ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 серпня 2013 року м. ЛуцькСправа № 803/1647/13-a
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
судді Смокович В.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження у місті Луцьку справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинська електротехнічна компанія-С" про стягнення надміру виплаченої пенсії,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області (далі - УПФ України в Тлумацькому районі, позивач, управління) звернулося в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинська електротехнічна компанія-С" (далі - ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія-С», відповідач, підприємство) про стягнення надміру виплаченої пенсії у розмірі 2 021,12 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на підставі заяви пенсіонера та довідки про заробіток для обчислення пенсії, виданої Волинською спеціалізованою пересувною механізованою колоною 515 тресту «Укрсільенергомонтаж», УПФ України в м. Івано-Франківську 15 березня 2004 року проведено перерахунок пенсії громадянину ОСОБА_1
Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку проведено зустрічну перевірку правонаступника Волинської спеціалізованої пересувної механізованої колони 515 тресту «Укрсільенергомонтаж» (далі - Волинська СПМК-515) - Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинська електротехнічна компанія-С» згідно листа Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області від 22 квітня 2013 року, з проханням провести зустрічну перевірку достовірності довідки про заробітну плату для обчислення пенсії ОСОБА_1, за результатами якої виявлена недостовірність у раніше виданій підприємством довідці.
Таким чином, УПФ України в Тлумацькому районі 03 червня 2013 року здійснено перерахунок пенсії ОСОБА_1, в результаті чого за період з 01 січня 2004 року по 31 серпня 2004 року виникла переплата пенсії в розмірі 2 021,12 грн. На підставі вищевикладеного, позивач просить суд стягнути з ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія-С» надмірну виплачену пенсію у розмірі 2 021,12 грн., оскільки вважає, що підприємством надано недостовірні дані про заробітну плату пенсіонера.
Позивач, суб'єкт владних повноважень, свого представника у судове засідання не направив, однак у клопотанні від 02 серпня 2013 року №3555/06 просить суд розгляд справи провести за відсутності представника управління. Додатково в обґрунтування позовних вимог та на виконання вимог ухвали суду від 29 липня 2013 року надав акт зустрічної перевірки достовірності видачі довідки про заробіток для призначення (перерахунку) пенсії складений УПФ України в м. Луцьку та ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія-С» від 23 квітня 2013 року (а.с.38-39).
Представник відповідача у письмових запереченнях від 29 липня 2013 року заперечує проти позовних вимог з наступних підстав.
На думку представника підприємства довідка Волинської СПМК-515 про розмір заробітної плати ОСОБА_1 є підробленою оскільки на ній не вказана дата і номер її видачі, підпис директора ОСОБА_2 не відповідає зразкам його підписів, які зберігаються в архівах підприємства, а також відсутній підпис головного бухгалтера ОСОБА_3 Крім того, стверджує, що у 2004 році, коли ОСОБА_1 звернувся до органів Пенсійного фонду України з заявою про перерахунок пенсії, Волинської СПМК-515 не існувало, оскільки у 2001 році вона була перетворена у ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія-С», яке стало її правонаступником. На підставі вищевикладеного просить суд відмовити у задоволенні позову (а.с.40-41).
Також у клопотанні від 29 липня 2013 року представник ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія-С» просив суд викликати у судове засідання свідків - колишнього начальника Волинської СПМК-515 ОСОБА_4 та головного бухгалтера підприємства ОСОБА_3, а також звірити у судовому засіданні зразки підписів начальника підприємства на довідці про заробітну плату ОСОБА_1 та інших службових документах з архіву підприємства (а.с.42).
Однак в подальшому, у клопотанні від 05 серпня 2013 року, представник підприємства просить суд розгляд справи проводити за його відсутності, проти позову заперечує та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог (а.с.52).
Ухвалою суду від 05 серпня 2013 року судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши письмові матеріали справи суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення на підставі нижчевикладеного.
Судом встановлено, що Волинською спеціалізованою пересувною механізованою колоною-515 тресту «Укрсільенергомонтаж» (далі - Волинська СПМК-515) громадянину ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1.) видано довідку про заробітну плату за період з 1978 по 1983 роки, відповідно до якої загальний розмір отриманої заробітної плати за цей період становить 26 444,26 карбованців (рублів - в російському написанні). Довідка підписана начальником СПМК-515 ОСОБА_2, головним бухгалтером ОСОБА_5 та скріплена печаткою підприємства (а.с.14).
На підставі вищезазначеної довідки та заяви пенсіонера від 12 березня 2004 року, ОСОБА_1 здійснений перерахунок пенсії у бік збільшення, що підтверджується розпорядженням УПФ України в м. Івано-Франківську від 15 березня 2004 року №168490 (а.с.13, 15).
Як вбачається зі змісту позовної заяви, в подальшому ОСОБА_1 став на облік в Управлінні Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області та його пенсійна справа була передана позивачу.
Листом від 22 квітня 2013 року №2575/05 Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області звернулося до управління Пенсійного фонду України в місті Луцьку з проханням провести зустрічну перевірку факту роботи ОСОБА_1 у Волинській СПМК-515, а також достовірності довідки про заробітну плату для обчислення пенсії, яке листом від 07 травня 2013 року №3773/10-06 повідомило про результати зустрічної звірки Волинської СПМК-515 (а.с.16-17).
Зокрема, згідно довідки Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинська електротехнічна компанія-С» від 23 квітня 2013 року №19 ОСОБА_1 працював у СПМК-601 тресту «Укрсільенергомонтаж» з 11 травня 1978 року по 31 грудня 1979 року. У зв'язку з ліквідацією СПМК-601, з 02 січня 1980 року працівники СПМК-601 були переведені в Волинську СПМК-515, в тому числі і ОСОБА_1 в якому він працював по 06 червня 1983 року. ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія компанія-С» являється правонаступником Волинської СПМК-515 (а.с.47).
Актом зустрічної перевірки від 23 квітня 2013 року первинних документів (особових рахунків) по нарахуванню заробітної плати за 1978 по 1983 роки встановлено, що довідка про заробітну плату ОСОБА_1 за період з 1978 по 1983 рік, який працював у Волинській СПМК-515 не відповідає особовим рахункам підприємства. Висновками акту перевірки відповідача зобов'язано видати довідку, яка відповідає особовим рахункам (а.с.39).
Вищезазначений акт зустрічної перевірки підписаний начальником відділу по контрольно-перевірочній роботі Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області, керівником та головним бухгалтером ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія-С», а також скріплений печаткою підприємства. Будь-яких зауважень або заперечень з боку відповідача щодо встановлених обставин у акті не наведено.
На виконання акту від 23 квітня 2013 року відповідачем у той же день видано довідку №18 про заробітну плату для обчислення пенсії ОСОБА_1 за період з 1978 по 1983 рік, при цьому загальний розмір заробітної плати в цій довідці становить 9 565,00 карбованців (рублів), що менше ніж у довідці виданій Волинською СПМК-515 - 26 444,26 карбованців (рублів) (а.с.46).
Таким чином, Волинська СПМК-515, правонаступником якої є ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія-С» надала недостовірні дані про суму заробітної плати ОСОБА_1, що призвело до надмірного нарахування пенсії останньому за період з січня 2004 року по серпень 2005 року у розмірі 2 021,12 грн. згідно розрахунку, який виконаний позивачем (а.с.24).
Фактичне отримання ОСОБА_1 пенсії у розмірі, який зазначений у розрахунку позивача підтверджується також довідкою Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську, яка надана разом з листом від 30 травня 2013 року №1115/03 (а.с.25-28).
При цьому, про вищезазначену недостовірність Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області дізналося 28 травня 2013 року отримавши листа Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області листом від 07 травня 2013 року №3773/10-06, тобто позивач звернувся до суду в межах шестимісячного строку звернення до суду визначеного статтею 99 Кодексу адміністративного судочинства України (а.с.17).
Суд не бере до уваги доводи представника відповідача про підробку довідки Волинської СПМК-515 про розмір заробітної плати ОСОБА_1, оскільки вищезазначені обставини не підтверджуються жодним належним та допустимим письмовим доказом, зокрема, вироком суду у кримінальній справі за фактом підробки, або висновком почеркознавчої експертизи.
Крім того, суд вважає безпідставним клопотання представника відповідача про виклик свідків - колишнього директора та головного бухгалтера Волинської СПМК-515, оскільки усні показання вищезазначених осіб не зможуть підтвердити або спростувати факт видачі довідки про заробітну плату ОСОБА_1 з огляду на наявні письмові матеріали справи, а відтак суд відмовляє у задоволенні цього клопотання (а.с.42).
Як встановлено частиною першою статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.
Згідно частини другої статті 101 «Про пенсійне забезпечення», підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.
Як роз'яснено у пункті 16.2 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів» від 20 травня 2013 року №8, право на звернення до суду з позовами про стягнення надміру виплачених коштів випливає з функцій контролю за витрачанням коштів цього фонду (Пенсійного фонду України), тобто у зв'язку зі здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій. У зв'язку з цим через публічно-правовий характер спірних відносин вирішення таких спорів належить до юрисдикції адміністративних судів.
Згідно частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За правилами частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Як вбачається з матеріалів справи суб'єкт владних повноважень вчиняв дії відповідно до діючих норм чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини та належними, допустимими письмовими доказами довів видачу Волинською СПМК-212, правонаступником якої є ТзОВ «Волинська електротехнічна компанія-С», недостовірних даних про заробітну плату пенсіонера ОСОБА_1, що призвело до надмірної виплати пенсії останньому.
Оскільки Волинська спеціалізована пересувна механізована колона-515 тресту «Укрсільенергомонтаж», правонаступником якої є Товариство з обмеженою відповідальністю «Волинська електротехнічна компанія-С», надала недостовірні дані про суму заробітної плати ОСОБА_1, тому в силу положення частини другої статті 101 «Про пенсійне забезпечення», статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» відповідач зобов'язаний відшкодувати Управлінню Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області надмірно виплачену ОСОБА_1 пенсію за період з січня 2004 року по серпень 2005 року у розмірі 2 021,12 грн., а відтак позовні вимоги підлягають до задоволення у повному обсязі.
Керуючись частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, статтями 162-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Закону України «Про пенсійне забезпечення», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинська електротехнічна компанія-С» про стягнення надміру виплаченої пенсії - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинська електротехнічна компанія-С» (43020, м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 7А, ідентифікаційний код юридичної особи 31788685) на користь Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області (78000, Івано-Франківська область, Тлумацький район, м. Тлумач, пл. Д. Галицького, 15, ідентифікаційний код юридичної особи 20550949) надміру виплачену пенсію у розмірі 2 021,12 грн. (дві тисячі двадцять одна гривня дванадцять копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.І.Смокович
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2013 |
Оприлюднено | 07.08.2013 |
Номер документу | 32831961 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні