Рішення
від 10.07.2013 по справі 909/507/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 липня 2013 р. Справа № 909/507/13 Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Ткаченко І. В., при секретарі судового засідання Тузін Г. П., за участю представника позивача Мануляка Ю. В., представника третьої особи Кріля Р. М., у відкритому судовому засіданні розглянув справу за позовом управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" 60 477 грн 64 коп. за договором підряду, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області.

Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації звернулось до господарського суду Івано-Франківської області з позовом про стягнення з ТОВ "Рембудкомінвест" зайво сплачених коштів за договором на проведення робіт з реконструкції каналізаційних очисних споруд в м. Косові № 15 від 31 липня 2009 р. в сумі 47 054 грн 70 коп. Крім того, 10 червня 2013 р., до початку розгляду справи позивач збільшив позовні вимоги на 13 422 грн 94 коп. В обґрунтування свої вимог позивач зазначив, що з 24 грудня 2012 р. по 04 березня 2013 р. державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області була проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності позивача за період з 01 січня 2010 р. по 31 грудня 2012 р., в результаті якої за даними документів бухгалтерського обліку об'єкта перевірки виявлені факти переплати позивачем бюджетних коштів на користь відповідача в сумі 47 054 грн 70 коп. за договором № 15 від 31 липня 2009 р. та в сумі 13 422 грн 94 коп. за договорами № 25 від 24 вересня 2010 р. та № 46 від 19 жовтня 2010 р., що було відображено у відповідному акті ревізії № 06-21/03 від 12 березня 2013 р., а також знайшло своє підтвердження й в ході зустрічної перевірки відповідача (Т 1 а .с. 4, 44).

25 квітня 2013 р., господарський суд Івано-Франківської області порушив провадження у справі № 909/507/13 і призначив її до розгляду в засіданні на 21 травня 2013 р. (Т 1 а .с. 1).

21 травня 2013 р., розгляд справи суд відклав на 11 червня 2013 р. (Т 1 а .с. 40).

11 червня 2013 р., згідно з ст. 69 ГПК України, строк розгляду даної справи суд продовжив до 10 липня 2013 р., а розгляд справи відклав на 02 липня 2013 р. (Т 1 а .с. 217).

02 липня 2013 р., розгляд справи суд відклав на 10 липня 2013 р. (Т 1 а. с. 230).

Представник відповідача в жодне судове засідання не з'явився, хоча про час і місце їх проведення відповідач був повідомлений належним чином (Т 1 а. с. 2, 42, 218, 231). Відзив на позовну заяву і витребувані документи відповідач суду не надав. Про причини неявки в засідання свого представника і невиконання вимог ухвал суду відповідач не повідомив.

За наведених обставин, керуючись положеннями п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 р. про те, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку, положеннями ст. 69 ГПК України про строки вирішення спорів господарським судом, подальше відкладення розгляду справи суд визнав неможливим і, згідно з вимогами ст. 75 ГПК України, розглянув справу по суті за наявними в ній матеріалами.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області надала суду письмові пояснення по суті спору, в яких зазначила про підтвердження вимог позивача за результатами відповідних перевірок сторін (Т 1 а. с. 212, 220).

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, суд

в с т а н о в и в:

31 липня 2009 р., між управлінням житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (замовник) та ТОВ "Рембудкомінвест" (підрядник) був укладений договір № 15 на проведення робіт з реконструкції каналізаційних очисних споруд в м. Косові Івано-Франківської області, відповідно до умов якого замовник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектно-кошторисної документації та умов Договору виконання робіт по об'єкту "реконструкція каналізаційних очисних споруд в м. Косові" (Т 1 а. с. 14).

Згідно з умовами п. 7 цього Договору, ціна робіт визначається на основі локального кошторису, що є невід'ємною частиною Договору, є твердою і становить 2 479 778 грн.

За додатковими угодами від 30 грудня 2010 р. і 31 грудня 2011 р. термін дії цього Договору був продовжений до 31 грудня 2011 р. і 31 грудня 2012 р. відповідно (Т 1 а. с. 18, 25).

03 листопада 2011 р., сторони також уклали додаткову угоду, відповідно до умов якої визначили нову договірну ціну станом на 2011 р. в сумі 1 457 089 грн. (Т 1 а. с. 22).

Так, на виконання умов Договору № 15, платіжним дорученням № 9 від 04 листопада 2011 р. замовник перерахував на користь підрядника 437 126 грн 70 коп. авансового платежу (30 % від кошторисної вартості цього Договору). Після чого, платіжним дорученням № 2 від 08 лютого 2011 р. замовник також перерахував на користь підрядника 414 190 грн 80 коп. (Т 1 а. с. 210, 211).

Тож, загалом замовник сплатив підряднику за виконання робіт по указаному Договору 851 317 грн 50 коп.

Актами № 1 від 27 грудня 2011 р., № 2 від 23 лютого 2012 р., № 3 від 14 березня 2012 р., підписаними уповноваженими представниками сторін, було підтверджено виконання відповідачем робіт за Договором № 15 на суми 414 190 грн 80 коп., 71 908 грн 80 коп. й 318 163 грн 20 коп. відповідно. Тобто, за даними актів виконаних робіт загальна вартість виконаних робіт за Договором № 15 складає 804 262 грн 80 коп., що на 47 054 грн 70 коп. менше фактично сплачених позивачем відповідачу коштів.

Зазначені обставини були виявлені в ході проведення державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області ревізії фінансово-господарської діяльності в управлінні житлово-комунального господарства Івано-Франківської ОДА за період з 01 січня 2010 р. по 31 грудня 2012 р. й зафіксовані у акті ревізії № 06-21/03 від 12 березня 2013 р. (Т 1 а. с. 26).

За результатами зустрічної звірки у відповідача щодо документального підтвердження виду, обсягу, якості операцій та стану розрахунків із управлінням житлово-комунального господарства Івано-Франківської ОДА за період з 01 січня 2010 р. по 31 грудня 2012 р. державною фінансовою інспекцією також встановлено, що станом на 31 грудня 2012 р. в бухгалтерському обліку відповідача обліковується заборгованість перед позивачем у розмірі 47 054 грн 70 коп., що було відображено у довідці № 06/18 від 11 лютого 2013 р. (Т 1 а. с. 236).

За наведених обставин обґрунтованими вбачаються вимоги позивача щодо необхідності повернення зайво сплачених відповідачу коштів в сумі 47 054 грн 70 коп.

Крім того, 24 вересня 2010 р., між управлінням житлово-комунального господарства Івано-Франківської ОДА (замовник) та ТОВ "Рембудкомінвест" (підрядник) був укладений договір підряду № 25, предметом якого сторони визначили проведення підрядником заходів з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення в Далешівській ЗОШ І-ІІІ ступенів Городенківського району Івано-Франківської області. Вартість цих робіт склала 137 340 грн й була сплачена замовником на користь підрядника у повному обсязі.

19 жовтня 2010 р., сторони уклали договір підряду № 46, предметом якого визначили проведення заходів будівництва з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення в Косівському міжрайонному фтизіопульмонологічному диспансері (Кутське відділення). Договірна вартість робіт склала 292 709 грн й також була сплачена замовником на користь підрядника у повному обсязі.

Разом з тим, звіркою правильності формування вартості виконаних робіт, в частині вартості та кількості основних будівельних матеріалів та устаткування, результати якої викладено в довідці державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області № 06/18 від 11 лютого 2013 р. було встановлено, що при здійсненні робіт із проведення заходів з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення в Далешівській ЗОШ І-ІІІ ступенів Городенківського району за грудень 2010 р. на суму 137 340 грн, відображено роботи з установлення баку металевого масою 1 т по ціні 24 900 грн. Однак, згідно з даними видаткової накладної № 19/11-01 від 19 листопада 2010 р. ціна установленого бака становить 14 375 грн 87 коп., що на 10 524 грн 13 коп. менше, а з урахуванням складських витрат - 10 734 грн 61 коп. Відповідно до відомості ресурсів по акту приймання виконаних підрядних робіт з проведення заходів з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення в Косівському міжрайонному фтизіопульмонологічному диспансері (Кутське відділення), здійснювалось списання листів гіпсокартонних 12,5 мм в кількості 124,5 м кв. по ціні 16 грн 04 коп., тоді як за даними бухгалтерського обліку вказана кількість гіпсокартону придбана по ціні 12 грн 50 коп., що на 442 грн 32 коп. менше, а з врахуванням заготівельно-складських витрат - 451 грн 17 коп. (Т 1 а. с. 236).

Отже, зазначеною перевіркою встановлено, що за договорами № 25 та № 46 позивач фактично сплатив відповідачу зайві кошти на загальну суму 13 422 грн 94 коп.

За наведених обставин обґрунтованими вбачаються й вимоги позивача щодо необхідності повернення зайво сплачених відповідачу 13 422 грн 94 коп.

Відповідно до ч. 1 ст. 837 ЦК України, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

За змістом статей 843 та 844 ЦК України, у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 цього Закону, інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

За приписами п. 12 ч. 1 ст. 10 цього ж Закону, органу державного фінансового контролю надається право проводити на підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється.

На підставі викладеного вище суд прийшов до висновку про обґрунтованість вимог позивача й задовольняє позов у повному обсязі.

Судові витрати, відповідно до ст. 49 ГПК України, суд покладає на відповідача.

Керуючись статтями 49, 82 - 85 ГПК України, суд

в и р і ш и в:

позов задовольнити;

стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Шухевичів, буд. 42, кв. 1; ідентифікаційний код 33426468) на користь управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (76014, м. Івано-Франківськ, вул. Степана Бандери, буд. 77; ідентифікаційний код 35914935) 60 477 (шістдесят тисяч чотириста сімдесят сім) грн 64 коп.;

стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Шухевичів, буд. 42, кв. 1; ідентифікаційний код 33426468) на користь управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (76014, м. Івано-Франківськ, вул. Степана Бандери, буд. 77; ідентифікаційний код 35914935) 1 720 (одну тисячу сімсот двадцять) грн 50 коп. судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі, якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України.

Суддя Ткаченко І. В.

Повне рішення складено 16.07.13

Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"


16.07.13

82

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення10.07.2013
Оприлюднено16.07.2013
Номер документу32408067
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/507/13

Ухвала від 11.06.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Ткаченко І. В.

Ухвала від 02.07.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Ткаченко І. В.

Ухвала від 21.05.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Ткаченко І. В.

Постанова від 24.09.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 10.09.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Рішення від 10.07.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Ткаченко І. В.

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Ткаченко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні