Рішення
від 25.07.2013 по справі 905/4589/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

25.07.2013р. Справа № 905/4589/13

Господарський суд Донецької області у складі головуючого судді Харакоза К.С.,

при секретарі судового засідання Фроловій Т.С.,

розглянувши справу за позовом Прокурора Орджонікідзевського району м.Маріуполя в інтересах держави в особі: 1. Маріупольської міської ради, Маріуполь, Донецька область, 2. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області, м.Донецьк,

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Тропік-Лайф ЛТД», м.Маріуполь, Донецька область,

про зобов'язання привести нежитлову будівлю у первісний стан у відповідності до проекту будівництва, -

За участю:

Прокурор Блащик Г.Є. за посвідченням;

представник позивача 1 Васильєв В.О. за довіреністю;

представник позивача 2 не з'явився ;

представник відповідача Барабаш А.М. за довіреністю;

СУТЬ СПОРУ:

Прокурор Орджонікідзевського району м.Маріуполя звернувся до господарського суду Донецької області в інтересах держави в особі: 1. Маріупольської міської ради, Маріуполь, Донецька область (далі - Позивач 1) , 2. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області, м.Донецьк (далі - Позивач 2) , з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тропік-Лайф ЛТД», м.Маріуполь, Донецька область (далі - Відповідач) про зобов'язання привести нежитлову будівлю у первісний стан у відповідності до проекту будівництва.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 24.05.13р.; припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області №159 від 22.05.13р. про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельних норм, стандартам і правилам, архітектурним вимогам, затвердженим проектним рішенням, технічним умовам та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларацій про порядок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Прокурор зазначає, що відповідачем, в порушення вимог положень ст.34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» збудовані два літніх майданчика та балкон без дозвільних документів. Крім того, прокурор посилається на порушення позивачем ст. 4 Закону України «Про архітектурну діяльність» , ст.5 Закону України «Про основи містобудування», ст.29 Закону України «Про планування і забудову територій».

Відповідач 25.07.13р. надав відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги визнані повністю.

Ухвалою суду від 27.06.13р. порушено провадження у справі.

В судовому засіданні 22.07.13р. оголошена перерва до 25.07.13р.

Прокурор в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав.

Представник позивача 1 в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав.

Представник позивача 2 в судове засідання не з'явився.

Представник відповідача в судове засідання з'явився. Позовні вимоги визнав в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення прокурора, представників позивачів і відповідача, суд -

В С Т А Н О В И В :

17.10.2007р. на підставі рішення виконавчого комітету Маріупольської міської ради №188/6 від 18.07.07р. відрповідачу видане Свідоцтво ЯЯЯ №694305 права власності на нежитлову будівлю, яка знаходилося за адресою: Донецька область, м.Маріуполь, вул.Виноградана, б.82 а, загальною площею 609,5 кв.м.; кафе А-1 пл. 609,5 кв.м., літній майданчик а-1 площею 386,3 кв.м. (а.с. 15).

Рішенням Маріупольської міської ради №5/21-3823 від 20.05.08р. "Про припинення права оренди на земельну ділянку гр. Басакіної А.Н., Фролової Т.А., Волнянкіної І.В., Блакірської Т.Ю., Старченко Е.І. та надання земельної ділянки по вул.Виноградній, б.82 а в Орджонікідзевському районі міста Товариству з обмеженою відповідальністю «Тропік-Лайф ЛТД» відповідачу затверджено технічну документацію із землеустрою із складання документів, підтверджуючих право на земельну ділянку та надано в оренду строком на 10 років земельну ділянку із земель жилої та суспільної забудови (кадастровий номер 1412300000:01:004:0009) площею 0,1066 га для функціонування кафе по вул.Виноградній, 82-а в Орджонікідзевському районі міста.

Відповідно до інформаційної довідки з Реєстру прав власності на нерухоме майно №3281987 від 08.05.13р. за відповідачем на праві приватної власності значиться нежитлова будівля за адресою: Донецька область, м.Маріуполь, вул.Виноградана, б.82 а, загальною площею 609,5 кв.м. Технічний опис майна - кафе А-1 пл.609,5 кв.м., літній майданчик а-1 площею 386,3 кв.м. (а.с. 16).

Заступником начальника управління - начальником південного відділу південно-західного управління державного контролю за будівництвом об'єктів Інспекції державного архітектурного будівельного контролю у Донецькій області було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Тропік-Лайф ЛТД», результати якої оформлено Актом перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 24.05.13р. (а.с. 10, 49).

Перевіркою встановлено та в акті перевірки зафіксовано, що на момент перевірки будівельні роботи на об'єкті не виконувались, але згідно технічного паспорту БТІ встановлено факт будівництва 2-х літніх майданчиків та балкону без дозвільних документів, чим порушено ст.34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

22.05.2013р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області відповідачу складений припис №159 (а.с. 11, 51), згідно якого в результаті проведеної перевірки встановлено порушення ст.34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Будівництво 2-х літніх майданчиків та балкону проведені без погодження і затвердження проектної документації та одержання дозволу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю. Запропоновано негайно зупинити будівельні роботи.

Предметом позову є вимоги зобов'язати відповідача привести нежитлову будівлю - кафе, що знаходиться за адресою: Донецька область, м.Маріуполь, вул.Виноградна, б.82 а, у первісний стан у відповідності до проекту будівництва та знести за рахунок власних коштів об'єкти самовільного будівництва, а саме два літні майданчика, як збудовані без розробки в належному порядку проекту та відсутності отримання відповідних дозвільних документів на будівництво.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню з наступних підстав.

Держава набуває і здійснює цивільні права та обов'язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом (ст.170 ЦК України ).

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, місцевих правил забудови населених пунктів, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.

У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011р. №553 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» , посадові особи інспекцій під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право проводити перевірку стану дотримання суб'єктами містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, в тому числі під час застосування будівельної продукції (п.11).

Пунктом 16 зазначеної постанови встановлено, що за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - припис).

Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області за результатами здійснення архітектурно-будівельного контролю, встановлено факт самочинного будівництва двох літніх майданчиків та балкону без дозвільних документів (фото, копія акту перевірки від 24.05.13р. та копія припису від 22.05.13р.) за адресою: м.Маріуполь, вул.Виноградна, б.82-а.

Інспекцією було повідомлено відповідача про складання акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 24.05.13 р. та припису №0081 від 22.05.13р., про що свідчить копія транспортної накладної від 24.05.2013р.

Дозвіл відповідачу на виконання зазначених будівельних робіт інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області не надавався.

В судовому засіданні 25.07.13р. відповідач підтвердив відсутність відповідного дозволу на виконання будівельних робіт.

Стаття 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" , якою передбачено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних норм, стандартів і правил.

Відповідно до ст.5 Закону України "Про основи містобудування" при здійсненні містобудівної діяльності повинна бути забезпечена розробка містобудівної документації, проектів конкретних об'єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил, регіональних і місцевих правил забудови.

Згідно зі ст.16 Закону України "Про основи містобудування" будівельні норми, державні стандарти, норми і правила встановлюють комплекс якісних та кількісних показників і вимог, які регламентують розробку і реалізацію містобудівної документації, проектів конкретних об'єктів з урахуванням соціальних, природно-кліматичних, гідрогеологічних, екологічних та інших умов і спрямовані на забезпечення формування повноцінного життєвого середовища та якнайкращих умов життєдіяльності людини.

Згідно зі ст.5 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Пунктом 9 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.11р. №461 , передбачено, що на об'єкті повинні бути виконані всі передбачені проектною документацією згідно із державними будівельними нормами, стандартами і правилами роботи, а також змонтоване і випробуване обладнання.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.11р. №466 затверджений Порядок виконання будівельних робіт.

Відповідно до п.1 Порядку будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення діючих підприємств, реставрації, капітального ремонту.

Відповідно до ст.34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право виконувати будівельні роботи після:

1) направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю (далі - органи державного архітектурно-будівельного контролю), - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування;

2) реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності;

3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.

Зазначені вимоги до замовника для виконання будівельних робот також передбачені в п.2 Порядку виконання будівельних робіт.

Так, відповідно до ст.34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку виконання будівельних робіт, про початок виконання будівельних робіт замовник повинен надіслати повідомлення до Інспекції за місцезнаходженням об'єкта будівництва, зареєструвати декларацію з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та отримати відповідний дозвіл.

Відповідно до п.30 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.11р. №466 виконання будівельних робіт без відповідного документа, який дає право виконувати такі роботи, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Згідно із вимогами ст. 376 Цивільного кодексу України , житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

В силу ст.375 ЦК України виключно власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди, створювати закриті водойми, здійснювати перебудову, а також дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам.

Відповідно до ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією та законами України.

У відповідності до ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно пояснень сторін дозвіл на здійснення робіт із добудови спірного нерухомого майна на земельній ділянці належній позивачу 1 відповідачу не надавався.

Відповідно до ч. 4 ст. 376 ЦК України самочинно побудована нерухомість підлягає знесенню якщо власник (користувач) земельної ділянки заперечує проти визнання права власності на нерухоме майно за особою, яка здійснила самочинне будівництво на його земельній ділянці, або якщо це порушує права інших осіб.

Відповідно до вимог ст.32 Господарського процесуального кодексу України : доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Згідно ст.43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Відповідно до частини 1 статті 19 Конституції України , правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не можу бути примушений роботи те, що не передбачено законодавством.

Згідно зі статтею 129 Конституції України , основними засадами судочинства є законність та рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

Виходячи із наведеного, суд вважає позовні вимоги Прокурора Орджонікідзевського району м.Маріуполя обґрунтованими, вони підтверджуються доданими до матеріалів справи доказами, не спростовані відповідачем, тому суд вважає їх такими, що підлягають задоволенню, а самочинно збудовані два літніх майданчика та балкон без дозвільних документів підлягає знесенню за рахунок особи, яка здійснила будівництво, що, відповідно, є приведенням його у відповідність до проекту будівництва.

Оскільки законом прокурора звільнено від сплати судового збору, судові витрати згідно з ч.3 ст.49 Господарського процесуального кодексу України суд стягує з відповідача на користь держави.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 16 Закону України "Про основи містобудування" , ст.ст. 5, 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст. 9, 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" , ст.122 Земельного кодексу України, ст.ст. 13, 19, 129 Конституції України, ст.ст. 170, 375, 376 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1 , 2 , 22 , 33 , 43 , 49 , 78, 82-85 Господарського процесуального кодексу України , суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Прокурора Орджонікідзевського району м.Маріуполя в інтересах держави в особі: 1. Маріупольської міської ради, Маріуполь, Донецька область, 2. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області, м.Донецьк до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Тропік-Лайф ЛТД», м.Маріуполь, Донецька область про зобов'язання привести нежитлову будівлю у первісний стан у відповідності до проекту будівництва - задовольнити.

Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Тропік-Лайф ЛТД», (87554, Донецька область, м.Маріуполь, бул.Шевченка, б. 295 а; код ЄДРПОУ 35129067) привести нежитлову будівлю - кафе, що знаходиться за адресою: Донецька область, м.Маріуполь, вул.Виноградна, б.82 а, у первісний стан у відповідності до проекту будівництва;

Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Тропік-Лайф ЛТД», (87554, Донецька область, м.Маріуполь, бул.Шевченка, б. 295 а; код ЄДРПОУ 35129067) знести за рахунок власних коштів об'єкти самовільного будівництва, а саме два літні майданчика, які збудовані без розробки в належному порядку проекту та за відсутності отримання відповідних дозвільних документів на будівництво.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тропік-Лайф ЛТД», (87554, Донецька область, м.Маріуполь, бул.Шевченка, б. 295 а; код ЄДРПОУ 35129067) на користь держави судовий збір у розмірі 2294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) гривні.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано до Донецького апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 30.07.2013 року.

Суддя К.С. Харакоз

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення25.07.2013
Оприлюднено31.07.2013
Номер документу32711817
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/4589/13

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 11.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Рішення від 25.07.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 10.07.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Рішення від 25.07.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 27.06.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні