cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 липня 2013 р. Справа № 909/507/13 Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Ткаченко І. В., при секретарі судового засідання Тузін Г. П., за участю представника позивача Мануляка Ю. В., представника третьої особи Кріля Р. М., у відкритому судовому засіданні розглянув справу за позовом управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" 60 477 грн 64 коп. за договором підряду, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області.
Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації звернулось до господарського суду Івано-Франківської області з позовом про стягнення з ТОВ "Рембудкомінвест" зайво сплачених коштів за договором на проведення робіт з реконструкції каналізаційних очисних споруд в м. Косові № 15 від 31 липня 2009 р. в сумі 47 054 грн 70 коп. Крім того, 10 червня 2013 р., до початку розгляду справи позивач збільшив позовні вимоги на 13 422 грн 94 коп. В обґрунтування свої вимог позивач зазначив, що з 24 грудня 2012 р. по 04 березня 2013 р. державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області була проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності позивача за період з 01 січня 2010 р. по 31 грудня 2012 р., в результаті якої за даними документів бухгалтерського обліку об'єкта перевірки виявлені факти переплати позивачем бюджетних коштів на користь відповідача в сумі 47 054 грн 70 коп. за договором № 15 від 31 липня 2009 р. та в сумі 13 422 грн 94 коп. за договорами № 25 від 24 вересня 2010 р. та № 46 від 19 жовтня 2010 р., що було відображено у відповідному акті ревізії № 06-21/03 від 12 березня 2013 р., а також знайшло своє підтвердження й в ході зустрічної перевірки відповідача (Т 1 а .с. 4, 44).
25 квітня 2013 р., господарський суд Івано-Франківської області порушив провадження у справі № 909/507/13 і призначив її до розгляду в засіданні на 21 травня 2013 р. (Т 1 а .с. 1).
21 травня 2013 р., розгляд справи суд відклав на 11 червня 2013 р. (Т 1 а .с. 40).
11 червня 2013 р., згідно з ст. 69 ГПК України, строк розгляду даної справи суд продовжив до 10 липня 2013 р., а розгляд справи відклав на 02 липня 2013 р. (Т 1 а .с. 217).
02 липня 2013 р., розгляд справи суд відклав на 10 липня 2013 р. (Т 1 а. с. 230).
Представник відповідача в жодне судове засідання не з'явився, хоча про час і місце їх проведення відповідач був повідомлений належним чином (Т 1 а. с. 2, 42, 218, 231). Відзив на позовну заяву і витребувані документи відповідач суду не надав. Про причини неявки в засідання свого представника і невиконання вимог ухвал суду відповідач не повідомив.
За наведених обставин, керуючись положеннями п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 р. про те, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку, положеннями ст. 69 ГПК України про строки вирішення спорів господарським судом, подальше відкладення розгляду справи суд визнав неможливим і, згідно з вимогами ст. 75 ГПК України, розглянув справу по суті за наявними в ній матеріалами.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області надала суду письмові пояснення по суті спору, в яких зазначила про підтвердження вимог позивача за результатами відповідних перевірок сторін (Т 1 а. с. 212, 220).
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, суд
в с т а н о в и в:
31 липня 2009 р., між управлінням житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (замовник) та ТОВ "Рембудкомінвест" (підрядник) був укладений договір № 15 на проведення робіт з реконструкції каналізаційних очисних споруд в м. Косові Івано-Франківської області, відповідно до умов якого замовник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектно-кошторисної документації та умов Договору виконання робіт по об'єкту "реконструкція каналізаційних очисних споруд в м. Косові" (Т 1 а. с. 14).
Згідно з умовами п. 7 цього Договору, ціна робіт визначається на основі локального кошторису, що є невід'ємною частиною Договору, є твердою і становить 2 479 778 грн.
За додатковими угодами від 30 грудня 2010 р. і 31 грудня 2011 р. термін дії цього Договору був продовжений до 31 грудня 2011 р. і 31 грудня 2012 р. відповідно (Т 1 а. с. 18, 25).
03 листопада 2011 р., сторони також уклали додаткову угоду, відповідно до умов якої визначили нову договірну ціну станом на 2011 р. в сумі 1 457 089 грн. (Т 1 а. с. 22).
Так, на виконання умов Договору № 15, платіжним дорученням № 9 від 04 листопада 2011 р. замовник перерахував на користь підрядника 437 126 грн 70 коп. авансового платежу (30 % від кошторисної вартості цього Договору). Після чого, платіжним дорученням № 2 від 08 лютого 2011 р. замовник також перерахував на користь підрядника 414 190 грн 80 коп. (Т 1 а. с. 210, 211).
Тож, загалом замовник сплатив підряднику за виконання робіт по указаному Договору 851 317 грн 50 коп.
Актами № 1 від 27 грудня 2011 р., № 2 від 23 лютого 2012 р., № 3 від 14 березня 2012 р., підписаними уповноваженими представниками сторін, було підтверджено виконання відповідачем робіт за Договором № 15 на суми 414 190 грн 80 коп., 71 908 грн 80 коп. й 318 163 грн 20 коп. відповідно. Тобто, за даними актів виконаних робіт загальна вартість виконаних робіт за Договором № 15 складає 804 262 грн 80 коп., що на 47 054 грн 70 коп. менше фактично сплачених позивачем відповідачу коштів.
Зазначені обставини були виявлені в ході проведення державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області ревізії фінансово-господарської діяльності в управлінні житлово-комунального господарства Івано-Франківської ОДА за період з 01 січня 2010 р. по 31 грудня 2012 р. й зафіксовані у акті ревізії № 06-21/03 від 12 березня 2013 р. (Т 1 а. с. 26).
За результатами зустрічної звірки у відповідача щодо документального підтвердження виду, обсягу, якості операцій та стану розрахунків із управлінням житлово-комунального господарства Івано-Франківської ОДА за період з 01 січня 2010 р. по 31 грудня 2012 р. державною фінансовою інспекцією також встановлено, що станом на 31 грудня 2012 р. в бухгалтерському обліку відповідача обліковується заборгованість перед позивачем у розмірі 47 054 грн 70 коп., що було відображено у довідці № 06/18 від 11 лютого 2013 р. (Т 1 а. с. 236).
За наведених обставин обґрунтованими вбачаються вимоги позивача щодо необхідності повернення зайво сплачених відповідачу коштів в сумі 47 054 грн 70 коп.
Крім того, 24 вересня 2010 р., між управлінням житлово-комунального господарства Івано-Франківської ОДА (замовник) та ТОВ "Рембудкомінвест" (підрядник) був укладений договір підряду № 25, предметом якого сторони визначили проведення підрядником заходів з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення в Далешівській ЗОШ І-ІІІ ступенів Городенківського району Івано-Франківської області. Вартість цих робіт склала 137 340 грн й була сплачена замовником на користь підрядника у повному обсязі.
19 жовтня 2010 р., сторони уклали договір підряду № 46, предметом якого визначили проведення заходів будівництва з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення в Косівському міжрайонному фтизіопульмонологічному диспансері (Кутське відділення). Договірна вартість робіт склала 292 709 грн й також була сплачена замовником на користь підрядника у повному обсязі.
Разом з тим, звіркою правильності формування вартості виконаних робіт, в частині вартості та кількості основних будівельних матеріалів та устаткування, результати якої викладено в довідці державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області № 06/18 від 11 лютого 2013 р. було встановлено, що при здійсненні робіт із проведення заходів з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення в Далешівській ЗОШ І-ІІІ ступенів Городенківського району за грудень 2010 р. на суму 137 340 грн, відображено роботи з установлення баку металевого масою 1 т по ціні 24 900 грн. Однак, згідно з даними видаткової накладної № 19/11-01 від 19 листопада 2010 р. ціна установленого бака становить 14 375 грн 87 коп., що на 10 524 грн 13 коп. менше, а з урахуванням складських витрат - 10 734 грн 61 коп. Відповідно до відомості ресурсів по акту приймання виконаних підрядних робіт з проведення заходів з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення в Косівському міжрайонному фтизіопульмонологічному диспансері (Кутське відділення), здійснювалось списання листів гіпсокартонних 12,5 мм в кількості 124,5 м кв. по ціні 16 грн 04 коп., тоді як за даними бухгалтерського обліку вказана кількість гіпсокартону придбана по ціні 12 грн 50 коп., що на 442 грн 32 коп. менше, а з врахуванням заготівельно-складських витрат - 451 грн 17 коп. (Т 1 а. с. 236).
Отже, зазначеною перевіркою встановлено, що за договорами № 25 та № 46 позивач фактично сплатив відповідачу зайві кошти на загальну суму 13 422 грн 94 коп.
За наведених обставин обґрунтованими вбачаються й вимоги позивача щодо необхідності повернення зайво сплачених відповідачу 13 422 грн 94 коп.
Відповідно до ч. 1 ст. 837 ЦК України, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
За змістом статей 843 та 844 ЦК України, у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі.
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 цього Закону, інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
За приписами п. 12 ч. 1 ст. 10 цього ж Закону, органу державного фінансового контролю надається право проводити на підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється.
На підставі викладеного вище суд прийшов до висновку про обґрунтованість вимог позивача й задовольняє позов у повному обсязі.
Судові витрати, відповідно до ст. 49 ГПК України, суд покладає на відповідача.
Керуючись статтями 49, 82 - 85 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
позов задовольнити;
стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Шухевичів, буд. 42, кв. 1; ідентифікаційний код 33426468) на користь управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (76014, м. Івано-Франківськ, вул. Степана Бандери, буд. 77; ідентифікаційний код 35914935) 60 477 (шістдесят тисяч чотириста сімдесят сім) грн 64 коп.;
стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Шухевичів, буд. 42, кв. 1; ідентифікаційний код 33426468) на користь управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (76014, м. Івано-Франківськ, вул. Степана Бандери, буд. 77; ідентифікаційний код 35914935) 1 720 (одну тисячу сімсот двадцять) грн 50 коп. судового збору.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі, якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України.
Суддя Ткаченко І. В.
Повне рішення складено 16.07.13
Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"
82
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2013 |
Оприлюднено | 16.07.2013 |
Номер документу | 32408067 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Ткаченко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні