Постанова
від 18.07.2013 по справі 2а-1115/12/0170/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 липня 2013 р. (о 15:40) Справа №2а-1115/12/0170/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.

за участю представників сторін:

від позивача - Гагаріна Г.О., паспорт ЕС 180625, довіреність б/н від 02.01.2013.;

від відповідача - не з'явився;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного акціонерного товариства «Пансіонат Море»

до Державної податкової інспекції у м. Алушті

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0000052301 від 10.01.12 р., № 000062301 від 10.01.12 р., № 0000562301 від 10.01.12 р., № 0000062301 від 10.01.12 р.

Суть спору: Приватне акціонерне товариство «Пансіонат «Море» (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим (далі-відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 10.01.2012 року № 0000052301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у розмірі 364 922 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 8 365,50 грн., всього на 373 287,50 грн.; № 000062301, яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток в розмірі 3 597 895 грн.; №0000562301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 96 076 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 3 107,70 грн., всього 99 184,40 грн.; № 0000062301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з туристичного збору у розмірі 71 180,40 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 10 422 грн., усього 81 602,40 грн.

16.07.2013 року позивач звернувся до суду з заявою про збільшення позовних вимог, в якій просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення від 10.01.2012 року: № 0000052301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у розмірі 364 922 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 8 365,50 грн., всього на 373 287,50 грн.; № 000062301, яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток в розмірі 3 597 895 грн.; №0000562301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 96 076 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 3 107,70 грн., всього 99 184,40 грн.; № 0000062301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з туристичного збору у розмірі 71 180,40 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 10 422 грн., усього 81 602,40 грн., стягнути витрати на проведення судово-економічної експертизи по справі № 2а-1115/12/0170/14 у сумі 35 000 грн., та витрати на сплату судового збору за збільшення позовних вимог у сумі 350 грн.

У судовому засіданні 18.07.2013 року представник позивача на задоволенні позову наполягав.

У судове засідання 18.07.2013 року представник відповідача не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відповідач надіслав до суду заперечення проти адміністративного позову.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представника відповідача.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство «Пансіонат «Море» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Алуштинської міської ради АР Крим 23.05.2000 року, ідентифікаційний код юридичної особи 19011733, місцезнаходження: 98500, Автономна Республіка Крим, м. Алушта, вул. Набережна, б. 25, що підтверджується довідкою АБ № 411084 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Приватне акціонерне товариство «Пансіонат «Море» взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 07.06.2000 року за № 521, на час розгляду справи перебуває на податковому обліку Державної податкової інспекції у м. Алушті.

Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 15.06.2000 року № 00242475, індивідуальний податковий номер - 190117301027.

Згідно з довідкою АБ № 411084 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України видами діяльності за КВЕД ПрАТ «Пансіонат «Море» є діяльність санаторно-курортних закладів; роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах з перевагою продовольчого асортименту; надання інших місць для тимчасового проживання, не віднесених до інших групувань; діяльність нерегулярного пасажирського транспорту; послуги з організації подорожувань.

Судом встановлено, що в період з 22.11.2011 року по 08.12.2011 року посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим ДПС, на підставі направлень від 11.11.2011 року № 493/23, № 475/23, № 474/23, № 476/23, № 478/17, № 477, виданих Державною податковою інспекцією в м. Алушті було проведено планову виїзну перевірку ПрАТ «Пансіонат «Море», ЄДРПОУ 19011733, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2010 по 30.09.2011 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2010 р. по 30.09.2011 р.

За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 1431/23/19011733 від 20.12.2011 року, у якому встановлено:

- порушення пп. 5.5.1 п. 5.5; п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року № 334/94-ВР в редакції закону від 22.05.1997 року № 283/97-ВР п. 138.4 ст. 138, п.141.1 ст. 141 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого завищено від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток на 3 597 895, у тому числі по періодах: за 2010 рік в сумі 516 грн., за 2-3 квартал 2011 р. в сумі 3 597 379 грн.; заниження податку на прибуток в сумі 375 759 грн., в тому числі по періодах: за 2010 р. в сумі 36 372 грн., за 2-3 кв. 2011 року 339 387 грн.;

- порушення п.п. 7.4.1., 7.4.5.п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року зі змінами та доповненнями, ст. 187, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.4, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого занижено податок на додану вартість всього у сумі 102 969,86 грн., у тому числі по періодах: за жовтень 2010 року - на 2 313,59 грн., за січень 2011 року на 2 155,25 грн., за лютий 2011 року - на 719,75 грн., за березень 2011 року - на 1 863,59 грн., за квітень 2011 року - на 4 385,23 грн., за травень 2011 року - на 21 280,94 грн., за червень 2011 року - на 55 681,18 грн., за липень 2011 р. - на 9 570, 33 грн., за вересень 2011 р. - на 5 000,00 грн.;

порушення до п. 1.6, п. 1.15ст. 1, п.п. 3.1.3п. 3.1 ст. 3, п. 7.1 ст. 7, п. 17.2 ст. 17 «Про податок з доходів фізичних осіб донарахований податок з доходів в сумі 13 137,75 грн.

Крім того, перевіркою правильності обчислення туристичного збору за період з 01.01.2011 р. по 30.09.2011 р. встановлено порушення пп. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, внаслідок чого встановлено заниження туристичного збору в сумі 71 180,40 грн.,у тому числі по періодах за 1 кв. 2011 р. - 6 502,7 грн., за 2 кв. 2011 р. - 22997,6 грн., за 3 кв. 2011 р. - 41 680,1 грн.

27.12.2011 р. позивачем до ДПІ у м. Алушті подані заперечення до акту перевірки.

Згідно з відповіддю на заперечення до акту документальної виїзної позапланової перевірки ПрАТ «Пансіонат «Море» від 04.01.2012 року № 31/10/23 ДПІ у м. Алушті при формуванні податкових повідомлень-рішень частково враховані заперечення на акт перевірки ПрАТ «Пансіонат «Море».

На підставі зазначеного акту та з урахуванням заперечень позивача на акт перевірки 10.01.2012 року ДПІ у м. Алушті були прийняті податкові повідомлення - рішення: № 0000062301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з туристичного збору на загальну суму 81 602,40 грн., у тому числі за основним платежем 71 180,4 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 10 422 грн.; № 0000052301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств на загальну суму 373 287, 50 грн., у тому числі за основним платежем 364 922,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 8 365,50 грн.; №000062301, яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у сумі 3 957 895,00 грн.; № 0000562301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 99 184,40 грн., у тому числі за основним платежем 96 076,7 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 3 107,70 грн.; № (т.с. 1 а.с. 17, 18).

Не погодившись з податковими повідомленнями-рішеннями № 0000052301 від 10.01.12 р., № 000062301 від 10.01.12 р., № 0000562301 від 10.01.12 р., № 0000062301 від 10.01.12 р. позивач оскаржив їх до суду.

В ході розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства в частині завищення податкового кредиту, заниження податку на прибуток підприємств, заниження від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток, заниження туристичного збору та встановлено наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 1.32 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. № 334/94ВР (далі - Закон № 334/94), який діяв на час спірних взаємовідносин, господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.

Відповідно до п. 3.1 ст. 3 Закону № 334/94 об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на:

суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону;

суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94 валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Валовий доход включає: загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону) (п.п. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94).

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 334/94 валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Відповідно до п.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 зазначеного закону до складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Відповідно до п.п. 5.3.9.п. 5.3 ст. 5 Закону № 334/94 не включаються до складу валових витрат витрати на виплату винагород або інших видів заохочень пов'язаним з таким платником податку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документальних доказів, що таку виплату або заохочення було проведено як компенсацію за фактично надану послугу (відпрацьований час). За наявності зазначених документальних доказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але не більші ніж суми, розраховані за звичайними цінами.

Не підлягають віднесенню до складу валових витрат суми збитків платника податку, понесених у зв'язку з продажем товарів (робіт, послуг) або їх обміном за цінами, що нижчі за звичайні, пов'язаним з таким платником податку особам.

У разі коли сума виплат (заохочень) або її частина пов'язаним фізичним особам не визнаються валовими витратами, така сума (або її частина) є базою для нарахування внесків на соціальні заходи, передбачені пунктом 5.7 цієї статті.

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів, платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, непідтверджені відповідними документами витрати не визнаються валовими витратами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Національного банку України, збільшеної в 1,2 рази.

Якщо платник податку поновить зазначені документи у наступних періодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пені) включаються до валових витрат податкового періоду, на який припадає таке поновлення.

Перелік витрат, що не включаються до складу валових надано у п. 3 ст. 3 Закону № 334/94, у тому числі за даним пунктом не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Згідно з п.п. 5.5.1 п. 5.5 ст. 5 Закону № 334/94 до складу валових витрат відносяться будь-які витрати, пов'язані з виплатою або нарахуванням процентів за борговими зобов'язаннями (у тому числі за будь-якими кредитами, депозитами) протягом звітного періоду, якщо такі виплати або нарахування здійснюються у зв'язку з веденням господарської діяльності платника податку.

Згідно з п. 5.11 ст. 5 вищевказаного Закону установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені у цьому Законі, не дозволяється.

Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.

Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн. (п.п.138.2 ст. 138 ПК України).

Не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу.

Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення (п.п.139.1.9,п. 139.1 ст. 139 ПК України).

Пунктом 1.7. статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997 р. (далі Закон № 168) встановлено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 вищевказаного Закону об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу у користування лізингоотримувачу (орендарю).

Згідно пп.7.4.1. п.7.4. ст.7 Закону №168 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняються від оподаткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).

Пунктом 7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону № 168 встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Відповідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону №168 податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Для операцій, що оподатковуються і звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні.

Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.

Згідно п.п. 7.2.6. п.7.2. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» Податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.

У разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення отримувач таких товарів (послуг) має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку внаслідок придбання таких товарів (послуг).

Отримання такої скарги є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки такого постачальника для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з цього податку за такою цивільно-правовою операцією.

Підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної також є:

транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, в яких форма встановлена міжнародними стандартами;

касові чеки, які містять суму поставлених товарів (послуг), загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера, але без визначення податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума поставлених товарів (послуг) не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додану вартість).

Відповідно п.п. 7.5. Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;

- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Згідно п.п.7.2.1.п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дату виписування податкової накладної;

в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;

е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм);

є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача;

ж) ціну поставки без врахування податку;

з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні;

и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.

Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.

Розділ V ПК України визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування.

Згідно пункту 185.1 статті 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорт); вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорт); з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України; з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України, для їх подальшого вільного обігу на території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

У п.187.1. ст. 187 ПК України зазначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 198.1. ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст.198 ПК України).

Згідно з п. 198.3. ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

З аналізу вищевказаних норм, суд робить висновок, що для включення суми податку на додану вартість до суми податкового кредиту необхідно дотримання двох умов:

- наявність податкової накладної чи митної декларації,

- придбання або виготовлення товару і послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях в рамках господарської діяльності платника податку; придбання (будівництво, спорудження) (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи) в тому числі з метою використання у виробництві або постачанні товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Таким чином, умовами для включення нарахованої (сплаченої) суми ПДВ у склад податкового кредиту є наявність документального підтвердження використання витрат підприємства в його господарської діяльності та наявність належно заповнених податкових накладних.

Судом встановлено, що 09.09.2010 р. між ПрАТ «Пансіонат «Море» (Замовник) та ФОП ОСОБА_2 (Перевізник) укладений договір №09 на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на замовлення, за умовами якого Перевізник надає Замовнику послуги з метою здійснення перевезення пасажирів на таксі. Перевізник та Замовник не менш ніж за 2 (дві) години до початку перевезення узгоджують: транспортний засіб, маршрут руху, строк надання транспорту, кількість пасажирів, форму оплати та інші умови перевезення; розрахунки за перевезення пасажирів здійснюються згідно Акту виконаних робіт

Відповідно до вищевказаного договору №09, в період з вересня 2010 р. по березень 2011 р. ПрАТ «Пансіонат «Море» були передані ФОП ОСОБА_2 заявки-замовлення на перевезення пасажирів, у яких зазначені дата, час, місце надання транспортного засобу, вид та кількість транспортних засобів, кількість пасажирів та тип перевезення (маршрут).

Згідно вказаних заявок-замовлень, у вересні 2010 р. - березні 2011 р. ФОП ОСОБА_2 були надані ПрАТ «Пансіонат «Море» послуги з перевезення пасажирів загальною вартістю 99 985,00 грн. без ПДВ, що підтверджується двосторонніми актами прийому-передачі виконаних робіт.

У жовтні 2010 p. - березні 2011 p. ПрАТ «Пансіонат «Море» перерахувало на користь ФОП ОСОБА_2 грошові кошти у сумі 99 985,00 грн. без ПДВ в оплату придбаних послуг з перевезення пасажирів, що підтверджується платіжними дорученнями.

Витрати на придбання вказаних послуг у сумі 99 985,00 грн. підтверджені первинними документами бухгалтерського обліку, а саме актами виконаних робіт, що є дотриманням вимог пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону №334.

Вказані послуги вартістю 99 985,00 грн. без ПДВ були придбані ПрАТ пансіонат «Море» з метою їх використання у власній господарській діяльності.

У січні та березні 2011 р., ПрАТ «Пансіонат «Море» (Покупець) у ФОП Карпова (Постачальник) придбані кондитерські вироби в асортименті (шоколад) кількістю 1 050 упаковок (по 5 шт. в кожній) вартістю 201 469,40 грн. без ПДВ, що підтверджується видатковими накладними.

У січні та березні 2011 р. ПрАТ «Пансіонат «Море» сплатило вартість кондитерських виробів шляхом перерахування на користь ФОП ОСОБА_3 грошових коштів в сумі 201 469,40 грн. без ПДВ, що підтверджується платіжними дорученнями.

Вказані кондитерські вироби вартістю 201 469,40 грн. без ПДВ були придбані «Пансіонат «Море» з метою їх використання у власній господарській діяльності.

Між ПрАТ «Пансіонат «Море» (Замовник) та ТОВ «Будконтракт-Україна» Підрядник) укладені наступні договори підряду:

- №10 від 25.03.2011 p., відповідно до предмету якого Підрядник приймає на себе виконання робіт з фарбування фасадних стін вілли №2 на території ПрАТ «Пансіонат «Море»; адреса об'єкта: Крим, м.Апушта, вул.Набережна, 25;

- №12 від 17.05.2011 p., відповідно до предмету якого Підрядник приймає на себе виконання робіт з поточного ремонту КПП на території ПрАТ «Пансіонат «Море» (п. 1.1 Договору); адреса об'єкта: Крим, м.Алушта, вул.Набережна, 25;

- №13 від 17.05.2011 p., відповідно до предмету якого Підрядник приймає на себе виконання робіт з фарбування стін в районі Дайвінг-центру на території ПрАТ «Пансіонат «Море»; адреса об'єкта: Крим, м.Алушта, вул.Набережна, 25;

- №11 від 07.05.2011 p., відповідно до предмету якого Підрядник приймає на себе виконання робіт з поточного ремонту вілли №6 на території ПрАТ «Пансіонат «Море»; адреса об'єкта: Крим, м.Алушта, вул.Набережна, 25;

- №15 від 31.05.2011 p., відповідно до предмету якого Підрядник приймає на себе виконання робіт з фарбування підпорної стіни в районі вілли №1 на території ПрАТ «Пансіонат «Море»; адреса об'єкта: Крим, м.Алушта, вул.Набережна, 25;

- №14 від 17.05.2011 p., відповідно до предмету якого Підрядник приймає на себе виконання робіт з поточного ремонту SPA-центру на території ПрАТ «Пансіонат «Море»; адреса об'єкта: Крим, м.Алушта, вул.Набережна, 25;

№16 від 01.06.2011 p., відповідно до предмету якого Підрядник приймає на себе виконання робіт з фарбування підпорної стіни в районі КПП на території ПрАТ «Пансіонат «Море» (п. 1.1 Договору); адреса об'єкта: Крим, м.Алушта, вул.Набережна, 25.

На підставі вказаних договорів, в травні-червні 2011 p. ТОВ «Будконтракт-Україна» були виконані будівельні роботи вартістю 470 702,68 грн., в т.ч. ПДВ 78 450,44 грн., що підтверджується складеними актами виконаних будівельних робіт.

Тов "Будконтракт-Україна" виписано на імя ПрАТ "Пансіонат "Море" податкові накладні: № 38 від 04.04.2011 р. на суму ПДВ 4 385,23 грн., № 57 від 13.05.2011 р. на суму ПДВ 4 385,23 грн., № 58 від 16.05.2011 р. на суму ПДВ* 428,31 грн., № 60 від 16.05.2011 р. на суму ПДВ 2 851,52 грн., № 59 від 16.05.2011 р. на суму ПДВ 1 533,71 грн., № 73 від 31.05.2011 р. на суму ПДВ 1 185,25 грн., № 76 від 01.06.2011 р. на суму ПДВ 37 184,84 грн., № 78 від 06.06.2011 р. на суму ПДВ 1 672,00 грн., № 81 від 07.06.2011 р. на суму ПДВ 14 621,73 грн., № 83 від 16.06.2011 р. на суму ПДВ 2 202,62 грн.

Зазначені податкові накладні включені позивачем до реєстру отриманих та виданих податкових накладних.

За період з квітня по липень 2011 р. ПрАТ «Пансіонат «Море» сплатило вартість будівельних робіт за вказаними договорами шляхом перерахування на користь ТОВ «Будконтракт-Україна» грошових коштів у загальній сумі 470 702,68 грн. з ПДВ, що - підтверджується платіжними дорученнями.

Об'єкти нерухомості, на яких ТОВ «Будконтракт-Україна» у травні - червні 2011 були виконані будівельні роботи вартістю 470 702,68 грн. з ПДВ, розташовані на земельній ділянці, яка належить ПрАТ «Пансіонат «Море» на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯА №665446 від 19.07.2005 р.

Вказані вище об'єкти нерухомості, на яких ТОВ «Будконтракт-Україна» у травні-червні 2011 р. виконані будівельні роботи вартістю 470 702,68 грн. з ПДВ, використовуються ПрАТ «Пансіонат «Море» для забезпечення надання готельних послуг та супутніх туристичних послуг.

01.02.2007 р. між ПрАТ «Пансіонат «Море» (Замовник) та ТОВ «Фірма «Кримавіасервіс ЛТД» (Підприємство) укладені наступні договори: №173-02 «на надання послуг терміналу VIP», предметом якого є надання Підприємством Замовнику послуг терміналу VIP РП «Міжнародний Аеропорт «Сімферополь», розрахунки за які з Підприємством Замовник здійснює у вигляді передоплати, що надійшла на розрахунковий рахунок Підприємства, не менш ніж за одну добу до планованої дати обслуговування представників Замовника; №174-02 «на надання послуг з бронювання та продажу авіаперевезень», предметом якого є надання Підприємством Замовнику послуг з бронювання та продажу авіаперевезень, розрахунки за які з Підприємством Замовник здійснює у вигляді передоплати, що надійшла на розрахунковий рахунок Підприємства, не пізніше ніж за одну добу до вильоту повітряного судна, додатково до вартості авіаперевезень Замовник сплачує збори Підприємства. Відповідно до вказаних договорів №173-02 і №174-02, за період з червня 2010 р. серпень 2011 р. ТОВ «Фірма «Кримавіасервіс ЛТД» були надані ПрАТ «Пансіонат Море» послуги з обслуговування пасажирів в залі VIP та продажу авіаквитків загальною вартістю 323 919,00 грн., в т.ч. ПДВ 26 515,73 грн., що підтверджується двосторонніми актами здачі-прийняття робіт (надання послуг).

ТОВ Фірма "Кримавіасервіс ЛТД" виписано на імя ПрАТ "Пансіонат Море" податкові накладні: від 30.09.2010 р. № 2316 на суму ПДВ646,92 грн, від 31.10.2010 р. № 2626 на суму ПДВ 1 666,67 грн., від 31.12.2010 р. № 3161 на суму ПДВ 2 155,25 грн., від 31.01.2011 р. № 118 на суму ПДВ 719,75 грн., від 28.02.2011 р. № 137 на суму ПДВ 196,92 грн., від 31.03.2011 р. № 192 на суму ПДВ 1 666,678 грн., від 31.05.2011 р. № 248 на суму ПДВ 2 896,92 грн., від 30.06.2011 р. № 118 на суму ПДВ 3 443,08 грн., від 30.06.2011 р. № 291 на суму ПДВ 403,67 грн., від 31.07.2011 р. № 370 на суму ПДВ 5 723,58 грн., від 31.08.2011 р. № 382 на суму ПДВ 5 000,00 грн.

Зазначені податкові накладні включені до реєстру отриманих та виданих податкових накладних.

У червні 2010 р. - серпні 2011 р. ПрАТ «Пансіонат «Море» перерахувало на користь ТОВ «Фірма «Кримавіасервіс ЛТД» грошові кошти в сумі 323 919,00 грн. з ПДВ в оплату придбаних послуг з обслуговування пасажирів в залі VIP та продажу авіаквитків загальною вартістю 323 919,00 грн. з ПДВ, що підтверджується банківськими виписками.

Вказані послуги були придбані ПрАТ «Пансіонат «Море» з метою їх використання у власній господарській діяльності.

31.05.2010 р. між ПрАТ «Пансіонат «Море» (Позичальник) та АБ «Енергобанк» (Банк) укладений Договір кредитної лінії №1005-05 (надалі - Кредитний договір), відповідно до умов якого Банк відкриває Позичальнику невідновлювану відкличну кредитну лінію з лімітом 6 300 000,00 доларів США на строк з 31.05.2010 р. по 30.05.2017 р. на будівництво кліматопавільйону «Sea Garden» в м. Алушта, по вул. Набережна, 25; надання кредитних коштів здійснюється з позичкового рахунку шляхом перерахування на поточний рахунок №260043301401 в АБ «Енергобанк» на підставі заяви Позичальника; Позичальник сплачує Банку за користування кредитною лінією 13,5% річних (п. 3.1 Договору в редакції Додаткової угоди №3 від 12.08.2010 p.); Позичальник здійснює погашення заборгованості за кредитною лінією в термін до 30.05.2017 р. шляхом перерахування грошових коштів на рахунок №37397911, відкритий у Банку, при цьому датою погашення заборгованості вважається дата фактичного зарахування коштів на вказаний рахунок Банку.

На виконання вказаного Кредитного договору, в червні 2010 р. АБ «Енергобанк» були надані на користь ПрАТ «Пансіонат «Море» кредитні кошти у загальній сумі 300 000,00 доларів США шляхом їх перерахування на поточний рахунок в іноземній валюті ПрАТ «Пансіонат «Море», що підтверджується банківськими виписками, а саме: -1 250 000,00 доларів США перераховано 01.06.2010 p.; 5 050 000,00 доларів США перераховано 30.06.2010 р.

Переважна частина кредитних коштів (99,80 %) була використана ПрАТ «Пансіонат «Море» для оплати будівельних робіт з будівництва кліматопавільйону для сну у моря, виконаних ТОВ «Ербек» згідно Договору №5 від 01.12.2004 p., що відповідає цільовому призначенню кредитних коштів за Договором кредитної лінії №1005-05 від 31.05.2010 р. Інша частина кредитних коштів (0,20%) була використана ПрАТ «Пансіонат «Море» на інші потреби власної господарської діяльності.

В податковому обліку, у 1 кварталі 2011 p., тобто у звітному періоді, в якому ПрАТ «Пансіонат «Море» здійснено виплату процентів в сумі 171 394,51 доларів США, ПрАТ «Пансіонат «Море», відповідно до пп. 7.3.2 п. 7.3 ст. 7, пп. 1.5.1 п. 5.5 ст. 5 Закону №334, обґрунтовано включило до складу валових витрат суму сплачених процентів, визначених у гривні, в розмірі 1 362 525,26 грн., виходячи і того, що їх оплата здійснена у зв'язку з використанням отриманих кредитних коштів господарській діяльності ПрАТ «Пансіонат «Море». В податковому обліку, у 2-3 кварталах 2011 p., тобто у звітному періоді, в якому ПрАТ «Пансіонат «Море» здійснено виплату процентів в сумі 355 216,45 доларів США , ПрАТ «Пансіонат «Море», відповідно до п. 141.1 ст. 141, пп. 153.1.2 п. 153.1 ст. 153 ПКУ, обґрунтовано включило до складу валових витрат суму сплачених процентів, визначених в гривні, в розмірі 2 830 928,67 грн., виходячи з того, що їх оплату здійснено у зв'язку з використанням отриманих кредитних коштів у господарській діяльності ПрАТ «Пансіонат «Море».

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що первинними документами бухгалтерського та податкового обліку і звітнісю, а також документами економічної діяльності ПрАТ «Пансіонат «Море» не підтверджуються висновки Державної інспекції у м. Алушті АР Крим, зазначені в акті планової виїзної перевірки № 1431/23/19011733 від 20.12.2011 р. щодо завищення позивачем суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток на 3 597 895,00 грн. за 2010 р. на 2-3 квартали 2011 року, заниження податку на прибуток на 375 759,00 грн. за 2010 р. та 2-3 квартали 2011 р.; заниження податку на додану вартість на 102 969,86 грн. за жовтень 2010 р. - вересень 2011 р., що також підтверджується висновком № 37/12 судово-економічної експертизи по адміністративній справі 2а-1115/12/0170/14 від 26.06.2013 року та поясненнями експерта Юга І.П., даними у судовому засіданні.

Крім того, згідно з актом планової виїзної перевірки № 1431/23/19011733 від 20.12.2011 р ДПІ у м. Алушті АР Крим виявлено порушення пп. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 Податкового кодексу України, внаслідок чого занижено туристичного збору на 71 180 грн., у т.ч. по періодах: за 1 кв. 2011 р. - 6 502,7 грн., за 2 кв. 2011 р. - 22 997,6 грн. за 3 кв. 2011 р. - 41 680,1 грн.

Згідно з п. 268.2 ст. 268 ПК України платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов'язанням залишити місце перебування в зазначений строк. Платниками збору не можуть бути особи, які: а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір; б) особи, які прибули у відрядження; в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого); г) ветерани війни; ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; д) особи, які прибули за путівками та курсовками в санаторії та пансіонати.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України» від 07.07.2011 р. № 3609-VI, який набрав чинності внесені зміни до абз. «д» п.п. 268.2.2 п. 268.2. ст. 268 Податкового кодексу України, згідно якого платником збору не можуть бути особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію Міністерства охорони здоров'я України.

В період з 29.12.2006 р. по 29.12.2011 р. позивач має ліцензію Міністерства охорони здоров'я на медичну практику серії АВ № 300993, а також акредитаційний сертифікат серії МЗ № 007720.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в період 1-3 кв. 2011 року позивачем не повинен був нараховувати та сплачувати туристичний збір.

За таких умов, на думку суду податкові повідомлення-рішення № 0000052301 від 10.01.12 р., № 000062301 від 10.01.12 р., № 0000562301 від 10.01.12 р., № 0000062301 від 10.01.12 р., є такими, що прийняті Державною податковою інспекцією у м. Алушті АР Крим протиправно, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Зазначений розмір судових витрат не перевищує граничних розмірів, встановлених ст. ст. 87, 92 КАС України, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2006 року № 590 і Інструкції про порядок і розміри відшкодування витрат та виплати винагороди особам, що викликаються до органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури, суду або до органів, у провадженні яких перебувають справи про адміністративні правопорушення, та виплати державним науково-дослідним установам судової експертизи за виконання їх працівниками функцій експертів і спеціалістів, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 1996 року №710. Тому суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму витрат на проведення судової експертизи у розмірі 35 000,00 грн., що підтверджено документально, а саме: рахунком № 02 від 01.06.2012 р., рахунком № 06 від 05.06.2013 р., платіжними дорученнями № 1345 від 07.06.2012 р., № 1674 від 07.06.2013 року.

Також, суд зазначає, що судовий збір у розмірі 446,57 грн., сплачений позивачем не стягується з Державного бюджету України, оскільки відповідно до Закону України "Про судовий збір" не підлягав оплаті.

У судовому засіданні 18.07.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 23.07.2013 року.

Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Алушті Автономної Республіки Крим № 0000052301 від 10.01.12 р., № 000062301 від 10.01.12 р., № 0000562301 від 10.01.12 р., № 0000062301 від 10.01.12 р.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «Пансіонат «Море» (ЄДРПОУ 19011733) витрати зі сплати судового збору у сумі 32,19 грн. (тридцять дві грн. дев'ятнадцять коп.) та витрати на проведення судово-економічної експертизи у розмірі 35 000 грн. (тридцять п'ять тисяч грн.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.07.2013
Оприлюднено08.08.2013
Номер документу32845643
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1115/12/0170/14

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 06.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 18.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні