Ухвала
від 25.11.2008 по справі 2-а-17805/08
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

Справа № 2-а-17805/08

 

 

ПОЛТАВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

У Х В А Л А

про відмову у

відкритті провадження в адміністративній справі

 

25 листопада 2008 року                                                                                          м. Полтава

 

Суддя

Полтавського окружного адміністративного суду Бойко С.С, розглянувши позов

Управління Пенсійного фонду України Автозаводського району в м. Кременчуці

доОСОБА_1 про відшкодування матеріальних збитків у вигляді переплати пенсії по

інвалідності, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

Позивач

звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом доОСОБА_1

про відшкодування матеріальних збитків у вигляді переплати пенсії по

інвалідності.

Згідно зі ст.

104 Кодексу адміністративного судочинства України, до адміністративного суду

має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено

її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб'єкт

владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках,

встановлених законом.

За визначенням

термінів, що дається в ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України:

- справа

адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення

адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін

є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи

службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на

основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 1

ч. 1);

- суб'єкт

владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування

їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних

управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання

делегованих повноважень (п. 7 ч. 1).

Таким чином, у

контексті зазначених положень ст.ст. 2, 3 Кодексу адміністративного судочинства

України справою адміністративної юрисдикції, яку може бути передано на

вирішення адміністративного суду, є спір, що виник між суб'єктами суспільних

відносин стосовно їхніх прав і обов'язків, і в правовідносинах, у яких хоча б

один суб'єкт уповноважений законом здійснювати владні управлінські функції

стосовно іншого суб'єкта, а цей суб'єкт відповідно зобов'язаний виконувати

вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень.

 У тому випадку коли суб'єкт, в тому числі орган

державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова

особи не здійснює у спірних правовідносинах владних управлінських функцій, щодо

іншого суб'єкта з яким виник спір, такий спір 

не має встановлених нормами Кодексу адміністративного судочинства ознак

справи адміністративної юрисдикції та не повинен вирішуватися адміністративним

судом.

Як вбачається зі змісту позову, Управління Пенсійного фонду України

Автозаводського району в м. Кременчуці звернулось з позовом про відшкодування матеріальних

збитків та стягнення з відповідача виплаченої йому пенсії по інвалідності  за період з 24 травня 2004 року по 30 квітня

2006 року в сумі 5931,10 грн. на підставі недостовірних даних, зазначених в

довідці МСЕК.

Відповідно до

ст. 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування" суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку

пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути

повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень

територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Згідно з ч. 1

ст. 15 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи про

захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що

виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а

також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ

проводиться за правилами іншого судочинства.

Враховуючи зміст

спірних правовідносин, суд приходить до висновку про відсутність публічного -

правового спору, тому дана справа не є справою адміністративної юрисдикції в

розумінні ст. 3 КАС України.

У зв'язку з

вищевикладеним розгляд такої справи повинен проводитися за правилами цивільного

судочинства.

Відповідно до п.

1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в

адміністративній справі, якщо зазначену заяву не належить розглядати в порядку

адміністративного судочинства.

Враховуючи

вищенаведене, керуючись ст.ст. 2, 3, 17, 104, 109, 165 Кодексу

адміністративного судочинства України, суддя, -

 

УХВАЛИВ:

 

1. У відкритті

провадження по справі за позовом Управління Пенсійного фонду України

Автозаводського району в м. Кременчуці доОСОБА_1 про відшкодування матеріальних

збитків у вигляді переплати пенсії по інвалідності - відмовити.

Роз'яснити

позивачу, що відповідно до ч. 5 ст. 109 Кодексу адміністративного судочинства

України повторне звернення тієї ж особи до

адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого

постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала може бути

оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного

суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про

апеляційне оскарження в п'ятиденний строк з дня проголошення ухвали і поданням

після цього протягом десяти днів апеляційної скарги, з одночасною подачею її

копії до суду апеляційної інстанції, або без попереднього подання заяви про

апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання

заяви про апеляційне оскарження. Якщо ухвалу було постановлено без виклику

особи, яка її оскаржує, то в той же строк з дня отримання нею копії ухвали.

Ухвала набирає

законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне

оскарження чи апеляційної скарги відповідно до ст. 254 Кодексу

адміністративного судочинства України.

 

 

 

 

         Суддя                                                                                             С.С.Бойко

 

 

 

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2008
Оприлюднено31.03.2009
Номер документу3248286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-17805/08

Постанова від 28.09.2010

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Постанова від 11.06.2010

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Ракалович Віктор Миколайович

Ухвала від 25.11.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Бойко С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні