ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 липня 2013 р. (о 12:51) Справа №801/5495/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді - Кірєєва Д.В., за участю секретаря судового засідання Цатурян С.О., за участю представників сторін:
від позивача - Топчий О.С., паспорт НОМЕР_1, довіреність № б/н від 03.10.2012 р.;
від відповідача - Колесник Ю.О., посвідчення УКР № 000600, довіреність № 15/9/10-00 від 29.02.12
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Емпорій"
до Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби
про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0006501503 від 24.07.2012 р.
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Емпорій» звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення № 0006501503 від 24.07.2012 року.
27 червня 2013 позивач звернувся до суду з уточненою позовною заявою, в якій просить суд визнати противоправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24.07.2012 року № 0006501503 Державної податкової інспекції у м. Ялті Автономної Республіки Крим Державної податкової служби.
У судовому засіданні 23.07.2013 року представник позивача на задоволенні позову наполягав.
У судовому засіданні 23.07.2013 року представник відповідача проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на позовну заяву.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Емпорій» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим 10.09.2008 року, ідентифікаційний код юридичної особи 34556977, місцезнаходження юридичної особи: 98654, Автономна Республіка Крим, м. Ялта, смт. Відрадне, вул. Дніпровська, буд. 5, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АБ № 719025, та Випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 16-17).
Судом встановлено, що 31.05.2012 року посадовими особами ДПІ у м. Ялті АР Крим ДПС проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ «Емпорій».
За результатами перевірки було складено акт № 723/15-03/34556977 від 31.05.2012 року, відповідно до якого в результаті перевірки було виявлено методологічну помилку у податковій декларації на 2012 рік № 2201 від 08.02.2012 року, а саме: при складанні податкової декларації орендної плати на 2012 рік ТОВ «Емпорій» не було враховано коефіцієнт індексації з урахуванням індексу інфляції, що діяв на дату підписання договору оренди земельної ділянки у 2007 році, чим порушено ст. 289 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ, внаслідок чого занижено податкові зобов'язання з земельного податку за січень-квітень 2012 р. на суму 90 214,28 грн.
За результатами перевірки від 31.05.2012 року ДПІ у м. Ялті АР Крим ДПС 24.07.2012 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0006501503, яким збільшено суму грошового зобовязання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 112 767,84 грн, у тому числі 90 214,28 грн. - за основним платежем, 22 553,56 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
З матеріалів справи вбачається, що вказану суму було нараховано позивачу як орендну плату за оренду земельної ділянки, за результатами перевірки податкової декларації позивача з плати з землю за 2012 рік, в якій виявлено методологічну помилку, а саме: за даними перевірки встановлено відхилення при визначенні орендної плати за тсічень-квітень 2012 року, чим порушено ст. 289 Податкового кодексу України, оскільки при складанні податкової декларації згідно до вказаної статті та на підставі п. 10 договору оренди землі, укладеного з Радою Міністрів АР Крим 25.05.2007 року, не було враховано коєфіціент індексації з урахуванням індексу інфляції, який у 2007 році складав 1, 42, у 2008 році-1, 028, у 2009 році- 1, 152, у 2010 році - 1, 059, 1 2011 році-1,0.
Згідно до вимог ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Як вбачається з податкової декларації позивача з орендної плати за землю за 2012 рік, орендну плату за землю було розраховано у розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, визначеного у договорі оренди і вона склала за рік 1 064 990 грн.
Так, з матеріалів справи вбачається, що 25.05.2007 року між орендодавцем Радою Міністрів АР Крим та орендарем Товариством з обмеженою відповідальністю "Емпорій" було укладено договір оренди земельної ділянки, за яким орендодавець надає, а орендар приймає в користування земельну ділянку загальною площею 112, 7500 га із земель рекреаційного призначення, яка знаходиться за межами населених пунктів Гурзуфської селищної ради м. Ялти для будівництва та експлуатації гольф-клубу.
Згідно до пункту 5 вказаного договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки склала 10 649 902, 73 грн. Орендна плата вноситься орендарем в сумі у розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (пункт 9 договору).Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням індексації(пункт 10 договору).
Відповідно до п.288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду ( п 288.3 ст. 288).
Згідно п. 288.4 ст. 288 зазначеного кодексу розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Як зазначено у пп.288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:
для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;
для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;
не може перевищувати (пп.288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Кодексу):
а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки;
б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом;
в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Таким чином, для позивача у договорі оренди землі від 25.05.2007 року визначено розмір орендної плати з урахуванням індексації, що відповідає, як ст. 288 Податкового кодексу України, так і вимогам до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року № 220 згідно до пункту 10 якого, обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.
За таких обставин, відповідачем без дотримання порядку встановленого у Податковому кодексі України щодо визначення річної суми орендної плати за оренду землі, без урахування умов договору оренди землі укладеного позивачем 25.05.2007 року з Радою Міністрів АР Крим, було нараховано податкове зобов'язання за платежем: орендна плата з юридичних осіб.
Сторони, при укладанні договору оренди, досягли усіх істотних умов, в тому числі розміру орендної плати.
Враховуючи, що договір оренди є угодою цивільно-правового характеру, відповідно до ст. 288 ПК України Радою міністрів АР Крим - орендодавцем до 01.02.2012 року не було внесено змін до існуючого договору оренди землі в частині розміру орендної плати на підставі норм Податкового Кодексу України з урахуванням затвердженої нової грошової оцінки.
У відповідності до п. 5 договору оренди землі від 25.05.2007 р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 10 649 902,73 грн.
Згідно з п. 9 Договору орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі у грошовій формі в розмірі 10 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка визначена у пункті 5 договору.
Відповідно до п. 10 Договору обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням індексації.
Пунктом 12 Договору визначено, що розмір орендної плати переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених Договором, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, в інших випадках, передбачених законодавством.
Згідно з п. 33 Договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.
Таким чином, для збільшення розміру орендної плати Рада міністрів АР Крим повинна була в односторонньому порядку повідомити позивача про збільшення орендної плати у відповідності до п. 12 Договору.
За таких обставин розмір орендної плати за земельну ділянку площею 112,7500 га згідно договору оренди земельної ділянки від 25.05.2007 року обчислювався позивачем виходячи з розміру орендної плати зазначеного у договорі, який для сторін залишився незмінним.
Також, суд зазначає, що постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012 року у справі № 2а-7294/12/0170/10 задоволено позов Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим до Закритого акціонерного товариства "Емпорій", стягнуто з рахунків Закритого акціонерного товариства "Емпорій" у банках, обслуговуючих такого платника податків заборгованість з орендної плати з юридичних осіб у сумі 354 996,76 грн. в дохід місцевого бюджету м. Ялта за період січень-квітень 2012 року.
За таких умов, податкове повідомлення-рішення № 0006501503 від 24.07.2012 року є таким, що прийнято Державною податковою інспекцією у м. Ялті АР Крим ДПС протиправно, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України на користь позивача з Державного бюджету підлягають стягненню витрати на сплату судового збору в розмірі 1 128,00 грн.
У судовому засіданні 23.07.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 26.07.2013 року.
Керуючись ст. 94, ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд:
ПОСТАНОВИВ:
1. Суд постановив адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати противоправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24.07.2012 року № 0006501503 Державної податкової інспекції у м. Ялті Автономної Республіки Крим Державної податкової служби.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь ТОВ «Емпорій» (ЄДРПОУ 34556977) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 128,00 грн. (одна тисяча сто двадцять вісім грн.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2013 |
Оприлюднено | 08.08.2013 |
Номер документу | 32845583 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні