cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 910/6980/13 19.06.13
За позовом державного підприємства «Український державний центр радіочастот»
До товариства з обмеженою відповідальністю «Радіоконнект»
Про зобов'язання внести зміни до договору
Суддя Ковтун С.А.
Представники сторін:
від позивача Ізюмська І.В. (за дов.)
від відповідача Ляшук О.П. (за дов.)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До господарського суду міста Києва звернулося з позовом державне підприємство «Український державний центр радіочастот» (далі - ДП УДЦР) до товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «Радіоконнект» про зобов'язання внести зміни до додатку № 2, додатку № 3, додатку № 4 до договору № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р..
Зокрема, позивач просить включити до додатку № 2 пункт 22.1.3 наступного змісту: «Радіочастотний моніторинг та забезпечення ЕМС РЕЗ ультракороткохвильового радіозв'язку - для мереж радіозв'язку, що використовується для надання телекомунікації понад 15 РЕЗ до 30 РЕЗ включно (за номінал частоти). Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 84,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 1344,00. 1.УКХ, Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 84,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 1344,00.»
У зв'язку з цим позивач просить визначити загальну вартість послуг за додатком № 2 у розмірі 1676,4 грн. за місяць, крім того ПДВ 335,28., разом за місяць з ПДВ 2011,68 грн.. Вказані зміни позивач просить внести з 01.03.2010 р..
Подібні за змістом зміни позивач просить внести в додатки № 3 та № 4.
Так, запропонована редакція змін у додаток № 3 виглядає наступним чином: « 22.1.4. Радіочастотний моніторинг та забезпечення ЕМС РЕЗ ультракороткохвильового радіозв'язку - для мереж радіозв'язку, що використовується для надання телекомунікаційних послуг понад 30 РЕЗ до 50 РЕЗ включно (за номінал частоти). Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 168,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 2688,00. 1.УКХ, Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 168,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 2688,00.»
Загальну вартість послуг за додатку № 3 просить визначити у розмірі 3020,40 грн. за місяць, крім того ПДВ 604,08., разом за місяць з ПДВ 3624,48 грн.. Датою внесення цих змін позивач просить визначити 02.06.2010 р..
Також позивачем пред'явлена вимога про зобов'язання внести ці ж зміни до додатку № 3, а також зміни щодо зменшення розміру плати, які пов'язані з зменшенням плати до 2965,00 грн. за місяць, крім того ПДВ 593,00., разом за місяць з ПДВ 3558,00 грн., визначивши дату внесення цих змін як 01.08.2010 р..
Редакція змін в додаток № 4 запропонована позивачем в наступній редакції: « 22.1.5. Радіочастотний моніторинг та забезпечення ЕМС РЕЗ ультракороткохвильового радіозв'язку - для мереж радіозв'язку, що використовується для надання телекомунікаційних послуг понад 50 РЕЗ (за номінал частоти). Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 336,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 5376,00. 1.УКХ, Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 336,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 5376,00.» Загальна вартість послуг за додатком № 4 складає 5653,00 грн. за місяць, крім того ПДВ 1130,60., разом за місяць з ПДВ 6783,60 грн.. Датою внесення цих змін позивач просить визначити 16.11.2010 р..
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 01.03.2010 р., 02.06.2010 р. товариством з обмеженою відповідальністю «Венбест», а 16.11.2010 р. товариством з обмеженою відповідальністю «Венбест» та товариством з обмеженою відповідальністю «Вікінг Україна» отримані дозволи на експлуатацію аналогового ультракороткохвильвого радіозв'язку з можливістю передачі даних сухопутної рухомої служби, абонентські радіоелектронні засоби яких використовуються для передавання даних через мережу ТОВ «Радіоконнект». Вказані радіоелектронні засоби підлягають радіочастотному моніторингу та забезпеченням електромагнітної сумісності. Відповідно до Закону України «Про радіочастотний моніторинг» здійснення вищевказаних робіт є обов'язком позивача, що виконується платно на договірних засадах. Оскільки надання телекомунікаційних послуг є продуктом діяльності відповідача і в його мережу радіозв'язку входять базові станції відповідача та абонентські радіоелектронні засоби, в договір № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р. підлягають внесенню зміни, які пов'язані зі збільшенням радіоелектронних засобів, що підлягають моніторингу та платою за ці роботи. У той же час, відповідач відмовився від підписання вищевказаних додатків, у яких були наведена кількість абонентських станцій, що підлягають радіомоніторингу, та вартість послуг за ці роботи.
Відповідач позовні вимоги відхилив повністю, виклавши свої заперечення у поданому суду відзиві. Зокрема, відповідач посилається на наступне:
- відповідачем були розглянуті спірні додатки та за результатами їх розгляду надіслано протокол розбіжностей. Оскільки укладення договору про виконання робіт з радіочастотного моніторингу та забезпеченням електромагнітної сумісності є обов'язковим в силу Закону України «Про радіочастотний ресурс», вказані розбіжності, в разі їх неприйняття, підлягали передачі у двадцятиденний строк до суду для врегулювання. Позивач не передав у визначений строк позов до суду, а тому додатки є укладеними в редакціях протоколу розбіжностей;
- позивачем неправомірно визначено кількість радіоелектронних засобів, плату за радіочастотний моніторинг та забезпеченням електромагнітної сумісності яких повинен здійснювати відповідач, оскільки дані засоби є кінцевим обладнанням, власником якого є абонент, що отримав дозвіл не його експлуатацію, а не відповідач, і дане обладнання не є мережею відповідача;
- відповідно до ліцензії відповідачем використовується радіотехнологія «ультракороткохвильовий радіотелефонний зв'язок з можливістю пакетної передачі даних», яка не була передбачена Тарифами на роботи (послуги) державного підприємства «Український державний центр радіочастот», пов'язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та виділенням номерного ресурсу. У зв'язку з цим ці роботи повинні тарифікуватись як за радіотехнологію «№ 28. Радіозв'язок передавання даних», а не за «№ 22. Ультракороткохвильовий зв'язок».
Розглянувши надані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача і відповідача, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Радіоконнект» є користувачем радіочастотним ресурсом, яке здійснює на підставі ліцензії від 17.10.2008 р. № 5674 з терміном дії до 16.10.2018 р.. Відповідно до вказаної ліцензії відповідачем використовуються наступна радіотехнологія: ультракороткохвильовий радіотелефонний зв'язок з можливістю пакетної передачі даних (радіозв'язок фіксованої, рухомої сухопутної радіослужби).
Оскільки користування радіочастотним ресурсом пов'язано із застосуванням радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, що випромінюють електромагнітну енергію в навколишній простір у межах радіочастотного ресурсу, відповідачу були видані дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів ультракороткохвильового радіотелефонного зв'язку з можливістю пакетної передачі даних (радіозв'язок фіксованої, рухомої сухопутної радіослужби). Дозволи № 30-8983-106816, № 30-9029-99051, № 30-9028-9367 та № 308584-93100 були видані на експлуатацію радіоелектронних засобів, розташованих у місті Києві.
04.01.2009 р. між державним підприємством «Український державний центр радіочастот» (виконавцем) та товариством з обмеженою відповідальністю «Радіоконнект» (замовником) укладено договір на роботи, пов'язані з радіочастотним моніторингом та забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів № 3124/450м-09 (далі - Договір).
Предметом даного Договору є проведення державним підприємством «Український державний центр радіочастот» (далі - позивач або УДЦР) робіт, пов'язаних з радіочастотним моніторингом та забезпеченням електромагнітної сумісності (ЕМС) радіоелектронних засобів (РЕЗ) згідно з виданими дозволами, а також виявлення та усунення дії джерел радіозавад роботі РЕЗ (розділ 1 Договору).
Укладення вказаного Договору пов'язано зі здійсненням позивачем повноважень, покладених на нього законодавством. Зокрема, ст. 16 Закону України від 01.06.2000 № 1770-II «Про радіочастотний ресурс України» до повноважень позивача віднесено проведення радіочастотного моніторингу використання радіочастотного ресурсу України та здійснення заходів щодо забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв.
Відповідно до ч. 4 вказаної статті Закону виконання цих робіт (надання послуг) здійснюється УДЦР на платній основі за рахунок коштів користувачів радіочастотного ресурсу України на їх замовлення. Перелік робіт та послуг, що виконує УДЦР, а також тарифи на них затверджуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, у встановленому порядку.
В обов'язки позивача за Договором входить протягом всього терміну Договору проводити заходи щодо забезпечення ЕМС РЕЗ, які використовує відповідач, згідно з дозволами на експлуатацію РЕЗ, для чого позивач зобов'язався здійснювати роботи, пов'язані з радіочастотним моніторингом та забезпеченням ЕМС РЕЗ у смугах частот, що використовує відповідач, з метою забезпечення ЕМС РЕЗ відповідача з РЕЗ інших користувачів (п. 2.1.1 Договору).
В свою чергу, відповідач своєчасно зобов'язався оплачувати вартість виконаних робіт.
Визначення вартості робіт, в силу ст. 16 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», не є предметом регулювання сторін, а визначається Тарифами на роботи (послуги) державного підприємства «Український державний центр радіочастот», пов'язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та виділенням номерного ресурсу, що затверджені рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 11.12.2008 р. № 1256 (далі - Тарифи). У зв'язку з чим у п. 3.1 Договору передбачено, що вартість виконання робіт, пов'язаних з радіочастотним моніторингом та забезпеченням електромагнітної сумісності (ЕМС) радіоелектронних засобів (РЕЗ), визначається на підставі затверджених у встановленому порядку Тарифів.
Відповідно до п. 3.5 Договору в разі зміни переліку та кількості РЕЗ, що підлягають роботам, пов'язаним з радіочастотним моніторингом та забезпеченням ЕМС РЕЗ, змінюється розрахунок наведений у додатку, за взаємною згодою сторін.
Договір було укладено строком на 1 календарний рік, передбачивши можливість продовження його на кожний наступний календарний рік. На даний час Договір є чинним, що сторонами не оспорюється.
01.03.2010 р., 02.06.2010 р. та 16.11.2010 р. ТОВ «Венбест» і ТОВ «Вікінг Україна» отримало дозволи на експлуатацію абонентського РЕЗ УКХ радіотелефонного зв'язку з можливістю передачі даних сухопутної рухомої служби. Зазначені абонентські радіоелектронні засоби використовуються для передавання даних через радіомережу ТОВ «Радіоконнект». Вказані обставин не є спірними та визнаються сторонами.
У зв'язку з цим позивачем були надіслані відповідачу додатки, які передбачали внесення змін до Договору, що пов'язані зі збільшенням кількості обладнання, що підлягає радіочастотному моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ і плату за вказані роботи. Ці роботи пов'язані з радіочастотним моніторингом та забезпеченням ЕМС абонентських РЕЗ ТОВ «Венбест» і ТОВ «Вікінг Україна».
Зокрема, у додатку № 2 позивачем було запропоновано з 01.03.2010 р. здійснювати роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ 16 станцій, визначивши вартість послуг за ці роботи за статтею 22.1.3 Тарифу (84,00 грн. за одиницю), у додатку № 3 позивачем було запропоновано з 02.06.2010 р. здійснювати роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ ще 16 станцій, визначивши вартість послуг за ці роботи за статтею 22.1.4 Тарифу (168,00 грн. за одиницю), у додатку № 4 позивачем було запропоновано з 16.11.2010 р. здійснювати роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ ще 16 станцій, визначивши вартість послуг за ці роботи за статтею 22.1.5 Тарифу (336,00 грн. за одиницю).
Дані додатки були розглянуті відповідачем та підписані з протоколами розбіжностей, які були повернуті для розгляду позивачу. Зокрема, додаток № 2 з протоколом розбіжностей до нього позивачем отримано 30.04.2010 р., додаток № 3 з протоколом розбіжностей до нього отримано 30.06.2010 р., а додаток № 4 з протоколом розбіжностей до нього отримано позивачем 16.12.2010 р.. Вказані розбіжності полягали у виключенні з додатків умов, які передбачали виконання позивачем робіт з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС абонентських РЕЗ і плату за ці роботи.
В свою чергу, позивач не повідомив відповідача про результати розгляду ним протоколів розбіжностей.
Оцінюючи доводи відповідача, що вищевказані додатки є укладеними в редакціях протоколу розбіжностей, суд виходить з наступного.
Як зазначено вище, здійснення повноважень щодо радіочастотного моніторингу використання радіочастотного ресурсу України та здійснення заходів щодо забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв покладено на позивача законодавством (ст. 16 Закону України «Про радіочастотний ресурс України»). Також законодавством (п. 3.1 Тарифів на роботи (послуги) державного підприємства «Український державний центр радіочастот», пов'язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та виділенням номерного ресурсу, що затверджені рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 11.12.2008 р. № 1256) встановлена договірна форма правовідносин, на підставі яких здійснюється виконання цих робіт. У даному нормативному акті передбачено, що робота з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ у смугах радіочастот загального користування виконує УДЦР на платній основі за господарськими договорами з користувачами радіочастотним ресурсом, і перелік РЕЗ, що підлягають моніторингу та забезпеченню ЕМС, наводиться у відповідних підписаних обома сторонами додатках до господарських договорів.
Розмір плати за роботи, пов'язані з радіочастотним моніторингом та забезпеченням ЕМС РЕЗ для мереж ультракороткохвильового радіозв'язку, що використовуються для надання телекомунікаційних послуг, за наявності стаціонарного РЕЗ, визначено статтею 22.1 Тарифів, який залежить від кількості РЕЗ у мережі. Мережею радіозв'язку, в розумінні Тарифів, є сукупність РЕЗ (стаціонарних або рухомих), що спільно використовують номінали (смуги) радіочастот та поєднані в єдиному технологічному процесі забезпечення інформаційного обміну.
Отже, виходячи з положень законодавства, додатки до господарського договору повинні містити перелік всіх РЕЗ, які задіяні в єдиному технологічному циклі, що, в свою чергу, впливає на розмір плати за роботи, пов'язані з радіочастотним моніторингом та забезпеченням ЕМС РЕЗ для мереж ультракороткохвильового радіозв'язку, що використовуються для надання телекомунікаційних послуг.
Загальний порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачений ст. 188 ГК України, відповідно до якої сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
В свою чергу, підстави для зміни договору визначені ст. 651 та ст. 652 ЦК України. За загальним правилом, зміна договору за рішення суду може бути здійснення у разі істотного порушення договору другою стороною або істотною зміною обставин. Інші випадки зміни договору за рішенням суду на вимогу сторони повинні бути встановлені самим договором або законом.
Виходячи з того, що укладення договору з виконання роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ є обов'язковим в силу закону і законодавством встановлено, що додатки до договору повинні містити перелік всіх РЕЗ, що задіяні в єдиному технологічному циклі та підлягають моніторингу, зміна переліку вищевказаних РЕЗ є тією обставиною, з якою закон пов'язує можливість зміни умов договору (додатку) за рішенням суду.
З юридичної точки зору зміна договору полягає в укладені певного правочину щодо перетворення наявних правовідносин. А тому, як кожний правочин, він набуває чинності з моменту укладення, що полягає в досягненні згоди з усіх його істотних умов. Даний правочин є окремим фактом, що має юридичні наслідки, в той же час права і обов'язки, які виникають за ним, є складовим елементом правовідношення між сторонами.
З огляду на це, оскільки зміна правовідношення, яке ґрунтується на певному договорі, відбувається внаслідок укладення правочину, який за своєю правовою природою є також договором, визначений ст. 181 ГК України загальний порядок укладення договорів також підлягає застосування при укладенні договору (додатку) про внесення змін в чинний договір.
Частиною 7 статті 181 ГК України передбачено, що якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей щодо умов договору, заснованого на державному замовленні або такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, що в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у зазначений двадцятиденний строк до суду розбіжності, що залишились неврегульованими, то пропозиції другої сторони вважаються прийнятним.
Дана норма закріплює пріоритет автора протоколу розбіжностей щодо контрагентів, які є державними замовниками або визнані монополістами в установленому законом порядку.
Враховуючи обов'язковість, в силу закону, укладення договору з виконання роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ, даний порядок підлягає застосування як при його укладенні, так і при зміні його умов.
Як зазначено судом вище, позивач не повідомив відповідача про результати розгляду ним вищевказаних протоколів розбіжностей. Отже, зазначені додатки № 2, № 3 та № 4 є прийняті позивачем та укладені у редакції, запропонованій відповідачем у протоколах розбіжностей.
Таким чином, спір у даному випадку пов'язаний з внесенням змін у чинні додатки до Договору, що і слідує з визначеної позивачем редакції позовних вимог як «зобов'язати внести зміни у додатки».
Вирішуючи питання щодо можливості внесення за рішенням суду змін у Договір суд виходить з того, що ці зміни пов'язані з кількістю РЕЗ, які підлягають моніторингу, та встановленню ціни Договору. В даному випадку, як встановлено судом вище, перелік всіх РЕЗ, що задіяні в єдиному технологічному циклі та підлягають моніторингу, є необхідною умовою Договору в силу законодавства і ціна Договору не регулюється домовленістю сторін. А тому зміна переліку всіх РЕЗ є підставою для перегляду умов самого договору. При цьому надсилання відповідних пропозицій відповідачеві щодо внесення змін до Договору є правом, а не обов'язком позивача, а тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору.
Підсумовуючи викладене суд констатує, що чинність спірних додатків до Договору не має наслідком відсутність правової можливості внесення змін до них за рішенням суду.
Оцінюючи доводи позивача та відповідача щодо кількості радіоелектронних засобів, плату за радіочастотний моніторинг та забезпечення електромагнітної сумісності яких повинен здійснювати відповідач, суд, в першу чергу, виходить з положень Закону України «Про радіочастотний ресурс», а не положень Закону України «Про телекомунікації». Даний висновок суду ґрунтується на наступному.
В розумінні Закону України «Про телекомунікації» телекомунікацією є електрозв'язок, який полягає в передаванні, випромінюванні та/або прийманні знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду по радіо, проводових, оптичних або інших електромагнітних системах. Радіозв'язком, відповідно до Закону України «Про радіочастотний ресурс», є електрозв'язок, який здійснюється з використанням радіохвиль. Дана електромагнітна хвиля у просторі без штучного спрямовуючого середовища з певним номіналом частоти в межах радіочастотного спектра є радіочастотою, ресурс користування якої є предметом регулювання саме Закону України «Про радіочастотний ресурс». Цей Закон встановлює правову основу користування радіочастотним ресурсом України, визначає повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України.
Отже, Закон України «Про радіочастотний ресурс» є спеціальним в порівнянні з Законом України «Про телекомунікації» при регулюванні відносин щодо здійснення електрозв'язку за допомогою радіохвиль.
Саме на підставі Закону України «Про радіочастотний ресурс» у спірних правовідносинах мало місце здійснення ліцензування відповідача та видача дозволів на експлуатацію базових та абонентських РЕЗ, здійснення УДЦР повноважень як учасника моніторингу.
Відповідач, виходячи з положень Закону України «Про радіочастотний ресурс», є користувачем радіочастотного ресурсу, право на користування яким засвідчується ліцензією № 5674 від 17.10.2008 р.. Дана діяльність (користування радіочастотним ресурсом) пов'язана із застосуванням радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, що випромінюють електромагнітну енергію в навколишній простір у межах радіочастотного ресурсу.
Одним із обов'язків відповідача, як користувача радіочастотним ресурсом, є внесення платежів та зборів, передбачених законом, а також у встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, порядку плати за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування (ст. 6 Закону України «Про радіочастотний ресурс України»).
Статтею 16 Закону України «Про радіочастотний ресурс» покладено на УДЦР обов'язок здійснювати даний моніторинг та передбачено, що крім плати національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, визначається перелік робіт та послуг, що виконує УДЦР.
У зв'язку з цим, оскільки рішення Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 11.12.2008 р. № 1256 про затвердження Тарифів на роботи (послуги) Державного підприємства «Український державний центр радіочастот», пов'язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та виділенням номерного ресурсу, було прийнято відповідно до Закону України «Про радіочастотний ресурс», який, як зазначено вище, при регулюванні спірних правовідносин є спеціальним Законом у порівнянні з Законом України «Про телекомунікації», при вирішенні спору підлягають застосуванню ті терміни та їх визначення, що наведені у Тарифах.
Дані Тарифи за принципом роботи вирізняють станції базові та абонентські. Базовою станцією є один або декілька стаціонарних РЕЗ одного типу з допоміжним обладнанням у визначеному місці і призначених для забезпечення роботи інших РЕЗ у мережі радіозв'язку. Абонентська станція є РЕЗ, який призначений для передачі та /або приймання радіосигналів у мережі.
В свою чергу, мережею радіозв'язку є сукупність РЕЗ, що спільно використовують номінали (смуги) радіочастот та поєднані в єдиному технологічному процесі забезпечення інформаційного обміну.
Таким чином, оскільки ТОВ «Венбест» і ТОВ «Вікінг Україна» отримали дозволи на експлуатацію абонентського РЕЗ УКХ радіотелефонного зв'язку з можливістю передачі даних сухопутної рухомої служби і дані абонентські радіоелектронні засоби використовуються для передавання даних через радіомережу ТОВ «Радіоконнект», вони складають єдину мережу радіозв'язку, оскільки спільно використовують смуги радіочастот та поєднані в єдиному технологічному процесі забезпечення інформаційного обміну.
З огляду на викладене, є безпідставними доводи відповідача про те, що абонентські станції ТОВ «Венбест» і ТОВ «Вікінг Україна» не є мережею відповідача.
Також суд не погоджується з доводами відповідача про те, що роботи, пов'язані з радіочастотним моніторингом та забезпеченням ЕМС РЕЗ повинні тарифікуватись як за радіотехнологію «№ 28. Радіозв'язок передавання даних», а не за «№ 22. Ультракороткохвильовий зв'язок».
Зокрема, відповідно до ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України № 5674 від 17.10.2008 р. та дозволів № 30-8983-106816, № 30-9029-99051, № 30-9028-9367 та № 308584-93100 відповідач використає радіотехнологію ультракороткохвильового радіозв'язку з можливістю пакетної передачі даних.
Радіотехнологія - це сукупність способів формування, передавання, приймання (обробки) радіосигналів, які складають єдиний технологічний процес передавання та приймання радіосигналів і застосування якої передбачає використання радіочастотного ресурсу (Закон України «Про радіочастотний ресурс України»).
У 2010 році дана радіотехнологія не була окремо передбачена у Тарифах.
Таким чином, виходячи з п. 13 загальних положень Тарифів, для визначення розміру плати стосовно конкретного РЕЗ підлягають застосуванню технічні параметри, зазначені в дозволах № 30-8983-106816, № 30-9029-99051, № 30-9028-9367 та № 308584-93100.
Відповідно до дозволу № 30-8983-106816 присвоєна радіочастота (прийом/передача) 450,1125/460,1125 МГц, 450,2375/460,2375 МГц, відповідно до дозволу № 30-9029-99051 - 450,3375/460,3375 МГц, 450,4875/460,4875 МГц, відповідно до дозволу № 30-9028-9367 - 450,3875/460,3875 МГц, 450,4625/460,4625 МГц, та відповідно до дозволу № 308584-93100 - 450,1375/460,1375 МГц, 450,1625/460,1625 МГц.
Планом використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою Кабінеті Міністрів України від 09.06.2006 р. № 815 (в редакції, чинній у 2010 році), смуги радіочастот, зазначені у вищевказаних дозволах, були віднесені до радіотехнології «аналоговий ультракороткохвильовий радіотелефонний зв'язок» (ДСТУ 4184).
План використання радіочастотного ресурсу України є нормативно-правовим актом, яким визначаються напрями використання радіочастотного ресурсу України на даний час та на перспективу з визначенням певних смуг, номіналів радіочастот і дозволених в Україні радіотехнологій та термінів застосування діючих і перспективних радіо технологій (ст. 1 Закону України «Про радіочастотний ресурс України»).
Отже, виходячи з технічних параметрів, зазначених в дозволах № 30-8983-106816, № 30-9029-99051, № 30-9028-9367 та № 308584-93100, у 2010 році роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ мережі відповідача підлягають тарифікації за статтею 22 Тарифів як для ультракороткохвильового радіозв'язку.
З огляду на викладене, вимоги позивача про зобов'язання відповідача внести вищевказані зміни у додаток № 2 з 01.03.2010 р., у додаток № 3 з 02.06.2010 р. та у додаток № 4 з 16.11.2010 р. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Також підлягають задоволенню вимоги про зобов'язання відповідача внести зміни в додаток № 3 з 01.08.2010 р. щодо зменшенням переліку РЕЗ, які підлягають радіочастотному моніторингу. Зокрема, 17.07.2010 р. рішенням НКРЗІ №270 від 17.06.2010 р. був анульований дозвіл № ШПС - 30-8737 від 18.07.2008 р. на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу і, що, в свою чергу, є підставою для зменшення плати за вказані роботи. Питання щодо внесення інших змін у даний додаток (збільшення кількості РЕЗ, які підлягають моніторингу) вирішено судом вище.
Обрана позивачем редакція позовних вимог шляхом зобов'язання відповідача внести зміни в додатки не має наслідком зміну Договору. У той же час, виходячи з приписів ст. 188 ГК України, вирішення судом спору про зміну договору, в разі його задоволення, пов'язано зі зміною його умов, а не спонуканням її здійснити. А тому позов підлягає задоволенню шляхом прийняття рішення про внесення змін у додатки.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни у додаток № 2 до договору № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р., укладеного між державним підприємством «Український державний центр радіочастот» та товариством з обмеженою відповідальністю «Радіоконнект», включивши до додатку № 2 п.1, а саме:
« 22.1.3. Радіочастотний моніторинг та забезпечення ЕМС РЕЗ ультракороткохвильового радіозв'язку - для мереж радіозв'язку, що використовується для надання телекомунікації понад 15 РЕЗ до 30 РЕЗ включно (за номінал частоти). Кількість 16. Ціна за одиницю, ієнт 1,000. Разом за місяць, . 1.УКХ, Кількість 16. Ціна за одиницю, рн.. 84,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн.. 1344,00.»
Загальний розрахунок в додатку № 2 до договору № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р. викласти в наступній редакції:
«Разом по додатку за місяць: 1676,40 грн., крім того ПДВ 335,28., разом за місяць з ПДВ 2011,68 грн.».
Датою внесення змін в додаток № 2 вважати 01.03.2010 р..
3. Внести зміни у додаток № 3 до договору № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р., укладеного між державним підприємством «Український державний центр радіочастот» та товариством з обмеженою відповідальністю «Радіоконнект», включивши до додатку № 3 п.1, а саме:
« 22.1.4. Радіочастотний моніторинг та забезпечення ЕМС РЕЗ ультракороткохвильового радіозв'язку - для мереж радіозв'язку, що використовується для надання телекомунікаційних послуг понад 30 РЕЗ до 50 РЕЗ включно (за номінал частоти). Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 168,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 2688,00. 1.УКХ, Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 168,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 2688,00.»
Загальний розрахунок в додатку № 3 до договору № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р. викласти в наступній редакції:
«Разом по додатку за місяць: 3020,40 грн., крім того ПДВ 604,08., разом за місяць з ПДВ 3624,48 грн.».
Датою внесення змін в додаток № 3 вважати 02.06.2010 р..
4. Внести зміни у додаток № 3 до договору № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р., укладеного між державним підприємством «Український державний центр радіочастот» та товариством з обмеженою відповідальністю «Радіоконнект», виклавши в наступній редакції загальний розрахунок:
«Разом по додатку за місяць: 2965,00 грн., крім того ПДВ 593,00., разом за місяць з ПДВ 3558,00 грн.».
Датою внесення змін в додаток № 3 вважати 01.08.2010 р..
5. Внести зміни у додаток № 4 до договору № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р., укладеного між державним підприємством «Український державний центр радіочастот» та товариством з обмеженою відповідальністю «Радіоконнект», включивши до додатку № 4 п.1, а саме:
« 22.1.5. Радіочастотний моніторинг та забезпечення ЕМС РЕЗ ультракороткохвильового радіозв'язку - для мереж радіозв'язку, що використовується для надання телекомунікаційних послуг понад 50 РЕЗ (за номінал частоти). Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 336,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 5376,00. 1.УКХ, Кількість 16. Ціна за одиницю, грн. 336,00. Коефіцієнт 1,000. Разом за місяць, грн. 5376,00.»
Загальний розрахунок в додатку № 4 до договору № 3124/450м-09 від 04.01.2009 р. викласти в наступній редакції:
«Разом по додатку за місяць: 5653,00 грн., крім того ПДВ 1130,60., разом за місяць з ПДВ 6783,60 грн.».
Датою внесення змін в додаток № 4 вважати 16.11.2010 р..
6. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Радіоконнект» (03126, м. Київ, вул. академіка Білецького, 34, код 31244607) на користь державного підприємства «Український державний центр радіочастот» (03179, м. Київ, пр. Перемоги 15 км, код 01181765) 1147,00 грн. судового збору.
Рішення підписано 12.07.2013 р.
Суддя С. А. Ковтун
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2013 |
Оприлюднено | 15.07.2013 |
Номер документу | 32361734 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ковтун С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні