Постанова
від 15.07.2013 по справі 801/5386/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 липня 2013 р. (12:46) Справа №801/5386/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Колосової Ю.В., представника позивача Білан М.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця"

до Управління праці та соціального захисту населення Бахчисарайської районної державної адміністрації

про визнання протиправною бездіяльність та дій і стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство "Придніпровська залізниця" (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Бахчисарайської районної державної адміністрації (далі відповідач) в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність в частині невиконання вимог пункту 6 "Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року №256, а саме: не реєстрації за період з 1 січня 2012 року по 31 грудня 2012 року додаткових зобов'язань за фактично надані послуги пільгового проїзду залізницею у приміському сполученні окремих категорій громадян по станціям та зупиночним пунктам території Бахчисарайської районної державної адміністрації за вказаний період та не надсилань інформації про додаткові зобов'язання щомісяця до 18 числа фінансовому органу Бахчисарайської районної державної адміністрації АР Крим;

- визнати протиправними дії в частині неповної сплати Державному підприємству "Придніпровська залізниця" витрат на перевезення пасажирів залізницею, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах, за період з 1 січня 2012 року по 31 грудня 2012 року.

- стягнути витрати на перевезення залізницею пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах, за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року в сумі 49634,97 грн.

Вимоги мотивовані тим, що відповідач не вчиняв дії щодо витребування додаткових обсягів фінансування для компенсації позивачу витрат на перевезення залізницею пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах, за період з 01.01.2012 р. по 31.12.2012р., відповідачем не вчиняються дії передбачені п. 6 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 р.№ 256. Заборгованість про стягнення якої заявлено у позові не сплачується відповідачем у добровільному порядку, хоча розмір її узгоджений актом звірки.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.05.2013 р. відкрито провадження в адміністративній справі №801/5386/13-а.

Представник позивача у судовому засіданні, що відбулось 15.07.2013 року наполягав на задоволенні позову у повному обсязі з підстав, зазначених у позовній заяві.

Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представника позивача, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог з наступного.

Пільгове перевезення пасажирів залізничним транспортом передбачено, зокрема, Законами України "Про статус та соціальний захист громадян,які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, "Про основні засади захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні".

Відповідно до ст.9 Закону України "Про залізничний транспорт" для захисту інтересів окремих категорій громадян на пасажирських перевезеннях, у тому числі приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи. Збитки залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг.

Постановою Кабінету Міністрів України №1359 від 16.12.2009 р. затверджений Порядок розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян (далі Порядок №1359), який визначає механізм розрахунку обсягів компенсаційних виплат залізницям за пільгові перевезення окремих категорій громадян, яким таке право надано законом, що здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, а також субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на зазначені цілі.

Відповідно до п.3. Порядку №1359 облік пільгових перевезень та визначення суми недоотриманих коштів від таких перевезень проводиться залізницями на підставі інформації автоматизованої системи керування пасажирськими перевезеннями та реєстраторів розрахункових операцій про оформлені та видані пасажирам безоплатні або пільгові проїзні документи (квитки).

Сума недоотриманих коштів обчислюється в автоматизованому режимі під час оформлення кожного безоплатного та пільгового проїзного документа (квитка) як різниця між повною вартістю проїзду, встановленою згідно з діючими тарифами для відповідного виду сполучення, маршруту прямування, категорії поїзда та вагона, і вартістю проїзду, що сплачує пасажир відповідно до наданих пільг. Інформація про оформлені та видані пасажирам безоплатні та пільгові проїзні документи (квитки) включається до місячної станційної звітності. Сума недоотриманих коштів включається до місячної станційної звітності області, на території якої був придбаний пільговий проїзний документ (квиток), незалежно від місця проживання (навчання) пасажира. На підставі місячної станційної звітності залізниці складають облікову форму про недоотримані кошти за перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян, витрати на перевезення яких відшкодовуються з державного або місцевих бюджетів, згідно з додатком. Для компенсації недоотриманих коштів облікова форма складається окремо для органу виконавчої влади, який є головним розпорядником бюджетних коштів, передбачених на цю мету державним бюджетом, та органу виконавчої влади, який є головним розпорядником коштів, виділених місцевим бюджетом (п.п.4, 5, 7, 9 Порядку №1359).

У п. 10 Порядку №1359 зазначено, що залізниці не пізніше ніж 15 числа місяця наступного звітного періоду подають відповідним головним розпорядникам коштів рахунок на суму, яка підлягає компенсації, та облікові форми.

Матеріали справи свідчать про те, що між позивачем та відповідачем 31.01.2012р. укладений договір №01-31/20/15/ПР/ДН-4-12206/НЮдч, предметом якого було регулювання взаємовідносин щодо здійснення пільгового перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян, компенсація витрат за таке перевезення.

З договору вбачається, що він укладений відповідно до ст.9 Закону України "Про залізничний транспорт", ст.ст. 89,46,102 Бюджетного кодексу України. В розумінні п. 14 ч.1 ст. 3 КАС України даний договір є адміністративним договором.

Судом встановлено,що в період часу з 01.01.2012р. по 31.12.2012р. позивачем надані послуги по перевезенню пільгових пасажирів з станцій та зупиночних пунктів території Бахчисарайської районної державної адміністрації на суму 919634,97 грн.

Частина послуг була компенсована відповідачем позивачу на суму 870000,00 грн.

Заборгованість відповідача перед позивачем за перевезення зі станцій та зупиночних пунктів станом на 31.12.2012р. складає 49634,97 грн.

Сторони не заперечують проти зазначеного факту.

Сума наданих послуг з перевезення, сума фактичної компенсації та сума заборгованості відповідача перед позивачем зафіксована сторонами в акті звірки розрахунків за 2012р.

Також матеріали справи свідчать про складання сторонами актів звірки з перевезення пільгової категорії громадян у 2012 році щомісяця.

За таких обставин, приймаючи до уваги узгодженість між сторонами щодо загальної кількості витрат позивача щодо надання послуг по перевезенню в період часу з 01.01.2012р. по 31.12.2012р. пільгових пасажирів, проведення відповідачем часткової компенсації витрат залізниці за вказаний період часу, узгодженість заборгованості, суд приходить до висновку, що існують підстави для стягнення з відповідача 49634,97 грн. витрат на перевезення залізницею пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах, за період з 01.01.2012р. по 31.12.2012р.

Суд вважає безпідставними доводи відповідача щодо недостатності фінансування витрат бюджетних зобов'язань, оскільки ця обставини, в силу діючого законодавства, не звільняє його від зобов'язань з відшкодування понесених залізницею витрат.

Пунктом 3 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 р.№ 256 встановлено, що головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення (далі - головні розпорядники коштів).

Відповідно до п. 5 зазначеного Порядку, головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісяця готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами - надавачами відповідних послуг і надсилають їх фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення).

Пунктом 6 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету встановлено, що у разі виникнення додаткових зобов'язань головні розпорядники коштів місцевих бюджетів надсилають щомісяця до 18 числа фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) уточнену інформацію про фактично нараховані у поточному місяці суми. Зазначені фінансові органи готують уточнені реєстри нарахованих у поточному місяці сум та подають їх до 20 числа Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим, фінансовим органам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, управлінням Державної казначейської служби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.

Складання сторонами щомісяця актів звірки з перевезення пільгової категорії громадян у 2012році, свідчить про обізнаність відповідача про виникнення додаткових зобов'язань з компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян.

Відповідачем, в порядку ст. 71 КАС України, не надано, а судом самостійно не встановлено належних доказів надсилання відповідачем щомісяця до 18 числа фінансовим органам райдержадміністрації, уточненої інформації про фактично нараховані у поточному місяці суми, що вказує на бездіяльність відповідача з виконання пункту 3 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету.

В силу ст.117 Конституції України постанови Кабінету Міністрів України видані межах компетенції є обов'язковими до виконання.

Норми Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету не містять альтернативних приписів, що надавали б відповідачу можливості не виконувати положення п. 6 цього Порядку.

Таким чином, відповідачем допущено протиправну бездіяльність з невиконання п. 6 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що дії відповідача щодо невиконання умов Договору (неповної сплати коштів) є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України, а, відтак, підлягають визнанню протиправними.

Зважаючи на вищевказане та на відсутність доказів щодо відшкодування відповідачем на користь ДП «Придніпровська залізниця» вказаних витрат, вимога про стягнення з відповідача зазначеної суми є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Частина 2 статті 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Частина 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, враховуючи положення статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України та встановлені обставини, є наявним висновок про обґрунтованість даного позову і про необхідність його задоволення в повному обсязі.

Під час судового засідання оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Постанову складено у повному обсязі 19.07.2013р.

Керуючись ст.ст.160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Бахчисарайської районної державної адміністрації (98403, АР Крим, м. Бахчисарай, вул. Сімферопольська, 14, ЄДРПОУ 03193962) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (м.Дніпропетровськ, пр.К.Марска, 108, п/р 26006000012, Дніпропетровська філія АБ "Експрес-Банк" МФО 306964 код ЄДРПОУ 01073828) витрати на перевезення залізницею пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах, за період з 01.01.2012р. по 31.12.2012 р. у сумі 49634,47грн.

3. Визнати протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення Бахчисарайської районної державної адміністрації в частині невиконання вимог п. 6 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 р. № 256.

4. Визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Бахчисарайської районної державної адміністрації АР Крим в частині неповної сплати Державному підприємству «Придніпровська залізниця» витрат на перевезення пасажирів залізницею, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах, за період з 1 січня 2012 року по 31 грудня 2012 року.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Калініченко Г.Б.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.07.2013
Оприлюднено05.08.2013
Номер документу32779674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5386/13-а

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 06.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Постанова від 15.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Калініченко Г.Б.

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Калініченко Г.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні