КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/1550/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Аблова Є.В. Суддя-доповідач: Желтобрюх І.Л.
У Х В А Л А
Іменем України
04 липня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючої-судді: Желтобрюх І.Л.,
суддів: Горяйнова А.М.,
Шостака О.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тадіс Актив» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 квітня 2013 року у справі за адміністративним Товариства з обмеженою відповідальністю «Тадіс Актив» до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання дій протиправними, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Тадіс Актив» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби та просило визнати протиправним наказ Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС №1096 від 20.06.2011 р. про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ «Тадіс Актив»; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС щодо проведення документальної позапланової перевірки ТОВ «Тадіс Актив» з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.03.2011 р. по 30.04.2011 р.; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС щодо складання висновків, зазначених у Акті Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС від 24.06.2011 р. № 758/23-6/37264922 та визнати протиправними дії відповідача щодо складання такого Акту.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 квітня 2013 в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову суду першої інстанції скасувати як таку, що ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити в повному обсязі. В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на те, що без надіслання письмового запиту на отримання пояснень та підтверджуючих документів, наказу про проведення перевірки, відповідачем на порушення норм податкового законодавства України була проведена незаконна перевірка за результатами якої сформовані протиправні висновки, які ґрунтуються на власних припущеннях перевіряючих, що призвело до порушення його прав та законних інтересів.
Перевіривши доводи апеляційної скарги за наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції, 19.05.2011року відповідачем направлено письмовий запит на адресу позивача №28938/10/15-611 щодо правомірності формування податкового зобов'язання та податкового кредиту в березні 2011 року. Відповіді на вказаний запит відповідач не отримав.
20 Червня 2011року у зв'язку з ненадання відповіді на письмовий запит від 19.05.2011р. №28938/10/15-611, відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст.78 та ст.79 Податкового кодексу України відповідачем видано Наказ від №1096 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Тадіс Актив» з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.03.2011р. по 30.04.2011р.,
З метою вручення цього наказу та повідомлення про запрошення для підписання акту про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, податковим органом здійснено виїзд на податкову адресу підприємства: м. Київ, вул. Бастіонна,15, кв.6. За наслідками виїзду не встановлено місцезнаходження ТОВ «Тадіс Актив» та керівника ТОВ «Тадіс Актив» Рясько Л.В. про що складено акт від 20.06.2011р. №4256/23-6/37264922.
На підставі вищевказаного Наказу ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Тадіс Актив» з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.03.2011р. по 30.04.2011р., за результатами якої складено Акт від 24.06.2011р. №758/23-6/37264922.
В ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ «Тадіс Актив» здійснював діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб. У зв'язку з не формуванням податкових зобов'язань з ПДВ та валового доходу, у ТОВ «Тадіс Актив» відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток по операціях з продажу товарів (послуг) підприємствам-покупцям.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем вчинені всі необхідні дії, визначені діючим податковим законодавством України, які передують (є обов'язковими) початку проведення відповідної перевірки, а висновки, викладені в Акті перевірки не були спростовані в ході судового розгляду справи, з огляду на що суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з такого:
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Відповідно до п. 79.1 ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Згідно пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється у разі виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до п. 79.2 ст.79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки, а згідно п. 79.3 цієї статті присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.
Відповідно до п.86.1. ст.86 ПК України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка ).
Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами органу державної податкової служби, які проводили перевірку, та реєструється в органі державної податкової служби протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).
Контролюючий орган за результатами перевірки зобов'язаний скласти акт та не позбавлений права викладати в акті перевірки власні суб'єктивні висновки щодо зафіксованих обставин.
Колегія суддів звертає увагу, що під актом перевірки розуміється службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта підприємницької діяльності і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання.
Оцінка акту перевірки, в тому числі і оцінка дій посадових осіб податкового органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки, а також щодо самих висновків перевірки, надається уповноваженими законом органами влади при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акту.
Отже, акт перевірки та викладені у ньому факти, висновки не можна розглядати як рішення суб'єкта владних повноважень, що породжує для платника податків певні правові наслідки, регулює ті чи інші відносини і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Стосовно позовних вимог щодо скасування наказу Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС №1096 від 20.06.2011 р., колегія суддів зазначає таке:
Наказ про проведення перевірки є актом індивідуальної дії одноразового використання, відповідно до якого виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією відповідачем певних владних повноважень та можливим порушенням охоронюваних законом інтересів позивача, він вичерпує свою дію фактом його виконання, а саме, проведенням відповідної перевірки.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваний Наказ виконано, а саме, відповідачем була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «Тадіс Актив» з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.03.2011р. по 30.04.2011р., а тому його не муже бути скасовано після здійснення зазначених дій.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач при винесенні оскаржуваного Наказу та під час проведення перевірки діяв в межах компетенції та відповідно до вимог податкового законодавства, з огляду на що, податковим органом не було допущено порушень прав позивача.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Допущення судом першої інстанції порушень норм матеріального та процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи колегією суддів не виявлено, суд повно і правильно встановив фактичні обставини справи, правильно визначив правовідносини, що склалися між сторонами, і дав їм належну правову оцінку, - з огляду на що підстави до скасування судового рішення відсутні.
Керуючись ст.ст.160, 167, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тадіс Актив» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 квітня 2013 року, - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуюча:
Судді:
Головуючий суддя Желтобрюх І.Л.
Судді: Горяйнов А.М.
Шостак О.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2013 |
Оприлюднено | 15.07.2013 |
Номер документу | 32372955 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Желтобрюх І.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні