Постанова
від 15.07.2013 по справі 801/5960/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 липня 2013 р. 12:28 Справа №801/5960/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретаря Бездушної І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1

до Управління Укртрансінспекції в АР Крим

про скасування постанови від 20.05.13р. №010090 та спонукання до виконання певних дій,

за участю:

позивача - ОСОБА_1, паспорт серії НОМЕР_3;

відповідача - не з'явився;

Суть спору: Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Управління Укртрансінспекції в АР Крим (далі - відповідач) про скасування постанови про застосування фінансових санкцій в сумі 1700,00грн. від 20.05.13р. №010090, закриття стосовного нього провадження по справі про накладення адміністративно-господарських штрафів на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.06.13р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Позивач у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши позивача, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Державним реєстратором Первомайської районної державної адміністрації АР Крим 24.02.1999р. здійснено державну реєстрацію фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (а.с. 5).

20.05.13р. Управлінням Укртрансінспекції в АР Крим винесено постанову №010090 про застосування фінансових санкцій Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 в сумі 1700,00грн., в якій зазначено: на транспортному засобі марки Iveco номерний знак НОМЕР_1 допущено порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»: надання послуг з нерегулярних перевезень пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього закону, а саме: договору із замовником транспортних послуг. (а.с. 10).

Перевіряючи законність та обґрунтованість прийняття відповідачем постанови від 20.05.13р. №010090 про застосування фінансових санкцій в розмірі 1700,00грн. судом встановлено наступне

Ст.19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. Не частіше одного разу на квартал здійснюються рейдові перевірки дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавчих і нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень та безпеки дорожнього руху. При проведенні позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, стосовно терміну проведення перевірки не інформується.

Згідно п. 1 Положення «Про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті», затвердженого Указом Президента України від 06.04.11р. №387/2011 Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра інфраструктури України.

Укртрансінспекція України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, на перевезення яким видано ліцензію, міському електричному, залізничному транспорті, експлуатації автомобільних доріг загального користування (далі - автомобільний, міський електричний, залізничний транспорт та ведення дорожнього господарства).

Пунктом 7 Положення передбачено, що Укртрансінспекція України реалізовує свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 р. N 153 затверджений Перелік територіальних органів Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті, яким утворено Управління Укртрансінспекції в Автономній Республіці Крим.

Отже, враховуючи вищезазначене, Управління Укртрансінспекції в АР Крим у відносинах з позивачем, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, являється суб'єктом владних повноважень.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Статтею 3 цього Закону встановлено, що цей закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Судом встановлено, що відповідачем застосовані штрафні санкції до позивача у зв'язку з наданням послуг з нерегулярних перевезень ПАСАЖИРІВ без оформлення документів, передбачених ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: договору із замовником транспортних послуг.

Проте, суд зазначає, що ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлює перелік документів, на підставі яких виконуються ВАНТАЖНІ перевезення, тоді як перелік документів, на підставі яких виконуються ПАСАЖИРСЬКІ перевезення, порушення яких, на думку Управління Укртрансінспекції в АР Крим, мало з боку позивача, встановлений ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а не ст. 48 Закону, як це зазначено в оскаржуваній постанові від 20.05.13р. №010090.

Відповідно до ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорті» автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Документи для нерегулярних пасажирських перевезень:

для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, договір із замовником транспортних послуг, документ, що засвідчує оплату транспортних послуг, інші документи, передбачені законодавством України.

Отже, судом встановлено, що ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що обов'язковими документами для нерегулярних пасажирських перевезень, які повинні бути у водія автобуса, є, в т.ч. договір із замовником транспортних послуг.

Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Позивачем, в підтвердження своєї позиції, надані господарський договір №2 про перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування від 14.04.13р. (а.с. 11), прибутковий касовий ордер (а.с. 13), журнал обліку перевірок (а.с. 14-15).

Управлінням Укртрансінспекції в АР Крим, в свою чергу, відповідно до ст. 71 КАС України, в обґрунтування правомірності винесеної постанови від 20.05.13р. №010090, не надано жодних пояснень та документальних підтверджень. Явку свого представника в судове засідання відповідачем не забезпечено.

Приймаючи до уваги надані позивачем документи та пояснення та відсутність їх з боку позивача, суд приходить до висновку про скасування постанови про застосування фінансових санкцій в сумі 1700,00грн. від 20.05.13р. №010090.

Щодо вимог позивача про закриття стосовного нього провадження по справі про накладення адміністративно-господарських штрафів на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», суд зазначає, що це не відноситься до його компетенції, а є власною компетенцію суб'єкту владних повноважень.

Відповідно до ч.4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою КМУ від 08.11.06р. №1567, встановлено, що державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Згідно ч. 25 Порядку справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

У разі виявлення вчиненого іноземним перевізником порушення посадова особа складає відповідний акт та приймає постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу, а інформацію про виявлені порушення та адміністративно-господарський штраф надсилає центральному органові виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Згідно з ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

Таким чином, стягнення судових витрат, відповідно до рішення суду, не на користь суб'єкта владних повноважень, здійснюється з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку суб'єкта владних повноважень-відповідача.

В судовому засіданні 15.07.13р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 22.07.13р.

Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Скасувати постанову Управління Укртрансінспекції в АР Крим від 20.05.13р. №010090 про застосування фінансових санкцій в сумі 1700,00грн.

3. В іншій частині позовних вимог - відмовити.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, і.к. НОМЕР_2) шляхом безспірного списання з рахунків Управління Укртрансінспекції в АР Крим (ЄДРПОУ 38252991) 80,29грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.07.2013
Оприлюднено30.07.2013
Номер документу32666199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5960/13-а

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 23.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 15.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 07.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні