ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 липня 2013 року 10:08 № 826/4721/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В.;
при секретарі Мальчик І.Ю.,
за участю сторін:
представника позивача - Демченко М.М.,
представника відповідача - Мартинюк О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС про визнання протиправними висновків акту та зобов'язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС про визнання протиправними висновків акту та зобов'язання вчинити дії, мотивуючи свої позовні вимоги тим, що перевірка за результатами якої вкладено акт, була проведена відповідачем з порушенням норм чинного законодавства, в результаті чого складено акт, що не відповідає вимогам податкового законодавства, що спричинило порушення законних прав та інтересів позивача.
У позовній заяві позивач просить суд, визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва ДПС при проведенні перевірки ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» та складання акту від 30.10.2012р. № 1782/2240/36858065 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами за червень-серпень 2012 р.; визнати протиправними висновки акту від 30.10.2012 р. № 1782/2240/36858065 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами за червень-серпень 2012 р. щодо встановлення фіктивності правочинів з контрагентами, відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД»; висновки експертних досліджень; зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі міста Києва ДПС відновити в обліковій картці платника ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» особистого рахунку, а також в усіх електронних системах, у тому числі в електронній базі даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" суми задекларованих податкових зобов'язань на загальну суму 2 874 931 грн. та податкового кредиту з ПДВ на загальну суму 2 834 681 грн. за червень- серпень 2012 р.
У судовому засіданні, представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача, в судовому засіданні, позовні вимоги не визнав, вважає їх безпідставними за зазначив, що посадові особи відповідача діяли на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених чинним законодавством. В обґрунтування своєї позиці відповідач вказав, що складення акту про неможливість проведення зустрічної звірки є обставиною, що не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача з огляду на той факт, що висновки акту є службовим документом, носієм доказової інформації. Тобто, акт не може бути визнаний рішенням чи дією суб'єкта владних повноважень.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС, проведено перевірку ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» з питань взаємовідносин з контрагентами за червень-серпень 2012р., за результатами якої складено акт від 30.10.12р. № 1782/2240/36858065 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами за червень-серпень 2012 р.
В ході проведення перевірки встановлено порушення: ч.5 ст.203, ч.1,2 ст.215, ст216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» при придбанні та продажу товарів; п.187.1 ст.187 п.198.1, 198.3 ст.198, п.201.4, 201.6 ст.201 Податкового кодексу, завищення суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, що свідчить про те, що фінансово-господарстька діяльність ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» здійснюється поза межами правового поля, що в свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної право дієздатності ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД», фінансового - господарські взаємовідносини між ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» та контрагентами є фіктивними правочинами, та такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами.
Відповідно до висновків акту від 30.10.12р. № 1782/2240/36858065, задекларовані податкові зобов'язання за червень-серпень 2012 року зменшено до нуля, задекларований податковий кредит за червень-серпень 2012 року підлягають зменшенню до нуля.
Разом з тим, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС, отримало висновок ГВПМ ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо наявності ознак фіктивності та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» за період: липень-серпень 2012р., відповідно в зазначений період посадовою особою підприємства являється ОСОБА_3, яким підписувалась податкова звітність за вказаний період.
З матеріалів справи вбачається, що додатково проведено експертне дослідження - висновок від 22.10.2012р. №556, відповідно до якого встановлено, що підписи виконані в установчих документах не належать ОСОБА_3, що свідчить про непричетність останнього до діяльності даного підприємства.
Спірні правовідносини, які склались між ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» та ДПІ у Шевченківському районі м. Києві, регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, Законом України «Про інформацію» №2657-XII (далі -Закон №2657), Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 (далі -Порядок №1232), Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22 квітня 2011 р. № 236 (далі -Методичні рекомендації № 236).
Відповідно до пп.62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок, відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу відносин.
Частиною 1 статті 16 Закону №2657-XII визначено, що податкова інформація представляє собою сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, податкові органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків з метою отримання податкової інформації.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком №1232.
Відповідно до пункту 2 Порядку №1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій, або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку № 1232).
Згідно з пунктом 4 Порядку №1232, податковий орган (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пунктом 7 Порядку №1232 передбачено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Методичних рекомендацій №236, методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок розроблені з метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби.
Згідно з підпунктом 2.1 пункту 2 Методичних рекомендацій №236, для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
У відповідності до підпункту 4.4 пункту 4 Методичних рекомендацій №236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
З огляду на викладене судом досліджено, що саме за результатами здійснених зустрічних звірок складається довідка, а у разі встановлення фактів, зокрема, як у даній справі про відсутність суб'єкта господарювання за податковою адресою, складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки. Результати звірки, відображені у вказаних формах, мають містити висновки щодо мети її проведення, зокрема, документ про підтвердження чи спростування господарських відносин з платниками податків та зборів, а також відносини виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, що відповідач діяв у відповідності до приписів норм чинного законодавства.
Крім цього, із висновків вказаного вище Акту вбачається, що при отримані матеріалів, які не підтверджують дані обліку суб'єкта господарювання, який перевіряється, керівником податкового органу можуть бути вжиті заходи щодо проведення документальної невиїзної або позапланової виїзної перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України.
Отже, акт про неможливість проведення зустрічної звірки не є актом, який встановлює, змінює або скасовує норми права чи породжує права та обов'язки суб'єкта, якому він адресований. Даний Акт фіксує встановлення певних фактів, цей документ не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не тягне по відношенню до позивача жодних юридичних наслідків.
Враховуючи, що дії податкового органу щодо складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки безпосередньо не несе правових наслідків для позивача, суд не вбачає підстав для визнання цих дій протиправними.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що відповідач при проведенні вказаних вище дій реалізував функції податкового органу на виконання вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим у суду відсутні підстави вважати, що акт складений відповідачем з порушенням норм чинного законодавства та з перевищенням компетенції, а твердження позивача є необґрунтованими та такими, що невірно тлумачать норми права, що, в свою чергу, є підставою для відмови в позовній вимозі про визнання протиправними дій по оформленню результатів зустрічної звірки у формі Акту від 30.10.12р. № 1782/2240/36858065.
Таким чином, використання відповідачем акту від 30.10.12р. № 1782/2240/36858065 при проведенні та оформленні результатів податкових перевірок, а також внесення даних за результатами перевірок до баз даних ДПС України є правом податкового органу. Окрім того, відповідно до статті 83 ПК України, даний Акт являється одним з матеріалів, які є підставами для висновків під час проведення перевірок.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, враховуючи вище наведене та, зокрема, положення статей 2, 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариству з обмеженою відповідальністю ТОВ «КОМПАНІЯ УКРГАЗБУД» - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 01.08.2013р.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2013 |
Оприлюднено | 05.08.2013 |
Номер документу | 32797287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні