Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-14142/12/0170/19
31.07.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Омельченка В. А. ,
Цикуренка А.С.
секретар судового засідання Даніліна К.В.
за участю сторін:
представник позивача - Східно-Чорноморського басейнового Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства- Бубнова Надія Миколаївна, довіреність № 203 від 27.05.13
представник відповідача - Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби- не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу Східно-Чорноморського басейнового Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кузнякова С.Ю. ) від 10.04.13 у справі № 2а-14142/12/0170/19
за позовом Східно-Чорноморського басейнового Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства (вул. Гоголя, 31,Севастополь,99011)
до Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби (вул. Борзенко, 40,Керч,Автономна Республіка Крим,98300)
про скасування публічного обтяження,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.04.13 у задоволенні позовних вимог Східно-Чорноморського басейнового Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства до Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби про скасування публічного обтяження - відмовлено.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.04.13 та прийняти нове рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В судовому засіданні 31.07.13 представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги з підстав, зазначених в ній.
Представник відповідача проти задоволення апеляційної скарги заперечував.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що 25.09.2008р. за № 7971909 у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна зареєстроване публічне обтяження, (тип обтяження - податкова застава), на підставі абз. 2 п.п. 8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000р., 1/270, 18.09.2008р. Об'єктом обтяження є активи платника податків яких не є меншим двохкратного розміру суми податкового боргу. Обтяжувачем зазначена Державна податкова інспекція в м. Керч, боржником - Східно-Чорноморське басейнове Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства. (а.с. 16).
Листом від 27.08.2012р. за вих. 08/1283 позивач звернувся до відповідача з проханням зняти обтяження, яке безпідставне порушує права і законні інтереси Східно-Чорноморської держрибоохорони (а.с.18).
На наведений лист відповідач надав відповідь 06.09.2012р. за вих. № 123406/10/19-00, у якій зазначив, що на податковому обліку Державної податкової інспекції м. Керчі перебуває Кримське Азово-Чорноморське державне басейнове Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства (Кримазчоррибоохорона, ЄДРПОУ 35770967, юридична адреса: м. Керч, вул. Леніна, 9). Заборгованість Кримазчоррибоохорони перед бюджетом станом на 01.09.2012р.складає 70,4 тис. грн. Наказом Державного комітету рибного господарства України від 29.01.2009р. № 29 припинена діяльність Кримазчоррибоохорони та всі майново-фінансові права та обов'язки переходять до правонаступника - Східно-Чорноморської дер рибоохорони (ЄДРПОУ 35014808). Процедура встановлення правонаступника оформляється передавальним актом, який відповідно до листа Державного комітету рибного господарства України від 29.11.11р. за № 50 станом на 01.11.2011р. підписаний та затверджений Державним комітетом рибного господарства України. На підставі викладеного та з урахуванням існуючої заборгованості Кримазчоррибоохорони перед бюджетом, зняти з реєстрації вказане обтяження не представляється можливим (а.с. 19).
Перевіряючи обґрунтованість дій та рішень органу владних повноважень, судова колегія зазначає наступне.
Судова колегія зазначає, що при вирішенні цієї справи суд керувався положеннями нормативних актів у редакціях, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення до 01.01.2011р. був Закон України від 21.12.2000, № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі Закон № 2181).
Згідно із п. 8.1. ст. 8 Закону № 2181, з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активи платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення.
Відповідно до п.п. 8.1.1. п. 8.2 ст. 8 Закону № 2181. право податкової застави виникає у разі: неподання або несвоєчасного подання платником податків податкової декларації - з першого робочого дня, наступного за останнім днем строку, встановленого законом про відповідний податок, збір (обов'язковий платіж) для подання такої податкової декларації; несплати у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, визначеної контролюючим органом, - з дня, наступного за останнім днем граничного строку такого погашення, визначеного у податковому повідомленні.
Закон України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" від 18.11.2003р. № 1255-IV визначає правовий режим регулювання обтяжень рухомого майна, встановлених з метою забезпечення виконання зобов'язань, а також правовий режим виникнення, оприлюднення та реалізації інших прав юридичних і фізичних осіб стосовно рухомого майна.
Згідно із ст. 4 Закону України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" від 18.11.2003р. № 1255-IV, обтяження поділяються на публічні та приватні. Публічним є обтяження рухомого майна, яке виникає відповідно до закону або рішення суду.
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 37 Закону України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" від 18.11.2003р. № 1255-IV, до публічних обтяжень належить податкова застава.
При публічному обтяженні обтяжувачем є уповноважений орган. Права і обов'язки суб'єктів публічного обтяження встановлюються законом (ч. 1 ст. 38 України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" від 18.11.2003р. № 1255-IV).
У Наказі Державної податкової адміністрації від 09.02.2006р. № 62 "Про затвердження Регламенту адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів)" (п.10.5. Податкова застава) наведено, що податкова застава - це спосіб забезпечення погашення податкового боргу. Право податкової застави виникає згідно з законом і не потребує письмового оформлення. До Державного реєстру обтяжень рухомого майна вноситься конкретний перелік активів боржника, на які розповсюджується право податкової застави.
Таким чином, відповідач як уповноважений орган може бути обтяжувачем при публічному обтяженні.
Позивачем зазначено, що на даний час згідно із державним реєстром, діяльність Кримазчоррибоохорони не припинена, тобто у Східно-Чорноморської рибоохорони не має законних підстав щодо сплати заборгованості Кримазчоррибоохорони у сумі 70, 4 тис. грн., згідно якої накладено арешт, а, отже на даний час у Східно-Чорноморської рибоохорони відсутній борг перед Державною податковою інспекцією в м. Керчі АР Крим, суд вважає необхідним зазначити наступне.
З матеріалів справи слідує, що на підставі наказу Держкомрибгоспу України № 08 від 15 лютого 2007 року та № 22 від 30 березня 2007 року на базі майна Чорноморського державного басейнового управління охорони водних живих ресурсів створено Східно-Чорноморське державне басейнове управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства.
На підставі наказу Державного комітету рибного господарства України № 101 від 20 березня 2008 року, Східно-Чорноморськсе державне басейнове управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства ліквідовано та на базі ліквідованого управління утворено Кримське Азово-Чорноморське державне басейнове управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства.
На підставі наказу Державного комітету рибного господарства України № 29 від 29 січня 2009 року припинено діяльність Кримазчоррибоохорони шляхом приєднання до Східно-Чорноморського державного басейнового управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства.
На підставі наказу Державного агентства рибного господарства України від 23 грудня 2011 р. № 360 Східно-Чорноморське державне басейнове управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства реорганізоване шляхом перетворення в Східно-Чорноморське басейнове управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства.
Судом встановлено, що 01.11.2011р. був складений передавальний акт, згідно якого на підставі наказів Державного комітету рибного господарства України від 29.01.2009р. № 29, від 27.03.2009р. № 146, від 21.05.2010р. № 48, від 23.06.2011р. № 85 комісією був складений даний акт про те, що комісія передала, а начальник Східно-Чорноморської держрибоохорони Сокол І.Г., прийняв заборгованість Кримського Азово-Чорноморського державного басейнового управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства станом на 01.06.2011р., а саме по субрахункам: 431 - результат виконання кошторису за загальним фондом, 641 - розрахунки за платежами і додатками в бюджет, 651 - розрахунки з пенсійного забезпечення, 652 - розрахунки із соціального страхування, 653 - розрахунки із страхування на випадок безробіття, 656 - розрахунки з інших видів страхування, 661 - розрахунки із заробітної плати, 668 - розрахунки за виконавчими документами та інші утримання, 362 - розрахунки з підзвітними особами (а.с. 13-14).
Наведений передавальний акт затверджений головою Державного агентства рибного господарства України Дроник В.С.
Східно-Чорноморське державне басейнове управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства згідно із наказом Державного агентства рибного господарства України від 23.12.2011р. № 360 було реорганізоване шляхом перетворення в юридичну особу Східно-Чорноморське басейнового управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства.
Також у положенні про Східно-Чорноморське басейнове управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства, затверджене наказом Державного агентства рибного господарства України 19.04.2012р. № 216, зазначено, що воно є правонаступником Східно-Чорноморського державного басейнового управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства (а.с.7).
З урахуванням викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що на час звернення до суду із наведеним позовом, позивач самостійно прийняв заборгованість Кримського Азово-Чорноморського державного басейнового управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства, в тому числі податкові зобов'язання останнього, а отже є правонаступником у виконанні таких зобов'язань.
Статтею 93 Податкового Кодексу України визначені підстави припинення податкової застави.
Так, відповідно до п. 93.1 ст. 93 ПКУ, майно платника податків звільняється з податкової застави з дня:
- отримання органом державної податкової служби підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;
- визнання податкового боргу безнадійним;
- набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;
- отримання платником податків рішення відповідного органу про скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов'язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.
Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, позивачем не надано суду належних та допустимих доказів на підтвердження існування обставин, перелічених у ст. 93 Податкового кодексу України, для припинення податкової застави, а отже і відсутні правові підстави для скасування публічного обтяження, зареєстрованого 25.09.2008р. за № 7971909.
З урахуванням викладеного, судова колегія дійшла висновку про недоведеність позивачем достатніх доказів обґрунтованості позовних вимог, у зв'язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають, оскільки суперечать вимогам діючого законодавства та не підтверджені матеріалами справи.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198,205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Східно-Чорноморського басейнового Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.04.13 у справі № 2а-14142/12/0170/19 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 05 серпня 2013 р.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис В.А.Омельченко
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2013 |
Оприлюднено | 07.08.2013 |
Номер документу | 32838274 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні