Копія
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 липня 2013 року Справа №827/1331/13-а
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
головуючого судді - Прохорчук О.В.;
секретар судового засідання - Олійник С.О.,
за участю представників:
позивача - Семенюк Юлія Михайлівна, довіреність б/н від 30.04.2013,
відповідача - Костіна Ольга Петрівна, довіреність № 15-09/660 від 22.01.2013,
третьої особи - Євсєєв Павло Олександрович, довіреність № 22639/9/10-039 від 03.12.2012,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Севастополі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Море плюс" до Головного управління Державної казначейської служби в місті Севастополі, третя особа - Державна податкова інспекція у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби, про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Море Плюс" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Головного управління Державної казначейської служби в місті Севастополі про: визнання неправомірними дій Головного управління державної казначейської служби в місті Севастополі по поверненню без виконання висновків № 324 від 13.02.2013, № 350 від 14.02.2013, № 388 від 22.02.2013 Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби про зарахування коштів по податку на прибуток приватних підприємств на розрахунковий рахунок № 26006001306550, відкритий в AT "ОТП Банк", МФО 300528, на загальну суму 100500,00 грн.; зобов'язання Головного управління державної казначейської служби в місті Севастополі вчинити дії по зарахуванню коштів по податку на прибуток приватних підприємств на розрахунковий рахунок № 26006001306550, відкритий Товариством з обмеженою відповідальністю "Море Плюс" в AT "ОТП Банк", МФО 300528, у сумі 100500 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем безпідставно відмовлено позивачу в поверненні надміру сплачених до бюджету сум податку на прибуток.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 24.05.2013 відкрито провадження в адміністративній справі та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державну податкову інспекцію у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби. Іншою ухвалою суду від 24.05.2013 закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову, з підстав викладених в письмових запереченнях.
Представник третьої особи залишив вирішення спору на розсуд суду.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Судом встановлено, що у лютому 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Море плюс" звернулось до Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби з заявами про повернення надміру сплачених до бюджету сум податку на прибуток.
Державною податковою інспекцією у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби вказані заяви були розглянуті та сформовані висновки № 324 від 13.02.2013, № 350 від 14.02.2013, № 388 від 22.02.2013 про зарахування коштів по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 100500,00 грн. на розрахунковий рахунок № 26006001306550, відкритий в AT „ОТП Банк", МФО 300528, у зв'язку з наявністю руху по картці особового рахунку платника впродовж останніх 1095 днів та з використання залишку невикористаних Товариством з обмеженою відповідальністю "Море плюс" коштів за платіжними дорученнями. Зазначені висновки були направлені на адресу Головного управління державної казначейської служби України у місті Севастополі для виконання.
Листом від 22.03.2013 № 1703/10/20-046 Державна податкова інспекція у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби повідомила позивача про те, що Головне управління державної казначейської служби України у місті Севастополі повернуло висновки без виконання, посилаючись на пункт 5 Порядку взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платником податків, затвердженого наказом Державного казначейства України № 22 від 03.02.2005 (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.05.2005 за № 247/10527, відповідно до якого повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) повинно бути здійснено не пізніше1095 дня з дня утворення переплати платника податків.
Наказом Державного казначейства України від 10.12.2002 № 226 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів.
Цей Порядок визначає процедури повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою або під державні гарантії (далі - платежі) (пункт 2 глави 1).
Абзацом 1 пункту 5 глави 1 вказаного Порядку встановлено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Подання надається до органу Державного казначейства України за формою, передбаченою відповідними спільними нормативно-правовими актами Державного казначейства України та органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи, за підписом керівника установи або його заступників відповідно до їх компетенції з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування (П. І. Б.) платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ або реєстраційного номера облікової картки платника податків з ДРФО, або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), суми платежу, що підлягає поверненню, дати та номера розрахункового документа, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
Відповідно до пункту 8 глави 1 Порядку, органи Державного казначейства України приймають подання від органів, що контролюють справляння надходжень бюджету або які здійснюють облік заборгованості в розрізі позичальників, у строки, визначені спільними нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів.
Заява та подання повертаються органами Державного казначейства України надавачам без виконання у таких випадках: перевищення встановлених законодавством строків надання заяви та подання до органу Державного казначейства України; невідповідність заяви та подання визначеним формі та/або змісту; невідповідність інформації, викладеної у заяві платника, даним, наведеним у поданні, або даним органу Державного казначейства України про зарахування коштів до бюджету; надання заяви та подання не за призначенням. Вказаний перелік є вичерпним.
Нормативно-правовим актом з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів є спільний наказ Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України № 974/1597/499 від 21.12.2010 "Про затвердження Порядку взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань".
Цей Порядок регламентує взаємовідносини органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань.
Відповідно до пунктів 5-8 Порядку взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених податковим законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Заява подається платником податку до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку в довільній формі.
Обов'язковим реквізитом заяви є визначення платником податку напрямів перерахування коштів, що повертаються як помилково та/або надміру сплачені: на поточний рахунок платника податку в банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи державної податкової служби, незалежно від виду бюджету; готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
Орган державної податкової служби на підставі даних особових рахунків платників готує висновок за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, та три примірники Реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Згідно із зазначеними реєстрами орган державної податкової служби України, відповідний місцевий фінансовий орган та орган Державного казначейства України проводять приймання-передавання висновків про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань.
За платежами, належними державному бюджету, орган державної податкової служби в строк не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує та передає висновки згідно з Реєстром висновків за платежами, належними державному бюджету, для виконання відповідному територіальному органу Державного казначейства України.
Орган державної податкової служби несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі територіальному органу Державного казначейства України для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів із бюджету.
Згідно з пунктом 10 Порядку взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, на підставі отриманих висновків органи Державного казначейства України здійснюють повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань відповідно до Порядку повернення коштів, помилково або надмірно зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 10.12.2002 № 226 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.12.2002 за № 1000/7288 (в редакції наказу Державного казначейства України від 29.05.2008 № 181).
Таким чином, Товариством з обмеженою відповідальністю "Море плюс" та Державною податковою інспекцією у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби були дотримані всі вимоги діючого законодавства стосовно порядку повернення надміру сплачених до бюджету сум грошових зобов'язань, а саме: позивачем за місцем його перебування до органу державної податкової служби були подані в довільній формі заяви з визначенням напряму перерахування коштів (на поточний рахунок платника податку в банку). Третьою особою на підставі даних особових рахунків платників були підготовані висновки, які згідно з вимогами вищевказаних нормативних документів були подані до органу Державного казначейства України для повернення платнику податків надміру сплачених сум грошових зобов'язань податку на прибуток.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача на те, що позивачем було порушено строк звернення із заявою про повернення помилково надміру сплачених сум грошових зобов'язань. Згідно з вимогами діючого законодавства України саме податковий орган перевіряє факт обґрунтованості повернення заявлених сум та наявність в платника податків права на повернення переплати, у тому числі дотримання встановлених строків. Під час складання Державною податковою інспекцією у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби висновків № 324 від 13.02.2013, № 350 від 14.02.2013, № 388 від 22.02.2013 про зарахування коштів по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 100500,00 грн. порушення строків не встановлено.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд зазначає, що позивачем надані достатні докази, які свідчать про обґрунтованість його позовних вимог.
Доводи позивача не спростовані відповідачем, як того прямо вимагає частина 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 11, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати неправомірними дії Головного управління Державної казначейської служби України в місті Севастополі по поверненню без виконання висновків Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби № 324 від 13.02.2013, № 350 від 14.02.2013, № 388 від 22.02.2013 про зарахування коштів з податку на прибуток приватних підприємств на розрахунковий рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "Море плюс" № 26006001306550, відкритий в АТ "ОТП Банк", МФО 300528, на загальну суму 100500 грн.
3. Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України в місті Севастополі зарахувати кошти з податку на прибуток приватних підприємств на розрахунковий рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "Море плюс" № 26006001306550, відкритий в АТ "ОТП Банк", МФО 300528, у сумі 100500 грн. (сто тисяч п'ятсот гривень).
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Море плюс" (99029, місто Севастополь, вул.Соловйова, 4, ідентифікаційний код 32227336) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1005 грн. (одна тисяча п'ять гривень).
Постанова може бути оскаржена у строки і порядку, встановлені частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя підпис О.В. Прохорчук
Постанову складено та підписано в порядку частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 22 липня 2013 року.
З оригіналом згідно.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В. Прохорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2013 |
Оприлюднено | 23.07.2013 |
Номер документу | 32523158 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Прохорчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні