Постанова
від 09.07.2013 по справі 2а-80/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2013 р. м. Чернівці справа № 2а-80/10/2470

14:30 год.

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левицького В.К.,

за участю секретаря судового засідання Коваль Т.І.,

представників сторін:

позивача - Хабулі А.М.

відповідач - не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом державної податкової інспекції у м. Чернівці

до приватного підприємства виробничо-комерційної фірми "Кераміка-Буковина"

про стягнення податкового боргу.

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Чернівці (далі - позивач) звернулася до суду з вказаним позовом, із врахуванням змінених позовних змін, в якому просила стягнути з приватного підприємства виробничо-комерційної фірми "Кераміка-Буковина" (далі - відповідач) податковий борг за рахунок активів платника по орендній платі за землю в сумі 240077,16 грн.

Позов мотивовано тим, що за відповідачем рахується борг по орендній платі за землю з юридичних осіб в розмірі 240077,16 грн.

Оскільки, борг в добровільному порядку відповідачем не сплачений, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення вказаного боргу в судовому порядку.

Ухвалою суду, занесеною до журналу судового засідання, допущено заміну державної податкової інспекції у м. Чернівці її правонаступником - державною податковою інспекцією у м. Чернівцях.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив суд задовольнити позов в повному обсязі.

В судові засідання призначені на 04.07.2013 р. та 09.07.2013 р. відповідач не з'явився, явку представника в судові засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи (Т. 2 а.с. 4, 5, 49, 50). Доказів, які б підтверджували поважні причини неможливості прибуття в судові засідання його представника, відповідач до суду не надав.

Враховуючи приписи ч. 4 ст. 128 КАС України, суд вважає, що неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин не є перешкодою для розгляду і вирішення справи на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Приватне підприємство виробничо-комерційна фірма "Кераміка-Буковина" (58021, м. Чернівці, вул. Білоруська, буд. 10, ідентифікаційний код 32137541) зареєстроване як юридична особа 17.09.2002 р. виконавчим комітетом Чернівецької міської ради та взяте на облік ДПІ у м. Чернівці 23.09.2002 р. за № 16181 (Т. 1 а.с. 51, 61-62).

Як слідує з матеріалів справи, відповідачем подано до ДПІ у м. Чернівці:

податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2007 р., зареєстровану ДПІ у м. Чернівці 23.01.2007 р. за вх. № 1347. Річна сума, самостійно обчислена відповідачем, склала 190975,88 грн., з розбивкою річної суми рівними частками по 15914,65 грн. за січень-листопад 2007 р. та 15914,73 грн. за грудень 2007 р. (Т. 1 а.с. 18);

податкову декларацію (уточнюча) орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2007 р. починаючи з 03 місяця, зареєстровану ДПІ у м. Чернівці 19.03.2007 р. за вх. № 14853. Річна сума, самостійно обчислена відповідачем по даному розрахунку, склала 173807,98 грн., з розбивкою річної суми рівними частками по 15914,65 грн. за січень-лютий 2007 р., 14197,86 грн. за березень-листопад 2007 р. та 14197,94 грн. за грудень 2007 р. Відповідачем нараховано до зменшення орендної плати на поточний рік у зв'язку із зменшенням податкових зобов'язань за наслідками уточнень в сумі 17167,90 грн., з розбивкою суми рівними частками по 1716,79 грн. за січень-грудень 2007 р. (Т. 1 а.с. 19);

податкову декларацію (уточнююча) орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2007 р. починаючи з 04 місяця, зареєстровану ДПІ у м. Чернівці 11.05.2007 р. за вх. № 51925. Річна сума, самостійно обчислена відповідачем по даному розрахунку, склала 190975,88 грн., з розбивкою річної суми рівними частками по 15914,65 грн. за січень-листопад 2007 р. та 15914,73 грн. за грудень 2007 р. Відповідачем нараховано до зменшення орендної плати на поточний рік у зв'язку із зменшенням податкових зобов'язань за наслідками уточнень в сумі 23709,43 грн. з розбивкою суми рівними частками по 1716,70 грн. за січень 2007 р., 2378,00 грн. за лютий 2007 р., 2451,74 грн. за березень-листопад 2007 р. та 2441,98 грн. за грудень 2007 р. (Т. 1 а.с. 21);

податкову декларацію (уточнююча) орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2007 р. починаючи з 11 місяця, зареєстровану ДПІ у м. Чернівці 29.11.2007 р. за вх. № 154398. Річна сума, самостійно обчислена відповідачем по даному розрахунку, склала 151499,91 грн., з розбивкою річної суми рівними частками по 15914,65 грн. за січень-лютий 2007 р., 14197,86 грн. за березень 2007 р., 13536,38 за квітень 2007 р., 13462,88 за травень-жовтень 2007 р., 5579,54 за листопад 2007 р. та 5579,55 грн. за грудень 2007 р. Відповідачем нараховано до зменшення орендної плати на поточний рік у зв'язку із зменшенням податкових зобов'язань за наслідками уточнень 15766,67 грн., з розбивкою суми рівними частками по 7883,33 грн. за листопад-грудень 2007 р. (Т. 1 а.с. 20);

податкову декларацію (уточнююча) орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2007 р., зареєстровану ДПІ у м. Чернівці 19.12.2007 р. за вх. № 7298 з розбивкою річної суми рівними частками по 10300,74 грн. Відповідачем нараховано до зменшення орендної плати на поточний рік у зв'язку із зменшенням податкових зобов'язань за наслідками уточнень з розбивкою суми рівними частками по 1716,79 грн. за січень-грудень 2007 р.;

податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2008 р., зареєстровану ДПІ у м. Чернівці 31.01.2008 р. за вх. № 4358. Річна сума, самостійно обчислена відповідачем, склала 68829,28 грн., з розбивкою річної суми рівними частками по 5735,77 грн. за січень-листопад 2008 р. та 5735,81 грн. за грудень 2008 р. (Т. 1 а.с. 25);

податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2009 р., зареєстровану ДПІ у м. Чернівці 30.01.2009 р. за вх. № 5197. Річна сума, самостійно обчислена відповідачем, склала 78806,05 грн., з розбивкою річної суми рівними частками по 6567,17 грн. за січень-листопад 2009 р. та 6567,18 грн. за грудень 2009 р. (Т. 1 а.с. 26).

Також судом встановлено, що у жовтні 2008 р. на підставі п. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу України", спеціалістом позивача проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету відповідно до декларацій № 1347 від 23.01.2007 р. та № 7298 від 19.12.2007 р., результати якої оформлені актом № 3184/15-3/32137541 (Т. 1 а.с. 14).

За результатами встановлених перевіркою порушень, ДПІ у м. Чернівці прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» № 00047315310 від 10.10.2008 р. на суму 8126,45 грн. (а.с. 15). Доказів оскарження вказаного рішення відповідач до суду не надав.

З матеріалів справи слідує, що 29.02.2008 р. позивачем винесено податкові повідомлення-рішення № 000953153/1 на суму 46616,52 грн. та № 000954153/1 на суму 3798,35 грн. за платежем "Орендна плата за землю юридичних осіб" (Т. 2 а.с. 52).

Судовим розглядом встановлено, що не погоджуючись з податковими повідомленнями-рішеннями № 000953153/1 на суму 46616,52 грн. та № 000954153/1 на суму 3798,35 грн., відповідач оскаржив їх до Чернівецького окружного адміністративного суду.

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 15.10.2010 р., залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2013 р., в адміністративній справі № 2а-1104/10/2470 за позовом приватного підприємства виробничо-комерційної фірми "Кераміка-Буковина" до державної податкової інспекції у м. Чернівці про визнання нечиннимим податкових повідомлень-рішень, в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю (Т. 1 а.с. 247, 248).

У відповідності до ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі (ч. 5 ст. 254 КАС України).

Отже, постанова Чернівецького окружного адміністративного суду від 15.10.2010 р. в адміністративній справі № 2а-1104/10/2470, залишена без змін Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2013 р., на час розгляду цієї справи набрала законної сили, а тому Чернівецьким окружним адміністративним судом згідно з правилами, встановленими ч.1 ст. 72 КАС України, не перевіряються обставини, які були встановлені судовими рішеннями в іншій адміністративній справі.

Таким чином, правомірність винесення ДПІ в м. Чернівці податкових повідомлень-рішень № 000953153/1 на суму 46616,52 грн. та № 000954153/1 на суму 3798,35 грн. встановлена судовими рішеннями.

У встановлений законом термін відповідачем суми за 2007-2009 р.р. не сплачувались, у зв'язку з чим утворилася заборгованість на загальну суму 240077,16 грн., в т.ч. податковий борг по орендній платі за землю з юридичних осіб в 233621,76 грн. та пеня в сумі 6455,40 грн. Вказана обставина підтверджується також зворотнім боком облікової картки відповідача (а.с. Т. 1 а.с. 200-210, 211-214, Т. 2 а.с. 13-14, 15-16, 17-21, 22, 23-26).

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку визначається Законом України "Про плату за землю" від 03.07.1992 р. № 2535-XII (далі - Закон № 2535-XII).

Згідно ст. 14 цього Закону платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до ст. 17 Закону № 2535-XII податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Стаття 26 Закону № 2535-XII визначено, що за порушення цього Закону платники несуть відповідальність, передбачену Земельним кодексом України та законами України.

Відповідно преамбули Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі Закон № 2181-III, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно ст. 3 Закону № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. Як зазначено у п. 1.7 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Згідно п. п. 1.2 - 1.4 ст. 1 Закону № 2181-III податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 цього Закону для подання податкової декларації (пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 зазначеного Закону).

Абзацом 3 п. п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ встановлено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 ст. 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до підпункту 5.2.1. пункту 5.2. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 ст. 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. У випадку оскарження податкового зобовязання нарахованого контролюючим органом в адміністративному порядку чи до суду сума такого податкового зобов'язання вважається неузгодженою (п. п. 5.2.2, 5.2.3 п. 5.2 ст. 5 Закону). При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.

Відповідно до 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею (тобто протягом 10 календарних днів після подання податкової декларації чи з дня отримання податкового повідомлення-рішення), визнається сумою податкового боргу платника податків.

Враховуючи межі застосування Закону України "Про плату за землю" та за принципом превалювання спеціальної норми над загальною, положення Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальною нормою у галузі податкового законодавства, а Закон України "Про плату за землю" є загальною з цих питань. Загальні норми можуть бути застосовані лише щодо питань неврегульованих спеціальною нормою права.

Як встановлено судом, на момент розгляду справи, сума податкового зобов'язання в розмірі 240077,16 грн., в т.ч. податкового боргу по орендній платі за землю з юридичних осіб в 233621,76 грн. та пеня в сумі 6455,40 грн. відповідачем узгоджена, проте в добровільному порядку несплачена, що тягне за собою ненадходження коштів до Державного бюджету України та суттєво порушує інтереси держави.

Згідно ст. 3 п. 3.1 п.п. 3.1.1 Закону № 2181-III активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Судом встановлено, що відповідачем самостійно обчислені суми орендної плати в податкових деклараціях та узгоджені суми податкового зобовязання, визначені податковим органом, а також пеня, не сплачувались, у зв'язку з чим утворився податковий борг на загальну суму 240077,16 грн.

Відповідач не довів належними та допустимими доказами відсутності або погашення ним в добровільному порядку податкового боргу в сумі 240077,16 грн. по орендній платі за землю з юридичних осіб.

За таких обставин, суд приходить до висновку про порушення відповідачем вимог податкового законодавства, що є підставою для стягнення податкового боргу та вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Керуючись ст. 129 Конституції України, ст. ст. 71, 86, 158, 160 -167, 183-2 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути податковий борг за рахунок активів з приватного підприємства виробничо-комерційної фірми "Кераміка-Буковина" (58021, м. Чернівці, вул. Білоруська, буд. 10, ідентифікаційний код 32137541) в сумі 240077,16 грн.

Порядок та строки набрання постановою законної сили та оскарження.

Відповідно до ч. 1 та 3 ст. 254 КАС України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, згідно ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова виготовлена та підписана судом у повному обсязі 15 липня 2013 р.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2013
Оприлюднено17.07.2013
Номер документу32414417
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-80/10/2470

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Постанова від 09.07.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні