cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2013 р. Справа №805/7721/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11:00
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Толстолуцька М.М., при секретарі судового засідання Вітязь Х.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Славолія» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 85 000,00 гривень
за участю представників сторін:
від позивача - Гнатенко А.В. - за довіреністю,
від відповідача - не з'явився, -
Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулось до суду з позовом до Закритого акціонерного товариства «Славолія» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 85 000,00 гривень.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином рекомендованим листом із повідомленням про вручення, причин неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності представник відповідача суду не надавав. За таких обставин та враховуючи приписи частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
В обґрунтування позовних вимог Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку зазначило, що відповідач має заборгованість зі сплати фінансових санкцій у вигляді штрафу у сумі 85 000 гривень, застосованого до нього постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.03.2013 № 98-ДО-1-Е. Оскільки в добровільному порядку відповідач суму санкції не сплатив, позивач просив стягнути її у примусовому порядку.
Відповідач надав письмовий відгук на позовну заяву, в якому вказав, що постанову від 20.03.2013 № 98-ДО-1-Е відповідач не отримував, тому не мав можливості її оскаржити або виконати. Крім того, до позовної заяви додано іншу постанову № 146-ДО-1-Е від 20.03.2013. Просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити.
У відповідності до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 6 цього Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до п. 8 "Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку", затвердженого Указом Президента України від 14 лютого 1997 року № 142/97, систему Комісії складають Комісія, її центральний апарат та територіальні органи. Територіальними органами Комісії є управління та відділення. Територіальні органи Комісії діють на основі положення, що затверджується Комісією, і координують свою діяльність з місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Пунктом 17 цього Положення встановлено, що Комісія та її територіальні органи є юридичними особами, мають самостійні баланси, рахунки в органах Державного казначейства України, печатки із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Таким чином, позивач - Донецьке територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому вищевказаними нормативно-правовими актами.
Відповідач - Закрите акціонерне товариство «Славолія» зареєстровано як юридична особа 13.04.1995, включено до ЄДРПОУ за кодом 00333569, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (бланк серії АА № 275632), довідкою Управління статистики у м. Донецьку від 09.12.2009, Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (бланк серії А01 № 343697). Відповідач здійснює діяльність на підставі Статуту, затвердженого у новій редакції Загальними зборами акціонерів, протокол № 1 від 06.08.2008.
З матеріалів справи вбачається, що 18.09.2012 Комісією прийнято Розпорядження № 501-ДО-1-Е про усунення законодавства про цінні папери, яким на підставі встановлених порушень відповідачем вимог ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» у частині нездійснення переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну та вимог п. 5 розділу XVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у частині не приведення статуту та внутрішніх положень Товариства у відповідність із нормами Закону, відповідача зобов'язано у термін до 19.12.2012 включно здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у без документарну, привести статут та внутрішні положення Товариства у відповідність із нормами Закону та до 19.12.2012 включно письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання розпорядження.
Як передбачено частиною 2 статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства», усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Пунктом 5 розділу XVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» цього Закону передбачено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:
1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;
2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.
Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.
Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.
Приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення нижчезазначених дій у такій послідовності:
1) опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі);
2) подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку зобов'язана видати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування протягом 10 робочих днів з дати подання емітентом належним чином оформлених документів відповідно до встановлених нею вимог;
3) припинення обслуговування випуску цінних паперів у документарній формі у реєстроутримувача в системі реєстру власників іменних цінних паперів за цим випуском. Реєстроутримувач припиняє ведення реєстру протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Датою закриття реєстру є дата припинення ведення реєстру;
4) укладення в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, договору про обслуговування емісії цінних паперів з обраним наглядовою радою депозитарієм, який буде обслуговувати випуск акцій, що дематеріалізується, з наступним відкриттям рахунку в цінних паперах емітента в цьому депозитарії та укладення договору про відкриття рахунків у цінних паперах власникам з обраним наглядовою радою зберігачем;
5) депонування глобального сертифіката в обраному депозитарії та надання йому необхідних розпоряджень та інших документів відповідно до вимог Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Депонування депозитарієм глобального сертифіката здійснюється протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування;
6) забезпечення передачі реєстру власників іменних цінних паперів та переведення обліку прав власності на акції у бездокументарній формі до зберігача. Передача реєстру власників іменних цінних паперів до зберігача здійснюється протягом трьох робочих днів з дати припинення ведення реєстру. Дата передачі реєстру власників іменних цінних паперів спільно визначається емітентом, реєстратором та зберігачем. Зберігач цінних паперів зобов'язаний відкрити рахунки в цінних паперах акціонерам та зарахувати на них акції на підставі договору з емітентом та переданого йому (зберігачу) реєстру власників іменних цінних паперів протягом двох місяців з дати передачі реєстру;
7) зберігання відповідно до законодавства реєстру власників іменних цінних паперів, складеного на дату припинення ведення системи реєстру, та інших документів.
У судовому засіданні встановлено, що відповідачем зазначені дії вчинені не були, що стало підставою для прийняття Комісією розпорядження № 501-ДО-1-Е від 18.09.2012 на підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», яким передбачено право Комісії надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Проте, відповідач вказане розпорядження у встановлений в ньому строк (до19.12.2012 включно) не виконав, у зв'язку із чим постановою Комісії від 01.02.2013 було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів.
21.02.2013 Комісією складено акт № 98-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, за змістом якого встановлено невиконання відповідачем розпорядження № 501-ДО-1-Е від 18.09.2012 про усунення порушень законодавства про цінні папери, видане на підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Крім того, у акті вказано, що у відношенні відповідача вже виносилась постанова № 743-ДО-1-Е від 18.09.2012 про накладення санкції за аналогічне правопорушення. Копія зазначеної постанови наявна у матеріалах справи.
Також, 21.02.2013 Комісією винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якої справу призначено на 20.03.2013 на 14:45.
На підставі пункту 9 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 р. за N 1855/22167 (далі - Правила), у разі невиконання або несвоєчасного виконання розпорядження про усунення порушень уповноважена особа застосовує відповідну санкцію та у разі необхідності виносить нове розпорядження.
20.03.2013 за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, позивачем прийнято постанову № 98-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої за невиконання розпорядження № 501-ДО-1-Е від 18.09.2012 про усунення порушень законодавства про цінні папери та на підставі абз. 2 п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 85 000,00 гривень, який має бути сплачено до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанови.
Вказана постанова підписана начальником Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, який діяв як уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до пунктів 1 та 5 розділу II Правил.
Як встановлено абз. 2 п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У відповідності до ч.1 ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Отже, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів відповідає вимогам Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та Правил.
Вказана постанова була надіслана відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується Списком на відправлення рекомендованої кореспонденції через відділення поштового зв'язку № 3 з відміткою пошти від 25.03.2013. Також факт відправлення рекомендованої кореспонденції підтверджується відповідної квитанцією «Укрпошти», копія якої наявна в матеріалах справи. За таких обставин суд не приймає до уваги доводи відповідача, викладені у відгуку на позовну заяву, про те, що вказана постанова йому не надсилалась.
Доказів оскарження постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів суду не надано.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У відповідності до п. п. 2-5 розділу XVIII Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Таким чином, оскільки відповідач у встановлений законодавством строк не сплатив суму фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 85 000,00 гривень, визначену йому постановою про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, у зв'язку з чим, враховуючи приведені норми законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
Позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Славолія» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 85 000,00 гривень - задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Славолія» (ЄДРПОУ 00333569, 83059, м. Донецьк, пр. Ілліча, будинок 99) в доход Державного бюджету України (відділення Державного казначейства в м. Донецьку на р/р 31110106700004, ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100) фінансову санкцію у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень 00 копійок згідно постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 98-ДО-1-Е від 20.03.2013.
Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини 16 липня 2013 року.
Повний текст постанови складений 18 липня 2013 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Толстолуцька М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2013 |
Оприлюднено | 19.07.2013 |
Номер документу | 32465264 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Толстолуцька М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні