8.1.5
УХВАЛА
15 липня 2013 року Справа № 812/6186/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Свергун І.О., перевіривши матеріали адміністративного позову Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Жилсервіс №7» про стягнення суми податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
12 липня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Жилсервіс №7» про стягнення суми податкового боргу.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за відповідачем виник податковий борг зі сплати податків та зборів на загальну суму 198216,87 грн. у зв'язку з несплатою суми податкових зобов'язань нарахованих контролюючим органом та самостійно визначених платником. Позивач просить стягнути з відповідача зазначену суму податкового боргу, у тому числі з: штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, обіг готівки та РРО - 2277,62 грн., податку на прибуток - 11907,48 грн., податку на додану вартість - 179824,00 грн., земельного податку - 4207,77 грн., шляхом стягнення з розрахункових рахунків у банках, що його обслуговують.
Розглянувши зазначений позов, суд дійшов наступного.
Відповідно до частини другої статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.
Частиною першою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Відповідно до статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Згідно зі статтею 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року № 509-XII (в редакції, яка діяла до 01 січня 2011 року) до функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, серед іншого, належить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
На момент виникнення спірних правовідносин спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III (далі - Закон № 2181).
Відповідно до підпункту 15.1.1 Закону № 2181 за винятком випадків, визначених підпунктом 15.1.2 цього пункту, податковий орган має право самостійно визначити суму податкових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Законом, не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а у разі, коли така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку податковий орган не визначає суму податкових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого податкового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Підпунктом 15.2.1 пункту 15.2 статті 15 Закону № 2181 визначені граничні строки стягнення податкового боргу - протягом 1095 календарних днів від дня узгодження податкового зобов'язання. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або до визнання боргу безнадійним.
У відповідності із підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до підпункту 18.2.1 пункту 18.2 статті 18 Закону № 2181 підлягає списанню безнадійний податковий борг, у тому числі пеня, нарахована на такий податковий борг, а також штрафні санкції. При цьому згідно з підпунктом «в» підпункту 18.2.1 пункту 18.2 статті 18 Закону № 2181 слід розуміти податковий борг юридичних та фізичних осіб, стосовно якого минув строк позовної давності, встановлений цим Законом, тобто борг, стосовно якого минуло 1095 календарних днів від дня узгодження податкового зобов'язання.
Статтею 102 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011, також визначено строк для стягнення грошового зобов'язання платника податків - 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.
Згідно з матеріалами позову грошові зобов'язання в більшій частині були самостійно визначені платником податків протягом 2010-2013 років.
Позивачем, зокрема, заявлено вимоги про стягнення податкового боргу з: податку на прибуток в сумі 9711,00 грн., які самостійно визначені платником податків в податкових деклараціях від 05.02.2010 № 43343 та від 27.04.2010 № 9364, податку на додану вартість в сумі 70158,00 грн., які самостійно визначені платником податків в податкових деклараціях від 14.01.2010 № 40473, від 16.02.2010 № 2169, від 17.03.2010 № 3343, від 14.04.2010 № 7596, від 19.05.2010 № 11852, від 15.06.2010 № 12846. В цій частині позивачем пропущено строк звернення до суду, встановлений законом. Суд не знаходить підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду з адміністративним позовом поважними.
Суд зазначає, що поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, яка звертається до суду, та пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного звернення до суду та підтверджені належними доказами.
Позивачем не наведено жодних фактичних обставин, які завадили йому звернутися до суду з адміністративним позовом у строк, визначений законом. Таких фактичних обставин судом також не встановлено, тому суд вважає за необхідне залишити адміністративний позов у цій частині без розгляду.
Щодо решти позовних вимог про стягнення податкового боргу в розмірі 118347,87 грн., з яких: штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, обіг готівки та РРО в сумі 2277,62 грн., податку на прибуток в сумі 2196,48 грн., податку на додану вартість в сумі 109666,00 грн. та земельного податку в сумі 4207,77 грн., у вказаній частині позивачем дотримано строк звернення до суду з позовом, позовна заява відповідає вимогам статей 105, 106 Кодексу адміністративного судочинства України, підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження у адміністративній справі суд не вбачає, позивачем надано суду докази направлення позовної заяви відповідачеві, у зв'язку з чим вважаю за необхідне відкрити провадження у справі в цій частині позовних вимог.
Керуючись статтями 6, 99, 104, 105, 106, 107 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Жилсервіс №7» про стягнення суми податкового боргу з податку на прибуток в сумі 9711,00 грн., визначеного в податкових деклараціях від 05.02.2010 № 43343 та від 27.04.2010 № 9364, та податку на додану вартість в сумі 70158,00 грн., визначеного в податкових деклараціях від 14.01.2010 № 40473, від 16.02.2010 № 2169, від 17.03.2010 № 3343, від 14.04.2010 № 7596, від 19.05.2010 № 11852, від 15.06.2010 № 12846, залишити без розгляду.
Відкрити провадження в справі за адміністративним позовом Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Жилсервіс №7» про стягнення суми податкового боргу в розмірі 118347,87 грн.
Призначити справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 30 липня 2013 року на 10 год. 00 хв. у приміщенні Луганського окружного адміністративного суду за адресою: м. Луганськ, вул. Поштова, 1.
Позивачу - надати оригінали документів, які додані до позовної заяви в копіях, - для огляду в судовому засіданні, а також облікові картки платника податків з податку на прибуток, податку на додану вартість, земельного податку та за порушення законодавства про патентування, обіг готівки та РРО станом на час розгляду справи.
Запропонувати відповідачу в разі невизнання позову надати суду до початку судового розгляду справи письмові заперечення проти позову та докази, які у нього є.
Справа розглядатиметься суддею Свергун І.О. одноособово.
Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати особам, які беруть участь у справі, разом з витягом про їхні процесуальні права та обов'язки, встановлені статтями 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала в частині залишення адміністративного позову без розгляду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому проваджені або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
В іншій частині ухвала суду окремо не оскаржується.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2013 |
Оприлюднено | 17.07.2013 |
Номер документу | 32423774 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні