Постанова
від 01.08.2013 по справі 801/6471/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 серпня 2013 р. о 14:36 Справа №801/6471/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Кириченко Д.А., за участю представників сторін: представники позивача - Демешко Т.А., Шандрук В.И., представник відповідача - Лукпанова К.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Чонгарський-2»

до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби

про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення,

Суть спору: Сільськогосподарський виробничий кооператив «Чонгарський-2» (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення №0005551502 від 31.05.2013 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 6294,14 грн.

Позов мотивовано тим, що відповідачем необґрунтовано застосовані штрафні санкції у розмірі 10% від суми боргу у зв'язку з відсутністю недоплати ПДВ на спец рахунок по спец декларації у СВК «Чонгарський-2».

Відповідач заперечує щодо позовних вимог, вважає, що податкове повідомлення-рішення винесено у відповідності до вимог діючого законодавства і підстав для його скасування не має. Правова позиція відповідача викладена у письмових запереченнях на позов (а.с. 68-70).

Ухвалами суду від 04.07.2013 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та надав суду письмові пояснення, в яких повідомив, що через технічну помилку в позові помилково зазначена сума штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням №0005551202 від 31.05.2013 року у розмірі 6294,14 грн., коли фактично сума штрафних санкцій складає 6394,14 грн. У зв'язку з цим, представник позивача просить признати недійсним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0005551202 від 31.05.2013 року про застосування штрафних санкцій у повному обсязі, на суму 6394,14 грн.

Представник відповідача проти позову заперечував, зазначив, що податне повідомлення-рішення №0005551202 від 31.05.2013 року винесено у відповідності до вимог діючого законодавства і підстав для його скасування не має.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач зареєстрований як юридична особа, ідентифікаційний код 36260162, зареєстрований в якості суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, перебуває на податковому обліку у Джанкойській об'єднаній ДПІ (а.с. 6-8,46).

Видмами діяльності позивача за КВЕД є вирощування зернових та технічних культур; розведення овець, кіз, коней; розведення свиней; надання інших індивідуальних послуг; оптова торгівля зерном, насінням та кормами для тварин (а.с. 7).

Посадовою особою податкового органу проведено камеральну перевірку позивача з питання несвоєчасного перерахування та подання копій платіжних доручень щодо перерахування на спеціальний рахунок сум податку на додану вартість по декларації з ПДВ за лютий 2013 року.

За результатами перевірки складено акт №1258/1502/36260162 від 14.05.2013 року (далі - Акт) (а.с.10-12).

За висновками акту встановлено порушення позивачем:

- пп. 16.1.3, пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 57.1, ст.. 57 р. 1, п. 203.2 ст. 203 р. 5 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями);

- абз. 1,2 пункту 3 Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12.01.2011 року №11.

На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005551502 від 31.05.2013 року про застосування штрафних санкцій за порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 10% у сумі 6394,14 грн.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.

Згідно Свідоцтву №100301387 СВК «Чонгарський-2» знаходиться на спеціальному режимі оподаткування діяльності у сфері сільського господарства з ПДВ (а.с. 46).

У ст. 209.2 ПК України зазначено, що резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.

Згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Кабінет Міністрів України Постановою від 12.01.2011 року №11 затвердив Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі - Порядок №11).

Згідно з пунктом 3 Порядку №11 на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарське підприємство веде реєстри виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, складає податкову декларацію і в строки, встановлені статтею 203 Кодексу, подає її разом з копіями записів у зазначених реєстрах за відповідний період в електронному вигляді до органу державної податкової служби.

Сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) сільськогосподарським підприємством відповідно до податкової декларації за операціями з постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів за кодами згідно з УКТЗЕД 2204 29 і 2204 30, які поставляються підприємствами первинного виноробства), тобто різниця між сумою податкового зобов'язання за звітний (податковий) період та сумою податкового кредиту за такий період перераховується сільськогосподарським підприємством з поточного рахунка на спеціальний рахунок у строки, встановлені статтею 203Кодексу для перерахування суми податку на додану вартість до державного бюджету.

Сільськогосподарське підприємство подає за місцем своєї реєстрації не пізніше останнього календарного дня місяця, що настає за звітним (податковим) періодом, органові державної податкової служби копії платіжних доручень про фактично зараховані на спеціальний рахунок суми податку на додану вартість за кожний звітний (податковий) період.

На думку відповідача позивачем було несвоєчасно перераховано кошти на спеціальний рахунок, по декларації (скорочена) за лютий 2013 року, що засвідчено копіями платіжних доручень, які було надано до податкового органу 04.04.2013р. №26 на суму 22050,00 грн.; та 10.04.2013р. №28 на суму 131454,00 грн., №30 на суму 29600,00 грн., з порушенням вимог Порядку №11.

За даними акту перевірки недоїмка, станом на 30.03.2013р., склала 63941,36 грн. На цій підставі позивачу були нараховані штрафні санкції у розмірі 6394,14 грн. (63941,36х10%), які передбачені ст.126 ПК України.

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Позивач, яку було зазначено вище, знаходиться на спеціальному режимі оподаткування у сфері сільського господарства. Відповідно до п.209.2 ст. 209 Податкового кодексу України, згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Також, відповідно до пункту 4 Порядку №11 сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, не підлягає вилученню до державного бюджету і використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до пункту 209.2 статті 209 Кодексу, а починаючи з 1 січня 2018 р. перераховується на поточний рахунок сільськогосподарського підприємства.

Виходячи з вищенаведених норм, зазначений податок на додану вартість не може вважатися грошовим зобов'язанням, у розумінні п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, а отже, навіть у випадку несвоєчасного перерахування грошових коштів на спецрахунок підприємства, штрафні санкції, зазначені в п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України не можуть бути застосовані до позивача, який знаходиться на спеціальному режимі оподаткування у сфері сільського господарства.

Згідно п. 4 Порядку №11 у разі нецільового використання суми податку на додану вартість сільськогосподарське підприємство несе відповідальність відповідно до законодавства. Між тим, нецільового використання суми ПДВ позивачем в судовому засіданні не встановлено та відповідачем не зазначено.

Відтак, враховуючи встановлені судом обставини та наведені норми діючого законодавства, суд дійшов висновку, що застосування штрафних санкцій за порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість до СВК «Чонгарський-2» та прийняття податкового повідомлення - рішення Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією в АР Крим Державної податкової служби №0005551502 від 31.05.2013 року є протиправним.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Враховуючи висновок суду про задоволення позову, суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму сплаченого ним судового збору у розмірі 114,70 грн. (Сто чотирнадцять гривень 70 копійок).

Відповідно до пп.3 п.9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Водночас п.19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845 встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами суд вважає необхідним стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунку суб'єкта владних повноважень - відповідача.

В судовому засіданні 01.08.2013 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 06.08.2013 року.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби №0005551502 від 31.05.2013 року про застосування до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Чонгарський-2» штрафних санкцій за порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 10% у сумі 6394,14 грн.

3. Стягнути на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Чонгарський-2» (ідентифікаційний код 36260162) судовий збір у розмірі 114,70 грн. (Сто чотирнадцять гривень 70 копійок) з Державного бюджету України (шляхом їх безспірного списання з рахунків Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Циганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.08.2013
Оприлюднено07.08.2013
Номер документу32833123
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/6471/13-а

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 01.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні