ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 липня 2013 рокум. Ужгород№ 807/2079/13-а
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гебеш С. А.
при секретарі судових засідань - Приходько Т.В.
та осіб, що беруть участь у справі:
представника позивача - Сільваші В.М.
представника відповідача - Зеленський О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Владі" до Інспекції з питань захисту прав споживачів в Закарпатській області про визнання протиправним та скасування рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, -
В С Т А Н О В И В:
Товариства з обмеженою відповідальністю "Владі" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Інспекції з питань захисту прав споживачів в Закарпатській області, якою просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення №08 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 15.05.2013 року, видане Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Закарпатській області, яким накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "Владі" штраф у розмірі 1250,00 грн.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що позивач рекламується в рекламно-інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття» на підставі Договору №ІМ-0000016-000000000 від 21 березня 2012 року.
Відповідно до п.2.2.2. вищевказаного Договору, ТОВ «Владі» зобов'язується затверджувати рекламні блоки, або надавати готові макети згідно вимог Виконавця не пізніше середи до 12.00 години. В даному випадку рекламний блок в рекламно-інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття» №47 був сформований та затверджений 27.11.2012 року. В цей же день газета була відправлена на друк. Крім цього відповідно до Договору №ІМ-0000016-000000000 від 21 березня 2012 року № -47" рахується від 28.11.12 року. Даний рекламно-інформаційний блок, а саме ціни на нерухомість були зазначені у валюті, що не суперечило Закону України «Про рекламу», чинного на момент виникнення правовідносин, а саме 27.11.12р. коли рекламний блок був сформований, затверджений та направлений на друк.
Закон України «Про внесення змін до статті 8 Закону України «Про рекламу» щодо встановлення заборони зазначення ціни товарів, робіт та послуг не в грошовій одиниці України», а саме доповнення статті 8 ЗУ «Про рекламу ч.8 наступного змісту: « 8. Інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначаються виключно у гривні» набув чинності 29.11.2012р., тобто після виникнення правовідносин між ТОВ «Владі» та Рекламістом та виходом газети у світ. Враховуючи наведені обставини відповідачем було прийнято оскаржуване позивачем рішення за начебто вчинене порушення законодавства «Про рекламу».
В силу наведених обставин, позивач вважає, що оскаржуване ним рішення прийняте Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Закарпатській області є протиправним, винесене з порушенням чинного законодавства та таким, що підлягає скасуванню, оскільки таке було прийняте вже після виходу оголошення у друк.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд даний адміністративний позов задовольнити повністю з мотивів наведених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення даного адміністративного позову заперечив з мотивів наведених у письмових запереченнях, при цьому пояснивши, що відповідно до Закону України «Про внесення зміни до статті 8 Закону України "Про рекламу" щодо встановлення заборони зазначення ціни товарів, робіт та послуг не в грошовій одиниці України», Статтю 8 Закону України "Про рекламу" доповнено частиною восьмою такого змісту: « 8. Інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні».
Цей Закон був підписаний ще 06.11.2012 року. Його публікацію було здійснено в газеті «Голос України» від 28.11.2012 року № 225. Відповідно до ч.2 даного Закону, він набирав чинності з дня, наступного за днем його опублікування, тобто з 29.11.2012 року, а тому відповідачем прямо порушено приписи ст. 8 вказаного закону, так як позивач при рекламуванні в рекламно - інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття № 47 від 29.11.2012 року» вказав цін на нерухомість у валюті і вказана газета вийшла у світ 29.11.2012 року тобто на час набрання законної сили змін до ст. 8 вказаного Закону України "Про рекламу".
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи та пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Так, як встановлено судом в ході судового розгляду та вбачається з матеріалів справи, позивач, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, копія якого наявна в матеріалах справи, знаходиться за адресою: 88000,Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Ш.Петефі, 14, ідентифікаційний код - 38015631.
Відповідно до умов Договору №ІМ-0000016-000000000 від 21 березня 2012 року, копія якого наявна в матеріалах справи, позивач рекламується у рекламно-інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття».
Рекламний блок позивача в рекламно-інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття» №47 був сформований та затверджений 27.11.2012 року і в цей же день газета була відправлена на друк та ціни в даному випуску на нерухомість були зазначені у валюті, що не суперечило Закону України «Про рекламу», чинного на момент виникнення правовідносин, а саме 28.11.12р. коли рекламний блок був сформований, затверджений та направлений на друк, що в свою чергу підтверджується довідкою №8 від 23.04.2013 року, копія якої наявна в матеріалах справи.
15 травня 2013 року Інспекція з захисту прав споживачів у Закарпатській області прийняла Рішення №08 про накладення на позивача штрафу в розмірі 1250,00 грн. за порушення позивачем вимог ч.8 ст. 8 Закону України «Про рекламу», а саме при рекламуванні в рекламно - інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття № 47 від 29.11.2012 року» позивач зазначив цін на нерухомість у валюті.
При винесенні відповідачем оскаржуваного рішення відповідач керувався ст.. 27 Закону України «Про рекламу».
Отже в даному випадку правовідносини які виникли між сторонами регулюються Законом України «Про рекламу».
Відповідно до абз. 10 ст. 1 Закону України «Про рекламу», зазначено, що реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Ст. 27 Закону України «Про рекламу», яким відповідач в даному випадку керувався при винесенні оскаржуваного позивачем рішення передбачено відповідальність за порушення законодавства про рекламу.
Ч. 1 ст. 27 даного Закону визначено, що особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону. Норми цієї статті не поширюються на порушення, зазначені у статті 24 1 цього Закону.
Отже, виходячи з аналізу даної норми закону, безумовною складовою для застосування до винної особи штрафу має бути доведена вина особи у порушенні нею законодавства про рекламу.
Ч. 2 даної статті Закону України «Про рекламу» передбачено, що відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:
1) рекламодавці, винні:
у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;
у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;
у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;
у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами;
у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;
2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;
3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.
За приписами ст. 1 Закону України «Про рекламу» позивач в даному випадку являється рекламодавцем, тобто особою яка є замовником реклами для її виробництва та/або розповсюдження, а отже для притягнення її до відповідальності за порушення законодавства про рекламу має бути доведена її вина у порушенні пунктів які зазначені у ч. 2 ст. 27 Закону України «Про рекламу».
Як зазначив представник відповідача в ході судового розгляду даної справи, вина позивача як рекламодавця у даному випадку полягала саме у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами (пп. 4 п. 1 ч. 2 ст. 27 ЗУ «Про рекламу»), які і стали підставою для застосування до нього санкцій у вигляді штрафу за порушення законодавства про рекламу, оскільки позивач при рекламуванні в рекламно - інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття № 47 від 29.11.2012 року» зазначив цін на нерухомість у валюті.
Як вбачається з довідки ТОВ «Інформ Медіа Діджітал Україна» №8 від 23.04.2013 року, яка міститься в матеріалах справи виданої для ТОВ «Владі» зазначено наступну інформацію, а саме те, що вихід рекламно - інформаційного тижневика «Афіша Закарпаття» №47 за 2012 рік ( в т.ч. рекламно інформаційний блок, що належить позивачу на стор. 12) був сформований 27 листопада 2012 року та в цей же ж день був відправлений на друк.
Отже з наведено слід зробити висновок що на момент подачі позивачем рекламно інформаційного блоку для погодження до ТОВ «Інформ Медіа Діджітал Україна», що надрукований на стор. 12 у рекламно - інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття № 47 від 29.11.2012 року, зміни до ч.8 ст. 8 Закону України «Про рекламу» не набули законної сили, так як ч.8 ст. 8 була доповнена лише Законом України від 06.11.2012 р. N 5481-VI, який набув чинності лише 29.11.2012р., тобто після виникнення правовідносин між ТОВ «Владі», як рекламодавцем, та Рекламістом та виходом газети у світ.
За таких обставин суд вважає, що станом на день погодження позивачем змісту своеї реклами, ч.8 ст. 8 у вищезазначеному законі не було, а отже і не було врегульовано питання, у якій саме грошовій одиниці слід зазначати ціну, так як ч.8 ст. 8 була доповнена лише Законом України від 06.11.2012 р. N 5481-VI, який набув чинності лише 29.11.2012р., тобто після погодження її згідно договору за правовідносин між ТОВ «Владі» та Рекламістом, направленням газети на друк і виходом її у світ .
В силу вимог ч.2 ст. 27 ЗУ «Про рекламу» зазначено, що відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть рекламодавці, саме винні особи у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що погодження змісту реклами, а саме рекламного блоку позивача який надрукований на ст. 12 у рекламно - інформаційному тижневику «Афіша Закарпаття № 47 від 29.11.2012 року був погоджений та відправлений на друк 27 листопада 2012 року, тобто до набрання законної сили Закону України № 5481-VI "Про внесення змін до статті 8 Закону України «Про рекламу» щодо встановлення заборони зазначення ціни товарів, робіт та послуг не в грошовій одиниці, тому суд приходить до висновку, що в даному випадку відсутня вина позивача як рекламодавця у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами (пп. 4 п. 1 ч. 2 ст. 27 ЗУ «Про рекламу»).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку відповідачем в своїх запереченнях та поясненнях, що надані ним в ході судового розгляду не доведено правомірність оскаржуваного позивачем рішення, а тому суд вважає, що даний адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає до повного задоволення, а оскаржуване позивачем рішення підлягає скасуванню.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160,163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Владі" до Інспекції з питань захисту прав споживачів в Закарпатській області про визнання протиправним та скасування рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу - задовольнити повністю.
Рішення №08 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 15.05.2013 року, видане Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Закарпатській області, яким накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "Владі" штраф у розмірі 1250,00 грн. - визнати протиправним та скасувати .
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя C.А. Гебеш
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2013 |
Оприлюднено | 17.07.2013 |
Номер документу | 32424742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гебеш С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні