Копія
Справа № 822/3006/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 липня 2013 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіКовальчук А.М. при секретаріБачку А.М. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Хмельницький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" до Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що посадовими особами Хмельницької МДПІ проведено документальну позапланову виїзну перевірку філії "Хмельницький райавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", код ЄДРПОУ 03447842, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2010 року по 31.12.2012 року. За результатами перевірки складено акт від 17.04.2013 року № 0267/220/03447842 та винесено податкове повідомлення-рішення від 23.04.2013 року № 0001441720/0194 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи найманих працівників за основним платежем +0 грн. та штрафними санкціями на суму 33621 грн. 38 коп.
03 липня 2013 року філія "Хмельницький райавтодор" ДП "Хмельницький облавтодор" отримала поштою податкове повідомлення-рішення від 12.06.2013 року № 0002991720 про збільшення податкового зобов`язання з податку з доходів найманих працівників за основним платежем в сумі 5866 грн. 74 коп. та штрафними санкціями в сумі 4475 грн. 30 коп.
В результаті проведеної перевірки виявлено порушення п.п.8.1.2 п.8.1 ст. 8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" № 889-IV від 22.05.2003 року та п.п.168.1.5 п.168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, а також в додатку № 1 до акту перевірки надається розрахунок штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб з посиланням на вимоги п.127.1 ст. 127 ПК України.
З прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями позивач не погоджується, просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0001441720/0194 від 23.04.2013 року про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи найманих працівників за основним платежем +0 грн. та штрафними санкціями на суму 33621 грн. 38 коп., № 0002991720 від 12.06.2013 року про збільшення податкового зобов`язання з податку з доходів найманих працівників за основним платежем в сумі 5866 грн. 74 коп. та штрафними санкціями в сумі 4475 грн. 30 коп.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав, викладених в позовній заяві та просив позов задоволити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, подав заперечення проти позову, в якому вказує, що станом на 01.04.2010 року та станом на 31.12.2012 року рахується заборгованість по заробітній платі та по податку з доходів фізичних осіб. Зазначає, що згідно виписок з рахунків у вигляді електронного реєстру розрахункових документів по податку на доходи фізичних осіб найманих працівників підприємством несвоєчасно перераховувались суми податку з доходів фізичних осіб, які були утримані із зарплати найманих працівників, а тому згідно вимог п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 ЗУ "Про податок з доходів фізичних осіб" та п.127.1 ст. 127, п.п.168.1.5 п.168.1 ст. 168 ПК України за несплату (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу. Вказує, що по податку на доходи фізичних осіб станом на 01.01.2010 року заборгованість відсутня та станом на 31.12.2012 року заборгованість складає 6327 грн. 16 коп. чим порушено ст. 129 ПК України, платнику нараховано пеню в сумі 1158 грн. 26 коп. та вказано про погашення заборгованості по податку на доходи фізичних осіб найманих працівників та погашення заборгованості по пені.
Зазначає, що станом на 01.12.2012 року заборгованість з податку на доходи фізичних осіб за даними бухгалтерського рахунку 641/1 "Розрахунки за податками" складала 16466,74 грн., яка виникла по нарахованій заробітній платі за листопад 2012 року. Граничний термін сплати нарахованого грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб - 01.01.2013 року. На протязі грудня 2012 року перераховано до бюджету 10600,00 грн. податку. Не перераховано до бюджету у встановлений термін податок на доходи фізичних осіб в сумі 5866 грн. 74 коп. А тому просить відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що посадовими особами Хмельницької МДПІ проведено документальну позапланову виїзну перевірку філії "Хмельницький райавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", код ЄДРПОУ 03447842, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2010 року по 31.12.2012 року. За результатами перевірки складено акт від 17.04.2013 року № 0267/220/03447842 та винесено податкове повідомлення-рішення від 23.04.2013 року № 0001441720/0194 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи найманих працівників за основним платежем +0 грн. та штрафними санкціями на суму 33621 грн. 38 коп.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням позивач оскаржив податкове повідомлення-рішення від 23.04.2013 року № 0001441720/0194 направивши скаргу № 674 від 30.04.2013 року, на що отримав 12 червня 2013 року рішення Головного управління Міністерства доходів і зборів у Хмельницькій області № 396/10/10-218 від 11.06.2013 року, яким відмовлено у задоволенні скарги ДП "Хмельницький облавтодор" та збільшено податкове повідомлення-рішення Хмельницької МДПІ від 23.04.2013 року № 0001441720/0194 в сумі 5866 грн. 74 коп. грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб та 4475 грн. 30 коп. штрафної санкції.
Вищевказане рішення ДП "Хмельницький облавтодор" оскаржував до Міністерства доходів і зборів України скаргою № 883 від 14.06.2013 року, на що отримав рішення про результати розгляду повторної скарги від 05.07.2013 року № 6345/6/99-99-10-01-03-15, яким залишено скаргу без задоволення.
03 липня 2013 року філія "Хмельницький райавтодор" ДП "Хмельницький облавтодор" отримала поштою податкове повідомлення-рішення від 12.06.2013 року № 0002991720 про збільшення податкового зобов`язання з податку з доходів найманих працівників за основним платежем в сумі 5866 грн. 74 коп. та штрафними санкціями в сумі 4475 грн. 30 коп.
Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п.п.8.1.2 п.8.1 ст. 8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" № 889-IV від 22.05.2003 року та п.п.168.1.5 п.168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, а також в додатку № 1 до акту перевірки надається розрахунок штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб з посиланням на вимоги п.127.1 ст. 127 ПК України.
Податок з доходів фізичних осіб підприємством сплачено за період, що перевірявся згідно платіжних доручень № 68 від 28.03.2011 року, № 53 від 04.03.2011 року, № 145 від 01.06.2011 року, № 171 від 16.06.2011 року, № 218 від 03.08.2011 року, № 401 від 28.12.2011 року, № 379 від 05.12.2011 року, № 190 від 12.07.2011 року, № 214 від 28.07.2011 року, № 270 від 13.09.2011 року, № 272 від 13.09.2011 року, № 274 від 13.09.2011 року, № 27 від 08.02.2011 року, № 18 від 18.01.2011 року, № 13 від 16.11.2011 року, № 317 від 10.10.2011 року, № 55 від 09.03.2011 року, № 51 від 09.03.2011 року, № 270 від 13.09.2011 року, № 350 від 04.11.2011 року, № 287 від 21.09.2011 року, № 412 від 28.12.2011 року, № 412 від 30.12.2011 року, № 340 від 28.12.2012 року, № 67 від 29.03.2012 року, № 131 від 14.06.2012 року, № 119 від 29.05.2012 року, № 268 від 19.09.2012 року, № 204 від 01.08.2012 року, № 230 від 29.08.2012 року, № 44 від 01.03.2012 року, № 53 від 06.03.2012 року, № 283 від 15.10.2012 року, № 76 від 30.03.2012 року, № 372 від 23.11.2011 року, № 146 від 25.06.2012 року, № 184 від 30.06.2011 року, № 332 від 11.12.2012 року, № 21 від 01.02.2012 року, № 22 від 01.02.2012 року, № 34 від 21.02.2012 року, № 120 від 29.05.2012 року, № 102 від 08.05.2012 року, № 203 від 01.08.2012 року, № 235 від 04.09.2012 року, № 28 від 15.10.2012 року, № 312 від 26.11.2012 року, № 10 від 21.01.2013 року, № 11 від 28.01.2013 року.
Відповідно до п.127.1 ст.127 ПК України ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд враховує наступне.
Згідно з пп. 162.1.3 п. 162.1 ст. 162 ПК України, платниками податку на доходи фізичних осіб є - податковий агент.
Відповідно до п.176.2 ст.176 ПК України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.
Згідно з п.п.168.1.5 п.168.1 ст.168 ПК України якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
Судом встановлено, що згідно платіжних доручень позивачем в повному обсязі перераховано податок з доходів фізичних осіб із зарплати за листопад 2012 року.
Відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Отже, в даному випадку має місце саме несвоєчасне перерахування позивачем своєчасно узгодженої суми грошового зобов'язання, відповідальність за яке передбачена статтею 126 ПК України та складає 10 відсотків погашеної суми податкового боргу при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання.
Таким чином, суд вважає, що відповідачем неправомірно застосовано штрафну санкцію за неперерахування позивачем податку на доходи фізичних осіб згідно з п. 127.1 ст. 127 ПК України, виходячи з 25% суми податку, що підлягала сплаті до бюджету, а тому податкові повідомлення-рішення від 23.04.2013 року № 0001441720/0194 та від 12.06.2013 року № 0002991720 є протиправними та підлягають скасуванню.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на викладене вище, Хмельницькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області не доведено, а судом не встановлено правомірності прийняття податкових повідомлень-рішень від 23.04.2013 року № 0001441720/0194 та від 12.06.2013 року № 0002991720, а тому їх слід скасувати.
Керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 162, 176, 168, 126 ПК України, ст.ст. 71, 158-163, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
позов Дочірнього підприємства "Хмельницький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" задоволити.
Податкові повідомлення - рішення від 23 квітня 2013 року № 0001441720/0194 та від 12 червня 2013 року № 0002991720 визнати протиправними та скасувати.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства "Хмельницький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", код ЄДРПОУ 03447842, судовий збір в сумі 440 (чотириста сорок) грн. 00 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 31 липня 2013 року
Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя А.М. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2013 |
Оприлюднено | 02.08.2013 |
Номер документу | 32743078 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні