Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 липня 2013 р. Справа №805/8542/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10:29 годин.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Галатіної О.О.
при секретарі Леоненко К.В.
за участю:
представника позивача Трофімова С.О.,
представника відповідача Гнатенко А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Огнеупорнеруд" до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 29 квітня 2013 року №233-ДО-1-Е, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне акціонерне товариство «Огнеупорнеруд» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 29 квітня 2013 року №233-ДО-1-Е.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до постанови про правопорушення на ринку цінних паперів від 14 березня 2013 року №03/01/5/1001 провадження за фактом не розкриття шляхом опублікування у офіційному друкованому виданні встановлені законодавством строки особливої інформації про одержання кредиту на суму, що перевищує 25% активів емітента, було порушено 14 березня 2013 року. Відповідно до п.1 розділу ІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р №1470 (далі - Рішення №1470), справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні данні, які вказують на наявність правопорушення. Тобто виносячи постанову уповноважена особа комісії мала достатні дані, які вказували на наявність правопорушення, в тому числі й у вигляді документів, що підтверджують факт правопорушення. Зазначив, що відповідач отримав документи, що підтверджують факт правопорушення на ринку цінних паперів 05 листопада 2012 року у вигляді паперової форми особливої інформації, що була надана ПрАТ «Огнеупорнеруд» безпосередньо відповідачу. Цей факт підтверджується постановою №03/01/5/1001, що була винесена 14.03.2013р. Вважає, що уповноважена особа повинна була прийняти рішення про застосування санкції не пізніше, як 26 квітня 2013 року (30 робочих днів з моменту винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів). Посилаючись на вказані обставини, позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 29 квітня 2013 року №233-ДО-1-Е.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеним у адміністративному позові, просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог та зазначив, що під час опрацювання особливої інформації про одержання кредиту на суму, що перевищує 25% активів емітента від 22.10.2012р, наданої ПрАТ «Огнеупорнеруд», уповноваженою особою Комісії було встановлено, що особлива інформація щодо цього, в порушення вимог ст.41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 3 розділу ІІ Положення не була розкрита шляхом опублікування у офіційному друкованому виданні у встановленні законодавством строки. Вважає оскаржувану постанову прийняту із дотриманням вимог діючого законодавства. Посилаючись на вказані обставини, просив суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Приватне акціонерне товариство " Огнеупорнеруд " є юридичною особою, зареєстроване Добропільською районною державною адміністрацією Донецької області та включене до ЄДРПОУ за номером 24464945.
Згідно до ст.ст.5,6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розробляє і затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.
Відповідно до п.15 ч.2 ст.7 та п.13 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», ст.ст.15,39-41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006 було затверджено «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» (далі Положення).
Так, ч.1 Розділу І Положення, встановлено, що Положення регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Комісії.
Відповідно до ч.3 Розділу І Положення, емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом:
розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії) або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу (далі - стрічка новин);
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання);
Частиною 1 статті 41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» визначено, що до особливої інформації про емітента належать відомості про отримання позики або кредиту на суму, що перевищує 25 % активів емітента.
Частиною 2 цієї ж статті даного Закону визначено, що строки, порядок і форми розкриття особливої інформації про емітента та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Комісією.
Під час опрацювання особливої інформації про одержання кредиту на суму, що перевищує 25 відсотків активів емітента від 22.10.2012року, надано ПрАТ «Огнеупорнеруд» (вх.№3529 від 05.11.2012року) уповноваженою особою Комісії було встановлено, що дана особлива інформація, в порушення вимог ст.41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 3 розділу ІІ Положення не розкрита шляхом опублікування у офіційному друкованому виданні у встановлені законодавством строки.
Згідно Положення особлива інформація опубліковується в офіційному друкованому виданні - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії. (дата вчинення дії 22.10.2012 року, кінцевий термін 29.10.2012 року).
Особлива інформація була опублікована товариством лише 06.11.2012 року в Бюлетені «Цінні папери України» № 210.
При виявленні правопорушення уповноважена особа виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Так, Уповноваженою особою Комісії 14.03.2013р винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №03/01/5/1001 відносно ПрАТ «Огнеупорнеруд».
Згідно п.2 розділу ІV Правил Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт правопорушення на ринку цінних паперів. Про дату, час та місце складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів особа, щодо якої порушено справу про правопорушення, повідомляється не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати складання акта.
Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше двадцяти робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
08.04.2013р. було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №233-ДО-1-Е , щодо не розкриття особливої інформації про одержання кредиту на суму, що перевищує 25 відсотків активів емітента від 22.10.2012року в шляхом опублікування у офіційному друкованому виданні встановлені законодавством строки.
Згідно п.10 розділу ІV Правил акт про правопорушення на ринку цінних паперів після його складання протягом п'яти днів разом з поясненнями та іншими документами справи направляється уповноваженій особі, яка правомочна розглядати справу про порушення, для підготовки справи до розгляду.
Згідно ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Уповноважена особа Комісії, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Комісії, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно ч.5 ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» уповноважена особа Комісії приймає рішення про застосування санкцій протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Відповідно до п.2 розділу ІV Правил, саме акт про правопорушення на ринку цінних паперів, є документом, що фіксує правопорушення. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів №233-ДО-Е відносно ПрАТ «Огнеупорнеруд» складено 08.04.2013р., тому 30 денний термін для застосування санкцій відповідачем, як вважає позивач не порушено, оскільки перебіг строку накладення санкцій починається не з моменту винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, а з моменту фіксації факту правопорушення на ринку цінних паперів, тобто з 08.04.2013р. як в даному конкретному випадку.
Абзацом 1 п.5 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи положення п.14 ст.8, ст.ст.9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р №1470, Уповноваженою особою Комісії було винесено постанову №233-ДО-1-Е від 29.04.2013р., якою до Приватного акціонерного товариства «Огнеупорнеруд» застосовано фінансову санкцію у розмірі 680грн.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з визначенням, наведеним у статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
На підставі ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на викладене, суд вважає, що відповідач довів правомірність прийняття спірної постанови, а тому позовні вимоги ПрАТ «Огнеупорнеруд» задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11,69-72,94,159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову Приватного акціонерного товариства "Огнеупорнеруд" до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 29 квітня 2013 року №233-ДО-1-Е - відмовити.
Постанову прийнято у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 25.07.2013 року.
Повний текст постанови у відповідності з вимогами ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України складений 30.07.2013 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанови, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Галатіна О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2013 |
Оприлюднено | 06.08.2013 |
Номер документу | 32814659 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Галатіна О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні