Постанова
від 12.07.2013 по справі 823/2198/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2013 року справа № 823/2198/13

м. Черкаси

12 год. 30 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Орленко В.І.,

при секретарі - Яремич В.І.,

за участю представника відповідача державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби Білоуса В.Ю. - за довіреністю від 01.04.2013р. №12591/10-017,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Хладком» до державної податкової інспекції у м.Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось приватне підприємство «Хладком», в якому просить визнати протиправними дії державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби щодо проведення зустрічної звірки приватного підприємства «Хладком», результати якої оформлені Довідкою від 19.11.2012р. №965/22-14/33173402 «Про результати проведення зустрічної звірки приватного підприємства «Хладком» (код за ЄДРПОУ 33173402) щодо документального підтвердження господарських відносин із постачальником - ТОВ «Юридична фірма «Феміда» (код ЄДРПОУ 34423761) та платниками податків - покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.05.2011 по 31.05.2011 та з 01.11.2011 по 31.05.2012».

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами зустрічної звірки приватного підприємства «Хладком» відповідачем складено довідку №965/22-14/33173402 від 19.11.2012р., згідно з висновками якої документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин, їх вид, обсяг, якість та розрахунки за період з 01.05.2011 по 31.05.2011 та з 01.11.2011 по 31.05.2012 з платниками податків - постачальниками у сумі 16885786 грн. та платниками податків - покупцями у сумі 16414904 грн.

Позивач вважає, що висновки довідки про проведення зустрічної звірки не відповідають нормам чинного законодавства, базуються на припущеннях і не підтверджуються первинними бухгалтерськими документами. Зустрічні звірки не є перевірками платника податків, письмовий документ, який складається після проведення зустрічної звірки (довідки) не може містити у собі висновки посадових осіб податкового органу про порушення суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства, у тому числі, і про реальність, повноту та достовірність господарських операцій такої особи.

Позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника підприємства, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача проти заявленого адміністративного позову заперечує, мотивуючи це тим, що з метою проведення зустрічної звірки відповідач надсилав позивачеві запити про надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинам з постачальниками та покупцями за період з 01.05.2011 по 31.05.2011 та з 01.11.2011 по 31.05.2012. Після отримання від позивача інформації, визначеної в запитах, та її документального підтвердження, відповідачем проведено зустрічну звірку, за результатами якої складено довідку №965/22-14/33173402 від 19.11.2012р. Крім того, представник відповідача зауважив, що дії податкового органу по проведенню зустрічної звірки ПП «Хладком» не порушують його прав, тому судовий захист на їх відновлення застосуванню не підлягає.

Заслухавши пояснення та доводи представника відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що з 15.11.2012 по 19.11.2012 посадовою особою відповідача проведено зустрічну звірку позивача щодо документального підтвердження господарських відносин із постачальником - товариством з обмеженою відповідальністю «Феміда» (код ЄДРПОУ 34423761) та платниками податків-покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.05.2011 по 31.05.2011 та з 01.11.2011 по 31.05.2012.

За результатами зустрічної звірки, проведеної на підставі наданих позивачем письмових пояснень та первинних документів бухгалтерського обліку, відповідачем складено довідку №965/22-14/33173402 від 19.11.2012р., згідно з висновками якої документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин, їх вид, обсяг, якість та розрахунки за період з 01.05.2011 по 31.05.2011 та з 01.11.2011 по 31.05.2012 з платниками податків - постачальниками у сумі 16885786 грн. та платниками податків - покупцями у сумі 16414904 грн.

Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Підстави, строки, механізм та процедура проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначає Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232 (далі по тексту - Порядок).

Пунктом 2 Порядку передбачено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Зі змісту пункту 2.2. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації від 22.04.2011р. №236 (далі по тексту - Методичні рекомендації), вбачається, що необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів ДПС за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів ДПС, а також аналізу отриманих податкової інформації та документів, які свідчать про порушення такими платниками податків податкового законодавства.

Відповідно до п. 3 Порядку з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідно до п. 6 Порядку у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Пункт 7 Порядку визначає, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Таким чином, зустрічна звірка проводиться лише у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, а, отже, й висновки в тому числі для з'ясування реальності господарських відносин та повноти відображення в обліку платника податків можуть бути зроблені та викладені у довідці за результатами проведення зустрічної звірки лише у випадку співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання.

Судом встановлено, і не заперечується позивачем, що з метою проведення зустрічної звірки відповідач надсилав позивачеві запити про надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинах з постачальниками та покупцями за період з 01.05.2011 по 31.05.2011 та з 01.11.2011 по 31.05.2012.

На вказані запити позивачем надавалися первинні бухгалтерські документи.

З урахуванням наведеного, суд вважає безпідставними доводи позивача щодо порушення відповідачем законодавства при проведенні зустрічної звірки, оскільки в даному випадку податковий орган мав правові підстави для її проведення, а також дотримався відповідної процедури, що передувала її проведенню та оформленню її результатів.

Щодо посилання позивача на невідповідність висновків Довідки зустрічної звірки фактичним обставинам справи суд зазначає наступне.

Згідно п.4.6 Методичних рекомендацій за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій. Відповідно до пункту 7.1 Методичних рекомендацій результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки.

З наведених положень випливає, що Довідка, складена за наслідками зустрічної звірки є службовим документом, який підтверджує факт проведення такої звірки і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Отже, суд зазначає, що право на внесення певної інформації до довідки про проведення зустрічної звірки виникає у податкового органу за наслідками її проведення, з урахуванням тих фактичних обставин, які встановлені в результаті проведення перевірки.

З урахуванням вищенаведеного, інформація, викладена податковим органом в Довідці про проведення зустрічної звірки сама по собі не впливає на наявні у позивача права, не створює для нього додаткових обов'язків, не визначає правову поведінку позивача, отже, прав та інтересів позивача не порушує.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кодексом адміністративного судочинства України (частина третя статті 2) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що дії державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби щодо проведення зустрічної звірки приватного підприємства «Хладком» щодо документального підтвердження господарських відносин із постачальником - товариством з обмеженою відповідальністю «Феміда» (код ЄДРПОУ 34423761) та платниками податків-покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.05.2011 по 31.05.2011 та з 01.11.2011 по 31.05.2012, є законними, у зв'язку з чим позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.І. Орленко

Повний текст постанови виготовлений 16.07.2013 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2013
Оприлюднено24.07.2013
Номер документу32549663
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2198/13-а

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 12.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 19.06.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні