cpg1251
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" липня 2013 р. Справа№ 14/5026/836/2012
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Верховця А.А.
суддів: Гарник Л.Л.
Разіної Т.І.
за участю представників: не з'явились;
розглянувши апеляційну скаргу Головного управління статистики у м. Києві
на ухвалу господарського суду Черкаської області від 23.05.2013 р.
у справі № 14/5026/836/2012 (суддя Хабазня Ю. А.)
За скаргою ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого
Ярмолінського Ю. В.
до відповідача Головного управління статистики у м. Києві
про незаконну відмову у наданні інформації та витребування останньої
у справі за заявою ініціюючого кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Калигор Авто"
до боржника Приватного підприємства "Сіон-Пласт"
про визнання банкрутом відсутнього боржника
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 23.05.2013 р. у справі № 14/5026/836/2012 визнано незаконними дію Головного управління статистики у м. Києві, яка вчинена шляхом відмови у наданні документів та інформації ліквідатору банкрута листом від 22.10.2012 №04/02/27-7595, та бездіяльність, яка вчинена шляхом ненадання будь-якої відповіді на лист ліквідатора банкрута від 24.12.2012 за №14/5026/836-53, зобов'язано Головне управління статистики у м. Києві (вул. Тургенєвська, 71, м. Київ, 04050) до 10.06.2013 направити господарському суду Черкаської області у справу №14/5026/836/2013 про банкрутство боржника копії документів, поданих відповідно до ч.2 ст.18 Закону України "Про державну статистику" приватним підприємством "Сіон-Пласт" (м. Черкаси, вул. Р. Люксембург, 30, ідентифікаційний код 33777963), за весь час її подання боржником.
Не погодившись з винесеною ухвалою, Головне управління статистики у м. Києві 10.06.2013р. звернулося до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить суд скасувати ухвалу господарського суду Черкаської області від 23.05.2013 р. у справі № 14/5026/836/2012.
Скаржник в апеляційній скарзі зазначив, що судом першої інстанції при прийнятті оспорюваної ухвали було порушено норми процесуального права, ухвалу винесено судом помилково, при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, а саме, Законом України «Про державну статистику» та Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не передбачено обов'язку органів державної статистики надавати арбітражному керуючому - розпоряднику майном боржника інформацію щодо конкретного респондента.
Повноважні представники сторін в судове засідання не з'явилися, про час та місце судового розгляду повідомлялися належним чином, про що свідчить реєстр відправки поштової кореспонденції, наявний в матеріалах справи.
Враховуючи те, що явка представників учасників апеляційного провадження судом апеляційної інстанції обов'язковою не визнавалась, а участь в засіданні суду (як і інші права, передбачені статті 22 ГПК України) є правом, а не обов'язком сторони, а також з огляду на обмеження розгляду ухвали процесуальними строками (15 днів), Київський апеляційний господарський суд вважає за можливим здійснити перевірку ухвали господарського суду Черкаської області в апеляційному порядку за відсутності повноважних представників сторін (повідомлених належним чином про час і місце судового розгляду) за наявними матеріалами з урахуванням обов'язку сторін доводити в порядку ст. 33 ГПК України ті обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень та принципів рівності, змагальності закріплених ст. ст. 42, 43 ГПК України.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, судова колегія Київського апеляційного господарського суду дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
В травні 2012 року товариство з обмеженою відповідальністю "Калигор Авто" звернулося до місцевого господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство відносно приватного підприємства "Сіон-Пласт" з застосування спрощеної процедури, передбаченої ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у зв'язку з відсутністю боржника за його місцезнаходженням та неспроможністю останнього сплатити борг на загальну суму 324 364,44 грн.
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 05.06.2012 порушено провадження у справі № 14/5026/836/2012.
Постановою господарського суду Черкаської області від 14.06.2012 у справі № 14/5026/836/2012 боржника визнано банкрутом, визнано розмір вимог ініціюючого кредитора в сумі 271364,44 грн.
Ухвалою суду від 20.09.2012 ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Ярмолінського Ю.В. На виконання обов'язків, покладених на ліквідатора банкрута Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) та з метою виконання ухвали суду від 20.09.2013 ліквідатором банкрута було направлено запит до Головного управління статистики у м. Києві (від 05.10.2012 №14/5026/836-6 з вимогами надати ліквідатору банкрута копії усіх форм звітності боржника за останні три роки, інформацію про те, засновником чи учасником яких юридичних осіб був чи є боржник, та про колишніх і нинішніх засновників боржника.
Органом статистики на вказаний запит надіслано лист від 22.10.2012 №04/02/27-7595 з відмовою у наданні документів та інформації з посиланням на статті 14 і 21 Закону України "Про державну статистику".
24.12.2012 за №14/5026/836-53 ліквідатор повторно направив запит органу статистики, в якому навів більш ґрунтовні доводи законності своїх вимог, однак відповіді не отримав.
Згідно з приписами ч.1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю.
Крім того, у відповідності до ч.2 наведеної статті, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, про що робиться запис у його трудовій книжці, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута, якщо цього не було зроблено раніше.
При цьому, згідно зі статтею 25 Закону про банкрутство ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, як: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження, виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, аналізує фінансове становище банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.
Статтею 12 Закону України "Про доступ до публічної інформації" суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є, зокрема, запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень. Таким чином, заявник, є суб'єктом інформаційних відносин, запитувачем інформації.
Відносини щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації регулюються Законом України "Про інформацію".
Інформація -будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді (ст. 1 Закону України "Про інформацію").
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про інформацію" офіційна державна статистична інформація підлягає систематичному оприлюдненню. Держава гарантує суб'єктам інформаційних відносин відкритий доступ до офіційної державної статистичної інформації, за винятком інформації, доступ до якої обмежений згідно із законом. Правовий режим державної статистичної інформації визначається Законом України "Про державну статистику", іншими законами та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про державну статистику» органи державної статистики зобов'язані забезпечувати рівний доступ до статистичної інформації юридичних і фізичних осіб.
За ст. 24 вказаного Закону доступ до статистичної інформації забезпечується в тому числі шляхом безпосереднього її надання юридичним та фізичним особам.
Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатору банкрута колишнім керівником не передана будь-яка фінансово-господарська документація банкрута, що значно ускладнює виконання ліквідатором своїх функцій.
Враховуючи викладені обставини, апеляційний суд вважає, що банкрут є власником інформації наданої органу статистики стосовно себе і має право на отримання відповідної інформації від нього відповідно до ч.1 ст. 22 Закону України "Про державну статистику, ч.2 ст. 21 Закону України "Про інформацію", п.2 ч.1 та п.1 ч.3 ст. 10 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
У зв'язку з чим, судом першої інстанції було вірно визнано незаконними дію органу статистики, яка вчинена шляхом відмови у наданні документів та інформації ліквідатору банкрута листом від 22.10.2012 №04/02/27-7595, та бездіяльність, яка вчинена шляхом ненадання будь-якої відповіді на лист ліквідатора банкрута від 24.12.2012 за №14/5026/836-53 та правомірно зобов'язано орган статистики надати у справу про банкрутство боржника копії усіх фінансових і статистичних звітів, що подавались відповідно до ч.2 ст.18 Закону України "Про державну статистику" приватним підприємством "Сіон-Пласт" до органу статистики за весь час його діяльності.
Згідно зі ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.
Таким чином, місцевим господарським судом було повністю з'ясовано всі обставини справи та надано їм правильну юридичну оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які б могли призвести до зміни чи скасування Ухвали від 23.05.2013 по даної справі, судовою колегією не встановлено.
Керуючись Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 99, 101 - 105 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Головного управління статистики у м. Києві залишити без задоволення.
2. Ухвалу господарського суду Черкаської області від 23.05.2013 р. у справі № 14/5026/836/2012 залишити без змін.
3.Матеріали справи № 14/5026/836/2012 повернути Господарському суду Черкаської області.
Головуючий суддя Верховець А.А.
Судді Гарник Л.Л.
Разіна Т.І.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2013 |
Оприлюднено | 26.07.2013 |
Номер документу | 32618894 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні