КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4342/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В. Суддя-доповідач: Міщук М.С.
У Х В А Л А
Іменем України
17 липня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді суддів: при секретарі Міщука М.С. Безименної Н.В., Бєлової Л.В. Коток А.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Тріумфальна Марка» до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання протиправними дій, -
ВСТАНОВИВ:
28 березня 2013 року товариство з обмеженою відповідальністю «Тріумфальна Марка» (далі Товариство або позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби (далі ДПІ або відповідач), у якому просило:
- визнати протиправними дії ДПІ щодо призначення та проведення зустрічної звірки позивача, яка оформлена актом №583/22.9/34413507 від 13.02.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.09.2012 року по 30.09.2012 року.
- зобов'язати ДПІ видалити з Автоматизованої системи «Система автоматичного співставлення податкового кредиту та податкового зобов'язання» Акт №583/22.9/34413507 від 13.02.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з питань дотримання вимог податкового таї законодавства за період з 01.09.2012 року по 30.09.2012 року.
- визнати протиправними дії ДПІ по виключенню з Автоматизованої системи «Система автоматичного співставлення податкового кредиту та податкового зобов'язання» податкових декларацій з ПДВ в яких відображено дані податкового кредиту та податкового зобов'язання Товариства за період вересень 2012 року.
- зобов'язати ДПІ поновити у всіх електронних системах, в тому числі в АС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», а також в особовій картці Товариства, задекларовані в податкових деклараціях з податку на додану вартість за період вересень 2012 року суми податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Окружний адміністративний суд міста Києва постановою від 14 травня 2013 року позов задовольнив частково. Визнав протиправними дії ДПІ щодо призначення та проведення зустрічної звірки Товариства, яка оформлена актом №583/22.9/34413507 від 13.02.2013 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.09.2012 року по 30.09.2012 року». В іншій частині позовних вимог відмовив.
В апеляційній скарзі про скасування постанови ДПІ посилається на те, що у суду першої інстанції не було підстави для визнання дій неправомірними, оскільки дії податкового органу щодо складання актів про неможливість проведення зустрічних звірок безпосередньо не несуть правових наслідків для позивача.
Перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Задовольняючи позов частково суд першої інстанції виходив з того, що ДПІ порушено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних перевірок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 року.
Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ складено Акт №583/22.9/34413507 від 13.02.2013 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.09.2012 року по 30.09.2012 року» (далі Акт №583/22.9/34413507).
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Згідно з пунктом 73.3 статті 73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Відповідно до пункту 4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1232 від 27.12.2010 року, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Отже, для проведення зустрічної звірки, за відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації, необхідним є надіслання суб'єкту господарювання запиту про подання відповідної інформації та її документального підтвердження.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ сформовано запит на адресу Товариства про подання інформації та її документального підтвердження №2921/10/22910 від 22.01.2013 року.
Разом з тим, ДПІ не надано суду доказів направлення зазначеного запиту поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надання під розписку посадовій особі Товариства, а також підтвердження відсутності позивача за місцезнаходженням.
Крім того, акт №246/22.3/34413507 від 11.02.2013 та запит на встановлення місцезнаходження платника податків №180/9/22.9 від 12.02.2013 року, якими відповідач обґрунтовує правомірність своїх дій, не містять жодних посилань на відсутність Товариства за місцезнаходженням.
Згідно зі витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №027185 від 12.04.2013 року, що міститься в матеріалах справи, місцезнаходженням Товариства є місто Київ, вулиця Грушевського, будинок 28/2, н/п №43, а відомості про юридичну особу є підтвердженими.
Зазначене означає, що за адресою державної реєстрації позивача органом державної податкової служби запити не надсилались.
Відповідно до пункту 4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом Державної податкової адміністрації України №236 від 22.04.2011 року, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем складено Акт №583/22.9/34413507, який містить аналіз господарських операцій Товариства, виклад обставин, які означають про ведення Товариством діяльності з метою надання податкових вигод третім особам, а також висновки про відсутність факту реальності господарських операцій, здійснених Товариством.
Згідно з пунктом 73.5 статті 73 ПК України зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками.
За таких обставин, акт про неможливість проведення зустрічної звірки не може містити аналізу господарських операцій та висновків про ведення товариством діяльності з метою надання податкових вигод третім особам, оскільки це суперечить меті та завданням зустрічних звірок.
Крім того, Акт №583/22.9/34413507 за свої змістом та формою суперечить Додатку 3 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом Державної податкової адміністрації України №236 від 22.04.2011 року.
Колегія суддів вважає вірною позицію суду першої інстанції про те, що висновки викладені відповідачем у акті є за своєю суттю нічим іншим, як висновками складеними за результатами перевірки, які здійснюються податковим органом з метою контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства суб'єктами господарювання, а не з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, чим є по суті зустрічна звірка.
Зважаючи на не доведеність з боку ДПІ, що дії із проведення зустрічної звірки Товариства були проведені у межах повноважень, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо визнання протиправними дій ДПІ щодо призначення та проведення зустрічної звірки Товариства.
Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції зроблених у відповідності з вищеназваними нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне відхилити апеляційну скаргу.
Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 травня 2013 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Судді:
Повний текст судового рішення виготовлено 22 липня 2013 року
.
Головуючий суддя Міщук М.С.
Судді: Бєлова Л.В.
Безименна Н.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2013 |
Оприлюднено | 25.07.2013 |
Номер документу | 32602129 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Міщук М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні