cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 910/13266/13 30.07.13
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Криворізький Цемент»
до Публічного акціонерного товариства «Домобудівний комбінат №3»
про стягнення 814 755,81 грн., -
Суддя Морозов С.М.
За участю представників сторін:
від позивача: Шевченко О.І. (представник за довіреністю №21/06/13 від 21.06.2013р.);
від відповідача: не з'явились.
Обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Криворізький Цемент» (надалі - позивач) звернулося до суду з позовною заявою про стягнення з Публічного акціонерного товариства «Домобудівний комбінат №3» (надалі - відповідач) заборгованості по оплаті вартості поставленого товару в розмірі 814 755,81 грн., в тому числі 720 000,50 грн. основного боргу, 15 438,18 грн. 3% річних, 76 954,20 грн. пені та 2 362,93 грн. інфляційних втрат.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач своїх обов'язків за Договором в повному обсязі не виконав, повну вартість поставленого товару у строки визначені Договором не оплатив.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Ухвалою від 15.07.2013р. позовна заява прийнята до розгляду, їй присвоєно №910/13266/13 та розгляд справи призначено на 30.07.2013р.
В судове засідання 30.07.2013р. представник відповідача не з'явився, проте надіслав до суду клопотання про відкладення слухання справи, яке мотивоване участю представника в іншому судовому засіданні.
Судом було відхилено зазначене клопотання, оскільки позивачем у справі є товариство, а не окремий його представник, а в ГПК України передбачена участь через представника, що надає можливість направити в судове засідання іншу уповноважену належним чином на те особу.
Позивачем також долучено до матеріалів справи оновлений розрахунок суми пені, 3% річних та інфляційних втрат, відповідно до якого, сума пені складає 69 608,96 грн., сума 3% річних складає 14 4321,15 грн., сума інфляційних втрат складає 2 362,93 грн.
У відповідності до ст. 22 Господарського процесуального кодексу України позивач вправі до прийняття рішення по справі збільшити розмір позовних вимог, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог. Господарський суд не приймає відмови від позову, зменшення розміру позовних вимог, визнання позову відповідачем, якщо ці дії суперечать законодавству або порушують чиї-небудь права і охоронювані законом інтереси.
Однак, позивачем в порядку ст. 22 ГПК України не було подано до суду заяв та клопотань про зменшення розміру позовних вимог, а саме суми пені, 3% річних та інфляційних втрат, заявлених до стягнення, а тому наданий позивачем до матеріалів справи розрахунок не може бути розцінений судом як зменшення суми позовних вимог.
Судом враховано, що відповідно до п. 3.9. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011р. «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції», розпочинаючи судовий розгляд, суддя має встановити, чи повідомлені про час і місце цього розгляду особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання.
Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК.
За змістом цієї норми, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Зважаючи на те, що неявка представників відповідача не перешкоджає всебічному, повному та об'єктивному розгляду всіх обставин справи, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами в порядку ст. 75 ГПК України.
При цьому, оскільки суд відкладав розгляд справи, надаючи можливість учасникам судового процесу реалізувати свої процесуальні права на представництво інтересів у суді та подання доказів в обґрунтування своїх вимог та заперечень, суд, враховуючи процесуальні строки розгляду спору, встановлені ст. 69 ГПК України, не знаходить підстав для відкладення розгляду справи.
Судом, враховано, що в силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов'язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.
Обов'язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (§ 66 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі «Смірнова проти України»).
Відповідно до Листа Верховного Суду України головам апеляційних судів України №1-5/45 від 25.01.2006р., у цивільних, адміністративних і господарських справах перебіг провадження для цілей статті 6 Конвенції розпочинається з моменту подання позову і закінчується винесенням остаточного рішення у справі.
Критерії оцінювання «розумності» строку розгляду справи є спільними для всіх категорій справ (цивільних, господарських, адміністративних чи кримінальних). Це - складність справи, поведінка заявника та поведінка органів державної влади (насамперед, суду). Відповідальність держави за затягування провадження у справі, як правило, настає у випадку нерегулярного призначення судових засідань, призначення судових засідань з великими інтервалами, затягування при передачі або пересиланні справи з одного суду в інший, невжиття судом заходів до дисциплінування сторін у справі, свідків, експертів, повторне направлення справи на додаткове розслідування чи новий судовий розгляд.
Всі ці обставини судам слід враховувати при розгляді кожної справи, оскільки перевищення розумних строків розгляду справ становить порушення прав, гарантованих пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини, а збільшення кількості звернень до Європейського суду з прав людини не лише погіршує імідж нашої держави на міжнародному рівні, але й призводить до значних втрат державного бюджету.
В судовому засіданні 30 липня 2013 року було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
10 листопада 2011 року між позивачем (постачальник за Договором) та відповідачем (покупець за Договором) було укладено Договір поставки цементу №46 (надалі - Договір), згідно п. 1.1. якого позивач зобов'язався поставити цемент марки ПЦ ІІ/А-Ш-400 насипом, в подальшому товар, а відповідач - прийняти та оплатити товар позивачу на умовах даного Договору.
Товар, що поставляється за даним Договором, відвантажується позивачем за реквізитами, вказаними у заявках відповідача товару. (п. 1.2. Договору).
Щомісячна кількість товару, що поставляється за даним Договором (орієнтовно складає 3 500,00 тон), та остаточно визначається на підставі погоджених позивачем заявок відповідача товару, відповідно до фактично прийнятої кількості товару, й вказується в «залізничних» і видаткових накладних на відвантаження товару. (п. 2.1. Договору).
Відповідно до п. 3.1. Договору поставка товару, в терміни та в кількості, згідно заявки відповідача, здійснюється залізничним транспортом на умовах СРТ, відповідно до ІНКОТЕРМС 2000, позивач сплачує перевезення товару до залізничної станції Київ-Жовтневий (код 320401), відповідач бере на себе витрати і ризики після отримання товару.
Позивачем у відповідності до умов Договору було поставлено відповідачу товар на загальну суму 1 631 465,50 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи видатковими накладними:
- №т-2557 від 04.11.2012р. на суму 226 080,00 грн.;
- №т-2564 від 04.11.2012р. на суму 169 560,00 грн.;
- №т-2565 від 05.11.2012р. на суму 225 766,00 грн.;
- №т-2566 від 05.11.2012р. на суму 56 520,00 грн.;
- №т-2571 від 07.11.2012р. на суму 225 530,50 грн.;
- №т-2577 від 08.11.2012р. на суму 226 080,00 грн.;
- №т-2599 від 09.11.2012р. на суму 219 564,50 грн.;
- №т-2600 від 10.11.2012р. на суму 226 080,00 грн.;
- №т-2633 від 15.11.2012р. на суму 56 284,50 грн.
Товар був прийнятий відповідачем, що підтверджується підписами уповноважених осіб відповідача та відповідним відбитком печатки товариства.
Пунктом 6.1. Договору встановлено, що сплата товару здійснюється шляхом перерахування коштів на поточний рахунок позивача, зазначений в цьому Договорі. Оплата за цим Договором здійснюється відповідачем в національній валюті України - гривні.
Загальна сума заборгованості відповідача за відвантажений товар не повинна перевищувати 1 000 000,00 грн., а термін сплати за відвантажений товар не повинен перевищувати 30 календарних днів. При порушенні відповідачем термінів та сум сплати товару, а саме, 30 календарних днів та 1 000 000,00 грн., позивач має право відмовитись відвантажити товар відповідачу до сплати заборгованості в повній сумі. (п. 6.2. Договору).
Сторони передбачають можливість проведення попередньої оплати товару відповідачем. З моменту зарахування коштів на розрахунковий рахунок позивача, як оплата вартості товару, ціна на поставлений товар не підлягає перегляду. (п. 6.3. Договору).
Як зазначено позивачем та не спростовано відповідачем, останнім було частково проведено оплату вартості поставленого позивачем товару за Договором на суму 911 465,00 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи виписками по рахунку позивача за період з 02.11.2012р. по 16.05.2013р.
У відповідності до ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Статтею 655 Цивільного кодексу України встановлено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
У відповідності до частини 2 ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.
Згідно із частиною 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.
Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Відповідачем повну оплату вартості поставленого позивачем товару на рахунок останнього проведено не було.
Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Отже, з урахуванням п. 6.2. Договору, обов'язок відповідача щодо оплати вартості поставленого позивачем товару на суму 720 000,50 грн. (загальна сума поставки 1 631 465,50 грн. - проведена відповідачем часткова сплата вартості отриманого товару 911 465,00 грн. = 720 000,50 грн.) сплив, а саме:
- за видатковою накладною №т-2557 від 04.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 04.12.2012р.;
- за видатковою накладною №т-2564 від 04.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 04.12.2012р.;
- за видатковою накладною №т-2565 від 05.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 05.12.2012р.;
- за видатковою накладною №т-2566 від 05.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 05.12.2012р.;
- за видатковою накладною №т-2571 від 07.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 07.12.2012р.;
- за видатковою накладною №т-2577 від 08.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 08.12.2012р.;
- за видатковою накладною №т-2599 від 09.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 09.12.2012р.;
- за видатковою накладною №т-2600 від 10.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 10.12.2012р.;
- за видатковою накладною №т-2633 від 15.11.2012р. термін оплати в тридцять днів сплив 15.12.2012р.
А тому, з урахуванням вказаного, у відповідача виникло прострочення оплати товару за Договором.
Оскільки, як підтверджено матеріалами справи, свої зобов'язання відповідач за Договором щодо повної оплати вартості товару в строк визначений Договором не виконав, то заборгованість останнього по оплаті вартості поставленого позивачем товару складає 720 000,50 грн.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги про стягнення з відповідача основної суми заборгованості в розмірі 720 000,50 грн. підлягають задоволенню в повному обсязі.
Окрім того, позивачем заявлено до стягнення з відповідача суму пені в розмірі 76 954,20 грн.
У відповідності до ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Згідно зі ст. 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Частиною 2 ст. 551 ЦК України визначено, що якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.
Пунктом 7.3. Договору сторони встановили, що за прострочення оплати товару, відповідно до п. 6.2. даного Договору, відповідач сплачує позивачу пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми невиконаного платежу за кожен день прострочення, до повного розрахунку.
Також, відповідно до ч. 6 ст. 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.
Перевіривши наведений позивачем розрахунок суми пені, наведений в позовних матеріалах, судом визнано його не обґрунтованим, оскільки нарахування пені було здійснено позивачем без врахування положень ч. 6 ст. 232 ГК України а також того, що 2012 рік має 366 днів, а 2013 рік - 365 днів відповідно.
З урахуванням викладеного, за порушення відповідачем строків оплати вартості товару за Договором, до стягнення з останнього підлягає сума пені, нарахована наступним чином:
- за видатковою накладною №т-2565 від 05.11.2012р. на суму 225 766,00 грн.:
- за 2012 рік: 171 406,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 8 (кількість днів прострочки з 05.12.2012р. по 12.12.2012р.)/ 366/ 100 = 561,98 грн. (сума пені);
- за 2012 рік: 71 406,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 19 (кількість днів прострочки з 13.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 556,03 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 71 406,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 59 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 28.02.2013р.)/ 365/ 100 = 1 731,35 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 21 406,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 26 (кількість днів прострочки з 01.03.2013р. по 26.03.2013р.)/ 365/ 100 = 228,72 грн. (сума пені).
- за видатковою накладною №т-2566 від 05.11.2012р. на суму 56 520,00 грн.;
- за 2012 рік: 56 520,00 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 27 (кількість днів прострочки з 05.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 625,42 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 56 520,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 85 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 26.03.2013р.)/ 365/ 100 = 1 974,32 грн. (сума пені).
- за видатковою накладною №т-2571 від 07.11.2012р. на суму 225 530,50 грн.;
- за 2012 рік: 225 530,50 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 25 (кількість днів прострочки з 07.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 2 310,76 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 225 530,50 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 85 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 26.03.2013р.)/ 365/ 100 = 7 878,12 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 203 456,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 19 (кількість днів прострочки з 27.03.2013р. по 14.04.2013р.)/ 365/ 100 = 1 588,63 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 191 991,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 8 (кількість днів прострочки з 15.04.2013р. по 22.04.2013р.)/ 365/ 100 = 631,20 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 141 991,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 7 (кількість днів прострочки з 23.04.2013р. по 29.04.2013р.)/ 365/ 100 = 408,47 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 91 991,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 16 (кількість днів прострочки з 30.04.2013р. по 15.05.2013р.)/ 365/ 100 = 604,88 грн. (сума пені).
- за видатковою накладною №т-2577 від 08.11.2012р. на суму 226 080,00 грн.;
- за 2012 рік: 226 080,00 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 24 (кількість днів прострочки з 08.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 2 223,74 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 226 080,00 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 135 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 15.05.2013р.)/ 365/ 100 = 12 542,79 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 218 071,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 20 (кількість днів прострочки з 16.05.2013р. по 04.06.2013р.)/ 365/ 100 = 1792,37 грн. (сума пені).
- за видатковою накладною №т-2599 від 09.11.2012р. на суму 219 564,50 грн.;
- за 2012 рік: 219 564,50 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 23 (кількість днів прострочки з 09.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 2 069,67 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 219 564,50 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 155 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 04.06.2013р.)/ 365/ 100 = 13 985,96 грн. (сума пені).
- за видатковою накладною №т-2600 від 10.11.2012р. на суму 226 080,00 грн.;
- за 2012 рік: 226 080,00 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 22 (кількість днів прострочки з 10.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 2 038,43 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 226 080,00 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 155 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 04.06.2013р.)/ 365/ 100 = 14 400,99 грн. (сума пені).
- за видатковою накладною №т-2633 від 15.11.2012р. на суму 56 284,50 грн.
- за 2012 рік: 56 284,50 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 17 (кількість днів прострочки з 15.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 392,15 грн. (сума пені);
- за 2013 рік: 56 284,50 грн. (вартість поставленого товару) * 15% (подвійна облікова ставка * 155 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 04.06.2013р.)/ 366/ 100 = 3 585,25 грн. (сума пені).
Отже, загальна сума пені, згідно вищевикладених розрахунків, складає 72 131,23 грн.
Таким чином, у відповідності до викладених правових норм та п. 7.3. Договору, за порушення відповідачем строків оплати вартості отриманого товару, до стягнення з останнього, за розрахунками суду, підлягає сума пені в розмірі 72 131,23 грн., а відповідна позовна вимога в справі №910/13266/13 підлягає частковому задоволенню.
Позивачем також заявлено до стягнення з відповідача суму 3% річних в розмірі 15 438,18 грн. та інфляційних втрат в розмірі 2 362,93 грн.
Положеннями статті 625 Цивільного кодексу України передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Перевіривши наведений позивачем в позовних матеріалах розрахунок 3% річних, судом визнаного його не обґрунтованим, оскільки нарахування 3% річних було здійснено без врахування того, що 2012 рік має 366 днів, а 2013 рік - 365 відповідно.
З урахуванням викладеного, за порушення відповідачем строків оплати вартості товару за Договором, до стягнення з останнього підлягає сума 3% річних, нарахована наступним чином:
- за видатковою накладною №т-2565 від 05.11.2012р. на суму 225 766,00 грн.:
- за 2012 рік: 171 406,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 8 (кількість днів прострочки з 05.12.2012р. по 12.12.2012р.)/ 366/ 100 = 112,40 грн. (сума 3% річних);
- за 2012 рік: 71 406,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 19 (кількість днів прострочки з 13.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 111,21 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 71 406,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 59 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 28.02.2013р.)/ 365/ 100 = 346,27 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 21 406,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 26 (кількість днів прострочки з 01.03.2013р. по 26.03.2013р.)/ 365/ 100 = 45,74 грн. (сума 3% річних).
- за видатковою накладною №т-2566 від 05.11.2012р. на суму 56 520,00 грн.;
- за 2012 рік: 56 520,00 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 27 (кількість днів прострочки з 05.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 125,09 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 56 520,00 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 85 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 26.03.2013р.)/ 365/ 100 = 394,87 грн. (сума 3% річних).
- за видатковою накладною №т-2571 від 07.11.2012р. на суму 225 530,50 грн.;
- за 2012 рік: 225 530,50 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 25 (кількість днів прострочки з 07.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 462,15 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 225 530,50 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 85 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 26.03.2013р.)/ 365/ 100 = 1 575,62 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 203 456,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 19 (кількість днів прострочки з 27.03.2013р. по 14.04.2013р.)/ 365/ 100 = 317,72 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 191 991,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 8 (кількість днів прострочки з 15.04.2013р. по 22.04.2013р.)/ 365/ 100 = 126,24 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 141 991,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 7 (кількість днів прострочки з 23.04.2013р. по 29.04.2013р.)/ 365/ 100 = 81,69 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 91 991,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 16 (кількість днів прострочки з 30.04.2013р. по 15.05.2013р.)/ 365/ 100 = 120,98 грн. (сума 3% річних).
- за видатковою накладною №т-2577 від 08.11.2012р. на суму 226 080,00 грн.;
- за 2012 рік: 226 080,00 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 24 (кількість днів прострочки з 08.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 444,75 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 226 080,00 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 135 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 15.05.2013р.)/ 365/ 100 = 2 508,56 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 218 071,50 грн. (вартість поставленого товару з урахуванням часткової сплати) * 3% * 37 (кількість днів прострочки з 16.05.2013р. по 21.06.2013р.)/ 365/ 100 = 663,18 грн. (сума 3% річних).
- за видатковою накладною №т-2599 від 09.11.2012р. на суму 219 564,50 грн.;
- за 2012 рік: 219 564,50 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 23 (кількість днів прострочки з 09.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 413,93 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 219 564,50 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 172 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 21.06.2013р.)/ 365/ 100 = 3 103,98 грн. (сума 3% річних).
- за видатковою накладною №т-2600 від 10.11.2012р. на суму 226 080,00 грн.;
- за 2012 рік: 226 080,00 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 22 (кількість днів прострочки з 10.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 407,69 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 226 080,00 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 172 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 21.06.2013р.)/ 365/ 100 = 3196,09 грн. (сума 3% річних).
- за видатковою накладною №т-2633 від 15.11.2012р. на суму 56 284,50 грн.
- за 2012 рік: 56 284,50 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 17 (кількість днів прострочки з 15.12.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366/ 100 = 78,43 грн. (сума 3% річних);
- за 2013 рік: 56 284,50 грн. (вартість поставленого товару) * 3% * 172 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 21.06.2013р.)/ 366/ 100 = 795,69 грн. (сума 3% річних).
Таким чином, за розрахунками суду, сума 3% річних в загальному підрахунку складає 15 386,54 грн.
Отже, врахувавши викладене та на підставі ст. 625 Цивільного кодексу України, судом встановлено, що вимоги позивача в частині стягнення з відповідача 3% річних підлягають частковому задоволенню, а саме стягненню з відповідача суми 3% річних в розмірі 15 386,54 грн.
Перевіривши наведений позивачем в позовних матеріалах розрахунок інфляційних втрат, судом визнаного його обґрунтованим, оскільки нарахування інфляційних втрат було здійснено позивачем в порядку визначеному Листом Верховного суду України №62-97р від 03.04.1997р. «Рекомендації відносно порядку застосування індексів інфляції при розгляді судових справ».
А отже, за розрахунками позивача (розрахунки наведені в позовних матеріалах), на підставі ст. 625 Цивільного кодексу України, на користь позивача підлягає стягненню сума інфляційних втрат, за розрахунками позивача, в сумі 2 362,93 грн.
За таких обставин, дослідивши всі обставини справи, перевіривши їх наявними в справі доказами, судом встановлено, що позовні вимоги в справі №910/13266/13 підлягають частковому задоволенню, а саме в частині стягнення на користь позивача з відповідача суми основного боргу в розмірі 720 000,50 грн., суми пені в розмірі 72 131,23 грн., суми 3% річних в розмірі 15 386,54 грн. та суми інфляційних втрат в розмірі 2 362,93 грн.
Судовий збір позивача у розмірі 16 197,62 грн., пропорційно сумі задоволених позовних вимог, відповідно до положень статті 49 Господарського процесуального кодексу України, покладається на відповідача.
Керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд міста Києва -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Домобудівний комбінат №3» (код ЄДРПОУ 04012773, адреса: 03061, м. Київ, просп. Відрадний, 103) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Криворізький Цемент» (код ЄДРПОУ 31091150, адреса: 02660, м. Київ, вул. М.Раскової, 17) основний борг в розмірі 720 000,50 грн. (сімсот двадцять тисяч гривень 50 копійок), пеню в розмірі 72 131,23 грн. (сімдесят дві тисячі сто тридцять одна гривня 23 копійки), 3% річних в розмірі 15 386,54 грн. (п'ятнадцять тисяч триста вісімдесят шість гривень 54 копійки), інфляційні втрати в розмірі 2 362,93 грн. (дві тисячі триста шістдесят дві гривні 93 копійки) та судовий збір у сумі 16 197,62 грн. (шістнадцять тисяч сто дев'яносто сім гривень 62 копійки).
3. В іншій частині в позові відмовити.
4. Після вступу рішення в законну силу видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 05.08.2013р.
Суддя С.М. Морозов
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2013 |
Оприлюднено | 07.08.2013 |
Номер документу | 32838141 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Морозов С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні