Постанова
від 29.07.2013 по справі 805/10246/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 липня 2013 р. Справа №805/10246/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: «16» година «50» хвилин

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голуб В.А.,

при секретарі Матченко В.С.,

за участю:

представника позивача не з'явився,

представника відповідача Вороніної А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл» про визнання рішення № 75 від 12.07.2013 року законно обґрунтованим та таким, що підлягає виконанню, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Державна екологічна інспекція у Донецькій області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл» про визнання рішення № 75 від 12.07.2013 року законно обґрунтованим та таким, що підлягає виконанню.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до плану роботи Державної екологічної інспекції у Донецькій області на II квартал 2013 року видано наказ про здійснення перевірок від 18.05.2013 року № 165, яким встановлено проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства на ТОВ «Еккон-Стілл».

Як зазначає позивач, з 14.06.2013 року по 05.07.2013 року держаним інспектором з охорони навколишнього природного середовища, відповідно до ст. 20 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та згідно вимоги Донецької прокуратури з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері від 06.06.2013 року № 40-423 вих.13 проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства на ТОВ «Еккон-Стілл».

Перевіркою встановлено, що підприємство здійснювало виробничу діяльність без отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що є порушенням ст. 10, 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», дозвіл на розміщення відходів не отримано, ліміти на утворення та розміщення відходів не отримано, що є порушенням п. «а», ч. 1 ст. 32 Закону України «Про відходи», ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».

Інспекцією прийняте рішення № 75 від 12.07.2013 року про тимчасову заборону (зупинення) виробничої діяльності ТОВ «Еккон-Стілл».

На підставі вищевикладеного, позивач просив суд визнати рішення № 75 від 12.07.2013 року законно обґрунтованим та таким, що підлягає виконанню.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надіслав на адресу суду клопотання в якому просив розглянути справу без участі представника позивача.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову не заперечував. Представник відповідача зазначив, що встановлені позивачем при проведенні перевірки порушення дійсно мають місце.

Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши надані докази, встановив наступне.

Державна екологічна інспекція України, згідно п. 1 Положення «Про Державну екологічну інспекцію України», затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 454/2011 є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр).

Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до статті 21 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», пункту 7 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 454/2011 та постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2011 № 995 «Про утворення територіальних органів Державної екологічної інспекції» наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04.11.2011 року № 429 затверджено Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Відповідно до пункту 2 цього Положення Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.

Голови місцевих державних адміністрацій координують діяльність Держекоінспекцій і сприяють їм у виконанні покладених на них завдань.

Повноваження Держекоінспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва та Севастополя, за винятком території та об'єктів, віднесених до зони діяльності морських екологічних інспекцій (Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря, Державна Азово-Чорноморська екологічна інспекція та Державна Азовська морська екологічна інспекція).

Згідно з вимогами пункту 6.14 Положення Держекоінспекції надано право приймати рішення про обмеження чи зупинення (тимчасово) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин, за винятком суб'єктів підприємницької діяльності (інвесторів), що провадять свою діяльність відповідно до законодавства про угоди щодо розподілу продукції.

Пунктом 6.15 Положення встановлено, що Держекоінспекція має право опломбовувати приміщення, устаткування, апаратуру підприємств, установ, організацій та об'єктів, стосовно яких було прийняте в установленому порядку рішення про обмеження чи тимчасове зупинення їх діяльності.

Згідно пункту 6.17 Положення Держекоінспекція має право вживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл», зареєстрований Амвросіївською районною державною адміністрацією Донецької області 08.05.2007 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 35146999, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 677744 (а.с.19-20).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до наказу начальника Державної екологічної інспекції у Донецькій області № 165 від 18.05.2013 року відповідно до плану роботи Державної екологічної інспекції у Донецькій області на ІІ квартал 2013 року відділам Інспекції необхідно здійснити протягом червня 2013 року перевірку додержання вимог природоохоронного законодавства підприємств, організацій, суб'єктів підприємницької діяльності згідно додатку 1 (а.с.12, 13-15). В перелік підприємств, вказаних у додатку 1, було включено і відповідача.

У період з 14.06.2013 року по 05.07.2013 року держаним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Рогожкіним Д.В. проведена планова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства на Товаристві з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл», про що складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами № 13/2-36 (а.с. 7-11).

12 липня 2013 року за результатами перевірки було прийняте рішення № 75 про тимчасову заборону (зупинення) виробничої діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл» (а.с.42), яким встановлено, що відповідач здійснює виробничу діяльність з порушенням вимог чинного законодавства, а саме:

- викиди здійснюються при відсутності дозволу на викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря (ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»);

- утворення та розміщення відходів здійснюється при відсутності дозволу на розміщення відходів та лімітів на утворення і розміщення відходів, або документів, які звільняють від необхідності їх отримання (ст. 32, 33 Закону України «Про відходи», ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»).

Статтею 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» встановлено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до п. а ст. 32 Закону України «Про відходи» з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється: вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів. Ліміти на обсяги утворення і розміщення побутових відходів не встановлюються;

Згідно ст. 33 Закону України «Про відходи» на кожне місце чи об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів.

Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов'язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.

Розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.

Як встановлено у судовому засіданні та не спростовано представником відповідача, дозвіл на викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря та дозвіл на розміщення відходів та лімітів на утворення і розміщення відходів, або документів, які звільняють відповідача від необхідності їх отримання, у Товариства з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл» відсутні.

Таким чином, рішення № 75 від 12.07.2013 року є законно обґрунтованим та таким, що підлягає виконанню.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.п. 2, 3, 4 ч. 2 ст. 129 Конституції України, основними засадами судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом та судом, забезпечення доведеності вини, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Отже, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл» про визнання рішення № 75 від 12.07.2013 року законно обґрунтованим та таким, що підлягає виконанню, слід задовольнити.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл» про визнання рішення № 75 від 12.07.2013 року законно обґрунтованим та таким, що підлягає виконанню, - задовольнити повністю.

Визнати рішення заступника Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Донецької області Свєтова Костянтина Валерійовича № 75 від 12.07.2013 року «Про тимчасову заборону (зупинення) виробничої діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Еккон-Стілл» законно обґрунтованим та таким, що підлягає виконанню.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена в судовому засіданні 29 липня 2013 року в присутності представника відповідача.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подаються протягом трьох днів з дня їх ухвалення.

Суддя Голуб В. А.

Дата ухвалення рішення29.07.2013
Оприлюднено01.08.2013
Номер документу32725505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/10246/13-а

Постанова від 29.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В. А.

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В. А.

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні