Постанова
від 08.07.2013 по справі 823/2075/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2013 року справа № 823/2075/13-а

м. Черкаси

09 год. 15 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Чубар Т.М.,

секретар - Нестеренко В.О.,

за участю представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка Школьної І.П. - за довіреністю від 03.06.2013р.,

представника відповідача Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби Зубка О.О. - за довіреністю № 3327/10-021 від 09.03.2013р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка до Чорнобаївського відділення Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося товариство з обмеженою відповідальністю імені Шевченка, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Чорнобаївського відділення Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби № 0000512211 та № 0000522211 від 23.05.2013р.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, обґрунтовуючи їх тим, що, по-перше, оригінали податкових накладних, зазначених в акті перевірки, як відсутні, у товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка наявні та копії останніх долучені до адміністративного позову; по-друге, відповідачем порушено строк на надання позивачем заперечень до акту перевірки, а отже позбавлено можливості надати документи, зазначені в акті перевірки, як відсутні; по-третє, відповідачем порушено п'ятиденний строк реєстрації акту перевірки; і, по-четверте, у відповідача відсутній опис отримання копій документів у позивача, якими саме відповідач і підтверджує відсутність на момент проведення перевірки оригіналів податкових накладних.

Представник відповідача проти заявленого адміністративного позову заперечує, мотивуючи це тим, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 Податкового кодексу України) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 статті 201 Податкового кодексу України.

Заслухавши пояснення та доводи представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 13 травня 2013 року Золотоніською об'єднаною державною податковою інспекцією Черкаської області Державної податкової служби проведено позапланову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка, код ЄДРПОУ 03793596, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010р. по 31.12.2012р., за результатами якої складено акт № 298/2201/03793596. Перевіркою встановлено порушення позивачем п.п. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого: занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, в розмірі 1 351 грн., в тому числі за квітень 2012 року в сумі 1 351 грн.; занижено суми податку на додану вартість, які у поточному звітному періоді підлягають відображенню в особовому рахунку платника та повністю залишаються у розпорядженні сільськогосподарського підприємства (рядок 18.1 декларації), та суми податку на додану вартість, які підлягають нарахуванню, залишаються у розпорядженні сільськогосподарського товаровиробника та спрямовуються на спеціальний рахунок сільськогосподарського підприємства (рядок 17 декларації) в розмірі 213 455 грн., в тому числі за січень 2010 року в сумі 18 898 грн., за березень 2010 року в сумі 41 761 грн., за квітень 2010 року в сумі 27 479 грн., за липень 2010 року в сумі 15 653 грн., за вересень 2010 року в сумі 32 765 грн., за жовтень 2010 року в сумі 17 699 грн., за листопад 2010 року в сумі 12 236 грн., за лютий 2011 року в сумі 3 173 грн., за липень 2011 року в сумі 3 187 грн., за серпень 2011 року в сумі 13 582 грн., за листопад 2011 року в сумі 1 693 грн., за грудень 2011 року в сумі 3 200 грн., за квітень 2012 року в сумі 15 129 грн., за травень 2012 року в сумі 7 000 грн.; завищено суми податку на додану вартість, які включаються до валових витрат платника (від'ємне значення суми рядка 18 декларації з податку на додану вартість) в сумі 81 705 грн., в тому числі за лютий 2010 року в сумі 31 104 грн., за травень 2010 року в сумі 25 238 грн., за червень 2010 року в сумі 15 133 грн., за серпень 2010 року в сумі 10 230 грн.

Як встановлено під час проведення перевірки, товариством з обмеженою відповідальністю імені Шевченка в порушення п.п. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», п. 198.6 статті 198 Податкового кодексу України віднесено до складу податкового кредиту суми податку, не підтверджені оригіналами податкових накладних, зокрема по контрагентах: товариство з обмеженою відповідальністю «Амікрон» (код ЄДРПОУ 34689433), приватне підприємство «Сімекс зооветсервіс» (ІПН 339624010178), ЧФ ТОВ НВФ «Агросвіт» (ІПН 232337211268), Черкаський обласний державний проектно-технічний центр охорони родючості грунтів і якості продуктів (ІПН 007096123043), товариство з обмеженою відповідальністю «ТД «Седа» (ІПН 369359105644), товариство з обмеженою відповідальністю «Агро-гарант» (ІПН 355501823131), ПАТ «МТС Україна» (ІПН 143339326658), ПАТ «Хорольський МКК ДП» (ІПН 004181116276), ПАТ «Черкасиобленерго» Чорнобаївський РЕМ (ІПН 228007323019), приватне підприємство «Агропромсервіс» (ІПН 213798723264), товариство з обмеженою відповідальністю «Славтрейд агро» (ІПН 365693105228).

За результатами проведеної перевірки Чорнобаївським відділенням Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби 23 травня 2013 року винесено податкові повідомлення-рішення № 0000522211, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 50 601 грн.; та № 0000512211, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 154 147 грн. за основним платежем та у розмірі 37 745 грн. за штрафними санкціями.

Вирішуючи даний спір, з огляду на аргументацію позивача, суд враховує, що згідно п. 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до п. 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань (стаття 201 Податкового кодексу України).

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 Податкового кодексу України) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 статті 201 Податкового кодексу України (п. 198.6 статті 198 Податкового кодексу України).

Аналогічні вимоги містяться в п.п. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997р., що діяв до 01.01.2011р., згідно якого не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п.п. 7.2.6 цього пункту).

Як встановлено під час розгляду справи, 29 березня 2013 року начальником Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби прийнято наказ № 173 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка; термін проведення перевірки 10 робочих днів починаючи з 01.04.2013р. 11 квітня 2013 року начальником Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби наказом № 232 продовжено термін проведення документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка на п'ять робочих днів, а саме з 15.04.2013р. по 19.04.2013р.

Відповідно до п. 86.3 статті 86 Податкового кодексу України акт документальної виїзної перевірки, що визначено статтями 77 і 78 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами органу державної податкової служби, які проводили перевірку, та реєструється в органі державної податкової служби протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).

В той же час, акт за результатами позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010р. по 31.12.2012р. складений лише 13 травня 2013 року, тобто з порушенням встановленого п. 86.3 статті 86 Податкового кодексу України строку на його складання.

При цьому згідно того ж п. 86.3 статті 86 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків або його законних представників від підписання акта (довідки) посадовими особами органу державної податкової служби складається відповідний акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати виїзної планової чи позапланової документальної перевірки у день його підписання або відмови від підписання вручається або надсилається платнику податків чи його законному представнику.

У разі відмови платника податків або його законних представників від отримання примірника акта або довідки про результати перевірки або неможливості його вручення та підписання у зв'язку з відсутністю платника податків або його законних представників за місцезнаходженням такий акт або довідка надсилається платнику податків у порядку, визначеному статтею 58 Податкового кодексу України для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. У зазначених у цьому абзаці випадках органом державної податкової служби складається відповідний акт.

Представником відповідача долучено до матеріалів справи акт відмови платника податків від підписання та отримання примірника акта позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка № 15/2201/03793596 від 13.05.2013р., за змістом якого посадовими особами податкового органу було здійснено телефонний дзвінок засновнику товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка ОСОБА_4 та запропоновано організувати приїзд директора та головного бухгалтера товариства до смт Чорнобай в приміщення Чорнобаївського відділення Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби для ознайомлення та підписання акта позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка від 13.05.2013р. На дану пропозицію ОСОБА_4 не погодився та повідомив, що посадові особи товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка прибудуть до Чорнобаївського відділення Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби для ознайомлення та підписання акта 14.05.2013р. У зв'язку з чим ОСОБА_4 було запропоновано отримати акт позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка засобами поштового зв'язку, на що останній і погодився.

Разом з тим, представником відповідача не надано вмотивованих пояснень стосовно того, чому повідомлення про отримання акта перевірки було адресоване саме засновнику товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка ОСОБА_4, який не є уповноваженою особою товариства. Директором товариства на час проведення перевірки був ОСОБА_5.

Згідно супровідного листа № 867/22-0014 примірник акта позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка направлений позивачу 13 травня 2013 року, тобто у день складання самого акту. Вручений останній згідно повідомлення про вручення поштового відправлення 16.05.2013р. Представник позивача, в свою чергу, наполягає на тому, що акт перевірки отриманий товариством лише 18.05.2013р.

Відповідно до п. 44.6 статті 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абз. 2 п. 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам органу державної податкової служби, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності. Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абз. 2 і 4 п. 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Пунктом 44.7 статті 44 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який призначив проведення перевірки, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків - фізичної особи або посадової особи платника податків - юридичної особи). Протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні . У разі якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три дні до дня її завершення або коли надіслані у передбаченому абз. 1 цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки продовжується на строк, визначений статтею 82 цього Кодексу. У разі якщо надіслані у передбаченому абз. 1 цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу після завершення перевірки або у разі надання таких документів відповідно до абз. 2 цього пункту, контролюючий орган має право не приймати рішення за результатами проведеної перевірки та призначити позапланову документальну перевірку такого платника податків.

Таким чином, враховуючи п'ятиденний термін, наданий платнику податків задля можливості пред'явити документи, визначені в акті перевірки як відсутні, що вираховується з дня отримання примірника акта перевірки, незалежно від отримання позивачем спірного акта чи то 16, чи то 18 травня 2013 року, п'ять робочих днів на надання документів, визначених в акті перевірки товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка № 298/2201/03793596 від 13.05.2013р. як відсутні, відповідачем дотримано не було, адже 23 травня 2013 року, в останній день надання заперечень з підтверджуючими документами, винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення.

Оригінали податкових накладних, зазначених в акті перевірки як відсутні, зокрема по контрагентах позивача: товариство з обмеженою відповідальністю «Амікрон» (код ЄДРПОУ 34689433), приватне підприємство «Сімекс зооветсервіс» (ІПН 339624010178), ЧФ ТОВ НВФ «Агросвіт» (ІПН 232337211268), Черкаський обласний державний проектно-технічний центр охорони родючості грунтів і якості продуктів (ІПН 007096123043), товариство з обмеженою відповідальністю «ТД «Седа» (ІПН 369359105644), товариство з обмеженою відповідальністю «Агро-гарант» (ІПН 355501823131), ПАТ «МТС Україна» (ІПН 143339326658), ПАТ «Хорольський МКК ДП» (ІПН 004181116276), ПАТ «Черкасиобленерго» Чорнобаївський РЕМ (ІПН 228007323019), приватне підприємство «Агропромсервіс» (ІПН 213798723264), товариство з обмеженою відповідальністю «Славтрейд агро» (ІПН 365693105228), досліджені в ході судового розгляду, копії останніх долучені до матеріалів справи.

Більше того, згідно наявних в матеріалах справи супровідних Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби стосовно одержання у позивача пояснень з питань, що виникають під час перевірок та стосуються реалізації повноважень органів державної податкової служби, за 2010 рік податкові накладні за відповідний період вже були предметом дослідження податкового органу.

Оскільки підставою для нарахування грошових зобов'язано позивачу було саме ненадання під час проведення перевірки оригіналів податкових накладних, строк для надання яких відповідачем не було витримано, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Посилання представника податкового органу на наявність в Чорнобаївському відділенні Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби копій податкових накладних, які не відповідають копіям податкових накладних, наданих позивачем, спростовується п. 85.7 статті 85 Податкового кодексу України, згідно якого отримання копій документів оформляється описом; копія опису, складеного посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби, вручається під підпис платнику податків або його законному представнику. Відповідного опису наявних в податковому органі податкових накладних представником відповідача не надано.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Чорнобаївського відділення Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби № 0000522211 та № 0000512211 від 23.05.2013р.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю імені Шевченка 2 424 (дві тисячі чотириста двадцять чотири) грн. 93 коп. судового збору.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Т.М. Чубар

Повний текст постанови виготовлений 12 липня 2013 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2013
Оприлюднено05.08.2013
Номер документу32738131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2075/13-а

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 08.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні