Постанова
від 01.07.2013 по справі 2а-0770/672/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2013 рокум. Ужгород№ 2а-0770/672/11

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.

за участю представників

позивача: Данканич О.В. (довіреність від 05.02.2013 року № 07-25/3)

відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Закарпатській області в інтересах держави до Стеблівської сільської ради Хустського району Закарпатської області про зобов'язання виконати вимогу, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 1 липня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 5 липня 2013 року.

Контрольно-ревізійне управління в Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою (а.с.2-10) до Стеблівської сільської ради Хустського району Закарпатської області (далі - відповідач, Стеблівська сільська рада), яким просить зобов'язати Стеблівську сільську раду виконати вимогу від 23.09.2010 року № 15-13/374 щодо усунення виявлених ревізією фінансових порушень законодавства.

Ухвалою суду від 01.04.2013 року (а.с.124) замінено позивача - Контрольно-ревізійне управління в Закарпатській області на його правонаступника - Державну фінансову інспекцію у Закарпатській області (далі - позивач, Держфінінспекція у Закарпатській області).

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що проведеною Об'єднаним контрольно-ревізійним відділом в м. Хуст та Хустському районі Контрольно-ревізійного управління в Закарпатській області (далі - ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі) плановою ревізією стану дотримання бюджетного законодавства щодо складання і виконання бюджету та фінансово-господарської діяльності Стеблівської сільської ради за період з 01.07.2008 року по 31.03.2010 року виявлено ряд порушень законодавства, про що складено акт від 21.06.2010 року № 15-16/46. З метою забезпечення усунення виявлених порушень та у відповідності до ст.ст. 10,15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», 23.09.2010 року керівником ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі прийнято Вимогу про усунення порушень та недоліків виявлених ревізією, вимога Стеблівському сільському голові та вказаною вимогою зобов'язано відповідача усунути порушення, виявлені проведеною ревізією. Вимога ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі є законною, законні вимоги є обов'язковими для виконання, в той-же час, вимога відповідачем не виконана, у зв'язку з чим КРУ в Закарпатській області звертається до суду з позовом про зобов'язання виконати вимогу щодо усунення виявлених ревізією фінансових порушень.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав з підстав, наведених у позовній заяві, просить його задовольнити в повному обсязі.

Відповідач письмове заперечення проти позову з належними доказами не подав, в судовому засіданні 08.04.2013 року за клопотанням представників відповідача провадження у справі зупинено для надання можливості примирення (станом на 07.06.2013 року жодних умов примирення не надано) в зв'язку з чим розгляд справи призначено на 18.06.2013 року. В судове засідання 18.06.2013 року відповідач представника до суду не направив, не повідомив суд про причини не прибуття, хоча належним чином був повідомлений судом про дату, час і місце розгляду даної справи (що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення, а.с.135), відтак, розгляд справи відкладено на 01.07.2013 року, в яке представник відповідача повторно не з'явився та справу розглянуто за відсутності представника відповідача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи , заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про часткове задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, відповідно до п.1.3.1 плану контрольно-ревізійної роботи ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі на ІІ квартал 2010 року на підставі направлень на проведення ревізії від 27.04.2010 року №№ 033, 034, проведено планову ревізію стану дотримання бюджетного законодавства щодо складання і виконання бюджету та фінансово-господарської діяльності Стеблівської сільської ради за період з 01.07.2008 року по 31.03.2010 року, про що складено акт від 21.06.2010 року № 15-16/46 (а.с. 17-58).

Листом ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі від 23.09.2010 року за № 15-13/374 (а.с.12-13) Стеблівському сільському голові ОСОБА_2 направлено вимогу про усунення порушень та недоліків, виявлених ревізією, в тому числі пунктів вимоги, оскарження яких є предметом даного адміністративного позову, а саме: забезпечити відшкодування: 1) зайвого нарахування та виплати заробітної плати на загальну суму 31,53 тис. грн. та відповідно відрахувань до державних цільових фондів на загальну суму 12,18 тис. грн.; 2) переплати коштів на відрядження в сумі 1,4 тис. гри.; 3) зайвого списання у видаток в касі готівки на загальну суму 7000 грн.; 4) надходження доходів від оренди землі в сумі 3,61 тис. грн.; 5) надходження доходів від здачі в оренду майна на суму 0,47 тис. грн.; 6) зайвого списання продуктів харчування відповідно до Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженого постановою КМ України від 22.01.1996 року № 116 із змінами внесеними постановою КМ України від 16.12.2009 року № 1393, які набули чинності з 11.01.2010 року в подвійному розмірі в сумі 4,89 тис грн. Сільському голові ОСОБА_2 та головному бухгалтеру ОСОБА_3 посилити контроль і вжити відповідних заходів щодо правильності нарахування і виплати заробітної плати та інших виплат. Стеблівському сільському голові ОСОБА_2 розглянути питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, що є відповідальними за вказані порушення.

Даною вимогою зазначено про обов'язковість її виконання, та запропоновано подати письмову інформацію про вжиті заходи та виконання вимог ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі в строк до 25.10.2010 року.

У зв'язку з невиконанням відповідачем вимоги ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі від 23.09.2010 року за № 15-13/374, позивач звернувся до суду з позовом, яким просить зобов'язати відповідача виконати вимогу ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі.

Статус державної фінансової інспекції в Україні, її функції та правові основи діяльності визначено Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.2003 року № 2939 (назва згідно Закону України від 16.10.2012 року № 5463 - VI, станом на час проведення перевірки та винесення вимоги - Закон України «Про державну контрольно - ревізійну службу в Україні», надалі по тексту в редакції Закону станом на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон 2939). Статтею 3 Закону 2939 встановлено, що державна фінансова інспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента та Кабінету Міністрів України.

Головним завданням державної фінансової інспекції є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували в період, який перевіряється) державне чи комунальне майно, виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків та запобігання їм у подальшому (ч.1 ст. 2 Закону 2939).

Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування (ч.2 ст. 2 Закону 2939), інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Стеблівська сільська рада є неприбутковою бюджетною установою, утримується за рахунок коштів місцевого бюджету та інших не заборонених законодавством джерел фінансування, є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Держвного казначейства. ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі проведено інспектування у формі ревізії, результати якої викладено в акті від 21.06.2010 року за № 15-16/46, та згідно якого виявлено факти порушення законодавства.

Відповідно до п.10 ст.10 Закону 2939 органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Наказом Головного Контрольно - ревізійного управління України від 03.03.2008 року за № 113 затверджено Методичні рекомендації щодо реалізації матеріалів ревізій по окремих видах порушень, та пунктами 2.1.1., 3.1.1, 3.2.1, 3.3.1 передбачено право органів ДКРС звернення до суду з позовною заявою в інтересах держави, у відповідності до п.10 ст. 10 Закону 2939, як заходи з реалізації матеріалів ревізії.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, зокрема, актом ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі від 21 червня 2010 року за № 15-16/46, ревізією виявлено порушення на загальну суму 57000,11 грн., які полягають у наступному (в частині, що є предметом розгляду в межах адміністративної справи):

- порушення при нарахуванні та виплаті коштів на оплату праці на загальну суму 31,53 тис. грн. та проведенні відрахувань до державних цільових фондів на загальну суму 12,18 тис. грн.;

- переплату коштів на відрядження в сумі 1,4 тис. грн.;

- зайве списання у видаток в касі готівки на загальну суму 7000,00 грн.;

- внаслідок неефективних управлінських дій в частині наповнення бюджету утрачено доходів від оренди землі в сумі 3,61 тис. грн.;

- недоотримано доходи від здачі в оренду майна на суму 0,47 тис грн.

Ревізією дотримання законодавства при встановленні посадових окладів, надбавок та доплат встановлено, що в порушення п.2 Постанови КМ України «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, суддів та інших органів» від 09.03.2006 року № 268, головним бухгалтером Стеблівської сільської ради ОСОБА_3 у березні 2010 року нараховано та виплачено трьом працівникам сільської ради надбавку за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи у розмірі 50% посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг без відповідного рішення (розпорядження) керівника сільської ради на загальну суму 502,20 грн.

Операцію з нарахування та виплати надбавки в бухгалтерському обліку відображено в меморіальному ордері № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій» за березень 2010 року за дебетом рахунку 802 «Видатки місцевого бюджету на утримання установи та інші заходи», кредитом рахунку 661 «Розрахунки із заробітної плати».

Ревізією нарахування та виплати доплати за ранг державного службовця у Стеблівській сільській раді встановлено, що розпорядженням Стеблівського сільського голови від 4.09.2009 року за № 41 секретарю сільської ради ОСОБА_4 присвоєно 11 ранг державного службовця з доплатою за ранг 70,00 грн. в місяць, однак в порушення ст. 14 та ст.15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 року № 2493-ІІІ, спеціалістами - головними бухгалтерами Стеблівської сільської ради ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_3 за період з 14.09.2009 року по 31.03.2010 року секретарю сільської ради ОСОБА_4 щомісячно нараховували доплату за ранг державного службовця в розмірі 80,00 грн., внаслідок чого за вищезазначений період ОСОБА_4 зайво нараховано та виплачено доплату за ранг на загальну суму 70,00 грн., та відповідно до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 24,48 грн.

Ревізією дотримання законодавства при встановленні посадових окладів і тарифних ставок працівників закладів культури встановлено, що в порушення Наказу Міністерства культури і туризму України від 11.10.2007 року № 67 «Про внесення змін до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 року № 145», зареєстрованого в Мін'юсті України 24.10.2007 року за № 1203/14470, при складанні штатного розпису на 2009 рік головним бухгалтером Стеблівської сільської ради ОСОБА_6, сільським головою Стеблівської сільської ради ОСОБА_2 та начальником відділу культури і туризму Хустської РДА ОСОБА_8 при складанні та затвердженні штатного розпису завідуючій бібліотекою Стеблівської сільської ради ОСОБА_9 на 2009 рік завищено тарифний розряд з 12 на 13 розряд, що призвело до завищення посадового окладу на 197,50 грн. щомісячно ( посадовий оклад за 13 тарифним розрядом становить 1237,00 грн. та за 12 тарифним розрядом - 1039,50 грн. в місяць) та відповідно до зайвого нарахування заробітної плати за 2009 рік в сумі 2370,00 грн. та перерахування до державних цільових фондів коштів у сумі 862,68 грн. Внаслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2009 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ», КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 2370,00 грн. та за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» завищено 862,68 грн., що є порушенням п. 1.2 Порядку № 246 та п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 3232,68 гривень. В порушення п.6 Постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року № 268 «Про впорядкування структури та умови оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, суддів та інших органів» сільським головою Стеблівської сільської ради ОСОБА_2 10.08.2009 року видано розпорядження за № 35 Про преміювання себе з нагоди 50 річчя в розмірі середньомісячної заробітної плати, тобто нараховано та виплачено премію керівнику установи без рішенням органу вищого рівня, внаслідок чого в серпні 2009 року сільському голові Стеблівської сільської ради ОСОБА_2 зайво нараховано та виплачено премії на загальну суму 2803,70 грн. та відповідно зайво перераховано до державних цільових фондів відрахувань на заробітну плату на суму 1020,54 грн. Внаслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2009 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ», КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 2803,70 грн. та за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» завищено на 1020,54 що є порушенням п. 1.2 Порядку № 246 та п. 1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 3824,24 гривень.

Ревізією дотримання законодавства при нарахуванні та здійсненні виплат заробітної плати працівникам за час відпустки встановлено, що в порушення п. 4 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 року № 100, з вини головних бухгалтерів сільської ради ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_3 протягом 2008-2009 років при нарахуванні заробітної плати за час відпустки, в розрахунок включались виплати одноразового характеру, що призвело до переплат заробітної плати за час відпустки 36 працівникам на загальну суму 2842,40 грн. та, як наслідок, до зайвого проведення нарахувань на заробітну плату та перерахування до державних цільових фондів на суму 1034,63 грн. Внаслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» касові та фактичні видатки за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ», КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 2842,40 грн. та за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» завищено на 1034,63 грн., що є порушенням п. 1.2 Порядку № 246 та п. 1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 3877,03 гривень.

Також, проведеною ревізією встановлено, що наказом № 46 від 01.12.2009 року по ДНЗ Стеблівської сільської ради прийнято на роботу музичним керівником ОСОБА_10, однак в порушення п.5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003року № 1078, головним бухгалтером Стеблівської сільської ради ОСОБА_7 за даними відомості нарахування заробітної плати за грудень 2009 року їй нараховано індексацію на заробітну плату у грудні 2009 року в сумі 255,22 грн. та відповідно нарахування на заробітну плату склало 81,98 грн. Внаслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2009 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ», КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 255,22 грн. та за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» завищено 81,98 грн., що є порушенням п. 1.2 Порядку № 246 та п. 1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 337,20 гривень.

Проведеною ревізією встановлено, що ОСОБА_3 прийнята на посаду головного бухгалтера Стеблівської сільської ради розпорядженням виконуючої повноваження сільського голови Стеблівської сільської ради від 01.02.2010 року № 4, однак в порушення п.5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, головний бухгалтер Стеблівської сільської ради ОСОБА_3 за даними відомості нарахування заробітної плати за березень 2010 року нарахувала собі індексацію на заробітну плату у березні 2010 року в сумі 668,85 грн. та відповідно нарахування на заробітну плату склало 243,46 грн. Внаслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за І квартал 2010 р. касові та фактичні видатки за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ», КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 668,85 грн. та за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» завищено 243,46 грн., що є порушенням п. 1.2 Порядку № 246 та п.1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 912,31 гривень.

Ревізією нарахування заробітної плати працівникам Стеблівської сільської ради встановлено, що за даними відомості нарахування заробітної плати за червень та вересень 2009 року працівникам сільської ради, яким на підставі Постанови КМУ від 27.05.2009 року № 504 «Про внесення змін до постанови КМ України від 09.03.2006 року № 268» з 01.06.2009 року підвищено розмір заробітної плати, в порушення п.5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, головним бухгалтером Стеблівської сільської ради ОСОБА_5 за даними відомості нарахування заробітної плати за червень та вересень 2009 року безпідставно нараховано індексацію на заробітну плату в сумі 2673,96 грн.

Згідно наказу начальника відділу освіти Хустської РДА Русин П.П. від 03.11.2008 року № 210, завідуючій ДНЗ Стеблівської сільської ради ОСОБА_12 надано чергову відпустку за 2007-2008 н.р. на 42 календарні дні з 03 листопада по 14 грудня 2008 року. Цим же наказом на заміну призначено ОСОБА_13 Відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, працівнику, який заміщує тимчасово відсутнього працівника, виплачується різниця між його фактичним окладом і посадовим окладом працівника, якого він заміщує. Згідно тарифікаційного списку працівників дитячих шкільних закладів на 01 жовтня 2008 року Стеблівського дошкільного навчального закладу, посадовий оклад ОСОБА_12 становить 1319,00 грн., а посадовий оклад ОСОБА_13 - 943,00 грн., різниця між їх посадовими окладами - 376,00 грн. Тому заробітна плата ОСОБА_13 за листопад 2008 року повинна становити 1601,90 грн. (посадовий оклад - 943,00 грн.; доплата за інтенсивність - 282,90 грн. та доплата за тимчасово відсутнього працівника - 376,00 грн.). А згідно відомості нарахування заробітної плати за листопад 2008 року заробітна плата ОСОБА_13 становить 1993,52 грн., внаслідок чого головним бухгалтером Стеблівської сільської ради ОСОБА_3 за листопад 2008 року вихователю ДНЗ ОСОБА_13 зайво нараховано заробітної плати в сумі 391,62 грн. та відповідно нарахування на заробітну плату склало 142,54 грн. Внаслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2008 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ», КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 391,62 грн. та за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» завищено на 142,54 що є порушенням п. 1.2 Порядку № 246 та п. 1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 534,16 гривень.

Ревізією дотримання законодавства при нарахуванні та здійсненні виплат заробітної плати працівникам за час знаходження у відрядженні встановлено, що в порушення п. 4 Порядку обчислення середньої заробітної плати та п. 1 ст. 3, п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» з вини головного бухгалтера Стеблівської сільської ради ОСОБА_5 за період з березня по червень 2009 року при нарахуванні заробітної плати працівникам за час знаходження у відрядженні в розрахунок включались виплати того місяця в якому були у відрядженні, без врахування середньомісячної зарплати за попередні місяці, що призвело переплат 5 працівникам заробітної плати за час відрядження на загальну суму 405,90 грн.

Проведеною ревізією нарахування та виплати заробітної плати працівникам Стеблівської сільської ради та бюджетних установ за період з 01.07.2008 року по 31.03.2010 року встановлено, що в порушення п. 2 Постанови КМУ від 03.04.1993 р. N 245 «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» та Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, якими визначено, що тривалість роботи за сумісництвом не може перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день, де загальна тривалість роботи за сумісництвом протягоммісяця не повинна перевищувати половини місячної норми робочого часу, ОСОБА_14 за період з 01.07.2008 року по 31.03.2010 року, крім роботи оператором у відділі культури Хустської РДА працював оператором котельні ДНЗ Стеблівської сільської ради та оператором котельні Стеблівської сільської ради, тобто в той же самий період займав 3 посади в 3 бюджетних установах, з яких на двох посадах працював за сумісництвом і на всіх посадах йому нараховували та оплачували заробітну плату на повну штатну одиницю, що призвело до зайвого нарахування та виплати йому за вищевказаний період заробітної плати на загальну суму 13738,54 грн.

Ревізією нарахування заробітної плати за січень-лютий 2009 року працівникам Стеблівської сільської ради встановлено, що головним бухгалтером Стеблівської сільської ради ОСОБА_15 у відомостях нарахування заробітної плати статисту сільської ради ОСОБА_6 за січень 2009 року нараховано заробітної плати при зазначенні посади статиста в розмірі 890 грн. в місяць та за лютий нараховано заробітної плати при зазначенні посади статиста в розмірі 818 грн., що призвело до зайвого нарахування та виплати ОСОБА_6 за вищевказаний період заробітної плати на загальну суму 374 грн.( за січень 2009 р. в сумі 223,00 грн. та за лютий 2009 року в сумі 151,00 грн.) та відповідно до зайвого нарахування та перерахування до державних цільових фондів коштів у сумі 136,14грн. Внаслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2009 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ», КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 374 грн. та за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» завищено на 136,14 грн., що є порушенням п. 1.2 Порядку № 246, та п. 1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 510,14 гривень.

Ревізією нарахування заробітної плати працівникам Стеблівської сільської ради під час перебування у відпустці встановлено, що у липні-вересні 2008 року було відкликано з відпустки на роботу сільського голову ОСОБА_2 та головного бухгалтера сільської ради ОСОБА_3, однак в порушення вимог ст. 12 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 року № 504/96- ВР головним бухгалтером Стеблівської сільської ради ОСОБА_3 не здійснено перерахунок коштів на оплату відпусток вищезазначеним працівникам сільської ради з дня відкликання їх з відпустки, внаслідок чого у липні-вересні 2008 року сільському голові ОСОБА_2 зайво нараховано кошти на оплату відпустки в сумі 654,00 грн. та головному бухгалтеру сільської ради ОСОБА_3 в сумі 141,76 грн., та як наслідок, до проведення зайвого нарахування та перерахування до державних цільових фондів коштів у сумі 289,66 грн.

Ревізією розрахунків з підзвітними особами за друге півріччя 2008 року встановлено, що в порушення п.2 Постанови КМ України від 23.04.1999 року № 663 «Про норми відшкодування витрат на відрядження в межах України та за кордон» та Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон від 13.03.1998 року № 59, працівникам бюджетних установ Стеблівської сільської ради відшкодовано витрати на відрядження на загальну суму 1400,00 грн. без відповідних підтверджуючих документів (розпоряджень, наказів, посвідчень на відрядження, авансових звітів, документів у оригіналі, що підтверджують понесені витрати). Порушення допущено з вини головного бухгалтера Стеблівської сільської ради ОСОБА_3 Відповідну операцію в бухгалтерському обліку Стеблівської сільської ради відображено у листопаді 2008 року за дебетом рахунку 802 «Видатки з місцевого бюджету на утримання установи та інші заходи», кредитом рахунку 362 «Розрахунки з підзвітними особами», що призвело до завищення фактичних видатків за КЕКВ 1140 «Видатки на відрядження» у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установ» за 2008 рік та заниження суми дебіторської заборгованості за розрахунками з підзвітними особами у рядку 186 форми «Баланс» за 2008 рік. Таким чином порушено ч. 1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік ї фінансову звітність в Україні», п. 1.3 Порядку № 246.

Ревізією дотримання законодавства в ході списання готівки з каси відповідно до видаткових касових документів, встановлено, що статистом сільської ради ОСОБА_6, на яку було покладено обов'язки по веденню касових операцій, за даними касової книги 01.12.2008 року в касу оприбутковано грошові кошти в сумі 1500,00 грн., які списані у видаток того ж дня в тій же сумі, як виплата по відомості за участь у чемпіонаті з футболу, однак відомість з прізвищами учасників чемпіонату, яким видано кошти за відрядження з підписами, що підтверджують отримання ними коштів відсутня, тобто ОСОБА_6 01.12.2008 року безпідставно списано у видаток грошові кошти в сумі 1500,00 грн., що є порушенням п.2 та п.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні. Внаслідок допущених порушень у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2008 рік касові та фактичні видатки КЕКВ 1140 «Видатки на відрядження» завищено на 1500,00 грн., що є порушенням п.2 та п.3 Порядку 246 та п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Ревізією грошових коштів зарахованих на картковий рахунок статиста сільської ОСОБА_6 в установі ЗОФ АКБ Укрсоцбанк у 2009 році встановлено, що з квітня по червень 2009 року на картковий рахунок ОСОБА_6 зараховано кошти на оплату відряджень гравців футбольної команди в сумі 4000,00 грн. (15.04.2009р. в сумі 760,00 грн.; 12.05.2009р. в сумі 960,0 грн. та 24.06.2009р. в сумі 2280,00 грн.) . Ревізією касових операцій встановлено, що зазначені кошти в сумі 4000,00 грн. у періоді з квітня червень 2009 року ОСОБА_6 по касовій книзі не оприбутковано, що є порушенням п.2 та п.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні. Внаслідок допущених порушень у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2008 рік касові та фактичні видатки КЕКВ 1140 «Видатки на відрядження» завищено на 4000 грн., що є порушенням п.1.2 Порядку 246 та п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

В ході ревізії використання коштів для надання допомоги інвалідам ВВВ та учасникам бойових дій, афганцям та вдовам до 9 травня 2009 року, шляхом перевірки виписок банку, касових документів та документів, що підтверджують придбання подарунків, документів, щодо списання їх у видаток за даними обліку, пояснень підприємців села та інвалідів ВВВ, учасників бойових дій, афганців та вдов виявлено не оприбуткування в касі грошових коштів в сумі 1000 гривень. Внаслідок допущених порушень у формі «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2008 рік касові та фактичні видатки КЕКВ 1343 «Інші поточні трансферти населенню» завищено на 1000 грн., що є порушенням п.1.2 Порядку 246 та п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Ревізією наповнення бюджету Стеблівської сільської ради та повноти сплати орендної плати за землю підприємцями ОСОБА_16 та ОСОБА_17 згідно договору оренди землі від 20.10.2005 року за період з 01.07.2008 року (початок ревізійного періоду) по 17.03.2009 року ( дата Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду) встановлено, що за вищевказаний період за даними Хустської ОДПІ підприємцями ОСОБА_16 та ОСОБА_17 сплатили кошти в сумі 295,64 грн. та за І квартал 2009 року кошти в сумі 92,64 грн. В ході ревізії обраховано нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки з урахуванням коефіцієнту індексації землі і встановлено, що станом на 01.01.2008 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,35га, якою згідно договору оренди від 20.10.2005 року користується ОСОБА_16 та ОСОБА_17 становила 101373,14 грн. та станом на 01.01.2009 року нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки становила 116781,86 грн. Враховуючи нормативну грошову оцінку з урахування індексації землі, орендна плата за дану земельну ділянку за II півріччя 2008 року становить 2534 , 33грн. та за період до 17.03.2009 року становила 1459,77 грн. З вищенаведеного випливає, що Стеблівською сільською радою за період з 01.07.2008 року по 17.03.2009 року недоотримано доходи від здачі в оренду земельної ділянки ОСОБА_16 та ОСОБА_17 в сумі 3605,82 грн.

За період з 01.07.2008 року по 31.03.2010 року орендна плата становить 3570,00 грн. без врахування індексу інфляції. Головними бухгалтерами Стеблівської сільської ради ОСОБА_3, ОСОБА_6, ОСОБА_15, ОСОБА_5 та ОСОБА_7 не проведено індексацію при нарахуванні орендної плати, яка передбачена умовами укладених договорів, що є порушенням вимог п.3.5 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні». В процесі проведення ревізії нараховано індексацію і вона становить 465,29 грн.

Відповідно до п.7 ст.10 Закону 2939, державній контрольно-ревізійній службі, в тому числі контрольно-ревізійним управлінням в областях, надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, а при невиконанні вимог - звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів (п.10 ст.10 Закону 2939).

Вимога ОКРВ в м. Хуст та Хустському районі від 23.09.2010 року за 15-13/374 відповідачем не виконана, виявлені ревізією порушення законодавства відповідачем усунуто не в повному обсязі, вказана вимога є законною (не скасована та не оскаржена відповідачем ні в порядку, передбаченому ст. 13 Закону 2939, ні в судовому порядку) та є обов'язковою для виконання.

За наведених обставин, вимоги позову КРУ в Закарпатській області до Стеблівської сільської ради про зобов'язання виконати вимогу щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства підлягає до задоволення в наведеній вище частині, при цьому, інші наведені у вимозі зобов'язання (посилити контроль і вжити відповідних заходів щодо правильності нарахування і виплати заробітної плати та інших виплат та розглянути питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, що є відповідальними за вказані порушення) не є фінансовими порушеннями, та звернення до суду з вимогою про їх виконання суперечить положенням нормативно-правових актів, що регулюють діяльність органів контрольно-ревізійної служби та в задоволенні позову в частині виконання вимоги щодо виявлених порушень не фінансового змісту слід відмовити.

Згідно ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивачем доведено правомірність звернення до суду з позовом, доведено правомірність вимог щодо усунення виявлених ревізією фінансових порушень, вимоги позову є обгрунтованими, підтверджені матеріалами справи та ґрунтуються на вимогах закону, відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення.

У відповідності до ч. ч. 2, 4 ст. 94 КАС України, судові витрати у справі не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Державної фінансової інспекції в Закарпатській області в інтересах держави до Стеблівської сільської ради Хустського району Закарпатської області про зобов'язання виконати вимогу - задовольнити частково.

2. Зобов'язати Стеблівську сільську раду Хустського району Закарпатської області (Закарпатська область, Хустський район, с. Стеблівка, вул. Салдобошська, 155 код 04350151) виконати вимогу об'єднаного контрольно - ревізійного відділу в м. Хуст та Хустському районі від 23.09.2010 року № 15-13/374 в частині:

забезпечити відшкодування:

- зайвого нарахування та виплати заробітної плати на загальну суму 31,53 тис. грн.. та відповідно відрахувань до державних цільових фондів на загальну суму 12,18 тис. грн..;

- переплати коштів на відрядження в сумі 1,4 тис. грн..;

- зайвого списання у видаток в касі готівки на загальну суму 7000 грн.;

- надходження доходів від оренди землі в сумі 3,61 тис. грн..;

- надходження доходів від здачі в оренду майна на суму 0,47 тис. грн..;

- зайвого списання продуктів харчування відповідно до Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженого постановою КМ України від 22.01.1996 року № 116, із змінами унесеними постановою КМ України від 16.12.2009 року № 1393, які набули чинності з 11.01.2010 року, в подвійному розмірі у сумі 4,89 тис. грн..

3. В задоволенні позову в іншій частині позовних вимог - відмовити.

4. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя С.І. Рейті

Дата ухвалення рішення01.07.2013
Оприлюднено16.07.2013
Номер документу32388834
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/672/11

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 01.04.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 08.05.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 25.03.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Постанова від 01.07.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Постанова від 01.07.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 07.06.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні