Постанова
від 25.07.2013 по справі 826/10927/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 липня 2013 року 11:31 № 826/10927/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Аблова Є.В.;

при секретарі Мальчик І.Ю.,

за участю сторін:

представника позивача - Горун Н.М.,

представника відповідача - Огнарьова Є.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕНТ.ЛІ» до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, мотивуючи свої позовні вимоги тим, що відповідачем проведено зустрічну звірку з порушенням вимог чинного законодавства, за результатами якої складено акт, висновки якого є протиправними та не відповідають дійсності, чим порушено законні права та інтереси позивача.

У позовній заяві позивач просить суд: визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві по складанню акту №290/3-22-20/32767467 від 10.04.2013 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БЕНТ.ЛІ» код ЄДРПОУ 32767467, по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період з 01.01.12р. по 31.05.12р.»; зобов'язати Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві скасувати зазначений акт і утриматись від вчинення дій на підставі зазначеного акту, а саме: проведення зустрічних перевірок контрагентів позивача, надсиланні їм запитів про надання інформації та документів тощо.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав на те, що відповідачем в супереч чинному законодавству, не направлено на адресу позивача та не вручено його законному представнику під розписку, письмовий запит щодо надання інформації та її документального підтвердження, що свідчить про порушення відповідачем законодавчо встановлених вимог та порядку проведення зустрічних звірок. Окрім того, позивачем зазначено, що зустрічні звірки не є перевірками платника податків, а письмовий документ, який складається після проведення зустрічної звірки не може містити висновки про порушення суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства. На підставі цього, дії відповідача стосовно відображення в акті, висновків про порушення ТОВ «БЕНТ.ЛІ» законодавства, а саме: відсутність факту реального здійснення господарських операцій позивачем з контрагентами, відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів та не підтвердження податкових зобов'язань за вказаний період, являються протиправними, та такими, що порушують основні засади податкового контролю та законні права та інтереси позивача.

ДПІ у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві позовні вимоги не визнала, вважає їх безпідставними за зазначила, що посадові особи відповідача діяли на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених чинним законодавством. В обґрунтування своєї позиції ДПІ у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві вказала, що складення акту про неможливість проведення зустрічної звірки є обставиною, що не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача з огляду на той факт, що висновки акту є службовим документом, носієм доказової інформації. Тобто, акт не може бути визнаний рішенням чи дією суб'єкта владних повноважень.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд дійшов наступних висновків.

ДПІ у Голосіївському районі міста Києва ДПС направлено на адресу підприємства, запит про надання письмових пояснень та їх документального підтвердження від 26.03.2013р. №3593/10/22-20. Станом на 09.04.2013р. лист не вручено.

Як вбачається з матеріалів справи, вказаний запит позивачем не було отримано, так як підприємство за реєстраційною адресою: 01014 м. Київ, Печерський район, вул. Катерини Білокур, буд.8 - не знаходиться.

Відповідачем з метою вручення запиту позивачеві, здійснено вихід 09.04.2012р на податкову адресу підприємства ТОВ «БЕНТ.ЛІ». Відповідачем встановлено, що за вищевказаною адресою підприємство не знаходиться та складено акт відсутності ТОВ «БЕНТ.ЛІ» за місцезнаходженням від 09.04.2013р. №286/3-22-20 та направлено службову записку на ГВПМ ДПІ у Голосіївському районі міста Києва ДПС на розшук посадових осіб товариства та встановлення місцезнаходження ТОВ«БЕНТ.ЛІ» від 09.04.2013р. №156/22-20.

Судом встановлено, що ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ДПС, згідно з п.73.5 статті 73 Податкового кодексу України №2755-VI та п. 4.4.Наказу ДПА України від 22.04.2011р. №236 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ«БЕНТ.ЛІ», за результатами яких складено акт від 09.04.2013р. №290/3-22-20/32767467 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БЕНТ.ЛІ», код ЄДРПОУ 32767467 по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період з 01.01.12р. по 31.05.12р.»

Відповідно до висновків акту від 09.04.2013р. №290/3-22-20/32767467, звіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій ТОВ«БЕНТ.ЛІ» з контрагентами-постачальниками за період з 01.01.12р. по 31.05.12р. Встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг), які підпадають під визначення п.п.14.1.36, п.п. 14.1.231 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України. Таким чином, за результатами перевірки не підтверджено задекларовані ТОВ«БЕНТ.ЛІ» податкові зобов'язання з ПДВ за період з 01.01.12р. по 31.05.12р., а також не підтверджено задекларований ТОВ«БЕНТ.ЛІ» податковий кредит з ПДВ по контрагентам-постачальникам за період з 01.01.12р. по 31.05.12р.

Відповідно до пп.62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок, відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу відносин.

Згідно з пунктом 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Згідно з пунктом 78.1.4. п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, податкові органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків з метою отримання податкової інформації.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 (далі-Порядок №1232).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій, або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку № 1232).

Згідно з пунктом 4 Порядку №1232, податковий орган (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Пунктом 7 Порядку №1232 передбачено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Згідно з підпунктом 2.1 пункту 2 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22 квітня 2011 р. № 236, для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

У відповідності до підпункту 4.4 пункту 4 Методичних рекомендацій №236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

З огляду на викладене судом досліджено, що саме за результатами здійснених зустрічних звірок складається довідка, а у разі встановлення фактів, зокрема, як у даній справі про відсутність суб'єкта господарювання за податковою адресою, складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки. Результати звірки, відображені у вказаних формах, мають містити висновки щодо мети її проведення, зокрема, документ про підтвердження чи спростування господарських відносин з платниками податків та зборів, а також відносини виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

З аналізу викладених норм законодавства вбачається, що обов'язковою умовою проведення зустрічної звірки є направлення податковим органом платнику податків письмового запиту про подання пояснень та документів стосовно відображення в обліку та звітності операцій по господарським відносинам з контрагентами. З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, що відповідач діяв у відповідності до приписів норм чинного законодавства.

Крім цього, із висновків вказаного вище Акту вбачається, що при отримані матеріалів, які не підтверджують дані обліку суб'єкта господарювання, який перевіряється, керівником податкового органу можуть бути вжиті заходи щодо проведення документальної невиїзної або позапланової виїзної перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Отже, акт про неможливість проведення зустрічної звірки не є актом, який встановлює, змінює або скасовує норми права чи породжує права та обов'язки суб'єкта, якому він адресований. Даний Акт фіксує встановлення певних фактів, цей документ не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не тягне по відношенню до позивача жодних юридичних наслідків.

Враховуючи, що дії податкового органу щодо складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки безпосередньо не несе правових наслідків для позивача, суд не вбачає підстав для визнання цих дій протиправними.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що відповідач при проведенні вказаних вище дій реалізував функції податкового органу на виконання вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим у суду відсутні підстави вважати, що акт складений відповідачем з порушенням норм чинного законодавства та з перевищенням компетенції.

Таким чином, використання відповідачем акту від 09.04.2013р. №290/3-22-20/32767467 при проведенні та оформленні результатів податкових перевірок, а також внесення даних за результатами перевірок до баз даних ДПС України є правом податкового органу. Окрім того, відповідно до статті 83 ПК України, даний Акт являється одним з матеріалів, які є підставами для висновків під час проведення перевірок.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, враховуючи вище наведене та, зокрема, положення статей 2, 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовних вимог товариству з обмеженою відповідальністю «БЕНТ.ЛІ» - відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.07.2013
Оприлюднено05.08.2013
Номер документу32797617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10927/13-а

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 25.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 15.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 15.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 15.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні