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Хартманс» про продовження дії спеціальної санкції тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої наказом від 03.08.2012 №892.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що підставою для застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності стало неусунення суб'єктом господарської діяльності ТОВ «Хартманс» порушень статті 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», а саме: непогашення дебіторської заборгованості за зовнішньоекономічними договорами з компанією "NDX Production LTD" (Британські Віргінські Острови) від 09.06.2010 № K-6 в розмірі 626 477,4 дол. США (еквів. 5 000 120,62 грн.) та за договором від 31.05.2010 № К-5 в розмірі 2 849 564,6 дол. США (еквів. 22 775 145,07 грн.).
У судове засідання представник позивача не прибув, до суду надіслав заяву про розгляд справи без участі позивача, в якій також зазначено, що позивач позовні вимоги підтримує у повному обсязі (а.с. 29)
Відповідач до суду не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином відповідно до вимог статей 35, 37 Кодексу адміністративного судочинства України. Заперечень проти позову до суду не надавав.
Представник третьої особи у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
У відповідності до ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядав справу без участі сторін, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову з огляду на таке.
Управління Служби безпеки України у м. Києві листом від 23.07.2012 №51/22/1586 (вх. № 08/84924-12 від 24.07.2012) звернулося до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до TOB «Хартманс» (а.с.15).
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на підставі подання УСБУ у м. Києві від 23.07.2012 № 51/22/1586 видано наказ від 03.08.2012 № 892 «Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України», відповідно до якого до ТОВ «Хартманс» була застосована спеціальна санкція - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності (а.с.18).
Спеціальна санкція була застосована Міністерством економічного розвитку і торгівлі України за порушення статті 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті».
Як вбачається з матеріалів справи, Державною податковою інспекцією у Печерському районі м.Києва Державної податкової служби за результатами виїзних позапланових перевірок ТОВ «Хартманс», які оформлені актами №485/22-06/36757536 від 06.07.2012, №177/22-06/36757536 від 18.04.2012, №360/22-06/36757536 від 11.06.2012, встановлено прострочену дебіторську заборгованість по взаєморозрахункам з компанією «NDX Production LTD» (Британські Віргінські Острови: ОМС Chombers P.O., box 3152, Rood town, Toryolo, BVI) за договором від 09.06.2010 № K-6 в розмірі 626 477,4 дол. США (еквівалент 5 000 120,62 грн.) та за договором від 31.05.2010 № К-5 в розмірі 2 849 564,6 дол. США (еквівалент 22 775 145,07 грн.), що є порушенням статті 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», а саме: ненадходження на валютний рахунок ТОВ «Хартманс» в законодавчо встановлений термін 180 днів валютної виручки в зазначених розмірах.
Згідно повідомлення ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС від 16.07.2012 № 5841/9/22-609, скерованого до Управління Служби безпеки України у м.Києві, за результатами виїзних позапланових перевірок ТОВ «Хартманс» станом на 27.06.2012 встановлено прострочену дебіторську заборгованість по взаєморозрахункам з компанією «NDX Production LTD2» (Британські Віргінські Острови: ОМС Chombers P.O., box 3152, Rood town, Toryolo, BVI) за договором від 09.06.2010 № K-6 в розмірі 626 477,4 дол. США (еквів. 5 000 120,62 грн.) та за договором від 31.05.2010 № К-5 в розмірі 2 849 564,6 дол. США (еквів. 22 775 145,07 грн.) (а.с.16).
Статтею 1 Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (із змінами та доповненнями, далі - Закон № 185/94-ВР) встановлено, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Відповідно до статті 2 Закону № 185/94-ВР імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Відповідно до статті 37 Закону України від 16.04.1991 № 959-XII «Про зовнішньоекономічну діяльність» (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 959-ХІІ) за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції:
- накладення штрафів у випадках несвоєчасного виконання або невиконання суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності та іноземними суб'єктами господарської діяльності своїх обов'язків згідно з цим або пов'язаних з ним законів України. Розмір таких штрафів визначається відповідними положеннями законів України та/або рішеннями судових органів України;
- застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб'єктів господарської діяльності індивідуального режиму ліцензування у випадках порушення такими суб'єктами цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, що встановлюють певні заборони, обмеження або порядок здійснення зовнішньоекономічних операцій;
- тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.
Згідно Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31 травня 2011 року № 634/2011, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики економічного і соціального розвитку, цінової, промислової, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики, державної політики у сфері торгівлі, державної регіональної політики, державної політики з питань розвитку підприємництва, технічного регулювання та захисту прав споживачів, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з Європейським Союзом.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України відповідно до покладених на нього завдань застосовує до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальні санкції, передбачені Законом України «Про зовнішньоекономічну діяльність» (абзац 17 підпункт 14 пункту 4 Положення).
Відповідно до частини третьої статті 37 Закону № 959-ХІІ подання щодо застосування санкцій повинно містити такі дані: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство, іншу доцільну інформацію.
Як вбачається з матеріалів справи, подання Державної податкової служби України від 23 липня 2012 року №51/22/1586 оформлено згідно вимог наведеної норми закону.
Тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.
З матеріалів справи вбачається, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України звернулося листом від 15.10.2012 № 4122-11/38639-08 до Управління Служби безпеки України у м. Києві щодо розгляду питання стосовно доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до відповідача наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 03.08.2012 № 892 (а.с.19).
Управління Служби безпеки України у м. Києві надано відповідь від 12.11.2012 № 51/22/2486, у якій зазначено про відсутність інформації щодо усунення виявлених порушень валютного законодавства та погашення простроченої дебіторської заборгованості на загальну суму 3 476,042 дол. США з боку TOB «Хартманс» (а.с.21).
Відповідно до листа ДПІ у Печерському районі м.Києва ДПС від 23.11.2012 № 12466/9/22-609 встановлено, що станом на 22.11.2012 відсутня інформація щодо погашення простроченої дебіторської заборгованості TOB «Хартманс» в розмірі 2 849 564,6 дол. США (еквів. 22 775 145,07 грн.) за контрактом № к - 5 від 31.05.2010, в розмірі 626 477,40 дол. США (еквів. 5 007 120,62 грн.) за контрактом № к - 6 від 09.06.2010 (а.с.22).
Згідно листа Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті України від 22.11.2012 № 2727/14-7 TOB «Хартманс» з приводу контрактів № К-5 від 31.05.2010, № К - 6 від 09.06.2010, №К - 12 від 25.04.2011, № к - 14 від 25.04.2011 до Міжнародного комерційного арбітражного суду з позовними заявами не зверталося (а.с.23).
Управління Служби безпеки України у м. Києві листом від 04.12.2012 № 51/22/2573 повідомило Міністерство економічного розвитку і торгівлі України про доцільність подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до ТОВ «Хартманс» (а.с.22).
На підставі подання Управління Служби безпеки України у м.Києві, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України 15 травня 2013 року звернулося до Луганського окружного адміністративного суду із позовною заявою про подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Беручи до уваги наявність у відповідача простроченої кредиторської заборгованості, а також дотримання суб'єктами владних повноважень порядку та форми застосування спеціальної санкції, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до ТОВ «Хартманс» наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 03 серпня 2012 року №892, на термін до усунення ТОВ «Хартманс» порушення статті 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», допущеного при виконанні зовнішньоекономічних контрактів від 09.06.2010 № K-6 та від 31.05.2010 № К-5, укладених між ТОВ «Хартманс» та компанією «NDX Production LTD» (Британські Віргінські Острови), а саме: до погашення простроченої дебіторської заборгованості у розмірі 2 849 564,6 дол. США (еквів. 22 775 145,07 грн.) за контрактом № к - 5 від 31.05.2010, в розмірі 626 477,40 дол. США (еквів. 5 007 120,62 грн.) за контрактом № к - 6 від 09.06.2010.
За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та визнання їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Питання щодо судових витрат вирішено у відповідності до вимог статті 94 КАС України.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 04 липня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 09 липня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 71, 94, 158-163, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Хартманс», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління Служби безпеки України у м.Києві про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої наказом від 03.08.2012 №892, - задовольнити.
Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до Товариства з обмеженою відповідальністю «Хартманс» наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 03.08.2012 №892, до усунення Товариством з обмеженою відповідальністю «Хартманс» порушень статті 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», а саме до погашення простроченої дебіторської заборгованості в розмірі 2 849 564,6 дол. США (еквівалент 22 775 145,07 грн.) за контрактом № к - 5 від 31.05.2010, в розмірі 626 477,40 дол. США (еквівалент 5 007 120,62 грн.) за контрактом №к - 6 від 09.06.2010, укладеними між ТОВ «Хартманс» та компанією «NDX Production LTD» (Британські Віргінські Острови).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 09 липня 2013 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2013 |
Оприлюднено | 12.07.2013 |
Номер документу | 32318487 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні