8.1.3
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 липня 2013 року Справа № 812/5321/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Захарової О.В.,
при секретарі судового засідання: Білоконі Д.І.,
за участю:
представник позивача: не прибув,
представник відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Виробничо комерційної фірми - приватного підприємства «Спецтехснаб ЛТД» про накладення арешту на кошти та інші цінності боржника, що знаходяться в банку, -
ВСТАНОВИВ:
07 червня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Виробничо комерційної фірми - приватного підприємства «Спецтехснаб ЛТД» про накладення арешту на кошти та інші цінності боржника, що знаходяться в банку.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 22 квітня 2013 року відповідач має податковий борг з податку на прибуток в сумі 3453,70 грн. (3451,40 грн. - основний борг, 2,30 грн. - пеня), який утворився у зв'язку з несплатою відповідачем сум узгоджених податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з поданням податкової декларації з податку на прибуток №15781 від 08.11.2011 на суму 3511,00 грн. З метою стягнення податкового боргу 23.11.2011 відповідачу було надіслано податкову вимогу №24 від 22.11.2011. Згідно довідок Державної інспекції сільського господарства в Луганській області, відділу Держкомзему у Кремінському районі Луганської області, КП «Кремінське РБТІ», ВРЕР ДАІ рухоме та нерухоме майно за Виробничо комерційною фірмою - приватне підприємство «Спецтехснаб ЛТД» не зареєстроване.
Посилаючись на положення ст.20 Податкового кодексу України, позивач просив накласти арешт на кошти та інші цінності Виробничо комерційної фірми - приватне підприємство «Спецтехснаб ЛТД», що знаходяться у банку.
Представник позивача в судове засідання не прибув, до початку судового засідання надав заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, причин неявки суду не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Так, 19.06.2013 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження у справі, направлене на адресу відповідача. Згідно довідки поштового відділення причиною повернення зазначено «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу (підпункт 49.18.4);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).
Платник податків відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Нарахування пені згідно із п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України розпочинається:
- при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
- при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно до п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України пеня, визначена п.п.129.1.1 п.129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Пеня, визначена п.п.129.1.2 п.129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження.
Судом встановлено, що Виробничо комерційна фірма - приватне підприємство «Спецтехснаб ЛТД» (далі - ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД»), ідентифікаційний код 31915495, зареєстровано в якості юридичної особи Кремінською районною державною адміністрацією Луганської області.
Відповідач перебуває на обліку в органах державної податкової служби як платник податків з 20.05.2002 за №706 (а.с. 10).
Судом встановлено, що за ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД» рахується податковий борг перед бюджетом з податку на прибуток в сумі 3453,70 грн. (3451,40 грн. - основний борг, 2.30 грн. - пеня) (а.с. 12, 23).
Вказана сума заборгованості підтверджується податковою декларацією з податку на прибуток підприємств №15781 від 08.11.2011, довідкою про стан податкового боргу (а.с. 12, 18-19).
Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податковим органом, у відповідності до ст.59 ПК України, 23.11.2011 відповідачу направлено податкову вимогу №24 (а.с. 9). Податкова вимога №24 від 22.11.2011 є чинною (доказів про відкликання податкової вимоги суду не надано).
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
З матеріалів справи вбачається, що Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 01.08.2012 по справі №2а/1270/5461/2012, адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції до Виробничо комерційної фірми - приватне підприємство «Спецтехснаб ЛТД» про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 3473,94 грн., задоволений у повному обсязі (а.с. 20-22).
На виконання зазначеного рішення суду, Рубіжанською ОДПІ Луганської області до банківських установ направлено інкасові доручення №147 від 21.03.2013, №68 від 08.02.2013, №111 від 28.01.2013, №112 від 28.01.2013, №146 від 21.03.2013, №145 від 21.03.2013, які повернулися без виконання із зазначенням про відсутність коштів на рахунку платника (а.с. 32-37).
З листа ВРЕР ДАІ з обслуговування м.Рубіжне та Кремінського району у Луганській області від 30.10.2012 №11/892-12-2160 вбачається, що за ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД» транспортні засоби не зареєстровані (а.с. 13).
Згідно листа Державної інспекції сільського господарства в Луганській області станом на 29.10.2012 ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД» у відділі технічного нагляду Кремінського району сільськогосподарської техніки не зареєстроване (а.с. 14).
Згідно листа відділу Держкомзему у Кремінському районі Луганської області від 29.10.2012 №01-15/1777 станом на 01.07.2012 по Кремінському району згідно даних державного земельного кадастру ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД» не числиться (а.с. 15).
З листа Комунального підприємства «Кремінське районне бюро технічної інвентаризації» від 30.10.2012 №232 вбачається, що нерухоме майно, належне на праві власності, за ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД» в КП «Кремінське РБТІ» не зареєстроване (а.с.16).
Згідно інформаційної довідки від 27.06.2013 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо суб'єкта ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД», у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості відсутні (а.с. 30).
З Акту №7/1640 від 19 жовтня 2011 року перевірки місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності, складеного Кремінським відділенням Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції вбачається, що перевіркою місцезнаходження ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД» за адресою: м.Кремінна, провулок Желєзняка, 1 встановлено, що ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД» (код 31915495) за юридичною адресою: м.Кремінна, провулок Желєзняка, 1, посадові особи відсутні (а.с. 31).
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що ВКФ ПП «Спецтехснаб ЛТД» не забезпечено майном для погашення податкового боргу.
Приймаючи до уваги вищевикладене, а також приписи підпункту 20.1.17 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, якими закріплено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу, вимоги податкового органу про накладення арешту на кошти та інші цінності в розмірі 14 416,73 грн., що знаходяться на розрахункових рахунках у банках, що обслуговують такого платника податків, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, а також те, що позивач від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України у судовому засіданні 04 липня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 09 липня 2013 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Виробничо комерційної фірми - приватного підприємства «Спецтехснаб ЛТД» про накладення арешту на кошти та інші цінності боржника, що знаходяться в банку, задовольнити у повному обсязі.
Накласти арешт на кошти та інші цінності Виробничо комерційної фірми - приватного підприємства «Спецтехснаб ЛТД» (ідентифікаційний код 31915495, місцезнаходження: 92900, Луганська область, Кремінський район, м.Кремінна, пров.Желєзняка, 1) в сумі 3453,70 грн. (три тисячі чотириста п'ятдесят три гривні 70 коп.) за податковим боргом з податку на прибуток підприємства, що знаходяться у банках, обслуговуючих платника.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 09 липня 2013 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2013 |
Оприлюднено | 16.07.2013 |
Номер документу | 32368210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні