Ухвала
від 21.11.2013 по справі 801/6471/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/6471/13-а

21.11.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дадінської Т.В.,

суддів Омельченка В. А. ,

Цикуренка А.С.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Циганова Г.Ю. ) від 01.08.2013 по справі № 801/6471/13-а

за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський-2" (вул. Гагаріна, 28, с. Чайкине, Джанкойський район, Автономна Республіка Крим,96162)

до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. Дзержинського, буд.30, м. Джанкой, Автономна Республіка Крим,96100)

про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.08.2013 року адміністративний позов Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський-2" до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби №0005551502 від 31.05.2013 року про застосування до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Чонгарський-2» штрафних санкцій за порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 10% у сумі 6394,14 грн.

Також судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат по справі.

Не погодившись з даним рішенням суду Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим звернулася з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.08.2013 року скасувати, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2013 здійснено заміну відповідача у справі №801/6471/13-а Джанкойську об'єднану державну податкову інспекцію АР Крим Державної податкової служби на його правонаступника - Джанкойську об'єднану державну податкову інспекцію АР Крим ГУ Міндоходів в АР Крим (юридична адреса: вул. Дзержинського, буд.30, м. Джанкой, Автономна Республіка Крим, 96100).

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 21.11.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційних скарг, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом АР Крим норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що спірні правовідносини у справі виникли у зв'язку із застосуванням до позивача штрафних санкцій за порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 10% у сумі 6394,14 грн. за податковим повідомлення - рішення № 0005551502 від 31.05.2013.

Зазначене податкове повідомлення - рішення прийнято на підставі акту Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС № 1258/1502/36260162 від 14.05.2013 "Про результати камеральної перевірки з питання несвоєчасного перерахування та подання копій платіжних доручень щодо перерахування на спеціальний рахунок сум податку на додану вартість по декларації з ПДВ (скорочена) сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський-2" (36260162).

Апеляційним розглядом на підставі матеріалів справи безперечно встановлено, що позивач є суб'єктом спеціального режиму оподаткування з ПДВ, видами його діяльності є вирощування зернових та технічних культур, розведення овець, кіз, коней, розведення свиней та відповідно до ст.209 Податкового кодексу України у 2010 році обрав спеціальний режим оподаткування.

Згідно до п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України, сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів\послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей. Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.п.123.2. ст.123 Податкового кодексу України використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених п. 123.1 цієї статті, тягне за собою в тому числі стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.

Відповідно до п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації ( п. 203.2 ст.203 Податкового кодексу України).

Кабінетом Міністрів України 12.01.2011 р. прийнято Постанову №11 , "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів"( далі Постанова №11), яка визначає механізм акумулювання сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, що не підлягають сплаті до бюджету і нараховуються сільськогосподарськими підприємствами - суб'єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства і рибальства (далі - сільськогосподарські підприємства) на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг).

У п. 2 цієї Постанови визначено, що сільськогосподарське підприємство у разі обрання спеціального режиму оподаткування відкриває протягом одного звітного (податкового) періоду спеціальний рахунок (поточний рахунок із спеціальним режимом використання) відповідно до законодавства за умови подання засвідченої органом державної податкової служби копії свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування.

Відповідно до п.3. Постанови №11 на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарське підприємство веде реєстри виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, складає податкову декларацію і в строки, встановлені статтею 203 Податкового Кодексу , подає її разом з копіями записів у зазначених реєстрах за відповідний період в електронному вигляді до органу державної податкової служби.

Сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) сільськогосподарським підприємством відповідно до податкової декларації за операціями з постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів за кодами згідно з УКТЗЕД 2204 29 і 2204 30, які поставляються підприємствами первинного виноробства), тобто різниця між сумою податкового зобов'язання за звітний (податковий) період та сумою податкового кредиту за такий період перераховується сільськогосподарським підприємством з поточного рахунка на спеціальний рахунок у строки, встановлені статтею 203 Податкового Кодексу перерахування суми податку на додану вартість до державного бюджету.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, який вірно зазначив, що у разі обранням сільськогосподарським підприємством спеціального режиму оподаткування, воно має в строки, передбачені ст. 203 ПК України , перерахувати суму ПДВ, що підлягала сплаті до бюджету відповідно до податкової декларації за операціями з постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, з поточного рахунка на поточний рахунок із спеціальним режимом використання для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей. При цьому ані в ПК України, ані в Постанові №11 не передбачено застосування штрафних санкцій у разі недотримання строків перерахування цих коштів.

На думку відповідача позивачем несвоєчасно перераховано кошти на спеціальний рахунок, по декларації (скорочена) за лютий 2013 року, що засвідчено копіями платіжних доручень, які було надано до податкового органу 04.04.2013р. №26 на суму 22050,00 грн.; та 10.04.2013р. №28 на суму 131454,00 грн., №30 на суму 29600,00 грн., з порушенням вимог Порядку №11.

За даними акту перевірки недоїмка, станом на 30.03.2013, склала 63941,36 грн. На цій підставі позивачу були нараховані штрафні санкції у розмірі 6394,14 грн. (63941,36х10%), які передбачені ст.126 Податкового кодексу України.

Враховуючи повноваження податкового органу, визначені ст.20 Податкового кодексу України, колегія суддів дійшла висновку про те, що відповідач помилково нарахував штрафні санкції позивачеві на підставі приписів ст.203 та 126.1 ст.126 Податкового кодексу України.

Доводи апеляційної скарги щодо неврахування судом першої інстанції вимог ст.203 та п.126.1 ст.126 Податкового кодексу колегія суддів не приймає до уваги, оскільки ст.203 Податкового кодексу України регулює відносини стосовно порядку надання податкової декларації та строків розрахунків з бюджетом, не встановлюючи при цьому будь-яких штрафів. Спірні правовідносини стосуються перерахування позивачем ПДВ з поточного рахунку на спеціальний рахунок, що регламентується п.3 аб.2 Постанови КМУ від 12.01.2011, №11 "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів", тобто підзаконним нормативно-правовим актом, який не встановлює та не може встановлювати, відповідно до його юридичної сили будь-які штрафи.

Крім того, відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Тобто штрафні санкції згідно вказаних положень Кодексу, передбачені за несвоєчасну сплату грошових зобов'язань до бюджету.

Згідно п.п. 14.1.39. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Оскільки сума ПДВ, що перераховується на спеціальний рахунок сільськогосподарського товаровиробництва, не є грошовим зобов'язанням у розумінні п.п. 14.1.39. п. 14.1. ст.14 Податкового кодексу України, то у податкової інспекції були відсутні правові підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій до позивача.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.08.2013 по справі № 801/6471/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська

Судді підпис В.А.Омельченко

підпис А.С. Цикуренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.В. Дадінська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35661117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/6471/13-а

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 01.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні