Головуючий у 1 інстанції - Галатіна О.О.
Суддя-доповідач - Шишов О.О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2013 року справа №805/8542/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Шишова О.О., Геращенка І.В., Арабей Т.Г., секретарі судового засідання Сульженко А.В., за участю представника позивача Трофімова С.О., представника відповідача Гнатенко А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства «Огнеупорнеруд» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2013 року у справі № 805/8542/13-а за позовом приватного акціонерного товариства «Огнеупорнеруд» до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України про визнання протиправною та скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Донецького окружного адміністративного суду відмовлено у задоволенні позову приватного акціонерного товариства «Огнеупорнеруд» до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 29 квітня 2013 року №233-ДО-1-Е.
З рішенням суду першої інстанції не погодився позивач та звернулись з апеляційною скаргою у якій вказали, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права. Зазначили, що відповідно до постанови про правопорушення на ринку цінних провадження за фактом не розкриття шляхом опублікування у офіційному друкованому виданні встановлені законодавством строки особливої інформації про одержання кредиту на суму, що перевищує 25% активів емітента, було порушено 14 березня 2013 року. Відповідно до п.1 розділу ІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р №1470 (далі - Рішення №1470), справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні данні, які вказують на наявність правопорушення. Тобто виносячи постанову уповноважена особа комісії мала достатні дані, які вказували на наявність правопорушення, в тому числі й у вигляді документів, що підтверджують факт правопорушення. Зазначили, що відповідач отримав документи, що підтверджують факт правопорушення на ринку цінних паперів 05 листопада 2012 року у вигляді паперової форми особливої інформації, що була надана ПрАТ «Огнеупорнеруд» безпосередньо відповідачу. Цей факт підтверджується постановою №03/01/5/1001, що була винесена 14.03.2013р. Вважає, що уповноважена особа повинна була прийняти рішення про застосування санкції не пізніше, як 26 квітня 2013 року. Просили скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги в повному обсязі.
У судовому засіданні представник відповідача просив апеляційну скаргу залишити без задоволення а постанову суду першої інстанції без змін.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Приватне акціонерне товариство "Огнеупорнеруд" є юридичною особою, зареєстроване Добропільською районною державною адміністрацією Донецької області та включене до ЄДРПОУ за номером 24464945.
Згідно до ст.ст. 5, 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розробляє і затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.
Відповідно до п.15 ч.2 ст.7 та п.13 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», ст.ст. 15,39-41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006 було затверджено «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» (далі Положення).
Так, ч.1 Розділу І Положення, встановлено, що Положення регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Комісії.
Відповідно до ч.3 Розділу І Положення, емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом:
розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії) або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу (далі - стрічка новин);
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання);
Частиною 1 статті 41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» визначено, що до особливої інформації про емітента належать відомості про отримання позики або кредиту на суму, що перевищує 25 % активів емітента.
Частиною 2 цієї ж статті даного Закону визначено, що строки, порядок і форми розкриття особливої інформації про емітента та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Комісією.
Під час опрацювання особливої інформації про одержання кредиту на суму, що перевищує 25 відсотків активів емітента від 22.10.2012 року, надано ПрАТ «Огнеупорнеруд» (вх.№3529 від 05.11.2012року) уповноваженою особою Комісії було встановлено, що дана особлива інформація, в порушення вимог ст.41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 3 розділу ІІ Положення не розкрита шляхом опублікування у офіційному друкованому виданні у встановлені законодавством строки.
Згідно Положення особлива інформація опубліковується в офіційному друкованому виданні - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії. (дата вчинення дії 22.10.2012 року, кінцевий термін 29.10.2012 року).
Особлива інформація була опублікована товариством лише 06.11.2012 року в Бюлетені «Цінні папери України» № 210.
При виявленні правопорушення уповноважена особа виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Так, Уповноваженою особою Комісії 14.03.2013р винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №03/01/5/1001 відносно ПрАТ «Огнеупорнеруд».
Згідно п.2 розділу ІV Правил Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт правопорушення на ринку цінних паперів. Про дату, час та місце складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів особа, щодо якої порушено справу про правопорушення, повідомляється не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати складання акта.
Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше двадцяти робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
08.04.2013р. було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №233-ДО-1-Е , щодо не розкриття особливої інформації про одержання кредиту на суму, що перевищує 25 відсотків активів емітента від 22.10.2012 року в шляхом опублікування у офіційному друкованому виданні встановлені законодавством строки.
Згідно п.10 розділу ІV Правил акт про правопорушення на ринку цінних паперів після його складання протягом п'яти днів разом з поясненнями та іншими документами справи направляється уповноваженій особі, яка правомочна розглядати справу про порушення, для підготовки справи до розгляду.
Згідно ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Уповноважена особа Комісії, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Комісії, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно ч.5 ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» уповноважена особа Комісії приймає рішення про застосування санкцій протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Відповідно до п.2 розділу ІV Правил, саме акт про правопорушення на ринку цінних паперів, є документом, що фіксує правопорушення. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів №233-ДО-Е відносно ПрАТ «Огнеупорнеруд» складено 08.04.2013р., тому 30 денний термін для застосування санкцій відповідачем, як вважає позивач не порушено, оскільки перебіг строку накладення санкцій починається не з моменту винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, а з моменту фіксації факту правопорушення на ринку цінних паперів, тобто з 08.04.2013р. як в даному конкретному випадку.
Абзацом 1 п.5 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи положення п.14 ст.8, ст.ст.9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р №1470, Уповноваженою особою Комісії було винесено постанову №233-ДО-1-Е від 29.04.2013р., якою до Приватного акціонерного товариства «Огнеупорнеруд» застосовано фінансову санкцію у розмірі 680грн.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з визначенням, наведеним у статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
На підставі ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на викладене, суд першої інстанції вважав, що відповідач довів правомірність прийняття спірної постанови, а тому позовні вимоги ПрАТ «Огнеупорнеруд» задоволенню не підлягають.
З вказаними висновками суду першої інстанції погоджується колегія суддів.
Статтею 200 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому при таких обставинах апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення а рішення суду без змін.
Повний текст ухвали складений 27 вересня 2013 року.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства «Огнеупорнеруд» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2013 року у справі № 805/8542/13-а - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2013 року у справі № 805/8542/13-а - залишити без змін.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України складення рішення у повному обсязі відкласти на строк - до 5 днів.
Рішення набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення в повному обсязі.
Колегія суддів: О.О.Шишов
І.В.Геращенко
Т.Г.Арабей
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 01.10.2013 |
Номер документу | 33815270 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні