Ухвала
від 17.07.2013 по справі 914/1589/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

17.07.2013 р. Справа№ 914/1589/13

Господарський суд Львівської області у складі судді Сухович Ю.О., при секретарі судових засідань Мак Л.Б., розглянувши матеріали

заяви Державної установи "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України", м. Львів

про відстрочку виконання рішення господарського суду Львівської області від 14.05.2013р.

у справі №914/1589/13

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Охорона-Комплекс-Титан", м.Львів

до Державної установи "Львівський науково - дослідний інститут епідеміології та гігієни МОЗ України", м. Львів

про стягнення 58 688,00 грн.

За участю представників сторін:

від заявника Стефанишин А.Я. - юрисконсульт інституту (довіреність №620 від 17.12.2012р.);

від стягувача Ізьо Т.М. - представник (довіреність №8 (вих. №50) від 30.04.2013р.).

Права та обов'язки сторін передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України роз'яснено, заяви про відвід судді не поступали, клопотання про технічну фіксацію судового процесу не надходили.

Суть спору: На розгляд господарського суду Львівської області надійшла заява Державної установи "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни міністерства охорони здоров?я України" про відстрочку виконання рішення господарського суду Львівської області від 14.05.2013р. у справі №914/1589/13 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Охорона-Комплекс-Титан" до Державної установи "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни МОЗ України" про стягнення 58 688,00 грн.

Справа № 914/1589/13 розглядалась господарським судом Львівської області у складі судді Березяк Н.Є. У зв'язку із перебуванням судді Березяк Н.Є. у відпустці станом на дату надходження вказаної заяви, згідно вимог ст.2-1 ГПК України та розпорядження керівника апарату від 04.07.2013р. було призначено повторний автоматизований розподіл справи, внаслідок якого заяву у справі №914/1589/13 передано для розгляду судді Сухович Ю.О., інформацію внесено до системи автоматизованого розподілу.

Ухвалою суду від 08.07.2013р. прийнято заяву та призначено її до судового розгляду на 17.07.2013р.

Представниками заявника та стягувача в судовому засіданні подано спільно підписане клопотання, яким вони просять суд не здійснювати технічну фіксацію судового процесу у справі.

Представник заявника клопотанням (від 16.07.2013р. вх.№27950/13) долучив до матеріалів справи докази в підтвердження обставин, якими він обґрунтовує підстави для задоволення заяви про відстрочку виконання рішення господарського суду Львівської області від 14.05.2013р. на три місяці. При цьому представник заявника зазначив, що відповідач перебуває у важкому фінансовому становищі, через недофінансування потреб інституту з державного бюджету України, а також через наявну велику дебіторську заборгованість за орендну приміщень, особливе значення діяльності інституту для держави.

Представник стягувача проти задоволення заяви заперечив з підстав викладених у письмовому поясненні (від 12.07.2013р. вх.№27507/13). Зокрема зазначив, що невиконання заявником своїх зобов"язань призводить до затримання виплати заробітної плати працівникам, несплати податків і зборів в Держбюджет країни, виникнення боргу за оренду офісного приміщення, комунальних послуг, неможливості придбання необхідних матеріалів для виробничих потреб. З огляду на вказане, представник стягувача просив відмовити ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни міністерства охорони здоров?я України" у задоволенні заяви про відстрочку виконання рішення повністю.

Розглянувши заяву про відстрочку виконання рішення, дослідивши докази подані в підтвердження обставин, якими вона обґрунтована, заслухавши представників заявника та стягувача, суд встановив :

14.05.2013р. господарський суд Львівської області прийняв рішення у справі №914/1589/13 яким позов ТзОВ "Охорона-Комплекс-Титан" до ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни міністерства охорони здоров?я України" про стягнення 58 688,00 грн. задоволено повністю.

Зважаючи на те, що дане рішення в апеляційному порядку не оскаржувалось 05.06.2013р. господарським судом Львівської області по справі №914/1589/13 видано наказ про примусове виконання рішення.

Боржник посилаючись на ст.121 ГПК України та постанову пленуму Вищого господарського суду України №9 від 17.10.2012р. із мзінами та доповненнями "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України", просить відстрочити виконання рішення господарського суду Львівської області з тих підстав, що відповідач перебуває у важкому фінансовому становищі, через недофінансування потреб інституту з Державного бюджету України, а також через наявну велику заборгованість ДП "Львівдіалік" ДАК "Укрмедпром" перед відповідачем за орендну приміщень, особливе значення діяльності інституту для держави.

При прийнятті ухвали суд виходить з наступного:

Відповідно до ч. 1 ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право господарського суду певним строком, воно може бути реалізоване у будь-який час від набрання рішенням законної сили до його фактичного повного виконання.

При цьому під відстрочкою виконання рішення суду слід розуміти відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом. Підставою для відстрочки можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом.

Питання задоволення заяви сторони у справі про відстрочку виконання рішення суду вирішується судом в кожному конкретному випадку, виходячи з особливого характеру обставин справи, що унеможливлюють чи ускладнюють виконання рішення.

При цьому, норми чинного господарського процесуального законодавства не містять визначення "винятковий випадок", тому це поняття є оціночним, з огляду на ч.1 ст.43 ГПК України, та з врахуванням всіх обставин конкретної справи.

Як вказано у п.7.2. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012р. із мзінами та доповненнями "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України", підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Як вбачається з довідки про заборгованість ДП "Львівдіалік" ДАК "Укрмедпром" МОЗ України перед ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України" станом на 01.07.2013р. існує заборгованість по договорам оренди №203 від 28.12.2006р. - в сумі 1 125 643,38 грн.; №134 від 05.08.2010р. - в сумі 152 327,51 грн.; за комунальні послуги в сумі 93 698,00 грн.; податок на землю в сумі 10 967,40 грн., всього на загальну суму 1 382 636,29 грн.

У зв'язку із зменшенням обсягів передбачених видатків Міністерства охорони здоров"я України за бюджетною програмою КПКВК 2301020 зокрему і для потреб інституту з Державного бюджету України, через наявну велику заборгованість ДП "Львівдіалік" ДАК "Укрмедпром" перед відповідачем заявник перебуває у важкому фінансовому становищі.

Згідно наданого заявником звіту про заборгованість за бюджетними коштами станом на 01.07.2013р. загальна сума дебіторської заборгованості на початок звітного року становить 860 424,20 грн. на кінець звітного період (року) становить 1 382 636,9 грн., з неї простроченої 1 312 963,89 грн.

В матеріалах справи є лист Міністерства охорони здоров"я України від 25.03.2013р. вих.№10.03.69/1056/8357 адресований ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України" на його неодноразові звернення, в якому йдеться про вчинення Міністерством охорони здоров"я України усіх заходів щодо погашення заборгованості заявника в найкоротший термін.

Вказаний лист свідчить про вжиття ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України" заходів щодо сплати заборгованості ще до порушення провадження у даній справі.

ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України" є державною науково-дослідною установою, бюджетною неприбутковою організацією (п.1.4. Статуту). Заснований відповідно до постанови Ради Народних комісарів УРСР від 21.05.1940р. № 677 як Львівський санітарно-бактеріологічний інститут, який реорганізовано у Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни МОЗ УРСР, назву якого змінено на Державну установу "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України" (п.1.1., п.1.3 Статуту).

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2001р, № 1709 із змінами та доповненнями "Про затвердження переліку наукових об'єктів, що становлять національне надбання, та внесення змін до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. N 174" колекція штамів рикетсій та арбовірусів Львівського науково-дослідного інституту епідеміології та гігієни є національним надбанням держави .

В приміщенні ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України" зберігаються штами мікроорганізмів особливо небезпечних інфекцій, які потребують постійного фізичного захисту, у зав"язку з чим заявник і користувався послугами охорони, які надавались стягувачем.

Наявність значної суми заборгованості може призвести до банкрутства ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України", який є головною науково-дослідною установою в Україні з проблеми епідеміології туберкульозу, провідною науково-дослідною установою з проблем особливо небезпечних інфекційних захворювань рикетсійної, арбовірусної та іншої етіології та інфекційних захворювань керованих засобами специфічної профілактики - дифтерія, правець; гігієнічних та мікробіологічних проблем здоров"я людини, пов"язаних з довкіллям (п.1.8. Статуту).

Відтак, зважаючи на вищенаведені обставини, враховуючи значимість існування та діяльності ДУ "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України" на державному рівні, специфіку його фінансування, виходячи з особливого характеру обставин справи, з метою недопущення банкрутства, наявності обставини, що ускладнюють виконання рішення, при цьому враховуючи також і матеріальні інтереси стягувача, суд дійшов висновку заяву про відстрочку виконання рішення задоволити частково, відстрочити виконання рішення на два місяці - до 17.09.2013р.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст.86, 121 ГПК України, господарський суд, -

У Х В А Л И В :

1. Заяву Державної установи "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни Міністерства охорони здоров?я України" про відстрочку виконання рішення господарського суду Львівської області від 14.05.2013р. у справі №914/1589/13 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Охорона-Комплекс-Титан" до Державної установи "Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни МОЗ України" про стягнення 58 688,00 грн. задоволити частково.

2. Відстрочити виконання виконання рішення господарського суду Львівської області від 14.05.2013р. у справі №914/1589/13 на два місяці - до 17.09.2013р.

3. Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки вказані у ст.ст.91-93 ГПК України.

Суддя Сухович Ю.О.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення17.07.2013
Оприлюднено22.07.2013
Номер документу32504943
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1589/13

Ухвала від 17.07.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 08.07.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Рішення від 14.05.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 23.04.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні